24 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

24 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Yeni vergi Kanunlar bugün Millet meclisine veriliyor Ankara 23 — Heyeti vekile beşe kadar yeni vergi kanunları üzerinde...
 Hamillerle Müzakere Ankara 23 — Saraç oğlu Şükrü Bey hamiller mümessillerile temas etmek üzere (iki güne kadar Parise hareket
 Atinaya giden doktor larımız avdet ettiler Türk hekimleri yunanlı meslektaşların Wi geHe Te ü .. <. .. dan samimi bir hüsnü
 Her tarafta soğuk Ankara — Ziraat  vekâletine gelen malümata nazaran son günlerde memleketin her tarafında havalar soğumuş,
 Kütahya - Balıkesir hattı Dün yeni hattın resmi kuşadı icra edildi Kâzım paşa Hz. nutuklarında yeni hattı ehemmiyetinden...
 Beş sene sonra.. Istanbulda karanlık hiç bi sokak kalmıyacakmış Belediye Istanbulun - tenviratı hakkında bir program...
 Bağvekilimı'z bu akşam gidiyor Ismet paşa Hz. ile Tevfik Rüştü bey bu sabah Ankaradan geldiler Gazi Hz. Ismet paşayı teşyi
 Hayriye lisesinde, küçük bir hatip nutkunu irat ederken 23 nisan bayramı, dün şehrimizde ve Türkiyenin her tarafında parlak

Ismet paşa hazretleri bu akşam Moskovaya hareket ediyorlar. ——— AKŞ N ingilizler, Yunanlılara 2 milyon isterlin vermeği teklif ettiler. M —— Sene 14 — No: 4861 — Fiatı her yerde: 5 kuruş PAZAR — 24 Nisan 1932 Başvekilimiz bu akşam gidiyor İsmet paşa Hz. ile Tevfik Rüştü bey bu sabah Ankaradan geldiler Gazi Hz. Ismet paşayı teşyi etmişlerdir. Başvekilimiz dost Rusyada hararetli tezahüratla karşılanacak Başvekilimiz Ismet paşa Hz. ile Rusyaye gidecek olan heyet dün akşam Ankaradan hareket etmiş ve bu sabah şehrimize gelmişlerdir. İsmet paşa Hz., Haydarpaşa istas- yonunda pek parlak te- zahuratla karşılanmıştır. Başvekil, trenin hareke- tine 3 dakika kala Gazi hazretlerinin refakatında Ankara istasyonuna gel- miştir. Burada başvekili- mizi büyük bir kalabalık teşyi etmitir. Ismet paşa Hz. gayet neşeli olduğu halde ken- disini geçirmeğe ( gelen mebusların ve arkadaşla- rının elini sıkmıştir. Baş- vekil ile beraber Tevfik Rüştü bey, Ismet paşa ve Tevfik Rüştü beyin refi- ka arı da ayni trene bin- mişlerdir. Heyetin diğer azsları bu trenle hareket etwişlerdir. İsmet paşa, Tevfik Rüştü bey ve refakatla- bu akşam Gruzia vapurile Odesasaya hareket ede- rındaki zevat ceklerdir. Ismet paşanın mihmandarlığına tayin edilen Sovyet kolordu ko- mandanlarından Fokin ile maiye- Başvekil! Ismet paşa Hz. tindeki zabitler de şehrimize gel- mişlerdir. Baş vekilimizle beraber Suriç yoldaş da dün Ankaradan şehri- mize gelmiştir. Ismet Pş. bugün görüşecek ve Gruzia vapurunun hareket saati gidecek olan Rus sefiri Suriç — yoldaşla # tâyin edilecektir. Rusyada İ ismet paşanın izazı için muhteşem bir program hazırlânmıştır. Ismet Pş. Hiz. ne kimler refakat ediyor Başvekil paşa hazretle- rine Moskova seyahatle- rinde refakat edecek zatlar şunlardır. Hariciye vekili Tevfik Rüştü, Halk fırkası umumi kâtibi Recep, Afyon meb- usu Ali, Hakkı Tarik, Rüşen Eşref, Nâdi bey ve refikası, Mahmut, Yakup Kadri, Falih Rıfkı, Tabsin (Yozgat), Himayeietfal reisi Fuat, Alâeddin Cemil bey- lerle Diyarbekir mebusu Kâzım Paşa, Uşak şeker fabrikası müdürü 'Remzi, Talim ve terbiye dairesi reisi Ihsan, Kumaş fabri- kâsı müdürü Şevket Tur- gut, Iktisat vekâleti müşa- virlerinden Kâmil Ibrahim, p hariciye üçüncü daire mü- dürü Vasıf, Başvekâlet kalemi mah- sus müdürü Vedit hariciye kalemi mahsus müdürü Kemal gazetemiz nanına Vâlâ Nureddin, gazetecilerden Ziya Matlâaddin, Yervant, (Hacı Minas, beyler. Atinaya giden doktor- larımız avdet ettiler Türk hekimleri yunanlı meslektaşların- dan samimi bir hüsnü kabul gördüler Bayram tatilinden istifade