November 2, 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

November 2, 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Atletizm antreni bugün yaptıracağı müsabakalar Atletizm antrenörü her Aleksi Abraham yeni bir müsabaka tertip etti. Rekor haftası namı verilen bu müsabakalara nazaran atletlerimiz SO, 200, 400, 1500 koşularla sırıkla atlama — ve üç adım atlama rekorlarını kırmağa cehtü gayret edecekler... Rekor atletin uzun mesai neticesi kabi- '€n yüksek dereceye çıkar- dığı zaman yaptığı en büyük de- recedir. Bu iş için uğraşacak atletlerden ez cümle 100 metrocu 50 ve 400 metro rekoru için ko- Şacak. 400 metro için ne kadar rahanım müsaade etmesi şayanı hayrettir. 100 ve 200 gibi sürat koşularında — kendisinden çok ümitler beklenen Semihi bu harap edici mesafede yıprandırmak dün- üm olan bu günkü fenne | igüne olduğumuza en | büyük delildir... Ayni günde 200 | etroluk rekor koşusu yapılacak | iken ve Mehmet Ali - Semihi bu mesafelerde henüz - birbirlerinin yaptıkları ancak tek bir müsaba- kada mağlüp edememişken bun- ları ayrı ayrı ve başka mesafelerde koşturmak hangi düşüncenin mah- | sulüdür anlaşılamaz. Bugün yapr labilecek en mühim iş birbirleri den bher fırsatta uzaklşan bu iki zakibi çarpıştırarak 200 metro üzezinden — tertip olunacak bir yönşlar. Yekdiğerine bu kadar yakın iki koşucu için bu suretle handikap da zail olur.. Handikaplı koşular esasen pek yalnız kalan atletler için kullanlan son çaredir. Hal- buki Semih ve Mehmet Ali gibi ikâ koşucu yan yana - oldukça bunları beraber koşturmak mem- leket hesabına en kârl iş olur. Semihin 400 koşacağına gelince: henüz pek genç olan Semih DÜ v M0 zcte Wcrinke $00 yaptığı yarışta da bu mesafelerin —nihaj metrolarında çok bitkinlik alâmeti göstermekte idi bu çok ezici koşusun te besinde ümit ettiği neticeyi alması pek kolay olmayacaktır. ©. Besim idman ı:ımiy_ıılıri umumi küngresi Teşrinisani ayı içinde toplana: cak olan idman cemiyetleri umu- mi kongresi için hazırlıklar başlar mıştır. İdman mıntakaları sene faaliyetleri hakkındaki raporlar bir kaç güne kadar gönderecek- lerdir. Kongrenin ac zaman toplana- cağı bu. hazırlıkların ikmalinden Sonra taayyün edecektir. Ge- çen senelerin verdiği tecrübelere Hazaran, teşkilât heyeli umumiye- sinde görülen sınıfların - izalesi için nizamnamede bazı mühim tadilât yapılması çok muhtemel- dir. Bunu ihzar etmek üzre İstan- | bulda bir komisyon - toplanmıştır. Komisyon bu hususta bir proje hazırlamaktadır. Bu proje içtima- dan evel mıintakalara gönderilecek | ve köngreye iştirak edecek mu: rahhasların — hazırlığı temin olanacaktır. Fenerbahçe Ankaraya, gidecek Ankara 29 — Fenerbahçe fut- bol takımı teşrinisaninin son haf- tası içinde üç maç yapmak üzere Ankaraya gidecektir. Bu davet yapmaları gençler birliği ile imalâtı harbiye Altay n İzmirde bu sene hararetli olacak asıl mağlüp du_ lik maçları çok gibi görünüyor izmir. şampiyonu izmirden — yazılıyor: Sabahleyin hafifçe çiseleyen yağmurdan son- ra güneşin bir temmuz gününü hatırlatan yakıcı sıcaklığı yüzlerce spreuyu ve halki stad- yüme topladı. Haftaya başlayacak