18 Mart 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

18 Mart 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sıhhi ve terbiyevi fevaidi 5 düşünülerek bir çocuk bahçesi yapıldı!.. Fakat nerede biliyor musunnz: »« Enva âşıkane kepaze- liklere sahne olan Gül- hane parkında!.. Bu ne pehriz, bu ne turşu?.. Sene 12 — No : 4107 Tahrir telefonu : İstanbul — 1686 SALI — 18 Mart 1930 İdare telefonu * İstanbul — tasa Fiatı $ kuruş Mali vaziyetimiz Dayinler vekilleri bu vaziyeti hükümetin tasavvur ettiğinden daha fena buluyorlar Ankara 17 (Hususi) — saat beşte maliye vekilimizi zi ) Aldığım malümata göre bu riri bir muhtıra vereceklerdir. Dainler vekilleri bugün ret edeceklerdir. ( hükümete tab- Bu muhtırada, yaptıkları tetkikat neti- ( cesinde Türkiye'nin mali vaziyetini hü- | kümetin tasavvür ettiğinden daha çok f fena şekilde gördüklerini ve bu vaziyet )) karşısında Türkiye'nin yalnız harici borç- (| larını değil, pek büyük yeküna baliğ olan diğer taahhütlerini de ifa edemiyeceğini ve ciddi maliye ıslahatına ihtiyaç oldu- gunu, hükümet arzu ederse bu vaziyete (| bulunacak çareleri birlikte aramak için (| | hükümetle müştereken müzakereye hazır (|| ) olduklarını bildirmektedirler. Mütemmim malümata göre dayinler vekilleri ( hükümete Avrupa'lı büyük bir maliye mütahas- ( ) sısının davet edilmesini tavsiye edeceklerdir. eclistç bir sual takriri Herman Spirer şirketinin 700 bin liralık veraset vergisi meselesinde bir mebusun 100 bin lira aldığı doğru mu ? Ankara, 17 (Hususi) — Herman Spirer görkeline dit yedi-yüz bin Tiralık bir veraset vergisi mesele- sinde hazinenin zararına olarak bir mebus tarafından yüz. bin lira komisyon alındığı bir. gazete tarafindan — yazilmışti. Yorgat mebusu Hamdi bey meclis riya- setine bu Bu takrir başvekâlete bil miş ve hükümetin ilk içtimada sual takririne cevap vermesi hazır olması tebliğ - olunmuştur. Yozğat mebüsu daha evel bu takrir hakkında fırka grubu riya- setinden istimzaçta bulunmuş ve ondan sonra meclise vermiştir. Bu yüz bin liralık sui istimal rezaletinin mahiyeti ve doğru olup olmadığı ve hangi mebus tarafından — yapıldığı hakkında hükümet perşembe günü mecliste takrire cevap verecek Herman Spirer şirketi müdürü Mois Kohen etendi meselenin aslı yoksa bunu yazan gazete hakkında en şiddetli mu- amelenin icrast talep olunacaktır. | Bugünkü hava Karakolda doğuıfduW | Fakat çocuk yarım saat sonra ölgü Dün gece saat 9 raddelerinde zabitai ahlâkiye memurları Tak- sim'de bir evi taharri etmişlerdir. Taharriyat neticesinde bu evde madam Sara isminde şüpheli bi kadın görmüşlerdir. '" < OU Hamile olan madam Sara Tak- sim -merkezine götürülmüştür. Madam Sara saat 9 dan ikiye kadar karakolda kalmıştır. Bir aralık karnında müthiş sancılar hisseden kadın karakolun hal: girmiş ve çocuğu doğurmuştur. Çocuk yarım saat yaşadıktan | sönra vakitsiz. doğduğu için öl- Müştür.Hamile bir kadının saatlerce karakollarda tutulması doğru bir | hareket değildir. Sıcaklık ve rutubet derecesi artıyor | Yeşilköy —rasat - merkezinden verilen | malümata göre bugün hava ekseriyetle açık kısmen bu- | lutlu olacaktır. Rüzgâr cenup ve şark arasından esecektir. Sıcaklık düne nisbetle azalacaktır. Dün | en fazla sıcaklık 17 dereceydi. | Gece hararet 9 dereceydi. Sa- bahlayın — hararet 11 derece olmuştur. Bu günlerde rutubet pek fazla- dir. Bu sabah rütübet / mikyası €n yüksek dereceye yani 100 e çıkmıştır. Anadoluda hava ekseriyetle bulutlu ve kısmen açık geçecektir. | tesviye bulunulduğu takdirde bile Holivut muhabirimizin mektupları “Garp cephesinde sükünet var,, filmi- nin yıldızı Akşam'a selâm gönderiyor Filmin yılaızı Louis Wolhenim arkadaşlarile birlikte Akşam'ın 12 kânunusani tarihli nushasını okurken | Muhabirimizin mektibu dedir ) | zelos gazetecilere Ankara iti Ankara itilâfı Atina'da nikbinlik azalmağa başladı Atina 16 (Hususi) — M. Ve imzalanması müşkilâta i beyan etmiştir. l emlâk mes- fi ve bunların toptan takdiri kıymetini, verecek- | leri kararı kabul edip etmemek hu sunda iki hüki ndaki kayıt dolayısile kabulden sureti katiyede imtina etmişlerdir. Bitaraflar - verecekleri kararın kabulü mecburi olduğu takdirde leceklerini bitarafların söylemişler; Iıuyşarlvın reddetmiştir. Şimdi hem bitaraflar ve hem de iki hükümeti — tatmin edebile- cek bir sureti tesviye aranıyor. Hariciye nezareti mahafili M Venizelostan daha az nikbin gö- rünüyorlar. Hariciye mahafili mü- badil emlâk meselesinde bir suret başka müşkilât çıkacağı kanaa- tindedirler. M. Venizelos — mübadil için " bitarafların - ha — Bu yaz çok serin olacak!, başka bir tarzı tesviye buluna- |— — — Nerden anladın yahu?. cağını söylemiştir. — Baksana âlimler çok sıcak olacak diyorlarl..