11 Ekim 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

11 Ekim 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Dikkatler: İstanbulda şakavet Memleketin hiç bir tarafında eli silâhlı çete yok. Cumhuriyet hükümeti dağda bayırda, köyde...
 İstanbulun imarı meselesi Eski şehremini Tevfik B. Cemil pa CA a_muaıtız,., i Tevfih bey şelıır hududunun küçülmesi ve geniş
 lerde Ha Londra 9 (Hususi) — Buraya gelen haberlere göre Kâbil etrafındak galel dir hanın i muharebeler Nadir hanın besi ile
 İki İbrahim Boğaz boğaza geldiler biri yaralandı Dün gece Fatihte Ali efendinin birahanesinde içen Canbaz İbrahim ile Sırıtlı
 Feci bir kaza Otomobil çarptı ondan sonra da tramvay çiğnedi Şoför Saimin — idaresindeki 3-333 mumaralı otomobil dün Beyoğlu
 İnleyen bir banco olsa da kalbim | Bu kopan tellerle ağlasa -rabbim!Gerilip gerilip kopsa telleri. Ah o eller eller, genç kız

Ticaret odası için, Va- kıf hanından küçük olma- mak üzere kocaman bir saray yapılacakmış... AKŞA «« Hakları var. Havay Zzaruriye okadar yükse di ki ufak tefek yerle sığamaz oldu. Sene 12 — No : 3950 CUMA — 11 Teşrinievel 1929 İ ; Fiati 5 kuruş E_fganisM / muharebeler Nadir han kuvvetleri Kâbili işgal etti Şehir civarında vuku bulan muharebe- lerde Habibullah mağlüp olmuştur Nadir han fından işgal edilen Kâbil şehrinde hükümet dairesi| Londra 9 (Hususi) — Buraya | etmektedirler. b gelen haberlere göre Kâbil etra- |Efganistanın eski Londra sefiri fındaki muharebeler Nadir hanın |— Londra, 9 (Hususi) — Vaktile galebesi ile neticelenmiş ve Na- — kral Emanullah tarafından tayin dir hanm kuvvetleri dün şehre — edilmiş olan Efgan sefiri, hariciye girmişlerdir. nezareti tarafından ingiliz toprağı Emanullah han ne yapacak ? — baricine çıkmağa davet edilmiş- KOŞT FAŞ tir. Sefir Fransaya hareket Kâbilin işgali üzerine Emanul- | Ç .e dah han ne yapncaktır ? Efgan |— sefiri bu hususta diyor ki : —Emanullah Hz Efganistandaki mücadelelerin neticesine intizar etmektedir. Kenc in arzüsu memlekette sükünun iadesi, mem- leketin terakki yolunda ilerleme- sidir. Emanullah Hz. kendilerinin Ef- ganistana avdetlerinden ziyade memleketin kurtarılmasını düşün- mekte , memleket uğrunda- pışan Nadir Hana' muvaffakiyet dilemektedir Kendilerinin — tekrar — Efgana avdetleri halkın arzusuna tabidir. Halk isterse memlekete tekrar avdet edecekleri tabildir. Emanullah Hz. leri — İstanbula gelmek için henüz kat'i bir karar | — vermiş değildir. Yalnız İstanbulu yakın bir zamanda görmeği arzu (Kâbilin işçali hakkında son dakikada gelen haberler ikinci sahifemizdi İki İbrahim Ha BERaa p LÜ, biri yaralandı Dün gece Fatihte Ali efendinin hanesinde içen Canbaz İbra- ile Sıntlı İbrahim kavgaya tutuşmuşlardır. Fena balde sarhoş olan iki İbrahim biraz sonra girt- lak gırtlağa gelmişlerdir. Neticede bir aralık bıçağını çıkaran Sırıtlı İbrahim, Canbaz İbrahimi bir kaç yerinden — yaralamıştır. — Canbaz İbrahim de bu aralık - Sırtlıya tabanca çekmiştir.|Zâbıta bir cin: yete mahal kalmadan iki İbrahimi yakalamıştır. Cumartesi günü Yeni iki tefrikaya başlıyoruz ! “Abdülhamit ve Afrodit, muharriri İskender Fahreddin beyin, uzun zamandan beri gazetemiz için hazırladığı bu tarihi roman, İstanbulun zaptından biraz evelki hayatını bizanslıların sefahet ve rezaletlerini heyecanlı bir tarzda tasvir ediyor. 