23 Aralık 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

23 Aralık 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Akşam | 23 Kâpünuevvel 1929 Isvıcrede luş sporları hamretlemyor Sen Moriçte kış olempiyadı için büyük a Son günler zarfında bol mıktarda kar yağmıştır. kar kaış sporu meraklılarını çok sevindirmiştir. Her tarafta kızağını, | altında kimse üşümiyor. İsviçreye Bu akisini kapan şehir haricine, kır- dara çıkmıştır. Burada sabahtan akşama kadar spor yapılıyor, öğle yemekleri bile kar üzerinde yeniyor. Spora iştirak eden yalnız er- kekler değildir. Kadınlar, hatta çocuklar bile karların üzerinde kayıyorlar. Ekseriyetle gündüzleri hava açık olduğu için güneş Hattâ bazı kimseler - çırçıplak soyunarak yazın olduğu gibi gü- neş banyosu yapıyorlar. Geceleri hava soğudugundan her kes ken- disini muhafazaya itina ediyor. Kış sporunun — merkezi / olan | Sen moriçte yakında kış olempi- hazırlıklar yapılmaktadır yadı - başlıyacaktır. Bunun - için şimdiden hazırlık yapılıyor. Olempiyada iştirak etmek üzere dünyanın her tarafından sporcular geliyor. Mamafih henüz tamamile don olmadığından buz üzerinde kaymak, —hokey gibi — oyunlar hararet kesbetmemiştir. Bunların meraklları çok yükseklere çıkr | yorlar. Yahudi menahime rakip 12 yaşında küçük bir kız keman çalmakta büyük istidat gösteriyor Guila Bustaba Son zamanlarda dünyanın her tarafında büyük bir şöhret ka- zanmış olan küçük kemancı ya- kudi Menahime bir rakip çıkmıştır. Bu rakip 12 yaşında Guila Bustabo isminde - bir kızdır. Bu kız çok güzel keman çaldıktan başka bir orkestrayı da idare edebilmekte- dir. Küçük Guila son günlerde Nev Yorkta kanser veriyor. Bu konserler halk - tarafından çok rağbet görmektedir. Guila yaza doğru — Avrupanın - büyük şehirlerini — dolaşarak — konserler Domuz sürüsü Sumatra adasında otele hücum cden domuzlar Sumatrada —garip bir vaka olmuştur. Vonesolo şehri civarın- da, ormanlık bir mevkide bü- yük bir otel yabani domuzların tecavuzuna uğramıştır, Ormandan çıkan sürü halindeki domuzlar otele hücum etmişler ve insanlara — saldırmışlardır. — Otel müstahdimini bu taarruza mani olmak için çok uğraşmışlardır. Fakat iki garson agır surette yaralandıktan sonra, cesaretleri kırlımıştır. Müşteriler “odalarına kaçmı müstahdemin de pencere ve ka- pıları sıkı kapayarak - domuzlar- dan kurtulacaklarını ümit etmiş- lerdir. Halbuki aç hayvanlar otelin etrafından bir türlü ayrıl- madıklarından ister istemez şehire itfaiyeye ve polise telefon etmek mecburiyeti hasıl olmuştur. Bir saat sonra itfai, ve hayvanların üzerine su sıl mağa başlamıştır. Domuzların şaşkınlıklarından — istifade eden polisler de silâh istimal ederek hayvanların - yirmisini - öldürmüş- lerdir. Bu defa temamile ürken do- muzlar ormana kaçmış, — ötelde bu sırarada tahliye edilmiş, yol- cuları itfaiye otomobilleri şehre nakletmiştir. vermek ve kendini tanıtmak eme- lindedir. Küçük kız bu seneye kadı mektebe giderken ailesi kenı mektepten çıkarmıştır. Guila bütün mesaisini kemanına hasredecektir. Küçük kız günde 10 saat ke- mana çalışmaktadır. — Geceleri verdigi konserler için 300 dolar yanı 600 lira alıyor. Acaba aranılan adam mı? Düseldorf canisi diye bir serseri yakalandı Lil istasyonunda bulunan sepet san- dığın esrarı da hâlâ anlaşılamadı Aylardan beri Avrupa zabıt: nin bir türlü bulamadığı iki katil var: Düseldorfun esrarengiz ca- mechul caniain kim olduğu henüz anlaşılamamıştır. — Çek — zabitası garbi Bohemyada Eğer şehrinde süpheli bir adamı tevkif etmiştir. Yapılan tahkikat neticesinde bu adamım Düseldorftan geldiği anlaşılmıştır. Jorj Mayer ismimi taşıyan bu şahıs eşkâli itibarile Düseldorf canisine pek benze- mektedir. Jorj Mayer zabıtaya — verdiği ifadede kendisinin şoför olduğunu ve İtalyaya gidecegini söylemiştir. Jorj Mayer serseri serseri do- daşmakta idi. — Şüpheli adamın üzeri aranılmış ve bir plün bu- Tunmuştur. Bundan bir müddet evel Düseldorfta Aldernan ismin- de biri öldürülmüş ve bir yere gömülmi İşte Jorj Mayerin üstünden çıkan pilan Aldermanın gömüldüğü yeri göstermektedir. |Meseleden alman zabıtası da haberdar edilmiştir. Mamafih şimdiye kadar Düsel- dorf canisidir. diye bir çok kim- selr yakalanmış ve sonra bir şey çıkmayınca bunların hepsi bıra- kılmıştı. Jorj Mayerin de bu su- retle serbest birakılması ihtimali vardır. Lil bir sepet içinde cesede gelince bu esrarengiz cinayetin tahkikati bir adım bile ilerlememiştir. Rigo- nun katili diye yakalanan Elmas- yan hâlâ mevkuftur. Şoförlerin sepet sandığı götürdükleri hak- kındaki ısrarları devam ediyor. Şoförlerden Flots isminde biri ilk verdigi ifadede demişti ki: — Gayet iyi biliyorum bu san- dığı ben istasyona — götürdüm. Hatta sandığı bir ucu dişarı çık- mak suretile yanıma aldım.. Flotsun — sözlerinde — şimdi, ilk verdiği ifadede olduğu gibi kati- yet yoktur. Şoför mustantik tara- fından son isticvabında büyük bir tereddüt göstermiş . iyRilmemki.. Belki ben yanı lyorum.. Gibi şeyler söylemiştir. Diğer taraftan sandık sepeti otomobilden alan hamak —Ben sepet sandığı şeförün ya- mndan değil, otomobilin içinden aldım... Diyor. Bu surette şoförün istasiyonunda bulunan Halâ kati! olup olmadığı anla- şılamayan Elmasyan ifadesile hamalın ifadesi arasında büyük bir fark olduğu görülmüş- tür. Pariste bu cinayet tahkikâtı revü haline sokulmuştur. Para linde halka gösterilmektedir. Elmasyanın poliste dayak yediğine dair olan iddiası da tetkik edilmektedir. Bu mesele ile alâkası olan bir çok polis memurları isticvap edil- miştir. Bunlar verdikleri ifadede — Kendisi bize taarruz et Biz onu yalnız teslim ettik.. Demişlerdir. Şatranç merakı artıyor ittikçe artıyor. Resmimizde görüldüğü gibi sinema artistleri filim çevirirken boş kaldıkça şatranç oynuyorlar.