23 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

23 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sabite 4 Akşam an diziğ 23 Nisan 1932 > Muvaffakiyetli bir AA i k T O N y muazzam BUBUL'UN ÇETESİ y © İraesine un .,, © (La Bande â Bouhoule) GLORYA devam , haftadan sonra temsili | öimi bir kaç gün dha — olunacaktır. (Baş tarafı birinci sahifede ) Çocuklar normal imkânlarile hak- | lıyamıyacakları bir rakiple çenk- leşiyordu. Bizimkilerin her saniye ayni şekilde basan karşı taraf tazyikine sonuna kadar dayanabilmeleri bir fevkalâdelik olurdu. Rakiplerimiz devir adedi her saniye ayni olan bir makine gibi sahayi mütemadi taradılar ve biz her saniye biraz daha kemiren bu sistematik profesyonel oyunun önünde yavaş yavaş eksildik. Şimdi düşünüyorum; Macarların hangi oyuncusunu bizim tarafta oynayan mukabiline tercih etmez- dik?.. Biran için onların ecnebi olduklarını unutup bizden farz etsek; Kalecilerini mi, beklerini mi, açıklarınımı bizim takıma seçmez- dik?... Maçtan evvel yazdığımız gibi bizden çok kuvvetli olan Macarları yenebilmemiz için tabiinin fev- kinde bir oyun çıkarabilmemiz lâzımdı. Herfecnebi takımın karşıe sında beklemeği itiyat ettiğimiz bu hariküladelik bu defa çıkmadı. Vakıa o rakiplerimizin kuvvei maneviyelerini epi sarsacak, bel- ki de oyunun neticesini değiş- tirebilecek (Oiki büyük (fırsat kaçırdık. Kalecimiz de hatalı çıkı- şının yüzünden gol adedinin art- masına (osebep oldu. Fakat bu noktalar nihayet faraziye hudu- dunu aşacak kadar kuvvetli de- liller değildir. Maçın tafsilâtı Istanbul mıntakası ve bir akşam gazetesi tarafından, Macar takımı aleyhinde, yapılan nümayişe rağ- men dün stadyom tamamile dol- muştu. Bazı bozguncular tarafın- dan iddia edildiği gibi Macar takımının acemilerden mürekkep olmadığını herkes anlamıştı. Saat üç buçukta evvelâ Macar- lar sahaya çıktılar. Bizim takımın çıkışı mutattan fazla bir alâka uyandırdı. Milli takımda 2 Izmirli oyuncunun bulunması ve dünkü oyunu kazanma ümidi halkın takımımıza karşı olan alâkasını fazlalaştırmıştı. Dünkü oyunda, merkez muavin mevkiine getirilen İzmirli Ihsanın O intihabında çok isabet edildiğini (o kaydetmeden maça geçemiyeceğiz. Bu genç hakikaten, geniş ve şuurlu bir oyunla müstakbel milli kadromuzun kıymetli elemanlarından olduğunu gösterdi. İlk oyunu olduğu halde, yanın- daki arkadaşlarla uzun müddet oynamadığı halde yadırğamadı. Hem nasıl rakipler karşısında!... Hakem gene Ingiliz mister Alendi. Milli takımımız şu şekilde oyu-- na başladı: Avni Nihat Bürhan Cavat Ihsan Mithat Sait Hakkı Zeki Salâhaddin Fikret lik hücumu Macarlar yaptılar. Uzaktan çektikleri şütü kalecimiz tuttu. Misafirler hücumlarını tazele- diler. Bu hücumu müdafilerimiz çeldi. Muavin hattımızdan muha- cimlerimize geçen topla mukabil taarruza geçtik. Onların kalesine inerken oyuncularımızı çok güzel marke eden