2 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

2 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

2 Ağustos 1929 Akşam | merrez a BN Sahife 7 Yetmişlik âşık! Liehtenştein prensi eski bir güzellik kraliçesi ile evleniyor Avrupanın müstekil hükümet- in en küçüğü olan Liehtenş- Prens Franz Avusturyanın kömür kralı Baron Gutmanın kızı Elsa von Cros ile nişanlanmıştır. Yetmişlik bir ihtiyar olan pren- sin nişanlısı ellilik bir kadındır. Elsa Avrupanın en zengin mu- sevi kadını olup harbi umumiden evel Viyananın en sahhar güzeli idi. Bu kadın Habisbürg sarayi kâtiplerinden Von Cros ile evlen- miş ve kocası on iki sene evel vefat etmiştir. Prens, çoktan beri bu güzel kadına aşık idi. Lâkin bir türlü bununla evlenmeğe imkân bula- mamıştı. Prens Franş vaktile Avusturya devletinin Petresburg sefirliğinde bulunmuştu. - Nikâhları yakında Linz şehri kilisesinde itra edile- cektir. Cinli kilise İki sene evel Londra — gazetleri — İngiltenin Leicester şehrinin merkezindeki katolik kilisesinde iki sene evel vefat eden kilise baş ruhu mütemadiyen gi olduğunu yazıyorlar. Papazın rubu kübe gündüz görünüyormuş!.. Ruh yalnız papazlara değil, kiliseye gelen ve kendisin tanıyan ve tanımayan cemaat efradına görünmekte imiş. İki sene evvel mezara giren Yapas göründüğü adamlardan dua istiyormuş! Geçen hafta ölü papas şimdiki baş papasa görünmüş ve düaya - ihtiyacı olduğunu söyle- Ha ü as bir saat sonra toş lanari germanta demiştir kiz e. —Biraz evvel rahip Vilmin ru- bunu ayan beyan gördüm. Çok duaya ihtiyacı olduğunu söyledi. Bu adamın ruhunu şad etmek için dua edelim. hoşlanır , isminde bir roman neşretmiş dıkları, yoksa esmerlerimi tercih ettil çok beğendiklerini, fakat siyah saçlılarla evlendiklerini iddin ediyorlar. Filim şirketlerinden biri bu meseleye dair bir filim hazırlamıştır. Filmde Con Brovn ile esmer Doroti | Sebastian, sarışın Katerin Viliam oynamaktadır. Yukarıdaki resim bu filimden bir sahneyi gösteriyor. Hangisi daha güzel: Esmer mi sarışın 1Anita Los isminde genç bir amerikalı kadın muharrir bir kaç sene evel “Erkekler sarışınlardan i. Bu roman üzerine erkeklerin hakikaten sarışınlardan mı hoşlan- mesele oldu. Bir çok kimseler erkeklerin sarışınları daha leri T — I © yaşın ehemmiyeti Operet kraliçesi Firiçi Masarinin bir tabi aleyhinde davası Berlinde operet artistliğile büyük bir şöhret kazanan Friçi i geçenlerde yeni bir ansi neşreden Berlinin bir tabii aleyhine dava açmıştır. Yeni neşredilen ansıklopedide bütün artistlerin, alimlerin, şöhret bulmuş insanların tarih tevellütleri ile doğdukları i Friçi " Masari “Friçi Masari. Bohemiyada 1879 te doğmuş. Şantöz., Yazılmıştı. resmi altındaki bu yazıların kâmilen — yanlış olduğunu, ileri sürerek tabi aleyhine dava açmıştır. Masari, Bohemiyada değil Piyana gibi sanatkârları pek — mebzul olan bir şehirde doğduğunu, saniyen 1874 değil 1882 de tevellüt atiğini, bir artistin hayatında sekiz yaşım değil bir yaşın bile büyük bir ehemmiyeti olduğunu, salisen şantöz değil, Berlinin en yüksek operet muganiyesi oldu ğunu söylemiştir. Mahkeme Friçi Masariye hak vermiş, ve tabü ansıklopedisinin yeniden tabederek Friçi hakkın- da yazdıklarını — tashih etmeğe, ve operet kraliçesine 5000 mark tazminat vermeğe mahküm et- Afiyet olsun 3 dakika zarfında 37 muzu soyup yemiş! Pariste gayet garip bir müsa- baka icra edilmiştir. Bir kaç genç bir araya toplanarak en az za- manda en çok muz yemek müsa- bakası yapmışlardır. —— | rolonum Birinciliği Pol Benyon isminde ve 27 yaşında bir genç kazan mıştır. Pol üç dakika içinde otuz3ac yedi muzu soyup yemiştir. —— ” Müthiş Neşredilen — bir göre İngiliz filim sanayii l sene 1 milyon 817 bin İngiliz Tirası açık vermiştir. do Çarls Rogers ve Mari Rrian bu dir, Holivutta çok begenilen bu Kimi ve nasıl sevmeli? ilim. yakında , dünyı sevkedilecektir. yukarıdaki resim bu filimden bir sahnedir. Sinema haberleri H ut şarkılı, rakıslı bir şehir oldu Bir müddetten beri Holivudun manzarası ” kâmilen — değişmiştir. Evelce Holivud stüdyolarında 'bü- yük bir sükün hüküm sürer, yal- 'nız makinelerin fışırtısı, arasıra çalınan çalgılar işidilirdi. Şimdi bütün stüdyolardan şarkı çalgı sesleri geliyor, her tarafta rak- sediliyor. Sesli filimlerde raksa çok ehem- miyet verildiğinden bütün şirket- ler rakkase tedarik etmektedir. Yalnız varner biraderler müesse- sesi 180 kişilik bir bale heyeti teşkil etmiştir. * Holivutta pek ziyade şöhret olan Alman sinema yıl- lâ Horn Almanyaya av- det etmiştir. Kamila yanında çok mıktarda para getirmiştir. Bundan sonra Almanyada filim çevire- cektir . * Meşhur - yıldızlardan — Flis Haver geçen gün Nevyorkta z ğin bir fabrikatörle evlenmiştir. olma- Kocası sinema ile meşi sına — muvafakat — etmedi sanatkârın bir. daha Holivuta avdet etmemesi muhtemeldir. * Berlinde, almanca, ingilizçe, fransızça ve rusça olarak seş filim çevirmek üzre büyük bir oloresi Dolores Rio “Sönmez aşk,, ıde yeni bir filim çevi vutta bir çok dedikodulara Sebep olan bu Filim büyük ve- meraklı şirket teşekküil etmiştir. bir aşk romanının biküyı son filimi - - . Holi-