4 Nisan 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

4 Nisan 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Ku UŞ Şarkılı ve rakıslı filimler elân rağbettedir. Gerek bu filimler, gerek yeni çevrilı İçin iyi dans etmesini bilen mevzun vucutlu, bilhassa güzel bacaklı kızlara çok il Her gün sinema şirketlerine binlerce genç kız müracaat etmekte ve muayeneden geçmektedir. Resmimi üzel bacaklar kıymet kesbeiyor #tüdyolardan birinde bir muayeneyi gösteriyor. başlanan operetler iyaç hasıl - olmuştur Borsadaki buhran Artistlerden bir kısmı bütün servetlerini kaybetti buhranda sinema arti zararlara uğramışlardır. Al Jolson Rişard Dix hemen beş parasız kalmışlardır. Con Cilbertin yalnız evi kab mıştır. Buster Ketonda yüz dolardan fazla zarar etmiştir. Mamafih bunların hiç biri büyük bir keder eseri göstermemişler; Yakında — yeniden servet sahibi olacaklarını söyliyorlar. * Sinemaya intisap etmezden evel operet artisti olan Recinald Denny yakında bir operet filminde rol alacak ve şarkı söyliyecektir. Elhamra sineması bu hafta “Aşk geceleri, filmini yeniden rım:. e başlıyor. - Matmazel lari Belin bir kaç temsil için hrimize geldiği şu sırada bu, ğem filmin baş yıldızına bir cemile bem filmi göremiyenler veya bir keme daha görmek istedikleri halde yer bulamıyanlar için fırsat olacaktır. Elhamrada Aşk geceleri Sinema haberleri lorma Şerer “Tatlik edilen kadın,, isminde bir filim çevir- meğe başlamıştır. Bu filim Nev- Yorkun zencilerle meskün mahak- lesi olan Harlemin barlarında cereyan eden bir vakayi tasvir ediyor Bir zamanlar bu barlara hiç bir beyaz basmazken şimdi buraları en kibar halkın dolaştığı yer olmuştur. * Şiravsın meşhur opereti olan Flodermavs. İngilterede filme çe- kilmeğe başlanmıştır. * Paramutün — yıldızlarından Klara Bov yeni bir sesli - fiim çevirmeğe başlamıştır. Klara bu filimde kalbinin her parçasını bir gemide bırakan bir genç kız rolünü yapmaktadır. Filim babri- yeliler arasında cereyan ediyor. Aşk geceleri bir otomobil ka- zasını müteakıp başlıyan ve niha- nihayet izdivaçla neticelenen bir macerayı tasvir etmektedir. İçim- sahneler pek - çoktur. çok. iyi “Aşk de güzel Fransızça - mükâlemeler işidilmektedir. Bu itibarla geceleri, filminin bu defa da gok rağbet göreceği şübhesizdir. | Kim kazanacak? İngiliz güzellerile bir spor müsabakası İngiltere güzelini intihap için İngilterenin muhtelif şehirlerinde seçilen güzeller bir spor takımı teşkil etmişlerdir. Bu takım yakın- da Amerikaya gidecek ve Hol vutta sinema yıldızlarından mü- rekkep bir takımla karşılaşacaktır. * Güzel sinema artisti Lilyan Gışın çevir lk sözlü filmin ismi - değiştirilmiştir. Bu - filmin ismi iptida Kuğu Kuşu iken şimdi Öne Romantic Night yapılmıştır. Bu filimde Lilyan Gişle birlikte Konrad Nagel ve Rod Larok ta oynamaktadır. * Amerikada renkli filim me- rakı artıyor. Bu hususta iyi neti celer alınmıştır. Eğer bu ter: devam ederse yakın zamanda bi filimler renkli olacal Şarlo geliyor Sanatkârı istikbal için hazırlık başladı la — Avrupaya Holivuttan . bildiriliyor Şehrin ışıkları filimini ikmal eder etmez yola çıkacaktır, Sanatkâr evvelâ İngiltereyi geze- | cek ve sonra Avrupada dolaşa: caktır. - Şarlonun — Avrupayı son ziyareti “dokuz sene evel vuku bulmuştu. Orsrihte otel mahut geniş pantolonu ve gari, Bastonu “ile çıkarak prestişkânı çocukları memnun etmişti, Şarlo Avrupaya gelmeğe ha- zırlanırken — sabik zevcesi — mis Lita Grey bir kaç gün evvel Aknitanya / transatlantikile - Ame- rikadan oradan Şerburga — ve Parise gelmiştir. e gelmişt Şarloyu istikbal için İngiltere- şimdiden — hazırlık — başlamış ir program tertip edilmiştir un parlak bir surette kar ağı anlaşılıyor. eğli fiim: |lediye reisi var. Geçen seneden beri, gazete- mizde bir kaç defa bahsettiğimiz sesli ve sözlü “ Cennet budur ! , filmi bu hafta “Opera , sinema- sında gösterilmeğe başlanmıştır. Vilma Banki'nin çevirdiği bu güzel filmin mevzuu şudur : Macaristan'dan henüz Nev York'a gelmiş, parlak bakışlı ve güler Yüzlü " Eva m.