Macar muavinleri bizimkileri geri çevirdi. Oyun biraz mütevazin hale girer gibi oldu. Top beş dakika kadar devam eden bu müddet zarfında iki taraf nısıf sahasına birkaç kere girdi çıktı. Her iki tarafın müsavi oyun gösterdiği bu zamanda milli takımımız ümit veriti bir şekilde rakiplerine mukabele ediyordu. Böyle devam eden mütereddit ikinci maç dakikalara Macar sol şiddetli bir şütü ile veda ettik. Kale direğine sürünerek aşan top yüreğimizi ağzımıza getirmişti. Bir inişimizi sağ açık bozdu. Sağ açık mevkiinde (oynayan İzmirli Sait hücum hattındaki diğer arkadaşlarının temposuna pek uyamıyordu. Ona mukabil merkez muavin olarak oynayan Izmirli Ihsan bilhassa kafa kesiş- lerile nazarı dikkati celbediyordu. Oyun başlıyalı on beş dakika olmuştu. Geçen müddet zarfında seri bir oyun seyrediyorduk. Yalnız macarların topa hâkimiyeti, uzun pasları bizimkilerden çok farklı idi. lik Macar golü “ On sekizinci dakika Macarların ilk golünü merkez muhacimleri yaptı. Bu gol ber kalecinin tuta- bileceği gibi diğildi. So'dan ge- len topu merkez muhacim yıldı- rım gibi bir fırlayışla kalenin köşesinden soktu. Macar kalecisi kendini gösterdi lik maçta lastik gibi fevkalâde bir kaleci (Oolduğun O gösteren Macar kalecisi 25 inci dakikada aleyhlerine verilen bir penaltıyı şayanı hayret bir çelişle kurtardı. Burhanın ilk çektiği penaltıyı çelmeğe muvaffak olan kaleci o anda bir ikinci imtihan daha geçirdi. Kaleci ( penaltı ) çekilir- ken vaktinden evvel yerinden fırladığı o için hakem (penaltıyı tekrar ettirdi. Bu çekişi de Macar kalecisi şaşılacak bir çeviklikle iade etti. Bu farkla beraber bütün hücum kabiliyetimizi kaybettik. Macar kalecisinin birbiri üstüne çekilen iki penaltıyı def etmesi bütün takım oyuncularını sarsmıştı. Milli takımımızın umumi vaziyetine bir durgunluk, çocukların yüzlerine bir ümitsizlik çöktü. Onlar bu halimizden adam akıllı istifade ederek mekik dakuyarak kalemize açığının | doğru mütemadi akınlar yapmağa başladılar. Her ç dakika bir tehlike atlatıyorduk. Macar tek- niğinin çok bariz bir şekilde gö- züktüğü dakikalar uzadıkça uzu- yordu. Otuz beşinci dakikaya doğru tekrar canlanır gibi olduk. Bir iki bücumda biz yaptık. Bir inişimizi hatalı bir hareketle kar- şılamak isteyen Macarlar aleyhine bir penaltı cezası daha verildi. Salâhaddin sıkı bir şütle Macar kal'esine ilk Türk golunu soktu. bu beraberlik golumuzla bizim- kiler coştular. Mazar kalesi birinci devrenin sonuna kadar adeta muhaserede kaldı. Fakat bir gol daha çıka- ramâdık. Yukarıda söylediğimiz gibi kale içinde dört kaleci var- mış gibi oynayan macar kalecisi kolay kolay aldatılamıyordu. Birinci devre 1-1 berabere bitti. İstirahat esnasında ikinci devre başladığı zaman ancak beş dakika kadar müsavi bir oyun göstere- bildik. Macarlar hiç değişmiyen devamlı teknikleri, maksatlı ve oyunun seyrine göre açılıp