11 Ekim 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

11 Ekim 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

11 Teşrinlevel 1929 Duslas ve üç silâhşorlar Aleksandr Dumanın meşhur roma- nırdan çekilen bu filim baştan başa zevkli ve meraklıdır a Üç silâhşozlar filminden bir sahne bitirmiştir. Şimdi filimin son provaları yapılıyor. Aleksandır Dumanın 3 silâhşor- lar romanını okumamış - olanlar Pek azdır. Hemen her lisana ter- ceme edilmiş olan bu eserde Ar- tos, Portos, Aramis ve Artan- yanm maceraları, güzel fransız kraliçesinin dük de Bükingham ile muaşakaları, Kardinal Rişliyo- nun ihtirası tasvir edilmektedir. Roman baştan başa canlı sahne- lerle doludur. Ben Hur gibi büyük filimler vucuda getirmiş olan —meşhur Fred Niblo bu romandan güzel bir filim mevzuu çıkarmış , Dug- lasın iştirakile ortaya şaheserler sırasına — girebilecek bir eser çıkarmıştı Melek sinemasında gösterilmeğe başlanan bu filimde Duglas Fair- banks Artanyan rolünü büyük bir kudretle yapmakta, eski zamanın aşk ve maceralarımı yaşatmaktadır. | Dügles bü. filimdeki kayal daima kınından çıkmağa mühey- ya duran kalıcı ile mükemmel bir şövalye olmuştur. Filim çok muhteşem, kestümler, temsil çok mükemmeldir. Bundan dolar n başa zevkle takış Sit “Elle bi Di uzun olmasına rağmen bir defada gösterilecektir. ekte olduğu “Şehrin ışıkları,, fi Yukandaki r: bu sene gösterilecek olan bu filimden bir sahnedir . Adolf Menju Menju sinema âleminde nasıl mevki kazandı Paristen gelen haberlere göre sesli filim çevirmek için Joanvil stüdyolarında yapılan tertikat hi- tam bulmuştur. Burada yakında sesli filim çevrilmesine başlana- cak, ilk filmi Adolf Menju çevi- recektir . Menju —son zaman- larda, sesinin iyi olmadığından bahisle Holivutta istiskale maruz kalmıştı. Menja bunun aksini ispat için sesli fil Bu münasebetle gazeteler Men- janun hayatı bakkında tuhaf bazı haberler veriyorlar. Menju Holivuta gittiği zaman beş parasız ve sinema âlemine yabancı Burada iş bulmak rak düşünmüş taşınmış nihayet son derece şık gezmek - süretile bunu temine karar vermiştir. Menju derhal en son moda bir kaç kat elbise ısmarlamış , bastonlar, şik gömlek kravatlar , getirler almış, bütün parasını bu ugura sarfetmişt Menju her gün Başka bir kıya- Adolt Menju fetle we son derece şık olarak sokaklarda görününce filhakika mazarı dikkati celbetmiş, lerde zübbe rolünü yapmak üzere angaje edilmiştir. Menju bu süretle emeline nail olmuş, sinema âlemine girmiştir. Fakat uzun müddet kendisine bundan başka hiç bir rol verilmemiştir. Menju, ayağında beyaz getrler, sırtında şık kostum ile zübbe rolünde başka bir iş görmiyecek 7zannolunuyordu. Bu sırada Şarlo Menjunun ha- kiki bir sanatkâr oldugunu anlamış ve kendisini,birlikte bir filim çevir- mek üzere angaje etmiştir. O tarihten sonra Menju şöhret ka- zanmıştır. Bu defa cevireceği filimde zevcesi Katerin Karvor'un da rol alması muhtemeldir. Yeni bir filim: Düşmüş kızlar Düşmüş kızlar bütün aile reislerinin ve "genç kızların görmesi lâzım gelen büyük bir filimdir Düşmüş kızlar filiminden bir sahne Amerikada * First Nasyonal , filim şirketi tarafından * Düşmüş kızlar , namı altında büyük bir filim vücuda getirilmiştir. Bu filim, aile reislerine, haz- larının maruz. bulundükları teh- kikeleri göstermesi itibarile pek ziyade dikkate şayandır. Alhamra sinemasında gösteri- mesine başlanılan bu filim kibar iki genç kızın hayatını ve mace- ralarını / göstermektedir. - Filimin mevzuu şudür : Deri Kanfield ve arkadaşı ketti büyük bir şehrin kibar ailelerinin kazlarıdır. Peder ve valideleri çok serbest fikirli olup jkızlarını hür bir hayata alıştırmışlardı, ve kaz- larının bu müsaedeyi suf fistimal etmeyeceklerine emin idiler. Dezi ile Ketti bu müsaadeden fazla istifade ediyorlar ve geceleri bir çok genç erkelerle geziyorlar ve sefahatın her nevini tadıyor- lardı: Dans, tütün, içki, kumar ve nihayet ihtirasatı şehvaniye genç kızları gittikçe sukut ettiriyor ve her birinin bir dostu, bir aşıkı bulunuyordu. Bir geçe üç dört arkadaş bir salonda kumar oynarlarken kızlare dan birisi oyun borcunu elbiseleri ile ödemeğe mecbur oluyor ve oyun nihayetinde kızlar hemen de gırçıplak kalıyorlar. Onları tesadöfen gören bir kaz dının ihbarı üzerine polis hepsini yakalamış / ve muayeneye sevket- miştir. Kettinin müthiş bir hastalığa yakalandığı Dezinin de — hamile olduğu anlaşılıyor. Dezi'nin dostu, ufak bir ame- liyat ile bunun önüne geçmek kabil olduğumu söyliyar, fakat yanlış bir ameliyat neticesinde Dezi hayata: veda ediyor. Bu filim kontrelsuz, kendi ke- yiflerine bırakılan kızların akibe- tini canlı bir surette gösteriye İçinde sefahet, içki, kumar gibi bir çok sahneler vardır. Filim baştan başa heyecanlıdır. Sanat- kârlar rollerinde çok muvaffak olmuşlardır IKi düşmüş kız Dezi ve Kati