21 Şubat 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

21 Şubat 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Nuhun gemisi Bu büyük filim sesli olarak gösteriliyor Milyonlar sarfile vucuda getirilen *Nuhun gemisi, filimini bu hafta sesli olarak Elhamra sinemasında gösteriliyor. Filimin mevzuu şudur: 1914 senesinde İstanbula doğru ilerlemekte olan şark sürat katarı yolcuları arasında Meri isminde dilber bir dansöz, Bil Trevis ve Al isminde iki Amerikalı arkadaş, Meriye sokulmağa çalışan bir Rus zabiti iki asker muhafazasında bir mahpusla bir de vaiz vardır. Tren çörük bir köprüden geçerken yuvarlanıyor. Kazadan kurtulanlar bir misafirhanede birleşiyorlar. Yalnız fırsatlan / istifade etmek istiyen Rusla Tervis arasında bir kavga oluyor. Aradan bir müddet geçiyor ve bu eşhasım ekserisi Pariste bulun- dukları esnada harbi umumi “pat- lak veriyor. Bunlardan hepsi harbe gidiyorlar. Trevis'le”Al cephede tekrar / buluşuyorlar. - Fakat Al Trevis'in düşmana havale etti; bir-et bombasile kazacn yarala- miyor. Bu sırada müttefiklerin hizme- tine giren Meri bir miralay olan ayni Rus zabitine tesadüf ediyor ve “miralayın arzularına ram ola- mayınca — miralayın ihbarı net sinde - casuslukla itham e tam kurçuna diz. lerek esnade in- filak eden gülle hükmün infazına meydan bırakmıyor. ve tesadülen bükmü infaz edecek olan müfreze meyanında bulunan Trevis tarafından Meri kurtarılıyor, bombardımanın neticesini mabzene sığındıkları esnada ayni vaiz asri kan tufanını hakiki tufanla mukayeseye dahyor. Tufamın bütün esbabı avami canlı olarak - yaşattıktan - sonra esasen harp te hitama ermiş oluyor. Meri ile Treviş te hakları olan saadete kavuşuyorlar. Filimde eski Se.lom ve Gemo- reyi, tufanı gösteren sabneler, suların hücumu çok canlıdır. * Fox filim Şşirketinin mali vaziyetinin pek iyi olmadığı haber verilmişti. Son malümata göre müessese — vaziyetini islaha mmr vaffak olmuştur. * Emil Yanings'in Almanyada çevirdiği Mavi melek filmi bitmiş- tir. Sahne vazii Jozef vom Stren- berg yakanda Holivut'a gidecektir. * Almanyada “Viyana şarkı şehri, isminde bir sesli filim çev- Tilmeğe başlanmıştır. Filmin mu- Si kasmıni meşhür bestekâr Rişar Şiravs derühte etmiştir. beklemek üzere bir | bir genç esir eden L A İ | J talk ah Paramunt stüdyolarında çevirilmekte olan * Let's Ga Native , ismindeki sesli, şarkılı ve sözlü filim bitmek üzeredir. Bu filimde Jams Hall, Skoots Gall'dan başka güzelliklerile tanınmış olan Adrienne Brier, Gloria Lee'Jean Dix ve Dorothy Paddock gibi sanatkârlar oynamaktadır. Yukarıki resimde görülen dört kız bu dört sanatkârdır. Filmin mevzuu bütün kadınların kendisine diz çöküp yalvardığı bir delikanlının macerasıdır ve çok eğlenci Sevimli sinema yıldıı Dolores Kastello yeni bir filime başlamıştır. Dolores Kostellb bu filimde bir Rus köylü kızı rolünü yapıyor. biri de Loretta'dır. Loretta güzel sesi ve çehresi ile çabuk yıldızlar arasma girmiştir. iye Laten K Talebe hayatını gösteren sesli bir filim Bu hafta Opera Sinemasında * Kartiye Laten , isminde Moris Dekobra'nin romanından — alınmış yeni bir sesli filim gösterilmeğe başlanmıştır. Filimin başlıca artist leri Karmen Boni ve İvan Petro- viç'tir. Mevzu 'şudur: Harap! bir tavan arasında, bir kaç talebe Mürger'in “ çingene hayatı, nazh'eserindeki kahraman- ların elbisesini giymiş, baloya git- mek üzere” Marsel ve Rodolf'u bekliyorlar. Rodolf. hastalanmış olduğundayi ' Marsel onun yerine zengin irlandalı Ralf Okonor'u getirir. Ralf ile tanışır, bunlar birbirinden hoşlanırlar. Ralf, Mi- | minin odasıma muttasıl odayı tutar, sık sık görüşürler, sevişirler ve günün birinde ayni odaya iki şişe Süt gitmeye başlar. Bir gün baron Hervi, dostu Jakı görerek ona Bolinski ismin- deki prensesi takdim eder. Pren- ges, Ralf'ı teshire karar verir. Fakat döstlar Mimiyi keyfiyettem haberdar ederler. Mimi bunların hareketine mani olmak için koşar isede tren haraket etmiş bulunur. Mimi intihar maksadile kendisi ni rayların üstüne atar, ötede arkadaşları genç kadının gaybu- betinden endişede! O arada Ralf meydana çıkıp hareket etmediğini söyler, Ralf önde, diğer arkadaş- ları arkada, koşarlarsada, nafile, çünkü göç kalmışlar. Hasataneye 'telefon ederler. Ayakları bir kaç yerden kırılmıs ameliyalâ başlan- mıştır cevabinı alırlar. Bir kaç dakika sonra Ralf muz- tarip küçük miminin başi ucunda oturur. Mimi, sevgilisini yanında hissedinde, — gözlerini açar ve *Şimdi artık yaşamak isterim ve yaşayacağım,, der. * Şarlo'nun yakında Serseri Yahudi'yi filme çekeceği şayi ol- muştu. Bu haber tekzip ediliyor. Şarlo çevirdeeği yeni filim bak- kında henüz hiç bir karar ver memiştir. * Moris Şövalye üçüncü filmi olan “La Grande Mare , i bitir- miştir. Şövalye kısa bir istirahat- tan sonra dördüncü filmine baş- hıyacaktır. Bu istirahat devrinde San Frafsiskoda bir konser ve- recektir. Bü'konser için kendisine mühim bir 'para verilecektir. Şövalye Amerikada çok sevik miştir. Bir Çok Tokantalar sanat- kârın çekirdiği son filimin ismine izafetle Low Parade isminde bir salata yapmâğ a başlamışlardır. Nuhun gemisi filiminden bir sahne Meşum gece Amerikada çevrilecek ilk fransızca sesli filim Amerikan filim şirketleri fran- sızca filim çevirmek için tertibat almağa — başlamışlardır. — Metro Goldvin şirketi şimdiden bir çok fransız sanatlâr angaje etmiştir. Bunlar arasında Komedi fransez artistlerinden M. Luguet te bu- Tunmaktadır. Bundan başka bir çok artistlerle de müzakere ce- reyan ediyor. Metro Goldvin fransız ve bek çikalı eski sanatkârlarını da bu işe tahsis etmiştir. — İlk 'sesli olarak “ Meşum » isminde | V flim çevrilecel Kartiye Laten filiminden bir sâahne yeslörizü