kapa- nan batlarile bizim takımın üstüne çullandılar. Yorulan veya müte- madi Macarlar tarafından yakın- dan marke edilen oyuncularımız yavaş yavaş gevşemeğe bütün teşebbüsü rakiplerine bırakmağa başladılar. O dakikadan sonra Macar takı- mının dehşetli hakimiyeti elle tutulacak kadar kabardi. Bu sıra- larda yalnız bir kere içimizde bir ümit parladı ve parlamasıle sön- mesi bir oldu, Zeki önü boş kalan Hakkıya güzel bir pas vermişti. o Hakkı kaleci ile karşı karşıya kaldığı halde topu sürmeden kalecinin eline attı, Artık Macar tekniği bizim ço- cuklar üstünde tamamile hissedi- | liyordu. En aksamıyacak zannet- tiğimiz oyuncuların şaşaladıklarını İ i görüyorduk. Izmirli merkez muavin | | Ihsanın kafa kesişlerini kaydet- mek şartile bütün oyuncularımız kötü bir oyun oynamağa başladı- | lar, âdeta bozguna uğramıştık. Macarlar müdafaa ve hücum oyuncularımızı bu suretle yok ettikten sonra kalemizin önlerinde cirit oynamağa başladıler. Kale- cimiz de şaşırmıştı. Kalecimizin maneviyatını iyice sarsan ikinci gol olduktan sonra macar hücum- ları 35inci dakikaya kadar ayni şiddette devam ettiği halde üçüncü gol olmadı. Bu zamanlarda dünkü maçın da ilk müsabaka gibi 1-2 biteceğini zannetmiştik. Otuz beşinci daki- kada Macar sol açığının yaptığı üçüncü golle intikam maçını daha büyük farkla gaip edeceğimizi anladık, hakemin düdüğü öttüğü zaman onlar gollerinin adedini dörde kadar çıkarmışlardı. Dünkü oyunda yukarıda yaz- dığımız gibi oyuncularımız hatalar yapmışlardır. Meselâ iki golü kalecimizin vaktinden evvel çık- ması veya tam vaktinde çıkama- ması yüzünden yedik.. Faraziye olarak (o dakikalarda kalecimizin hata yapmadığını düşünsek bile, neticede bir sayı farkla maglüp idik. Macarlar lebine yürütülebilecek faraziyelerle oyunu tetkik ettiği- miz zamanda aradaki farkı daha ziyade aleyhimize görebilmek te kabildir. Bunun için ( bilâ mazeret mağlübuz. ) demekten başka çare kalmıyor. Eşref Şefik Fener Ankarada Dünkü maçı 7 - 0 kazandı Ankara 22 (A.A. ) Fener- bahçe takımı bu sabah saat 10 da muvasalat etmiş ve bir bando müzika ile büyük hir kalabalık tarafından istikbal edilmiştir. Oyuncular trende uyumak im- kânını bulmadıklarından dolayı pek yorgun bir vaziyette idiler. Kafile otomobillerle Lozanpalasa indirildi. Öğleden sonra saat 16-da Istik- lâl sahasında birinci maça iptidar edildi. Fener takımı beş oyuncusu A kadrosundan olmak üzere şu suretle teşekkül etmişti. Necdet Yaşar Hadi Ziya Sadi Şaban Lütfü Sedat Muzaffer Nevzat Yusuf Buna mukabil klüpler mubteliti beşi gençler birliğinden, beşi Imalâtı harbiyeden ve biri Çan- kayadan olmak üzere şu suretle teşekkül etmişti: Reşat Rıza Halit o Şakir Bilâl Hüseyin Servet Ali Âdil AliRiza Nevzat Abdi Sahada pek şiddeili bir rüzgâr esiyordu. İlk haftaymda Fener- bahçe rüzgâr altına düşmüş olduğu için tren yorgunluğuna inzimam eden bu ârıza