7 Ekim 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

7 Ekim 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

7 Teşrinievel 1929 A Güzel kalmak ister misiziz? | Cevabınız “Evet, olaca- P rsud.n eminim. | İyle ise, can iyle din- Gözel kak mak için baş- hca şartlar sıh- hat, gençlik ve | G muntazam bir yaşayış olmakla tirasların yüzü- müzde bırak- tığı derin izler ile kıyas kabul etmez. Kıskanç hık, bedhahlik, biddet ve saire- nin yüzümüzde — bırakacağı gileri seneler güç Sıra ile sevinç meydana ge- — teessür, kin, tirir. biddet, korku Veçhini ihtisasat ve intibaatıma ayna eden, bir takım tesiratın yüzünün manasını tagyir etmesine mani olamayan kadın bidayetten davayı kaybetmiş sayılabilir. Şöyle tezyifkâr bir surette dudak bük- mek, hiddetle kaş çatmak itiyadı güzel bir çehrenin mahkümiyet kararıdır. Yüzünün ifadesine hakim olarak mümkün mertebe çizgilerin takal- lüsüne meydan vermemeye mu- vaffak olan kadının ” senelerden pervası olmamak icap eder. Yü- zünü sevinç olmazsa bile sükünet ifade etmeğe alıştımak her ka- dına şayanı tavsiyedir. Salçalar Kışın et yemekleri , bahusüs av etleri ile meyva sebze salça- ları yemek hem leziz hem de hazmi teshile hadımdır. Elmadan böyle pek güzel salçalar yapıla- bilir. Burada verdiğimiz tertiple- rin her üçü de kapalı kaplar içinde senesine kadar durabilir. 1 —Hamca elmalardan üç okka alarak, yarım okka çekirdeksiz üzüm, ve bir bardak keskin sirl ile pişirmek Jâzamdır. Elmalar soyulmuş olmak lâzızmdır. Mey- valar yumuşayıncaya kadar kay- natılıp, ateşten indirilerek ince kevgirden geçirilir ve birer çay kaşığı biber, tarçın ve çay kaşığı tuz ilâve edilerek bir de limon veya portakal sıkılı 2 — İki 'Okka elma, bir okka soğan, yayım okka üzüm, yarım ekmek bir |diş sarımsak on bar- dak sirke ile iki saat kaynatılır. Ateşten inince bir okka toz şekeri -esmer şeker iyidir - birer çay kaşığı kara ve kırmızı biber, bir çorba kaşığı tuz. ve yarımşar çay kaşığı hardal ve - bahar ve edilip ezilerek şişelere taksim edil 3 — Taze nane yapraklarını şeker ile beraber havanda döğüp ezmeli. Kaynamış keskih sirke ilâve ederek karıştı- p şekeri eriyince şişelere çekme- ve soğumuş lidir. Jerse kostümler | Jerseler son bahar tuvaletleri için çok muvafıktır, bu kumaşın çok güzel çeşitleri vardır Sonbaharda in- ce yünlüler, hassa jerse çok giyilir. Ayni za- manda metin ve zarif olan bu kumaşın ipek ve sim ile karşık pek güzelleri var. Giyimini muhite uydurmak merü- landa — olanlara sonbahar tuvalet- leriiçin, bu mev- simin yaprakla- Tinm rengine uy- gün elvan tavsi- ye ederiz. Nefti, haki, kırmızı, kahverengi. Resmimizin irae ettiği model kah- ve rengi jerse- den yapılmıştır. Bluzu penbe krep döşin olup krem dantelalarla süs- lenmiştir. Eteği şekli son moda hatlara muvafıktır. Etekten pek az kısa ” olan man- tonun yakasında kendi renginden Yemek hususunda titiz çocuklar | Bazı çocuklar yemek hususunda z olurlar, Bunun sebebi, ekser ahvalde şımarıklık ise de bazen marazi bir hâl olması da varittir. Bir yemeğe karşı fazla inhimak veya istiska göstermesi çkeukların sevkitabüye büyüklerden ziyade tabi olmaları itibarile” - esbabı araştırlmağa değer. Sıhhatı ye- rinde bir çocuğun muayyen za- manlarda önüne konan yemeği iştiha ile yemesi icap eder. Çocuk her ne sebeple olursa olsun bir yemeğf” istemeyince mutlak yemesi için ısrar edilirse hadise- nin çocukta nahoş bir intiba bırakarak atide o yemekten haz- zetmemesine sebep olabilir. Esa- seh üzüle, ağlaya, zorla alınan gı dadan çoc bir faide memul değildir. Kanaatı umumiye - hilâ- fına olarak şeker ve şekerli mevat çocuklar için muzır değil bil'akis mühim bir ihtiyaçtu issa çocukların kâfi mıkdarda yağ ve şeker yemeleri lazımdır. Çocukların yemej şeraiti sıhl Eldivenler uzayor. Bu senenin modasında eldivenlere fazla bir mevki ayrılmıştır Bu sene modasında eldivenlere mümtaz bir mevki — aynılmıştır. Yeni eldivenlerin konçları uzun olup boyu modellerde on beş, yirmi - santimetre - kadar kolun üstüne — uzanmaktadır. — İliklerde sedef inci düğmelerden renkli taşlara kadar her türlüsü görül- düğü gibi, eski tablolarda tesa> düf ettiğiniz şeklin muaddel bir farzı, yani elin üzerinden ince bağlarla iliklenmiş eldivenler de yar, Beyaz ve siyah renkler ayrı ayrı veya karışık olarak çok sa- tıldığı gibi süet şapka ve el çan- tasile bir örnek rengârenk eldi- venler yapılıyor. Yeni eldivenlerde yardır. 