23 Aralık 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

23 Aralık 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

/ Sahife 2 M. Karahan Fırtına yuıunden avdet etti Cuma günü M. Karahan cenap- larını hamilen limanımızdan hare- ket eden Derjenski Rus torpidosu Kavaklara kadar gitmiş ve Kara- | denizdeki şiddetli fırtınadan bo- gazdan çıkmamıştır. Fırtma sa- baha kadar devam eti Rus torpidosu geceyi önünde demirleyerek geçirmiştir. Fırtınanın biraz dinmesinde dün- de intizar edilmişse de şiddetini kaybetmediği görülmüştür. bunun üzerine M. Karahan — cenapları, bir mot Kavağa çıkmış ve İstanbul'a inerek şehirde bir ge- zinti yapımıştır. / Fırtına devam ettiği içim Çer- torpidosu bu sabah da dışarı çıkamamıştır. Sabık levazımcı Biletsiz trene binerek Ankaraya gitti Sabık levazım reisi İsmail Hakki paşa elyevm Ankarada - bulun- maktadır. İsmail Hakkı paşa cuma günü Tokatliyan ötelinden çıkmış motörle Haydarpaşaya — geçmiş- tir. Sabık Jevazımcı trene bin- mek için bir otomobille Pen- dige kadar gitmiş oradan ekspre- se biletsiz olarak binmiştir. İsmail Hakkı paşa Ankara istas- yonunda vaktile yeni sinema idare- sinde bulunmuş olan Hayri B. is- minde bir zat tarafından karşılan- mış bilâhara Akköprüde Hâmit B.in çivi fabrıkasına gitmiş ve bir ar- kadaşının evine misafir olmuştur. Sabik levazımcının Ankarada ne yapacağı malüm değildir, Mamafih yanında fazla eşya bulunmadığına göre orada uzun müddet kalmak niyetinde olmadığı anlaşılmıştır. Doktorlar çay için ne diyorlar? (Baş tarafı birinci sahifede ) sabah kahvaltılarında yer tutmuş- tur. Yüzlerce — meklep çocuğu sabahleyin mektebe giderken çay içmektedir. Hattâ sabah kahval- tılarında yalnız çayla midesini çocuklar vardır. Bu çocuklar gıda almadan öğle vaktıne kadar çalışıyorlar. Sabah kahvcaltısını da / sıcak şey içmek sarureti de vardır. Fakat bunun yerine çorbayı ikame et- mek mümkündür. O zaman hem eyi bir gida almış oluruz. Bu suretle hem çay içinde harice para vermemiş oluruz. Meçhul hırsızlar 5 vakanın faili kimdir belli değil 1 — Mechul bir şahıs Kara gümrükden geçen Mehmet efendi namında bir şahsın mantarcılık suretiyle 113 lirasıni çalmıştır. 2 — Yine meçhul bir hırsız istiklâl caddesinde Madam kati- 'nanın 28 kuruşunu çalmıştır. —Lângada camcı Rıfat efen- dinin dükkânma giren meçhul hırsız bir takım elbise ve 45 ku- ruş çalmıştır. 4 — 100 lira kıymetinde bir gramofon; Üsküdar vapur iskele- sinden çalınmıştır, yüzbaşı Arif beye ait olan hırsızı meçhuldür. 5 — Nişantaşında Dere soka- ğında yüzbaşı İrfan beyin bane- sine giren meçhul hırsız bir Singer dikiş makinesini çalıp savuşmuştur. bu gramofonun | Şark tamiratı Bulgarlar 5 senelik morator- yom istemişler Sotya 20 ( Hususi) — İngiliz başvekili M. Makdonald bugün Bulgar hariciye ve maliye - nazır- larını kabul etmiştir. Bulgar nazırları tamirat mese- lesi hakkında bulgar noktai na- zarını izah etmişlerdir. M. Henderson da bulgar nazır- larını kabul etmiş, Balkan komi- tesi de şerefelerine Zıyafet ver- miştir. M. bürof ile M. Mollof Londradan