7 Ekim 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

7 Ekim 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Safihe 2 Kurtuluşumuzun Gancı yıl dönümü (Baş tarafı birinci sahifade ) Şişane, İstiklâl. caddesi — tarikile Taksime git Tam saat onda kolordu. ku- mandanının — Sirkecide — İstanbul toprağına ayak bastığı tam saat onda mevakü muhtelifeden yirmi birer pare top atıldı ve ilk top İ düyulduğu — zaman . bilümum vapurlar düdüklerile merasime işti- rak ettiler ve halk ve berri vesaiti makliye de bir dakika olduğu yerde tevekkuf ederek İstanbulu bu saadete kavuşturan şehitleri tahattur ve tahdis ettiler. Taksimde gecit resmi Taksimde iki tribün kurulmuştu. Tribünde kolordu kumandan vekili, İstanbulda bulunan bütün mebuslar, Şehremini, cemiyeti — belediye , meelisi umumi azaları, erkânı as- keriye ve mülkiye hazır bulunu- yorlar Kolordu kumandanı kıtaatı tef- fiş etli ve müteakiben geçit başladı. Kahraman kitaatımız, çelik ve mevzun — adımlar, — kumandanın önünden selâm vererek geçiyor intizam ve — mük&mmeliyetlerile takdirini Halk kıtaları şiddetle alkışla- yör, ve yaşasın nidaları ortalığı çınlalıyordu. Bugün öğleden sonra saat 16'da cemiyeti umumiyei belediye ve meclisi umumü vilâyetten Cum- huriyet halk fırkasından münte- hap bir heyet ile cemiyetlerin mümessilleri Kolordu kumandan vekili paşayı kolordu dairesinde ziyaret ederek ordumuza vazifei şükranı ifa edeceklerdir. Gece her taraf donatılınakla beraber Beyazıt, Taksim, meydan- larıyle Üsküdarda Şemsi paşadan M. Makdonald |Amerika reisicum- huru tararfından kabul edildi Londra 5 (A.A.) — Dün 'den sonra Vashingtona muvasalat eden M Macdonald Nevyorkta olduğu kadar parlak bir surette kabul edilmişti, Mumaileyh Xngııem sefaretinde yarım saat kadar istirahat ettik- ten sonra refakatinde sefir olduğu halde beyaz saraya giderek Reisi cumhur M. Hooveri ziyaret et- miştir. Selarete avdetinde — Amerika gazetecilerini — kabul — ederek kendilerile uzun bir hasbihalde bulunmuştur. Ağlebi ihtimale gö- reisicumhur M. Hoover — yarın M. Macdonaldı — Rapiten ma- likanesine götürecek ve orada kendisile neticesine çok büyük bir merakla intizar olunan müza- Londra 5 (AA) — Dünyanın havai sefinesi - olup inşası ikmâl edilen RIOl işaretli İngiliz kabili sevk — balonunun tecrübeleri Pazarlesi günü yapı- lacaktır. ingiliz kralının taziyesi Londra 5 (ALA.) — M. Stre- semann'ın vefatından dolayı İn- giltere kralı Londradaki Alman sefirine bir taziye telgrafı gön- dermi: chnelıuileı diplometlar akademisi açıldı Paris, 5 ÇAA) — Beynelmilel diplomatlar —akademisinin yeni havai fişekler atılacaktır. Hurtuluş bayramını tebrik İzmirde mi kımız gazetemize çekti; Imnbuıu.. kurtuluş telgrafta bayramını | Bir kömür deposu Dün yıkıldı ve bir kişiyi yaraladı Kadıköyürde oturan — Avram efendinin büyük kömür deposu dün birdenbire yıkılmıştır. Ankaz altında kalan Şefik is- minde bir adam başından ve ayağından yaralanmıştır. Kazanın sebebi bu deponun | fenni bir surette inşa edilmeme- | sidir. Mesele hakkında tahkikat yapılmaktadır. Otomobil kazası Fatihte oturan Mücahit ismin- de bir çocuğa 1-366 numerolu etomobil çarparak başından gayet ağır surette yaralanmasına'|sebe- biyet vermiştir. Çocuk hastaneye binasının açılış resmi Reisi cum- hur M. Dümerg hazır. olduğu halde icra edilmiştir. İki tarafında reis vekilleri M. Af- daçi ile M. Titülesko ve M. Ge- rero bulunan reis M. Fontenay akadaminin azasının harici si- yasete müteallik meseleler hak- kındaki fikirlerini kendi aralarında teati edecekleri, şifahi veya tahriri ziyade yardım edecek münasebet- ler aktedecekleri bir merkez olması lâzım geldiğini söylemi; Hem dövmüş hem parasını çalmış Galatada oturan deniz amele- sinden Hasan ile Şevket kavga elmişler. Neticede Şevket Hasanı hem yaralamış, hem'de B1 lira parasını çalmıştır. Şevket yakalanmıştır. * San'at