10 Ekim 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

10 Ekim 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

İÖ Teşrinievel 1929 CN | AM Gülme mikyası! Harold Loit yeni bir alet keşfetti!. Komik filim vücuda getirmek zannedildiği gibi kolay bir iş de- ğildir. Halla güldürmek ağlatmak- tan güçtür. Bunun için hakkile muvaffak olan komikler pek azdır, banlar da vazifelerini büyük ciddiyetle ifa ederler. Buster Kı ton'un hiç bir filminde güldüğü görülmemiştir. Şarlo, Harold Loid gibi sanat- kârlar da ancak vazife sevkile ve ciddi bir iş yapıyormuş gibi gülerler. Harold Loid vazifesini son de- rece fennileştirmiş ve bir gülme mıkyası vücuda getirmiştir. Bu mikyas kahkahadan tebe süme kadar ber türlü gülüşleri ölçen bir tabeladır. Tabelanın üzerinde bir kurşun kalemi ile saat gibi dır. Bu kalem ilerin gülüşle- ini kaydetmektedir. Yeni makine ilk defa olarak Harold'un, — filiminde übe edilmiştir. Filimin tesiri ildikten sonra mikyasın gös- i neticeye göre icap eden Paramunt!” her gün kit geçirm Klara Bov yaptıktan başka elektrikli al vasıtasıyla da vücuduna — masaj yaptırmaktadır. Ester Ralston'un da hususi bir yüzme havuzu vardır. Güzel artist her gün uzun müddet bu havuz- da yüzmektedir. işleyen bir makine var: | wf“rır I MW“W | I. Modası geçmiş sinema yıldızları Bir zamanlar çok takdir edilen Natali Lisenko şimdi üçüncü, dördüncü emin değil- . Bu gün en çok sevilen ve ilen bir artist çok zaman geçmeden rağbetten düşer ve bir kenara çekilip unutulur, gider. Ame- rikadaki en parlak sinema yıldız- larının bile parlaklık devresi ancak 1-5 senedir. Pek müstesna ar- tistler 8-10 sene rağbeti idame ettirmeğe — muvaffak lerdir. Bir zamanlar sinema âleminin en parlak yıldızlar oldukları hal- de bugün isimleri bile unutulmuş olan bir çok sanatkârlar vardır. Bunlardan — bir. kısımı münzevi bir hayat yaşamakta , bir kısımı başka işle meşgul olmakta bir kısmı ise geçinebilmek iken ikinci, olabilmiş- muhtelif — vazif, bulunm sonra bu nazik olmuşlardır. Rejisörlerin ekserisi meslel ne sıhbatlarını yıpratacak kadar düşkündürler. Meşbur / rejisörlerden - Veman işte *Semalar hakimi,, filimini bitirdi- ği vakit sıhhatinden 20 libre kaybetmiştir. tadırlar. Meşhur Rus artisti Natali Lisenko bu son zümreye men- suptur. Bir zamanlar bütün Av- rupada çok tanınmış ve takdir edilmiş olan bu sevimli artist bugün tamamile unutulmuştur. Natali Lisenko harpten evel Rusyada tanınmış bir tiyatro ar- tisti idi. Bir aralık sinemaya da haves etmiş ve bazı filimler çe- virmişti. Fakat o zamanlar Rus sinemacılığı çok geri olduğundan bu filimler Rusyadan harice çık- Meşhur / sinema Florans Vidor'un sin dan çekilmek istediği haber ver liyor. Florans Vidor İkocası meş- bur kemani Hayfets'tan ayrı bu- lunmamak için bu arzuyu ızhar etmiştir. derecede roller yapıyor Fransaya gitmiş ve gerk orada, gerkse Almanyada bir çok filim- ler çevirmiştir. Bu filimlerin bepsin- de, gerek komedide, gerek trajedi- de büyük bir iktidar göstermiş, fakat sop zamanlarda modası geç miş addedilerek ismi unutulmuş- Vtar. Natali geçen sene Almanyada Raspetin İlminde pek ehömnüyet siz bir rol ifa etmiştir. Son zamanlarda artiste tekrar ve tecrübe kabilinden büyük bir filimde baş vazifenin verilmesi düşünülmektedi Müthiş rakam | Bir yııdua günde Her,gün gelen meh kişinin okuması kabil dan artistler — sırf | birçok * kâtipler dırlar. “-Bundan başka bir pul mütehası mektupların pullarını etmektedir. Bu pullar sonra / satılarak parası hi- mayci etfale veriliyor. bu kullanmakta - iş için Holivutta şıklık Holivut dııııyznm moda merkezi oluyor Bir zamanlar Holivutta modaya |o kadar ehemmiyet verilmezdi, sinema yıldızları pek sade giyi- nirlerdi. Son seneler zarfında Ho- livufta en mühim mevküi işgal et- meğe başladı. Şimdi sinema yıl- dızları en son moda giyiniyorlar . Paris terzileri sinemada görülen şık bir elbisenin derhal teammüm iğini anladıklarından en son modellerini Holivuta gönderiyor- lar.Filhakika filmde görülen yeni bir tuvalet derhal moda oluyor 've en nihayet 6 ay zarfında her tarafa yayılıyor. Holivutta şıklıkları ile bilhassa nazan dikkati celbeden sinema yıldızları" Evlin Brent, Ester Balston, Fay Vrey, Klara Bov, Nansi Karol, Florans Vidor, Baklanova, Norma Şerer'dir. Bu gidişle Holivutum yakında moda merkezi halini alâcağı muhakkak addediliyor. Bazı büyük- terzihaneler Holi- vulta birer şube açmağa karar vermişlerdir. Holivatta büyük fi- lim mücsseselerinin ayrı terziha- leriolmakla beraber bunlar çok iş yapacaklarını ümit ediyorlar. Bu kış sinema paytahtında bil- hassa spor elbiseleri rağbettedir. Jozefin dün zarif bir suvare isesi Uzun saçlı aranıyor amunt filim müessese: son zamanda 1880 bir filim çevirm ünt, gazetelere- bir il. ek uzun saçlı kız aramıştır. Bu ilân üzerine dokuz bin ki müracaat etmiştir. Bunlar arasın- dan münasipleri seçilecektir. Paramunl mücssesesi bu hadise üzerine kâfi miktarda uzun saçlı arlist bulundurmağa karar ver miştir. Bunlar saçlarını kesemiye- ceklerdir.