23 Şubat 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

23 Şubat 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Lily Fransız sanatkârı yeni filme başlıyor vamış sanatkârlarından Lily Damita'nın tekrar Alme- rikaya döndi yazmıştık. Parisli sanatkâr bir müddet Nev - York'ta | kaldıktan sonra Holivut'a giderek işe başlamıştı Lily Damita eskisi gibi Samuel Goldvin müessesesinde / çalışıyor. Yeni filminde resim meraklısı bir kız rolünü yapıyor. Yukarıdaki resim Lily'yi ressam kıyafetinde gösteriyor. Lily, yakında fransızca yapıyoıf-v Fransada sesli ği içi | ve inci gerdanlığınım haczolundu- filimler Yeniden bir çok sesli filim çevriliyor Fransada amerikan sesli filim- leri aleyhindeki cereyan üzerine fransızca sesli filim çevirmek için büyük bir faaliyet başlamı Gina Manes, Rudolf Klein Rogge ve- Alber ” Prejan - Le Regniz ismindeki filimi — bitirmişler ivaine isminde diğer bir sesl filim bitirilmiştir. Lousle toits de Paris isminde bir sesli filim daha çevrilmektedir . — Bundan başkal Menju ve Maurice Glcize de sesli filimeb aşlıyorlar. Hakiki pâğes! Pola Negri bir gazeteden dava etti tazminata mahküm ğunu yazmıştık. tesi Pola Negri'nir vermek istemediğini ve memur- ların zorla elinden aldıklarını, | sanatkârın bunun üzerine ağla- | dığını yazmıştır. Pola Negri bu neşriyat üzerine gazete aleyhine bir dava açarak yarım milyon frank tazminat is- Pola Negri diyor ki: — Benim gibi yalnız sinema filimlerinde —değil hayatta da prenses olan ( Pola Negri'nin prens Medivani'nin zevcesi olduğu malümdur) bir kadın böyle asa- lete münafi' bir harkette bulun- Mazlıı * Konrad Nagel 21 ay zar- fında 27 sesli filimde oynıyarak bir rekor yapmıştır. Fak>t kor rad Nagel bu filimlerinde eskisi kadar muvaffak olamamıştır. Yeni bir sinema yıldızı Nancy Dmh'har etti Nancy Döver, Paramunt'un yeni yıldızlarından biridir. Sesli filmin meydanı Dover iyi dans ta ediyor. Genç sanatkâr, çıkardığı bu genç sanatkârın” sesi çok güzeldir. Naney Paramunt sütüdyolarında yeni çevrilen “Let's Go Native, filminde çapkın bir kız rolünü yaparak çok muvaffak olmuştur. Yukarıdaki resim Naney Dover'i bu filim de çok garip bir kıyafette gösteriyor. Pransızcasında: Mary Belle ve Bi Bu kış İstanbul sinemalarında gösterilen filimler arasımda “ Aşk geceleri , hiç bir filme nasip gizyan bir muvaffakiyet kazandı. u filmin gösterildiği 15 gün zar- fında Elhamra sinemasında Liç bir yer boş kalmadı, halk âdeta sine- manın kapısında nöbet bekledi. Son, gece yer bulamıyarak dönenler pek çoktu. Diyebiliriz ki filim şehri- mizde daha 15 gün gösterilse aymı rağbet devam edecekti. “ Aşk geceleri , ne - gösterilen Tağbetin sebebi! filimde, ekser halkımızın anladığı Fransızca |: nile konuşulması, bir de bu sesli ve sözlü filimin Amerikada yapı- lan sesli ve sözlüfilimlerden büs- bütün başka bir tarzda olmasıdır. Amerikadaki sesli ve sözlü filimler hemen kâmilen bar sahneleri Alman - fransız müşterek mesaisi “Aşk geceleri,, filminin almancası fransızcasından çok güzelmiş Talâk kararı verllirken: Sağda fransız artisleri Jean Murat ve Mary Coste, ihtiva ediyor. Bu tarz artık halkı usandırmağa başlamış, lhassa Avrupada Amerikan leri eski rağbeti kaybetmiştir. Bunu nazarı dikkate alan bazı alman ve fransız sinema şirketleri birleşerek bir tarzda - sesli ve sözlü filim vücuda getirmeğe başlamışlardır. Yeni imler Al.m-[ daha — güzeldir. solda aynı sahnede alman artistler anyada alınan ve Transız sanat- kârları tarafından çevrilmektedir. İlk filim olarak “ Aşk geceleri fransızca ve almanca hazırlanmıştır. “Aşk geceleri,min fransızçasını | gördük ve beğendik. gazetelerinin — itiraf göre almancası — fransızcasından Bir — fransız Sinema mecmua: * Aşk geceler daha canlı, daha hareketli, daha sporcadır. — Fransızcası ise “daha edebi,matmazel Mariy Belle darıl- masm, daha komedi fransızvari- dir. Almancasında mükâleme sah- neleri filimdeki —hareketi asla yavaşlatmıyor. | — Almancasında: Carlotte Ander 've Fred Docderlein İki kısım sanatkârları karşılaş; hırırsak genç Hanri Brebur rolün: de Jean Murat, alman arkadaşı Albers'e faiktir. Matmazel Belle ise alman kızı derecesinde yüke emişlir . — Matmazel - Belle , oynayışta fazla nazlı, fazla kadındır. Halbuki ” sanati iktizasıl0 beygirlik arabaları kullane makta olan bir ktz daha sporcu olmalıdır. Alman artisti bu hu- susta daha çok muvaffak olmuş- tur.Ne olursa olsun bu filim gerek gerek Almanyada çok Başlıyan müşterek neticeler vermek istidadını gösteriyor. , Son haberlere göre bu tarzda bir kaç yeni filme daha başlan mak üzeredir. Fransad;