mekteplerinin ıslahı — Memlekette mevcut san'at mek- teplerinin tekemmülü için kadro- larının kuüvvetli talim ve tedris usullerile techiz edilmesi üzerinde son tetkikat ikmal edilmek üzredir. Ankara san'at mektebinde bu kaldırılmış, şoför derdest edil- dU larda. dilencilerden 2eçil- miyor. Cidden mühtaç olan adam köşe başında avuç açmaz. Sokak- | larda dilenenler, merhamet hisle- rimizi istismar eden bir çete teşkilâtıdır. Bunlardan kurtulmak | Ve için yegâne çare, sadaka verme- | >mektir. Dilencilere ıumaxımı' Telefon haberleri Varidat kanunları 8 ciltlik bir külliyat vücuda getirildi Ankara 6 ( Telefon ) — Maliye vekâleti varidat bütçe kanunuma merbut umum varidat kanunlarile diğer kanunlar ve bunların izah- larını havi talimatnameleri muhtevi bulunnak üzere varidat kanunları ünvanı altında bir külliyat vücude | getirmiştir. Bunlarla Maliye memurlari tah- kik ve cibayet eyledikleri varida- dan mütcallik bulunduğu kanunları tamamen bulunacakları gibi, mü- kellefler de tabi bulundukları mali kanunları bir arada görmek lır- satını bulacaktır. Külliyat 8 cilttir. Dalgalı borçlar Ankara 6 (Telefon) — Eylül zarfında dalgalı barçlar: komisyo- muna gelen evraktan 62i kabul, 18i vetwe 184'ü de noksan güörülüp ikmal edilmek üzere iade edi miştir. Komisyonca şimdiyekadar kabul edilenlerin miktarı 1,500 Tet edilenler de 1000 küsurdur. Müsakkafat defterleri Ankara, 6 (Telefon) — Varidat müdiriyetince müsakkafat defter- lerinin ne suretle tetkik edile hakkında tatbik müfettişleri için bir rehber hazırlanmıştır. Baş muallimlere makam zammi verilecek Ankara 6 ( Telefon) — Maarif vekâleti, baş müallim addu itibar edilen ve ya baş muallim vazifesini ifa edenlere maarif teşkilâtı ka- nunu mucibince makam zammı verilmesi kararlaşmıştır. Kilyos - Ereğli hattı Ankara , 6 (Telefon) Kilyos - Ereğli — hattında — demir yolu inşaatı faaliyetine devam ediliyor. Kilyostan Ankara — istikametide kırk ikinci kilemetroya — kadar inşaat gelmiştir. 7Sinci kilometro- ya kadar ray ferşiyatı münaka- saya kondu. Wmm_'Bîl' intihar Arkadaşı ile kavga etti ve teessüründen. Sütlücede —oturan Necati ile arkadaşı Zeynel dün birbirleri ile kavga etmişlerdir. Bu kavgada iki taraf birbirlerine atıp tutmuş- lardır. Bundan müteessir olan Necati kendini tabanca ile baca- gından yaralamıştır. Hiç sebepsiz iki el silâh attı Kasımpaşada Bahriye cadde- sinde kahvecilik eden Mustafa efendinin dükkânıma Zeki isminde biri gelmiş hiç sebepsiz bağırıp ağırmağa başlamıştır. SER AAA lll tabancasını çıkarmış havaya el silâh atmıştır. Zeki tabancası ile beraber ya- kalanarak adliyeye gönderilmiş- " Sinema oynatırken filim |ıa|'|adıW Beşiktaşta oturan Ziya- beyin oğlu Feridun isminde bir çocuk evde küçük bir sinema “maki ile oynarken filim ateş almıştır. Bundan korkan çocuğun feryadi üzerine itfaiyeye haber verilmiştir. Avrupa ittihadı Şimdilik tahakuku müşkül bir iştir Londra 5 (A. A.) — Sabık ticaret nazırı William Graham Edimburgta iradettiği bir nutukta Avrupa konfederasyonu projesinin siyaseten tahakkuku şimdilik pek müşklül olduğunu ve bunun gümrük Yüsunmunun ter n tenziki istihda( | eden bir takım itilaflar ile hazır- danması lazımgeldiği ledikten | sonra Amerikanın mufrit himaye ine karşı mukabil bir tes olmak-üzere Avrupada iktisadi ittihadın vucuda getirilmesine dair hiç bir taraftan teklif vaki idığını | ve böyle bir siyasetin tervici cihan sulhünü temin ve tarsin için el- yevm Washingtonda cereyan eden fevkalâde mi müzakeratı teh- likeye düşürmekten başka bir hetice vermiyeceğini - beyan et- miştir. ç Fransada vergilerin tenzili Paris, $ (A A.) — Mebusan meclisi maliye encümeninde ver- gilerin — azaltılması — meselesinin Müzakeresi esnasında maliyea na- zrı M. Cheron söz alarak mazbata muharririnin tekliflerini bütçe muvazenesini tehlikeye şüreceği beyanile — reddetmiştir. M. Cheron tatbikini