olan lik maçlarına hazırlık olmak üzere birinci köme takımları ara- sında bususi maçlar tertip edildi. | Birinci kömeye terfi eden Sebat, | Göztepe ile karşılaştı. Bir kaç kıymetli oyuncusundan mahrum bir şekilde takımını ter- | tip eden Göztepe, Sebata karşı| iyi bir oyun oynuyamadı. Günün büyük maçı Altay - Sa- karya arasında icra edildi. Sakar- yanın altı senelik bir arada oynı- yan takımı, Altayın diğer klüp- lerden topladığı bir kısım oyuncu-| lardan mürekkep bir takımıyla karşılaştı. Altaylı oyuncuların sa- haya çıkarken seyirciler üzerinde raktıkları his lehlerine idi. F3 Altın dudak, gü Altay takımı birinci haftayim neticelendiği za- man vaziyetin golsüz ve berabere olması Altayın lehine düşünen sporcuları haksız çıkardı. İkinci “ haftayımda , Sakarya- nn bir biri arkasına 3 gol kaz ü değiştirdi. ne Altaylılar, hücu- ma geçtiler. İzmir şampıyonuna yakışacak bir tarzda hücumlar yapıldı. Vehabin enfes bir gölu, Fuadm sol zaviyeden güzel bir çarcmanı, seyircilere şaheser bir oyun fırsatını bahçetti. Buna rağ- men Sakarya İkiye karşı üçle oyunu kazandı. ge Eenebi hakemin -çok âdil karar- larına rağmen — kendisine edilen hakaret sporculuğa yakışmıyacak kadar çirkindir. Daha Lik maçları arifesinde karşilaşılan bu netice- ler bu seneki maçlara futbol he- müş tırnak Kırmızı yerine elbise rengi dudak ve tırnak boyası Yeşil dudaklı bir. kiz; Süzi — | Kadınların her şeyde bir ye- l ailik aradıkları malumdur. Fakat son icat edilen dudak boyası her kesi hayrete düşürmüştür: Dudak boyalarının açık kırmı- zıdan kadar bir | koyu — sişneye çok renklerde almasını her kes kabul etmişti. Şimdi moda olan dudak boyası elbisenin renginde olan boyadır. Pariste verilen bir müsamerede her kesin —nazarı klubleri tarafından yapılacaktır. dikkatini çelbeden genç bir ka | saksınız, demiş. moda oldu! dm düdakların ve tırnaklarını elbisesi rengine yeşile boyamıştır. Ayni müsamerede bulunan bir gazeteci genç kadına yaklaşmiş ve dudaklarını yeşile boyamasının hikmetini sormuştur. Suzi ismin- deki genç kadın: —Ben meşlur bir terzihanenin modellerini teşhir eden manken- lerden — biriyim. Terzihanemizin sahibesi bu kış modellerinda du- dakların ve tırnakların elbise ile aynı renkte olmasını hoş görmek- tedir. Pek yakında bütün kadın- darın bu modayi kabul lerini ümit etmekteyiz sermiştir Gazetecinin — bu moda olan siyah, kahve rengi, ve lâ- civert renklerde dudak boyalarının pek boş olmayacağını söylemesi genç kadım güldürmüşlür. *Bu, bir defa moda olsun bakınız nasıl siyah, kahve rengi dâcivert dudaklı ve tırnaklı kadın- lardan boşlanacak hattâ bunları ne kadar seveceksiniz. - Fakat bunlardan ;boşlanmayacakları için başka dudak boyası da - var. Gece tüvaletleri — için — arzu edenler düdaklarına — ve - tirnak- larına altın. veya gümüş boya sürebileceklerdir. Büyük salonlarda binlerce lambanın ziyası altında piril piril yanan dudaklara ve ellere bakınız nasil hayran ola- edecek- | cevabini | | kuyrukları KiNCi KISIM: 2 — Kai Trekye teslim oldu, Lökenin bütün müdafaatına rağımen, kimse onun masum olduğuna inanmiyor- . Yalnız Jöneviyevin kalbine