-ı'"â';,u. Bank Coyz ve dayızadesi Mamiye ka- vuşur. Bu iki kız birbirine biç benzmez. — Bulundukları ev. bir motürcünün küçük evi ise de, Eva'nın gözüne saray gibi görü- nür. Mami - Filds İlokantasında hizmetçidir. Eva'ya da orada iş bulur. Bu iki kızın fikirleri başka başkadır, Mumi paradan başka bir şey düşünmez, Eva için işe muhabbet her” şeyden - eveldir. Bununla beraber biribirine samimi dost olurlar. Bir sabah, yeralıtadan geçen bir yol üzerinde bunlar karşılarında şoför şapkalı bir delikanlı görür- ler. Bu genç hakikatta meşhur milyoner Jimi Stakpuldur ki bir otomobil kazası neticesinde kendi şapkasını kaybettiğinden şoförü- 'nün şapkasını giymiştir. Eva, fukara menfaatine Long nnt Vbuur! Aylette, açılan bir sergiye gön- derilir ve orada davetliler arasın da, evelce gördüğü şoför şapkalı genci görür, dest olurlar. Jimi bir kahvede bir macar şarkısını dinlerken ona, “evlenes lim,, deyince Eva “evvelâ bir az para sahibi olalım, der. Delikanlı bunu kabul eder ve az bir zamanda bir otomobil sahibi oluverir. Sonra- başkalarını da alır. Alnan otos mobilin son taksiti olan paranın, Eva nezdinde olduğunu bilen dayısı Frank, bu parayı çalar; Eva hırsızın Frank . olduğunu anlar ise de âşıkına bir şey söye lemez. Para istikran için Maminin zengin âşıkından başka müracaat ederek yeri yoktur. Eva, eşyasını terhin edip güç halle para bulur. ise de parayı veren Maminin âşıkı, Evanın kendi nezdine gel mesinde ısrar eder. Jimi Evayı — otomobille gider görünce — şüphe — eder. - Fakat neticede Eva'nın dürüst hareket ettiği anlaşılır. İki genç evlenir- ler ve muhteşem bir. konakta yerleşirler, Eva burada, sevgili- sinin — kucağında — “Oh, Jimi cennet işte budur,, der. Emil Yaningsin yeni filmi Büyük sanatkârın Amerikada çevirdiği son filim gösteriliyor Emil Yani in — Amerikada | çevirdiği son , sesli haline konarak Avrupanın büyük | şehirlerinde gösterilmeğe başla- mıştır. Bu filmin ilk ismi * Alp- lerin — melodisi , iken — şimdi * Yalanlar , tesmiye edilmiştir. Filmin mevzuu şudur; İsviçre Aiplerinden birinde, kü- çük bir kasabada Poldi Moser | (Emil Yanings) isminde bir be- Çok dürüst bir adam olan Moser Vreni genç bir kızla evlenmiştir. Moser zevcesini büyük bir aşkla sev- mektedir. Vroni bir zamaı mek üzere k: Andre Frey isminde mla muaşakada bulunmuştur. amın inceliği ile Vroni genç ve kocasının — kabalığım — muükayese ederek bir parça üzülüyor, faka kocasını mesut etmek- için çal, Aradan yedi sene g kaç çocukları oluyor. Bu sıradâ bir gün ressam tekrar köye ge liyor. Vroniyi bir kat daha güzel leşmiş görünce kadının peşine düşüyor, her şeyi bırakarak kene disini takip etmesini istiyor. Genç kadın bü. talebi. kabul etmiyor. Ressam eski muaşakaları ifşa edeceğinden — bahsederek tehdit âmiz bir mektup göndes riyor. Vroni bu mektubu - acele ile elbiselerinden birinin cebinde saklıyor ve orada unutuyor. # Biz gün reşgelle Vei L gezerken bir — uçuruma — düşü; Blüyorlar. Kederinden çıldıracak bir hale gelen koca karısının elbiselerini tanzim ederken mek- fübu. buluyor ve kudurmüş bir hale geliyor. Belediye reisi çocoks ları birer birer tutup pencereden atmak kararile yukarı çıkınca rı kederli göz yaşlı görüyor va fikrinden vaz geçerek kur reldir?'Genç kadın Balston yapmakiz-