Parise — gitmişlerdir. Bulgaristanda senevi - 11,800,000 altın frank tamirat parası istiyor. Bulgar nazırları beş senelik bir moratoryom istemişlerdir. Zu- ra gazetesi seyahatin hakkında bi ü Hayvan barsası idare meclisin- den bazıları Avrupaya bir tetki seyahatına çıkmağa karar ver- mişlerdir. Heyet Viyana, Dresden şehirlerindeki hayvan borsalarında tetkikat yapacaktır. İktsiat vekâletinden gelen bir emirde kambiyo hakkındaki ka- ibince bu seyahata im- borsa komiserliği- “Bu karara göre hiç bir daire- den Avrupaya tetkik seyahatına gidilmiyeceği anlaşılmaktadır. Bundan başka ziraat banka- sının Avrupaya tetkik seyahatına çıkacak heyeti de etmiştir. Bu heyet Almanya ve Çekoslovakya da zirai koopera- tifleri hakkında tetkikat yapa- cakktır. Carihler yakalandı, fakat sebep meçhul Üsküdarda Nuhkuyusunda bak- kal Fehmi efendi; dün gece ha- nesine giderken yusuf ve İzzet namında iki şahıs tarafından pı- çakla yaralanmıştır. Vakanın se- bebi meçhuldür, tahkikat yapıl- maktadır. Rusyaya ihrrcat Harici titaret şirketi henüz işe başlamadı Harici ticaret İimitit şirketi faaliyete henüz başlamamuştr. Şirket henüz tahkikatla meşgul olmak tadır. Evelce Rusyaya - ihracat | yapan tacirler bu şirketin faaliye- fini yakından takip etmektedir. â tacirlerden bazıları şir- Mersinden şehrimize gelen bir kaç tacir portakal satışı için şir- kete müracaat etmiştir. Şirket henüz ihracat için baş- lamadığını tetkikatla meşgul ol- duğunu bildirmiştir. Bu portakal / tacirlerinden vaziyet hakkımda ticaret odasına şikâyette bulunmuştur. Tacir şikâyetinde diyorki “ha- rici ticaret — şirketi — tetkikatmı ikmal edinciye kadar bizim por- takallar çürüyecektir?,, Tetkik seyahatlarıww Vekâletin emri üzerine icra edilmiyecek hareketini tehir Bakkalı yaral yaraladılar' Dekolte elbise İtalya veliahtının düğününe açık elbiseli kadınlar alınmayacak Londra 19 (A.A) — Daily Mail'in istihbarına — nazaran, metince neşredilen resmi İtalya — veliahdının izdivaç merasimine davetli kadın- lardan dekolte olarak 'gelecekle- rin geri 'çevrileceği bildirilmiştir. Ecnebi sefaretler de bundan haber- dar edilmiştir. Namuslu kadınları hafifmeşrep kadınlara — benzeten buü - sakım modayi ortadan kaldırmak husu- sunda giriştiği mücadelede hükür met bilhassa Roma kilisenini mü- zaheretine gövenmektedir. Tayyare kazaları yarı yarıya azaldı Londra 21 (A A.) — Bir takım emniyet tertibatının alınması sa- yesinde 1929 senesinde tayyare- ler miktarının arlması, seferlerin çoğalmasına rağmen tayyare kaza- ları geçen seneye nisbeten yarı | yarıya — inmiştir. - pilotların artan | tecrübelerinin de — büyük — tesiri olmaktadır. İalkarlar çogalıyor 2 ay zarfında 50 intihar vakası oldu Son 2 ay zarfında — şehrimiz- deki intihar - vakalarının yekünu Söyi bulmuştur. Geçen ay 31 nti igüne kadar da 11 intihar vekası kaydedilmiştir. — Yeni — intiharlar şunlardır: 1 — Selçuk hatun sanayi mek- tebi muallimlerinden Baha bey; biraderzadelerine — maaş / tahsisi için mahkemeden gıyabi. bir hü- küm verildiğini haber almış, bun- | dan müteessir olarak Saray burmu açıklarında kendini denize almıştır 2 — Biçakçı — İsmail — efendi; Erenköyünde kendini bir bostan kuyusuna atıp ölmi 3 — Meçhul bir kadın Saray- burununda — Halep kendini denize atıp intihar etmiş 4 — Karagümrükte terlikci Ali usta boğazına ip takıp kendini boğmak istemiştir. 