4 | kadarlık T7 dikkat edilmeli ve gayrı ihtiyari olarak yiyemedikleri şeyler yerine başkaları ikame edilerek aç kal- mamaları temin edilmelidir. Şımarık çocuğa gelince bir iki huysuzlükta - tabağı” boş. birakıl. mak en muvafık muameledir, Bu erhiz ile çocuk açlık- 'akis mütcakip ye- arzu veiştaha ile yer. tan ölmez, geçen sene kadar çok işleme olma- yıp ekseriyetinde bir kaç sene renkli dikiş veya ince deriden aplike şeritlerle il pratik eldivenler şamua deı olanlardır. Gece tuvaletlerile uzun eldiven- ler giyilmesi eyiden eyiye taam- müm etmiş ve büyük terzihane- lerde yeni mödel — tuvaletlerle ayni renkte deriden eldivenler satılmıştır. Bu eldivenler yukarıya kader çekilm 'sek üstünde buruşuk bir halde bırakılıyor ve her — halde — rahat olmiyor Modaya yaranmak uğrunda ka- dınlar nelere katlanmazlar? Milyardeı; ' Ford ve kadınlar Kadınlarda keşif ve ihtira kabiliyeti yokmuş Ford yakında kadınların tekrar evlerine doneceklennı ganiyor Dünyanın en zengin adamı olan Hemy Fort bir müddetten beri istikbalden haber veriyor. Son kehaneti kadınların yakın zamanda sanayi âleminden büsbütün çeki- leceklerine dairdir. Ford'un kana- alına ğöre kadınlar sanayi- işle- rini düşünmek için kafa patlat- mak istemiyorlar. Zaten kadınlar biç bir şey hakkında uzun ve çok düşünmek istemezlermiş, Mr. Ford “Pictorial “Review * - pikçöröl frevyu - mecmuasında yazdığı bir makalede kadınlara şu yolda akıl öğrediyor: Eğer kadınlar akıllı iseler ev hayatına dönmelidirler. Çünkü kadınların hakiki kuvvet ve kudreti burada- dır. Kadın ev hayatında müdebbir olduğu gibi buhran zuhur eylediği vakit vaziyeti kurtarabiliyor. Kızlarda fikri ihtira ve icat ol- mayıp ağır ağır düşünerek kafa patlatacakları yerde başkalarının emir ve telkinini kabula daha müstaittirler. Bu hususta kadınlar sanayiin idaresinden mesul olanların emin ve muti aleti olmak istiyen işçi erkeklere benziyorlar. Kadmlar ikarar vermek çok güçtür. Çünkü bu hususta için tecrübe lâzımdır. Bu ise kadınlarda yoktur. , Henriy Ford Mr. Ford kadınlar hakkındaki efkâr ve telekkiyatına hatime verirken diyorki: Erkekler ile ka- dınlar, bugünkü gibi, yekdiğerinin aleyhine saldır..cakları yerde bir- likte haraket etmeli ve calışma- hıdırlar. 'Şekerim, demekkabahat mı ? Amerikada yeni evlenen genç bir kadın kocasından ayrılmak istiyor Amerikan'ın Boston şehrinde Edvard Rocers isminde' bir genç bu yaz plajlardan birinde genç bir kıza tesadüf etmiş ve kızı çok beğenmişlir. Edvard kızı kim olduğunu tahkik etmiş, i bir aileye mensup olduğunu an- layınca bununla evlenmeğe karar bir vesile - bularak kızla ” tanışmış ve kizi yakından tetkik etmişlir. Bu tetkikat ta iyi netice verdiğinden Edvard bir gün kızın babasına — müracaatla arzusunu —anlatmıştır. Baba - bu müracaatı iyi bir surette karşıla- mış, fakat bir defa da kızı Meri- nin fikrini anlamak Jlâzım geldi- Hini söylemiştir. Meri bir kaç defa görüştüğü delikanlıyı pek sevimli bulduğu için bu talebi kabul etmiş, iki genç bir kaç ay mışanlı olarak birbirlerini daha yakından tetkik | ettikten sonra geçende evlenmiş- lerdir. Edvard ve Meri iptidaları pek mesut bir hayat yaşadıldarı halde son günler zarfında — iralarında garip bir ihtilâf çıkmış, bu yüz- | den yeni gelin mahkemeye müra- caat ederek talâk talebinde bulun- muştur. Meri diyor ki * — Kocam sevimli, terbiyeli bir genç, fakat beni sinirlendir- mekten zevkalıyor. Akşamları eve gelince boynuma sarılıyor “Benim şeker karıcığım,, — diye yanakla- vımdan - öpüyor. —Ko öpmesine bir diyeceği Fakat “Şeker karıcım!,, hitabı fena halde canımı sıkıyor. Bu yetişmi- yormuş gibi evde bana mütema- diyen — “ Şekerim , diye hitap ediyor Dü iğim şeylerden biri de a | şekerim,, dedikçe m beni | yok. | Mari Kacers içim bulanıyor. - Bunu - bir. çok defalar Edvarda söyledim, Takat kendisine bir türlü meram anlata- madım. Kocamın beni kızdırmak için adeta mâhsusen “Şekerim,, dediğine kanaat getirdim. Bundan sonra aramızda imtizaç kabil değildir. Binaenaleyh talâk karar verilmesini isterim.,, Edvard “Şekerim,, hitabında kast olduğunu — şi inkâr ediyor, karısını son derece sev diğini söyliyor. Mahkeme bu garip davanın muhakemesine yakında başlıyacaktır Cati