karşısında çabuk kesileceği tahmin © olunuyordu. Fakat Fenerbahçe ilk dakikadan itibaren yerden ve pek kombine bir oyun tatbik etmeğe başladı. Daha beşinci dakikada çok güzel bir kaç pastan sonra Nev- zadın ayağı ile ilk sayısını kay- detti. Bunu müteakıp klüpler muhteliti de harekete geçerek Fener kale- sini bir çeyrek saat kadar tazyik etli isede neticesiz kaldı. Fenerbahçe yerden oyunu saye- sinde hâkimiyeti tekrar ele alarak sonlara doğru Sedat tarafından Radyo 23 Nisan Cumartesi akşamı istanbul (1900 my, fon, 18,90 v ler, ni li Belgrat ( man 2 Budapeşte | Vağnerin valkiri Roma (4 ve gramofon, 21,45 opera, Varşova ( islim.) habe, 21,15 hafif musi a ders, X m) — Viyana | : | ser, 21,10 Kome: ei — sep eğmek — Em Beyoğlu Fransız tiyatrosunda (Raşit Riza Tiyatrosu ) Bir gece ve bir hayat (Piyes 3 perâe) Yazan: Yunan edibi Spiros. Melas'in ( Gişe şimdiden açıktır ) Emir oğlu Şükrü Paşa merhumun cenazesi Seraskeri esbak Rıza paşa mahtumu, anbul mebusu sabıkı Süre aşanın, Emir oğlu Ziya beyin biraderi, sabık sıhhiye vekili döktor Rıza Nur beyle Kocaeli mebusu Reşit Saffet beyin kayın pederi : Şükrü Paşa'nın cenazesi: Nis şehrinden gelmiştir. Nisan Pazar günü öğleyin Beyazıt e: nazı badel ına defnec Ankara »* Ankara izcileri — erkek lisesi izcilerinden 60 kişi- lik bir grup bundan on beş gün evvel İzmire gitmişlerdi. İzci gru- pu evvelâ Afyon Karhisarına uğ- ramış ve buradan İzmire gitmiştir. Ankaralı izçiler, İzmirde bir müddet kaldıktan sonra dün şebrimize gelmişlerdir. İzçiler bu- rada İstanbul izcileri tarafından karşılanmış ve Galatasaray Jise- sine misafir edilmişlerdir. İzciler bugün Ankaraya gide- ceklerdir. * Iki şişe fabrikası — Birisi Italya, diğeri Türk ve ecnebi sermayedarlarından mürekkep iki grup tarafından İstanbulda iki şişe fabrikası açacaktır. Fabrika- nın biri Eyipte açılacaktır. Diğe- ini i henüz belli değildir. apılan bir devreyi 2-0 itirdi. Ikinci haftayımda muhtelit ta- kım rüzgâr altına düşmüştü. Bu sebeple Fenerbahçe daha kat'i bir hâkimiyet tesis ederek Mu- zaffer, Sedat, Nevzat ve Lütfü tarafından yapılan beş sayı ile 5-0 ve maçı 7-0 kazandı. Fener takımı son derece güzel bir oyun oynamıştır. Bütün oyun- cular muvaffak olmuş addoluna- bilir. Bilhassa merkezde Muzaffer fevkalâde idi. Sağ açık Yusuf, Sadi, iki müdafi en iyi oynıyan- lar arasındadır. Klüpler muhtelitine gelince bir- y golle b birine henüz alışmamış oyunculardan mürekkep olduğu için oyunda vahdet tesisine muvaffak olama- dılar. Arasında kıymetli oyuncular mevcut olmasına nazaran atiyen iyi neticeler almasına intizar olu- nabilir. Fener takımı yarın küçük Nev- zadı da arasına alarak Türkiye şampiyonu Muhafız gücüne karşı oynayacak ve akşam hareket edecektir. Güreş birincilik müsabakaları Istanbul, 22 (A. A.) — 932 senesi güreş mıntaka birincilik müsabakaları bugün Beyoğlu C. | H. fırkası