5 — Malül Vehbi efendi geçimsi yüzünden — kendini denize atmıştır. 6— Üsküdarda Şemsipaşa açık- larında meçhul bir erkek intihar etmiştir. 7— Makinist Ahmet Zahit efen-, asabi bir. hastalıktan kendini İdürmeye teşebbüs etmiştir. 8 — Polis muavinlerinden Faik t küçük bir aile münazaasını mü- teakıp Kizkülesi açıklarında ken- dini denize atarak boğulmuştur.. 9 — Aspasya isminde bir kız bir aşk yüzünden Heybeli açıkla- rında denize — atılarak — intihar etmiştir. 10 — Büyükada papas mekte- binde hademe Hristo Çamlima- mında — kendini denize atarak bogulmuştur. V1 — İstiklâl lisesine devam eden 18 yaşlarında Kâmi minde bir talebe bir aşk yüzünden tabanca ile kendini vurmuştur. Şehrimizde ki jatihar vakaları- nın dörtte üçü denize atılıp bo- gulmak süretiyle vuku bulmak- r olmuştur. Bu ayın birinden | vapurundan | efendinin baldızı. Leman hanım | Ne görüşecekler Ortodoks kiliseler bir kongre aktediyorlar Solya 20 (Hususi) — Zara ga- zetesi ocümenik iptidai kongresi- nin 1930 senesi paskalyasının ilk haftasında Aynarozda topla- nacak ve Fener, kudüs, İskende- riye, Rus, Romen, Sırp Leh Ceko- | slovakya kiliselerinin murahhasları | bulunacakrır. Bulgar ve Arnavut - kiliseleri mütezil olmak hasebile bu kon- greye davet — edilmemişlerdir . Bulgar gazetelerina göre Fen: baş papası Bulgar - itizalinin refini düşünüyor ve bu sayede ne Fener ve ne de Bulgar kilise- lerini teşhir etmiyecek bir çarei hal arayor. Boks şampiyonluğu Peştede yapılacak maçlara iştirak edeceğiz Önümüzdeki Mayısta Peştede yapılacâk ( Avrupa Boks şampiyo- nasına ) iştirakimiz, mukarrerdir. Mezkür müsabakalarda şerefimizi muhafaza edebilmek için kemali ciddiyetle hazırlanmamız elzemdir. Hi hazırdaki boksörlerimizin kuvvet ve derecelerinin tayinine yardım edecek Avrupa Şampiyo- nası birlaci seçme hazırlık müsa- bakası namı altında ve bütün letlere şamil olmak üzere 12/1/ Pazar günü saat 18,30 da Galata- saray Klübünde icra edilecektir. Maçlara iştirak edecek amatör veya amatörleri temsilen kulüp- lerin muntazam musari listelerile- Heyetimize — müracatleri — tebliğ olunur. Bu müsabakalara boksla alâka- dar mıntakalar da iştirak edebilir.| Müracaat tarihinin mühleti 5 kâ- nunusani 930 akşamına kadardır. Ba> tarihten sonra vaki olacak müracaatler mesmu olmıyacaktır. Müsabaka şeraitif: Esas Beynelmilel amatör şam- pıyonları nizamnameleri temamen mutadır. Maçlar ilk ikisi üçer ve sonuncusu dört dakikalık olmak | üzere üç ravnddır. Eldivenler: sekiz onsluk İstanbul Boks Heyetinden: W Tartılma saatı: müsabaka günü | saat 14,5 tan 15,5 a kadar devam | edecektir. Şüpheli şahıs LARRL | Meğer hırsızmış, bir Polis W muavininin evini soymuş! Dün gece Eminönünde Polis ikinci şube sivil devriyesi, üzerin- de bir polis muşambası elinde