29 Temmuz 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

29 Temmuz 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

29 Temmuz 1930 © 1930 Kahirede Knl müsadeiiler Mısır payıtahtını kan ve ateş içinde bırakan karışıklığın sebebi nedir? Polisle halk arasındaki müsademeler çok şiddetli oldu, halk saray önünde siperler yaptı Eski başvekil Nahas paşa ve taraftarları polis kordonunu yarıyorlar Kahire 16 | Hususi | — Kahire şehri, dün sabahi bir çok kimseler öldü, yüzlerce insan yaralandı. arfında cere bakarak şiddetli bir hadise gere anlaşılıyordu. Fakat hadisenin on günler eden vakalar: mi tarafından tatil edilmesidir. Kral | son seneler zarfında bir çok | meclisi defalar tatil ettiğinden İ bu hareket halk arasında yük bir infial uyandırmış mebuslar bu infialin sevkile meclis | ii toplanmak istemişlerdir. | Fakat kral hükümeti tertibat almış I nı şiddetli taşa tutmuştur. ler de; ateş ettiğinden kıyamet- ten bir numune olan vahim ve karışık vaziyet meydana gelmiş- erbabi (o caddelerdeki Kıyam - | ağaçları, lamba direklerini söke- re asker ve polise karşı siperler vücuda getirmişlerdir. Maddi hasarat çok büyüktür. ve bir çok insan ecruhlar ara- komiseri ve 00 kişi mecru| maktul olmuştur. sında iki polis olis vardır. 500 tevkifat yapılmıştır. muştur. Ölen de vardır. Burda da tevkifat yapılmıştır. Bu k “ lamentoyı feshetmek ipe bel çağırmak mecburiyeti va Meclis Marek” kide Sidki bin mat re' feshetmesi ihtimali daha kuvvetlidir. En kanlı müsademeler Kahirede kral Fuadin pi 2 etra- fında cereyan Sar: etrafındaki lele halk daki | lar kati pmi asker ve polis barikatları > ile alınmıştır. En şiddetli müsademelere sahne olan kralın Abidin sarayı önündeki meydan ayançık... Karadeniz sahilinde küçük bir kaza. Önü, kilomet ğin, |, şirin, sevimli bir » Dağlarında binlere amele çalışıyor. Nihayetsiz ağaç- larla çardaklanan bu dağlar bir i şirketinin eline geçmiş, harıl | işleniyor. Dağdan a © sahil müazz: fabrikası kurmakla m lar yükseliyor, havai hatlar yapılıyor. bir faaliyet. Eskiden çiftçilik cıklılar o şimdi meşgul Ç dekoviller işliyor, Hummalı eden Ayan- emel hemen şehirlerinden biridir. ameleye asgari yüz kuruş veri- yormuş. Anadoluda bir köylünün günde yüz kuruş ka mek o köylünün içinde en mesut demek. Bilhassa şarka dora gidildikçe ha iyi bu hususu anlarsınız. azanması de- türk © köyleri insan olması fakire vermeğe ruşun meselâ nasıl kolaylıkla bulunamazsa , asıl bul soni ir ihtimamla saklanırsa Anadoluda da öyle güç bulunur ve bulunduktan sonra saklanır | meydana çıkarılmaz. Binaenaleyh | ecnebi sima Ayancık köylü süne getirdiği saadet eye i mizden daha kayalar İstanbulun bir kaç kilometro ötesine gittikten sonra sakın bir cemiyet hayatı filân bulacağı diye oğraşmayınız. tam bir saadet gibi aranılan hayalden başka bir şey değildir. Niçin in- | kâr edelim, bilâkis yüksek sesle kinenin dişi kır az. kalmış bir çarkıdır. İşlemez, iş- Sahife 5 Şark vila De Akşam Büyük bir şehir olmağa namizet küçük bir kasaba Ayancık gençleri, kadınları umumi hayata karıştırmak için güzel bir vasıta buldular : Spor Ayancığın umumi görünüşü Ayatcık teminuz lersede cemiyet için sadi boğazı ve tarlası için i da kendisi gibi kılık v. boğazı ve tarlası için yetiştirir. pi e all urada bir c m gibi pes Ne konfe- rans, ne nutul ers ve nede karar bu işte müessir olamamıştır. İtiyadı iğ bir itiyadın, adeti bozabileceğini © m diğer adetin ia ini gençleri bütün Anadolu halkına numunei imtisal olacak bir ei me 'k kadını cemiyet hayatına sokmağa muvaf- fak olmuşlardır. Bu yer bu kadar israrla (bahsetmem hususa temas etmek emi Bi asrın yappadığın bir yiz diveren ençler tebrike MX Değ zünü parmağının ucunu mah- yü bile göstermiyen Ayancığıı kö: pk çup ylü kızını bugün sahasında, heyecandan göz kızarmış, sesi kısılmış bir a muttasıl ve gerim ko; wa yapıldığım yam bumda size anlataca Esab Mahmut Ömer Hayyam Rubailerine dair eski bir kitap bulundu Kalkütede bir üphanede Ce li li an kalan el yazması eser Avrupa mad leri arasında büyük bir alâka uyandırmıştır. 206 tane rulaiyi havi olan bu kitapta gayet sanat- Gari yapılmış (o minyatürler ardır. gi kitabın Oİranda yazıldığı anlaşılmıştır. Fakat anlaşı nokta varsa © Hindistana nasıl ve fından geldiğidir. hü B dığı anlaşılmıştır. - manlar gayet a maaşla bütün şark hattatlarını, tezhip yapanları başına sik

Bu sayıdan diğer sayfalar: