27 Aralık 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

27 Aralık 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Mukaddes ke ” < Sahife 8 Garip bir dolandırıcılık o... ığın meydana çıktı! Atlos keseyi öpüp başına koyduktan sonra itina ile cebine yerleştirmiş! italyada Milano şehrinde çok garip bir dolandırıcılık vakası olmuştur: Geçenlerde Pavlo Antonyo is- minde bir şoförün otomobiline gayet temiz giyinmiş yaşlıca bir adam binmiştir. Bu adam taksiyi bekleterek bir kaç bankaya gir- “miş çıkmış ve otomobile her av- detinde iç cebinden küçük bir atlas kese çıkararak öpüp gene cebine koymuştur. Bu bal şoförün garibine gitmiş, müşterisinden keseyi ne için öptüğümü sormuştur. Yaşlı adam: — Bu kesede hâzreti Isanın bir parça kemiği var. Bu kemiği üstümde taşıdıkça bütün işlerim uğurlu gider. Bugün her gittiğim yerde gayet kârlı işler yaptım. Kemiği, minnetimi göstermek için öpüyorum.. cevabını vermiştir. Bu sözlere Antonyarın müsteh- ziyane gülümsemesi üzerine yaşlı adam: — Benim sözlerime inanmıyor- sunuz değil mi? Size her gün için kemiği vereceğim, sonra gelip alacağım. Bakalım bu kemi- ğin kıymetini siz de takdir etme- yecek misiniz? demiştir. Adam cebinden atlas keseyi çıkarmış, Autonyonun ismini ve taksi numarasını < kaydettikten sonra keseyi vermiş, gitmiştir. Yarım saat sonra aldığı bir müşteri Antonyoya küçük bir yol için 100 liralık vermiştir. Bir müddet sonra bir kadın gelerek Milano civarındaki köşküne git- mek üzere taksiye binmiş, köşke geldikten sonra 500lira vermiştir. Müşteriler taksinin gösterdiği ücreti verdikten sonra, o bahşiş olarak bu parayı vermekte imişler Ertesi gün yaşlı adam gelmiş Antonyadan kemiği istemiş ve: — Benim kiymetli ve mukad- des kemiğimin faidesi oldu mu? Antonyo biç bir gün bu kadar bol bahşiş almadığı için bir gün evelki 600 lireti bu kemiğin hik- meti zannederek yaşlı adamdan bu kemiği kendisine satmasını istemiştir. Yaşlı adam katiyen razı olmamış, Antonyo israr ettik- çe oda satmamakta inat etmiştir. Nihayet Antonyanın ricasına dayanamıyarak: — Haydi, başka bir çare bula- lım. Bu makaddes kemiği ortadan ayıralım, yarısı senin yarısı benim olsun. Ben onsuz yaşıyamam, diyerek kese içinden bir kemik Madagas- xar güzellik kraliçesi Dünya güzelliği için her tarafta intihap yapılmış- tır. Bu müsaba- kaya beyaz gü- zellerden maada diğer renklilerde iştirak oedecek- lerdir. Bunun için her tarafta inti- hap yapılıyor. Madağaskar adasındaki inti- hapta matmazel Beby o Rosanin- dorina — kralıça olarak — intihap edilmiştir. Bu genç kız sütlü kahve ren- ginde ve çok nasip vücut- e Dolandırıcı Pletro parçası çıkarmış, ikiye kırdıktan sonra: — Bu tılısımlı Okemiği 5000 liretten aşagıya satmam demiştir. Antonya bir çok rica ettikten sonra nihayet 2000 lirete kemiği satın almış, bir atlas keseye ko- yarak cebine atmıştır. Günler geçmeğe başlamış fakat Antonyonın kârı hiç artmamıştır. Eskiden ne kazanıyorsa gene o kadar kazanmıştır. Bir müddet sonra Antonyo dolandırıldığını anlamış ve polise müracaat