bir boğça bulunan şüpheli bir şahıs derdest etmiştir. Yapılan ilk isticvapta bu şüp- heli şahsın / sabıkalılardan - Riza olduğu anlaşılmıştır. Bunun üzerine tahkikat edilerek üzerindeki — muşamba ile elindeki boğçanın malımesruk ol- duğu meydana çıkarılmıştır . —— | Sabıkalı Rıza; dün gece Polis ikinci şabe fparmak izi memurla- yından muavin - İbrahim — Ethem efendinin Davutpaşadaki evinden bir muşambayla bir boğça çamaşır tamik Mübadele Türk heyetinde tasfiye Ankara'da bulunan Türk heyetj murahasası reisi Tevfik Kâmil B. Türk heyetinin yeni teşkilât kad- rosunu hazırlamış ve yapılan ten- | sikat neticesinde 21 memur açık- ta kalmıştır. Bu meyanda heyeti murahhasanın — müşavirleri - ikiye indirilmiş altıncı tali komisyonda- vazifesine nihayet verilmişt zamanlarda tesbit edilen baş ki- tabet lağvedilmiştir. Yunan heyeti murahasası kad- rosunda dahi tensikat yapılacağı söyleniyor. Hariciye vekili ile Yunan sefi- ri ve Yunan heyeti reisile Tevfik Kâmil B. arasında başlayan te- maslar devam ediyor. Bu görüş- meler evvelce müzakere edilmekte olan esastar üzerinde cereyan etmektedir. * Selânik bankası hakkında takibat yapılacak — Spekülasyon şeklinde İngiliz lirası mübayaa ettiği söylenen 'Selânik bankası hakkında muamele yapılması için keyfiyet borsa meclisine bildirimiş- tir. Borsa meclisine bu hususta bu günlerde kararımı verecektir. * Devlet bankası — Dün Ma: liye vekili Saraçoğlu Şükrü beyle bir saat kadar görüşen Osmanlı bankası — direktödleri - ekispresle avdet ettiler. Direktörler yarın Parise gidecekler ve az bir müd- det sonra tekrar Ankaraya gele- ceklerdir. Osmanlı bankası direk- törleri Devlet bankası — teşkili hakkında maliye - vekiline bazı teklifat dermiyan etmişlerdir Devlet bankası teşkilâtı Türk dimağile — kurulacak ve idame edilecektir. Banka sermayesi hakkında vu- kubulan ve bulacak olan her teklifin etüt olunması tabii görün- mektedir: Çay yerine ihlamur kullanılıyor Çay yerine ihlamur içilmesi ya- vaş yavaş taammüm ediyor. Dün- denberi Dördüncü vakıf hanı kah- vecisi bir wk müşter rine ihla- Adanada Pıınıık pazarında bir kaç dükkân yandı Adanada Pamuk — pazarında Şekerci ve pastacı Mustafa efen- dünin imalat hanesinden ani olarak çıkan yanğından bitişik dükkân- Tarda kasmen yanmıştır. Yangının sebebi ve zarar ziyanın mıktarı henuz anlaşılmamıştır. WYERLI' MALLAR RADİUM — TİRAŞ — BİÇAKLARI Berlinde Rut Buher- şirketi ile Galatada — RADİUM — TİRAŞ BİÇAKLARI imal etmekte olan Radium - Ticarethanesi beyninde tahaddüs edip uzun zamandan beri birinci Ticaret Mahkemesii de rüyet edilmekte bulunan reka- beti gayri meşrua - davası ” dün intaç edilmiştir. Bu dava netice- sinde Radium markasının Radium ticarethanesine ait olduğuna mezkür marka Rot Buhner şirke tine ait olan Rotbart bçaklarında istimalinin menine karar verilmiştir. Ucuz ve nefis olması itibari memleketimizde tanınmış ve filha- kika burada imal olunan mezkür bıçaklar hakkında / verilen bu ka- rarın yerli mallarımız lehinde ol- masından — iftiharımızı — mucip ol- l tadır. çalı af etmi muştar