merkezi idman salo- İ nunda yapılmıştır. Müsabakalara Vefa - Kumkapı, Haliç, Harbiye, Anadolu klüpleri iştirak etmişler- dir, Neticeler berveçhi atidir: UNAL KISA HABERLER Recep bey Cumhuriyet Halk fırkası umumi i kâtibi Kütahya mebusu Recep B. , dünkü trenle Ankaradan şehrimize gelmiş, Haydarpaşa istasyonunda fırka erkânı ve sair zevat tarafın- dan karşılanmıştır. Recep B. “Başvekil Pş. Hz. ile birlikte Rusyaya gitmek üzere Istanbula geldim. Heyetten bir gün evvel gelişim buradaki ço- cuklarımla görüşmek ve dişlerimi tedavi ettirmek içindir. demiştir. * Türk - Ingiliz mahkemesinde iş kalmadı — Türk - Ingiliz muh- telit mahkemesi, elindeki davaları bitirmiştir. Yakında faaliyetini tatil edecektir. * Fuat bey Kırklarelinden gel- di— Hususi işlerini görmek için evvelki akşam Kırklareline giden Kırklareli mebusu ve himayeiet- fal reisi Fuat /bey dün şehrimize avdet etmiştir, Fuat beyde, Rus- ya seyahatinde başvekil paşaya vi edecek keyet meyanında- Ur. * Şark demiryolları umum müdürü geldi — Şark demiryol- ları şirketinin Paristeki merkezi umumi müdürü M. Mozak dünkü ekspresle Paristen şehrimize gel miştir. Şirkete ait bazı işler için Ankaraya gidecektir. * Tevfik Hadi bey — Şehri- mizde bulunan Emniyet işleri umumi müdürü Tevfik Hadi bey bugün Ankaraya avdet edecektir. * Mimar M. Yansen geldi — Ankaradan İzmire giden Mimar M. Yansen, dün Ankara vapurile şehrimize gelmiş ve Perapalas oteline inmiştir. Mumaleyhin şehrimizin imarı ve plân meseleleri için burada vali ve belediye reisi Muhiddin beyle görüşmesi muhtemeldir, X* Askeri müzede — (23 nisan) bayramı (o münasebetile (o bugün askeri müze açılacak ve akşama kadar mehter takımı çalacaktır. * Gelen seyyahlar — Romah- ya vapurile dün İstanbula 190 seyyah gelmiştir. Bugün de Italyan postasile 100 Amerikalı seyyah daha gelecekti 56 kiloda: Birinci, Necip (Har- biye) ; ikinci, Ömer (Vefa-K.K.); üçüncü Ali Rıza (Vefa-Kumkapı). 61 kiloda: Birinci, Bedri (Vefa- K.K. ); ikinci, Yaşar ( Vefa-K.K.); üçüncü, Mehmet Ali (Vefa-Kum- kapı ). 66 kiloda: Birinci, Münür (Har- biye); ikinci, Refik (Vefa-Kumkapı) 72 kiloda: Birinci, Saim (Vefa- met ikinci, İsmail (Vefa- Kumkapı), üçüncü Yusuf Aslan (Haliç ). 79 kiloda: birinci, Beşir (Haliç); ikinci, Şevki o (Haliç); O üçüncü, Hayri (Vefa K.K) 87; kiloda: bi- rinci, Mustafa (Vefa-Kumkapı); ikinci Faik Hali; Puan itibariyle birinci, 20 pu- anla Vefa-Kumkapı); ikinci, sekiz | puanla (Haliç); üçüncü altı puan- la Harbiye gelmiştir. Bu suretle Vefa-Kumkapı dört senedir birinciliği muhafaza etmiş oluyor. Bekiştaş Yugoslavvaya gidecek Istanbul 22 (A.A.) — Yugos- lavya milli şampiyonu Beogradski'- nin geçen sene vaki ziyaretini iade etmek ve Yugoslavyada 1, 2, 5, ve 8 mayıs tarihlerinde dört müsabaka yapmak üzere Beşiktaş birinci futbol takımının 27 nisanda şahrimizden hareket etmesi takar- rür etmiştir.