deruhte ettiği mali ıslahat siyasetini değiştirme; Şahsen kabul edemiyeceğini söy- lemişti Sabık Kayser Almanyaya gelmiyecek Londra S(A.A) — Sabik Kayserin ailesile birlikte Alman- yaya yerleşmek suretindeki haberi Alman hükümeti tarafından ves- men tekzip olunmaktadı Zabıta gayet garip bir kaçırma — vakası ile meşguldür. Kuzguncukta, Arnavut — mahalle- sinde oturan bahçıvan - Tanaşın kızı Aleksandra açık sarı saçlı, mavi gözlü, uzun boylu bir ram dilberidir. Bu sene on yedisine basmıştır. Aleksandranın bir kom- şusu vardır: Meşhur pehlivan Hüseyin ağa- nn oğlu Ahmet... Bu . delikanlı | geniş omuzlu, iri kemikli yakışıklı bir gençtir. Aleksandra ile Ahmet bütün bu yaz sevişmişler, meh- taplı gecelerde kol kola Kuzgun- cuk tepelerinde dolaşmışlardır. Lâkin son zamanlarda Aleksan- draya bir talip çıkmıştır. Vasil efendi... Bahçıvan Tanaş Vasilin zengin bir adam olduğu- in kazını ona vermek . Halbuki ne Alek- sandrın ne de Ahmedin birbirle- rinden başka hiç kimseyi görecek gözleri yoktur. Onlar çılgın gibi sevişmektedirler. Bundan bir hafta evel kızının Vasil ile evlenmek istediğini gören Tanaş Aleksan- draya : İle bu adama varacaksın.. Diye sıkıştırmağa başlamıştır. hai, gözleri yaşla dolu / olduğu halde babasına Ahmedi ondan başka kimsenin alamıyaca- | filmi ıbrndı'L- üştür. itfaiye gelnieden ğını söylemişse de ihtiyar bahçe- Van bu sözlere aldırış etmemiştir. kız | Nihayet dört gece evel Aleksar * Közim Pş. Hz. — B.M. M Reisi Kâzım Pş. Hz. Bahkesip seyahatinden sarınazar. etmiştir Pş. Hz. 20 teşrinievele kâdar şehrimizde istirahat buyuracaklar ve aynı günde Ankaraya avdet edeceklerdir. * Kasım Tevfikin kararı —— Casuslukla maznun Kasım Tevfile hakkındaki karar dün tefhim edilecekti. Fakat heyeti hâkimes de tebeddül - olduğundan karar yarın tefhim edilecektir. * Kahire sefirimiz. gitti — Mezuniyeti hitam bulan Kahire sefiri Muhiddin paşa dün Mısıra müteveccihen hareket etmiştir. * İngiliz amiralı — Şehrimi gelecek olan İngiliz filosu amira« İmın kabul programı şu şekilde despit olunduğu dün Vilayete bildirilmiştir. Amiralın — muvasalatı akşamı İngiliz sefir konağında ziyafet ve balo verilecektir. Ertesi günü Vali Vekili Muhid- din Bey tarafından bir öğle ziya- feti verilecektir. Amiral aynı akşam ekspresle Ankaraya gidecektir. * Gayri mübadillere tevziat — Gayri mübadillere para tevzij için hazırlanmakta olan son listes ükin tetkikinç den teehi hüre uğramıştır. Anadoludaki Yuv den müterakim para> (800,000) Jirasının gayri | mübadillere tevzii mukarrerdir. * Murahhaslarımızın ihzari iç- timat — Muhtelit “mübadele ko- misyonu Türk murabhasları dün toplanarak geç vakta kadar müza- keratta kulunmuşlardır. Bu içtima, Salı günü toplana- cak olan keyeti umumiyede bita- rafların mubtırasına verilecek cee vapla alâkadardır. Bir kız sevgilisine kaçtı Fakat 18 yaşını doldurmadığından zabı- taca yakalanarak babasına teslim edildi) dra babasımın karısını sevdiğini açmıştır. Ahmet bu söz üzerine seyerek omuz silkmiş: — Bundan Omi korkuüyorsun.. Çocüksun. vallabi " Demiştir. Kızın — Peki ne olacak? Cevabma karşı gürbüz delikanlı: — Seni kaçırırım olur. biter. Cevabını — vermiştir. İki sevgili bü heyecanlı ve tatlı maceranın plânlarını yapmışlar rılmışlardır. Ertesi güz bir otomobil bularak Tanaşın bahçesinin kenarma gel gülüm kendisini bekleyen sevgi rak son süratle otombili - Alem- dagına çekmiştir. Genç kızla, genç adam iki saatlik bir yoldun sonra evvelâ tanıdıkları çoban üseynin kulübesine gelmişlerdir. İki âşık bu küçücük samandan kulübesinin dört dıvarı arasında unutulmaz dakikalar geçirmişlerdir. Bu hayat böylece bir hafta kadar sürmüştür. Tanaşın ihbarı üzerine fanliyete — geçen p: nihayet sevgilileri yakalamıştın . Bu tatlı macera da böyle nih- yetlenmiş, on sekiz yaşına henüz girmeyen Aleksandra — habtsına 'teslim edilmiş, Ahmet adliyeye verilmiştir.