ede- rek Atinayi ve sıhhi müessesatını ziyaret eden doktorlar Istanbula avdet etmişlerdir. Atina seyahatine doktorlarımızdan ve şeker hasta- lıkları mütehassısı doktor Muzaffer Şevki bey bu seyahat intibaatını bir muharririmize şöyle anlatmıştır. — Atinaya seyahatimizi haber meslekdaşlarımız iştirak Oeden emrazı dahiliye alan Atinalı Atinada ikametimizin tatbik larımızdan fevkalâde ve muhabbet gördük. Prof. Bensis, Fotinos, Hirisikos gibi Yunan tababetinin ileri gelen ikametimiz müddetince refakatimizde bulundular, gördük- | lerimizi iki tarzda telhis etmek üstatları kabildir. Biri Atina şehri ihtisasat, diğeri de son müessesattır. Atina şebri Pire wt devamı müddetince fevkalâde parlak bir program tertip ve bu programı Pireye muvasalatımızdan itibaren etmişlerdir. Hemen diye- bilirimki bütün Yunan meslekdaş- samimiyet civarına ait | zaman- larda çok ehemmiyet verilen sıhhi ile beraber sekiz yüz bin nüfusa malik ve bütün. ana caddeleri g-niş ve asfaltlıdır. — Şehrin geniş asfalt caddelerdir. Doktor Muzaffer Şevki bey civarındaki mesire yerlerine giden yollar da, Yirmi sene evel bu şehir iki yüz - iki yüz elli bin nüfusa malik | imiş, bugün Atina ile Pire adeta bir şehir halini almıştır. Girdiği- bir tarzda inşa edilmiş (Devamı 2 inci sahifede) miz sıhhi müessesat en modern olup Yeni vergi Kanunlar bugün Millet meclisine veriliyor Ankara 23 — Heyeti vekile beşe kadar yeni vergi kanunları üzerinde tetkikata devam etti ve kanunları kabul etti. Yeni kanun- lar yarın Meclise verilecektir. Hamillerle Müzakere Ankara 23 — Saraç oğlu Şükrü Bey hamiller mümessillerile temas etmek üzere (iki güne kadar Pa- rise hareket edecektir. Her tarafta soğuk Ankara — Ziraat ovekâletine gelen malümata nazaran son gün- lerde memleketin her tarafında havalar soğumuş, bazı yerlere kar yağmıştır. Bu gece Ankarada nakıs yediye kadar düştü!, Beş sene sonra.. Istanbulda karanlık hiç bir sokak kalmıyacakmış Belediye Istanbulun tenviratı hakkında bir program hazırlıya- cak, bu program beş senede tat- bik edilecektir. Bu suretle Istan- bulun ber sokağına lâmbalar konacaktır. Belediye, sabaha kadar yanması lâzım gelen bir kısım lâmbaların erken söndürüldüğünü nazarı dik- kate almış ve bunların sabaha kadar yanmasını temin için teşeb- büste bulunmuştur. Aziz, | Sava | — e —a Telefonlar: Tahrir 21686 — Idare 21434 — Klişe 20113 Kütahya - Balıkesir hattı Dün yeni hattın resmi küşadı icra edildi Kâzım paşa Hz. nutuklarında yeni hattın ehemmiyetinden bahsetmişlerdir Balıkesir, 23 ( Hususi muhabi- rimizden ) — Balikesir istasyonu- nun küşadında bulunacak olan heyete Kütahyadan vali, belediye reisi, Kütahyada bulunan mebus- lar iltihak ettiler. Heyet istasyon- larda halk köy mektepleri milli marşlar (o söyleyerek (kurbanlar keserek (o karşıladı. £ İstasyonlar bayraklar, taklarla donanmıştır. Mektep çocukları milli elbiseler giymişti. 11 de Dursunbey istas- yonuna gelindi. Bu istasyona kolordu kuman- danı, vali, mebuslar; belediye re- isi, fırka reisi, mektepmüdür -ve muallimleri, mühendislerden mü- rekkep Balıkesir heyeti sabahtan gelmişti. Heyet karşılandı, bir çay ziyafeti verildi. Meclis reisi Kâzım paşa halk ile görüştü. 14 de Ba- lıkesire mu?asalât edildi. Tren Balıkesir - Kütahya hattının resmi küşadırı yapan Kâzım paşa Hz. ( Devamı Tüimni. sah'fede) çalışması m er ei Hayriye lisesinde, küçük bir hatip nutkunu irat ederken 23 nisan bayramı, dün şehrimizde ve Türkiyenin her tarafında parlak tezahuratla tesit edilmiştir. Hayriye lisesinde, dün bir müsa- mere verilmiş, küçük çocukların velileri hazır bulunmuş, akşama aranan ithafl — Gece yarılarına kadar (Kibar hırsız ) romanını devreden bir çocuğun sabahı!..