2-Kanlı macera Cümartesi günü, bir de meraklı bir aşk ve zabıla romanı tefrikasına başlıyoruz. En meşhur bir fransız tefrika muharriri- nin eseri olan -bu romanı kari'lerimiz ilk tefrikadan sonra ellerinden bırakamıyacaklardır. Cumartesi gününden itibaren Bu 2 tefrikayı takip ediniz ! Mikkatler: İstanbulda şakavet Memleketin hiç bir tarafında eli silâhli çete yok. Camhuriyet hükümeti dağda bayırda, köyde ovada çok şükür şakavet bırak- madı. Anadolunun her köşesinde asayiş ve sükünetle iftihar ede- biliriz. Fakat İstanbulda şakavet 'var. Hem de bireli silâhsız, fa- kat iki eli eldivenli, yüzü mas- keli, yani en tehlikeli şakavet.. Bu kaca şehrin biaman şakavet erbabi, gece gündüz, her gün, her saat insan soyuyorlar. Bunların kurbanları, dağ başındaki kuttat tariklerin - soyukları gibi, bir kişi, beş kişi değil. İstanbaldaki şakavetin soyup sovana çevirdiği insanlar binlerle, on binlerle sa- yılıyor . Bu şakavetin adına - kim bilir niçin - ihtikâr demiş- ler. İşte hakiki bir kaç müşahede: Üç arkadaş bir yerde kahve içmişler (sade kahve) yedi buçuk lira vermişler. Bir mebus - Hay- darpaşadan Köprüye iki çanta taşıtmış, beş lira istemişler. Tanı- dığımız bir zat, Beyoğlunda bir ingiliz mağazasından kumaş al- mış, mefrosuna 16 İira istemişler. Ayni kumaşi (temdı —wl bir toptancıdan 5 liraya bulmuş! On kuruşluk şeye yüz kuruş is- temiye sıkılmıyorlar. Ne fiatler rin hududu, ne patarlığın usulü kaldı. Herkes - tutturabildiğine | istiyor. İngiliz binde on fırlıyor. mal- lara yüzde yirmi zammediyorlar. Gümrük tarifesi yüzde beş artı: yor, eşya fiati yüzde yüz yükse- liyor. Maaşlara bir parça zam oldu diye, bakkallar ” fasulyaya beş kurüş - bindirdiler. Ne alış verişte eski esnaf ahlâkı, ne tica- rette o bildiğimiz namus kaldı. Ne bakan var, ne gören, Memleketin hiç bir. tarafında eli silâhlı çete kalmadı. Fakat İstanbulda eli bayraklı şakavet — var. İnsan - soyayurlar, imdatl!. Feci bir kaza Otomobil çarptı ondan sonra da tramvay çiğnedi Şoför — Saimin — idaresindeki 3-333 numaralı otomobil dün Beyoğlu caddesinde Zoi isminde bir çocuğa çarpmıştır. Zoi sade- menin tesiri ile yere düşmüş ve bu esnada oradan geçen 144 numaralı / Şişli - Tunel tramvay arabasının altında kab mıştır. Biçare çocuk — muhtelif yerlerinden ağır surette yaralan- mış ve hastahnneye kaldırılmıştır. Bugünkü hava Yeşilköy rasat merkezinden ve- rilen malümata göre bugün hava ekseriyetle bulutlu olacaktır. Rüz- gâr şimal ve şark istikametlerinden mutedil olarak esecektir. Sıcak- lıkta mühim bir tebeddül olm- yacaktır. Dün azami hararet 19du. Gece 13, sahahleyin 16 olmuştur. Miğiz İnleyen bir banco olsa da kalbim Bu kopan tellerle ağlasa -rabbim!- Gerilip gerilip kopsa teller ; Ah o eller eller, genç kız eller İstanbulun imarı meselesi Eski şehremini Tevfik B. Cemil paşaya muarız — Tevfih bey şehir hududunun küçülmesi ve geniş caddeler açılması aleyhinde Uzun müddet - belediyecilikle iştigal ettikten sonra şehremini olur olmaz Abdülhamit devrinin karışık hesaplarını " düzeltmekle tanınan Tevfik imdi Cemiyeti — belediye ikinci rei: vekilidir. Tevfik beyi — ce yeti belediyenin encümen oda- Sında — ziyaret ettiğim zaman kendisinin artık belediyecilikle alâkadar. olmadığını ve sedede cemiyeti belediyede aza olduğunu söyledi. ——— Tevfik B. İstanbul hududünun tahdidine — şiddetle — muarızdır. Eski şehremini diyor — Şehrin bir kısmını emanet hududü. haricinde bırakırsak va- ridat, şehir namına yapılan harç- ları nasıl / tefrik ederiz? Meselâ | Adalar nasıl şehirden ayrılır? Tevfik bey mütekâsif olan mıntakalarına has- Büyükada kendi kendini idare etse bile - Heybeli, Kınalı nasıl yaşar. Esasen tahdit, fi'len yapı- | liyor. Bütün beledi faaliyet şehrin or. Şehri imar etmek b Buna emin olunuz!,, ( Devamı ikinci sahifede) Konyada yeni yapilan postahane binası