üşmüştü. O biraz inanır Jak Lökern, mahzun mahzun ağaçlatın altında dolaşırken, arka- sında Marinin sesini duydu: — Mösyö Löken, Jöneviyev sizi istiyor. Löken genç kızın yanına gil Jöneviyev perişan bir halde i — Mösyö, dedi, — müdafaanız, beni ikna etti. Trekyenin teslim olmasına ben sebep oldum. Fakat size, Andre öldükten sonra geçir- diğim azaplı günlerin hesabını verirsem, bana gene merhamet edersiniz. — Rica ederim matmazel bana merhametten bahsetmeyiniz. Trek- ü anlıyorum . Sizi ondan ayırmama imkân yoktur. Salona girdiler, genç kız de- vam etti: — Babam benden yüz çevirdi, Trekye hapis oldu.. Söyleyin, Trekyenin beraet etmesine imkân var mıdır? Jak bu suale cevap veremeye- ceği için sustu. — Siz onu mudafaa ettiğiniz zaman, babamla arkadaşları onu idama mahküm ediyorlar zan- mnettim. — Ben de. — Sizde hakikaten mahküm Glacağından — korkuyorsunuz - de- gilmi? — Evet. Onun kurtulması için, katilin meydana çıkması lâzımdır. — Doğru., — Fakat — Andreyi kim katletmiş olabilir? | — Bilmem. Ü — Katili nasıl aramalı. — Bilmem. — Kuzum. Trekyeyi müdafaasız | bırakmayın, rından M. Şmitoon Man adasından avdet ederken bir çift kedi getirmiştir. Man | adası kedilerinin hususiyeti kuy- ruksuz - olmalarındadır. Derileri kaplan postunu andıran ve hiç olmayan bu kediler derhal moda olmuş ve Amcrika- nın şık kadınları köpek yerine bu kedilerden bir çift edinmeğe başlamıştır Son zamaüılarda Man adasından bir hayli kedi. ihraç edilmiştir. KANLI MACERA MAZNUN ranlıkta — Bırakmayacağıma emin ola- bilirsiniz. — Sizin kim olduğnuzu, ne yap- mmak fikrinde bulunduğunuzu bilmi- yorum. Fakat olduğunuza kaniim. Merhametinize sığımyorum, Trekyeyi yalnız bi rakmayın. — Tekrar ediyorum, bunun için üzülmeyin: — Eğer Trekye (i ben de muhakkak ö olur, akşamları bana uğrayın. Sizi parkın duvarı kenarında beklerim. Bana haber getirirsiniz. — Emredersiniç — Ne vakıt gelirsiniz. — Yarın akşam. — Teşekkür ederim. Mari'nin koluna girdi. Salondan çıktılar... Trekyenin sürmedi Katilin, mösyö Maroa'nin oğlu Etyen olduğu meydana çıktı. Etyen Mari'ye aşıktı. Andre- nin Mariyi sevdiğini anlayınca, onu katletmişti. Trekye Beraat etli. Jöneviyevle evlendi. Jak Löken'e gelince. Mari ile | nişanlandi. | Heriki çift de, mesut bir hayat İ Koçhisar kaza oldu Resülayin — kaza — merkezinin Koçhisara ve Koçhisar nahiye teşkilâtının - Resülayne — naklı ile Koçhisarın kazaya tahvili ahiren âli tasdtike iktiran eylemiştir. Koçhisar, 96 köyü ihtiva et mektedir. Resülayin; nahiye ha- hmde Koçhisar kazasına merbut kalacaktır, Şu bir hafta içinde, Koçhisar kazası faaliyete geçe- cektir. Kuyruksuz kedi modası!.. Amerikada bir çift kuyruksuz kedi beş bin dolara satılıyor Amerikanın meşhür seyyahla- | Fakat bir müddetten beri adada geçenlerde | kedi buhranı başlamıştır. Bunun için hükümet bir beyanname neş- reterek kedilerin ihracını menet- miştir. Her sene bir kedi sergisi yap- lacağını ve en güzel kedileri ye- tirmeğe —muvaffak - olacaklara nakti mükâfat verileceğini de ayrıca ilân etmiştir. Şimdi Amerikada bir çift Van kedisi bin ile beş bin dolar ara- sında satılmuktadır.