14 Ekim 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

14 Ekim 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Yavuz. dretnotumuz dün Gölcükte denize indirildi İndirme ameliyesi arızasız olmuş, bu münasebetle parlak merasim yapılmış...
 “Filonun bu ziyaretinin esasen mükemmel olan 'Türk - İngiliz münasebatını daha ziyade iyileştire (| ceğinden ve iki memleket

1928 senesi yunanis- tanda 189 iflâs olmuş. Türkiyede ayni sene zar- fında yalnız 34 iflâs var... Sene 12 — No : 3953 AKŞA PAZARTESİ — 14 Teşrinievel 1929 M Yunanistanda bu sene- nin ilk üç ayı zarfında 90 iflâs olmuş. Türkiyede 8 ayda (Yalnız 29 iflâsı... ü VAA | %Fm Ya vuzzırhlısı dün denize indirildi " Spisnun bü zıyar:lmm L | Türk-İngiliz münasebatını daha ziyade iyileştire- | | | ceğinden ve iki memleket arasındaki an'anevi mu- | hadeneti takviye edeceğinden ümitvar bulunmak- | tayım.,, Tamiralın Türk gazı mıral buahsam Ankiırayiı gidiyor- Amiral, Türk - İngiliz dostluğundan bahsediyor Dün gece ingiliz sefarethanesinde amiralın şerefine bir ziyafet verildi tev paşa, bir çok mebuslar, erkânı Aaskeriye ve bahriye, gazeteciler şehrimizin kibar aileleri ve ingiliz tabaası davet olunmuştur. Balo sabaha kadar devam etmiştir. Valinin ziyafeti Bugün vali ve şehremini Muhid- din B. Serkel doryanda amiral Fild cenapları ile maiyeti erkânı şerefine 32 kişilik mükellef bir öğle ziyafeti vermiştir. Ziyafette Amiral Fild ye maiyeti erkânı, erkânı harbiyesi | İngiliz sefiri Sir Corç Kerk cenap- larile, scfaret müsteşarı ve ateşe- navalı, ferik Pertev, Galip, Nihat paşalar, amiral Hikmet paşa Istanbul mebuslarından Tevfik Kâmil, Edi; Servet ve Ruşen Eşref, bahr kaymakam Fahri' Etem, Hamidi- ye süvarisi Ertuğrul ve emanet muavini Hâmit B.ler ziyafette bulunmuşlardır. Amiral Ankaraya gidiyor Amiral Field cenapları ve ma- iyeti erkânı bu akşam İngiliz sefiri Sir Corç Klark cenaplarının refakatinde Gazi Hz.lerine arnı | tazimat için bu akşam Ankaraya hareket edeceklerdir. Gazi Hz. yarın saat dört rad- delerinde kabul buyuracaklardır. | Amiral Salı günü akşamı Anka- radan mufarakat edeceklerdir. Amiralın beyanatı İngiliz amiralı Fild cenapları dün saat 4,5ta ğazetecileri - dine kabul ederek atideki beyı natta bulunmuştur: ( Devamı ikinci sahifede) miral Fild ve yaverleri Dünden beri İstanbulun mü: | — Firi olan Akdeniz İngiliz filosu | amiralı Fild cenapları bu sabah Taksim abidesine gelerek mükellef bir çelenk koyacaktı. 'akat muhalefeti hava hasebile abideye çelenk koyma merasimi Amiralın — Ankaradan — avdetine talik edilmiştir. Sefarette verilen bale dün gece İngiliz sefaretinde Fild cenapları ve maiyeti O ğerefine bir ziyafet “ve bunu müteakıp te bir balo verilmiştir . Baloya vali ve şehremini Muhiddin B.. kolordu kumandanı ferik Per- Yavuz dretnotumuz dün Gölcükte denize indirildi İndirme ameliyesi arızasız olmuş, bu münasebetle parlak merasim yapılmış | Merasimde Ankaradan gelen deniz müsteşarı Mehmet Ali bey hazır bulunmuştur Bir seneyi mütecavuz bir za- mandan beri İzmitte tamir edil- mekte olan Yavuz dretnotu dün muvaffakiyetle ve — bilâ —arıza hav uzdan denize indirilmiş, havuz- dan denize indirme — ameliyesi sabah saat 7,5ta başlamış ve saat üçte ikmal edilmiştir. Ankaradan — gelen — müdafaai milliye deniz müsteşarı Mehmet AliB. indirme merasiminde hazır bulunmuştur. ve Yavuz - salimen Dün muvaffakiyetle denize indirilen Yavuz zı denize indirildikten sonra İstan- bula avdet etmiştir. Koca zırllının havuzdan indirme ameliyesi pek muhteşem olmuştur. Yavuzan tamiri pek mükemmel | GERMEEEEMAAREEENEEE I olmuş harbi umumi zamanında almış olduğu yaralar kapalılmış, süratine ve kıymeti harbiyesine kat'iyen halel gelmemiştir. Türk filosu - Yavuzun iltihakile jir gemi kazanmış oluyor. Tamiratı kontrol etmek için Yavuz bazı teeri kemr ler yapacaktır. Yarın 12 Sahife