2 Nisan 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

2 Nisan 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

a - : : Dimyata pirince giderken Bir kadın Sevgilisile evlenmek isterken Vapur deği Avrupa vapurunun fevkalâde lüks kamaraları mükellef birer apartıman.. Fakat bu apartımanda Amerika'ya bir seyahat ücreti bizim para ile yirmi bin liraya yakındır Avrupa vapuru Nev York ilmarına girerken Umumi Larptes evel muhtelif zapur kumpanyaları arasında dün- yanın en çabuk ve en lüks vapu- runu inşa etmek hususunda bir yarış vardı. Bilhassa İngiltere- nin Kumar ve Vayt starlayn kumpanyalarile Nordoyçer Loyd Bremen kumpanyası arasında bu rekabet son dereceyi bulmuştu. Muharebe — büyük ve lüks gemi inşası yarışına bir nihayet verdi. Fakat aradan çok zaman geçmeden müsabaka tekrar baş- ladı. Almanya birbirini müteakip Bremen ve Avrupa vapurlarını inga etti. Bremen vapuru — sürat itibarile Eltün gemilere tevafuk etmiş ve bir rekor. yapmıştı. Yeni inşa edilen —Avrupa süratte onu da geçmiş ve - birinciliği — elegeçir- müştir. Avrupa vapuru Avrupa - Ame- rika seyahatini 4 gün 17 saat 6 dakikada —yapmıştır ki — diğer transatlantiklere — mazaran — yolu yarım günden fazla — kısaltmış demektir. Vapur vasati olarak 27,9 mil süratle gitmektedir. Bu süratin yavaş yavaş artacağı ve 28 mili geçeceği tahmin ediliyor. Bremen ve Avrupa'nın - sürat rekorunu kırmaları ve Amerika yolunu dört buçuk güne indirme- | leri bilhassa Amerisa'da büyük bir hadise addedilmiş, Amerika- hlar Avrupa'yı çok büyük mera- simle bükbal eterişlerdin Bremen ve Avrupa, suratlerin- den başka tezyinatının çok muh- teşem olması dolayısile de nazarı dikkati “ celbetmişlerdir. Bu iki vapurdaki kadar lüks kamara ve salonlar hiç bir transatlantikte yoktur . — Avrupa'da — birinci, ikinci, üçüncü mevki kamaralardan başka lüks ve Ffevkalâde İlüks kamaralar vardır. Lüks kamaralar | bususi banyolu ve bir salonu | muhtevidir. Bu kamaraların mo- bilyeleri son derece mükemmeldir. W Fakat fevklâde lüks kamarala- | Tn yanında bunlar pek sönük | kalır. Fevkalâde lüks kamaralar | küçük birer aparlıman emektir. hakiki bir saray... | seyahat etmek - sarayda oturmak | derece geniş ve mükellef surette | batı bin kişidir. Geniş bir yatak odasını, banyo dairesini, bir. çalışma — odasını, hasusi — danslı çaylar — tertip edilebilecek — kadar — geniş ve kıymetli tablolarla süslü bir kabul salonunu muhtevidir. Bu kısımda gibi bir şeydir. —yalnız bu daire- lerde seyahat ücreti pek pahalı- dır, bir sefer için bizim para- mizla yirmi bin Hiraya yakın | ücret vermek lâzımdır ki” bunu ancak milyonerler yapabilir. Vapurun birinci, ikinci, hatti üçüncü mevki kamaraları geniş çok rahattır. Her mevki için bir | tenezzüh güvertesi vardır. | | | Birinci mevki yemek salonu son mefruştur. Her sınıf için bir dans | ve süvare salonu da vardır. Bu | sebeple seyahatta her yolcu eğlen- | mek imkânını bulabilmektedir. Bremen ve Avrupa her sefer- lerinde 2200 yolcu alabiliyorlar. Vapurlardan ber birinin mürette- | günü yeni evliler ; | bir Avrupa vapurunun fevkalâde lüks Gdalrelerinde yatak odası | © kocasınıda elden kaçırdı Son günler zarfında Amerika' da Çok garip bir vaka olmuştur. Batün Amerika gazetelerini işgal eden bu vaka her tarafta büyük bıı hayret ve merak tey © tüüsünün “Asy'a şabesi müdürk M. March altı seneden beri etv- lidir. Zevcesile çok - sevişirler, aile hayatları tam bir saadet içindi geçiyor. Son zamanlarda bir kız çocukları da olmıştır. sevmişlerdir. M. Nevetonda evlidir ve aile hayatı lekesiz İki Ecnç ailelerine — saç ıı!