et- miştir. Vakayı anlatığı zaman, kendin- sinden evel daha yirmi otuz ş0- förün hep bu kemikle dolandı- rıldıklarını ve polise geldiklerini öğrenmiştir. Polisin tahkikatı (neticesinde mesele. anlaşılmış ve Pietro Mar- golini ismindeki adam ile şeriki cürmü olan .Luiza ismindeki ka- dinla, Culyo namindaki erkek tevkif edilmişlerdir. Pietro otomobile binince keseyi cebinden çıkararak öpmek sure- tile şoförün nazarı dıkkatini cel- bettikten sonra, bir gün için ke- seyi bırakır imiş. Evvelceden Culyo ile Luizaya nereye gideceğini söylediği için onlardan birsi ineceği yerde bulu- nur Pietro arabadan indikten sonra, taksiye biner küçük bir mesafe için çok bahşiş vererek ogün şoföre bir kaç yüz liret kazandırırlar imiş. Pietro ertesi gün kemik satarak bir gün evvel verdiği parayı fazlasile alırmış. Bu. dolandırıcıların Romada ve Napolide de bir çok şoförleri dolandırdıkları anlaşılmıştır. Dolandıricıların yakında bu üç şehirde ayrı ayrı muhakemeleri görülecektir. amimi foyası Akşam Casusluk Bir romen binbaşısının rütbesi nasıl refedildi? Bükreşten Deyli Telgraf gaze- sine bildiriliyor; Sovyet hükümeti hesabına ca- susluk yapmakla maznunen tevkif olunarak mahüm edilen binbaşı Verzoru'nun alenen rütbesi ref- edilmiştir. Binbaşının mensup bu- lunduğu alay kumandanının daveti üzerine bu merasimde binlerce ahali hazır bulunmuştur. Bu merasim Malmaizon kışlasi meydanında icra edilmiştir. Mey- dan ahali ile dolduğu gibi civar- daki sokaklar dahi ahaliyle dol- muştur. Binbaşı yarı baygın bir halde askerlerin omuzuna dayanarak meydana getirilmiştir. Evvelâ binbasınn < apoletleri sökülmüş ve sonradan kılıcı alı- narak ikiye kırılmıştır. Bu manzara karşısında binbaşı kendini kaybederek yere düşmüş- tür. Ahali linç yapmak istemiş ise de asker buna mani olmuştur. Ahali mahkümun yüzüne tü- kürmüştür. Merasim (bittikten sonra omahkümu © sürükliyerek hapisaneye götürmüşlerdir. İngiliz malı.. İngilizler en büyük ecnebi artistleri bile dinlemek istemiyorlar Tauber “Tebessümler diyarı,, operetinde Meşhur Alman tenoru Richard Tauber geçenlerde Londrada bir konser verecekti. “Tebessümler diyarı , operetini oynadığından beni Londralıların en çok sevdiği tenorlardan biri olan Tauberi dinlemek için “Allierthall,,e 10000 kişi toplanmıştı. Tam konser zamanı gelip de, vakit geçmeğe başlayınca halk sabırsızlanmağa başlamıştır. O aralık operdenin önüne konser müdürü çıkarak Tauber'in bir hançere iltihâbı neticesi taganni 1 edecek halde olmadığını söyle- miştir. Bunun üzerine halk arasında “hayasızık,, , “saçma, , “utan- mazlık,, gibi sesler ve gürültüler yükselmeye başlamıştır. Bu aralık işgüzarm biri ayağa kalkarak, İngilizlerin yeni propağanda sö- zünü bağırarak tekrar etmiştir: “İngiliz malı al!.., Artık bir nevi milli darbı mesel haline, gelmiş olan bu söz bir anda salon içinde yazılmış ve herkes bir ağızdan: “İngiliz malı al!..,, diye bağırmağa başlamıştır. Neti- cede halk verdikleri dubuliyeleri geri alarak gitmişlerdir. Bu hadiseden sonra Tauber'in Lond- rada tekrar bir konser vermesi ibtimali kalmadığı söyleniliyor. Hatta değil Tauber'in her hangi bir ecnebi sanatkârın “İngiliz malı all..,, propagandası karşı- sında seyirci bulabileceği şüpheli N görülüyor. ———— 27 Kânunuevvel 1931 Çankırı mektupları Çankırının yanındaki bataklıklar kurutuluyor Lokantalarda bir porsiyon et on kuruşa veriliyor Çankırının Çankırı, 22 (Hususi) — Yün ve tiftik ibracatı bu sene bir tevakkuf devresi geçirmektedir. Halbuki Çankırı yün, tiftik ihra- catı ve eğrilmiş tiftik sanayii ile meşhurdur. Bunun için Çankırıda iktisadi vaziyet durgundur. Vilâyetin şim- dilik en mühim ibrncatı tuzdur. Tuz ihracati ve tuzculuk burada ber sene bir az daha tekâmül eseri göstermektedir. Şimendiferin burada iktısadi faaliyeti ilerlete- ceğine herkes emindir. Bunun için de bir zaman lâzımdır. Çankırının yanındaki meşhur Meslekân bataklıklarının kurutul- masına başlanmiştır. “Bu-bataklık şebrin sıhhatini bozmaktadır. Bu- nun için bataklığın kurtulmasın- da da fevkalâde bir gayret gösterilecektir. Burada hümmalı bir sıtma mücadelesi faaliyeti vardır. Büyük bir hey'et sıtma mücadelesi işlerile uğraşmaktadır. Şehre asri su tertibatı yapılmasına çalışılmaktadır. Yakında Çankırıya demir borularla su getirilecektir. Belediye ferşiyatı yapmak için uğraşıyor. | Suyun Çankırıya geti- rilmesi için idarei hususiye bütçe- sinden büyük yardımlar yapılmış- tır, Yakında Çankırı Anadolunun en saf ve lezzeti en iyi olan su- yuna kavuşacaktır. Suyun Çankı- rıya geleceği haberi şimdiden büyük bir sevinç uyandırmıştır. Çankırıda en fazla göze çarpan şey lokantaların ucuzluğudur. En temiz lokantada en iyi etin tabağı 10 kuruştur, Sebze porsiyonları da ona göre ucuzdu. İstanbulluların kulakları çınlasın... Bu ucuzluğun darısı (o Istanbul ( lokantalarının başına... Burada lahna, prasa, ve gayet nefis armut yetişir. Bu üç mahsul umumi manzarası Çankırı valisi Galıp bey Çankırıda pek boldur.. Bunun için meydanlarda, şehrin bazı büyük caddelerinde büyük yığınlar gö- rürsünüz. Bunların etrafına irili ufaklı bir çok çocuklar dizilmiştir. Kimi elli paralık armut alır, kimi alış verişi uzaktan seyreder. Çankırı halkı yerli mala karşı büyük bir rağbet göstermektedir. Sokakların, fırka binasının önünde halkı yerli mal kullanmağa davet eden büyük lâvhalar görürsünüz. Bu sene burada yerli mal haftası çok hararetli geçmiştir. Esnaf ta halkın yerli mala karşı göster- diği rağbetten pek memnundu. Diğer vilâyetlere nazaran Çankı- nda spor hayatı da iyi ilerle- miştir. Bunun en büyük sebep- lerinden biri Çankırı valisinin eski bir sporcu olmasıdır. Vali bey vilâyette her türlü sporla yakından alâkadar olmaktadır. Bu suretle spor çok inkişaf etmiştir. mmm Dadrülfünunlu kızlara ameli hayat dersi Nev Yorkta darülfünuna devam eden kızlara mahsus “Ameli hayat TEN kursları, / is- minde dersler vardır. Bu derslerde yük- sek tahsil gö- ren kızlara ev işleri gösteri- lir. Bu dersler arasında orta- lığı silmek te vardır. Resmi- mizde genç bir (o darülfü- nunlu kız tahtaları o fır- çalarken gö“ rülyor. -