ıu ulunmayı çok çirkin addederek işi açıktan açığa — anlatmağı münasip görmüşlerdir. - Madam March kocasına vaziyeti şu suretle izah etmiştir : — Ben Nevton isminde bir gençle tanıştım, kendisini - sev- | diğimi zamediyoram. Bana bir AY izin vermeni reca ederim. Nev York'a giderek bu müd- det zarfında Nevton'la yakın- dan temas edeceğim. Eğer onu hakikaten sevdiğime kanaat hasıl edersem ayrılırız, aksi takdirde bugünkü hayatımız devam eder. vcesini çok seven March'ın karısı, meacdeki çocuğunu alarak Nev York'a / hareket — etmiştir. Diger taraftan Nevton da aynı süretle zevcesini brakarak Nev- York'a git Detrovit'te yalnız kalan March ile madam Nevton, dertortağı olduklarından birbirlerini görmeğe merak, etmişler we bir firsat bularak - tanışmışlardır. İlk i:dg Nevyork'a — gidenlerden iyet etmekle vakit geçerken aei yavaş yavaş başka vadilere dökül- müş ve Detroit'taki iki genç bir- birinden ayrılmamağa başlamıştır. Bu ,."y'ıı': Detroit'te de - bir tecrübe yaşayışı başlamıştır. M. March ve madam Nevten bir kaç gön içinde çok iyi anlaş- aışlar, tamamile tevafuk nszı ve bırl.ı)m yaşar- larsa çok — mesut — olacaklarını erdir. Nev York'a gidenler bir türlü anlaşamamışlardır. Ma- dam March bir ay sonunda hemen Detrait'e gelmiş ve tecrübeni, iyi bir etice vermediğini bildir- miştir. Fakat bu kadımı çok se- ven borsa simsarı ayrı tahammül .ı..,.;.,_’:.î rek kafasına bir. kurşun sıkmış, intihar etmiştir. Şimdi mesele çok garip safhaya girmiştir. M. March / karsmat “Sen Nev York'ta iken ben de bir tecrübe —yapım, — madam | Nevten'la birlikte çok iyi yaşm yabilecej janladım, — binaen- aleyh ayrılacağız,, demiştir. Kadı> | buna muvafakat etmediğinden mahkemeye düşmüştür. Mah' menin pek beyecanlı olacağı talâk karan vereceği tah olunu Nikâhı muteakıp talak' Paris'te yeni evlenen bir çift kliseden çıkarken zabıta tarafından tevkif / edilmiştir. Vaka garip bir sürette cereyan etmiştir: Marsel Şimo ismide 19 yapmda genç bir daktilo, işine gidip İrken otobüste, 25 yaşında İi Feri isminde bir gençle tanışmışta Lui genç kıza bu fabrikada ge- celeri çalıştığını, ve iyi gündelik aldığını söyliyerek bir kaç mülâ> kattan sonra evlenmelerini teklif etmiştir. Marsel bu teklifi memnu- niyetle kabul etmiş ve annesine söylemiştir. İki genç aişanlanmışlar, iki ay sonra evleneceklerinden, iki odalı bir apartıman tutmuşlar, ve ora- sını döşetmeğe başlamışlardır. Luk geceleri çalıştığı için her ögleden sonra gelir Marse- İi'n de işinden avdetini bekler, o gün getirdiği, eve ait eşyayı gösterirmiş. Lui her gün bir şey getirmiş. Halı, gümüş sofra takı> mı, dikiş makinesi, tablolar, yatı çarşafları | | mutfak — İevazımın bi şeyler ikmâl olınca, Marsele, Yözük, küpe, kel saatı, - bilezik, olarak elmas hediye etmiştir. Nihayet her şey ikmâl olunmuş ve düğün kaz ir. Nikâh liseden çıkar- ken, şeyirciler arasında bulunan kadın Marsel'in kolumdaki bileziklerle kulağındaki küpeleri Marsel Şimo | tanıyarak orada bulman bir polls vasitasile kendilerini tevkif ettir- meşhur bir hu çıkmıştır: Gi çalışmadı anlaşılmıştır. Lui yeni nın hepsini evlerden aşırmıştır. Lui tevkifhaneye tevkedilmi evdeki eşyalar sahiplerine iade olunmuş, Marsel de talâk talebi için mahkemeye müracaat eti hırsızlık ettiği de