13 Temmuz 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

13 Temmuz 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Akşam 13 Temmuz 1932 ederim Bayi M. Gazi Cemal Beylerbeyi, eski çınar sokak No. 17 Ahmet Fethi talebe alınacaktır. bielcektir. için zabit olurlar. hitam bulu; ders senesi UROLOG - OPERATOR - Dr. FUAT HAMİT IDRAR YOLLARI Hastalıkları mütehassısı Türbe, Mahmudiye caddesi No. 10 Telefon: 22622 PR e a EE ee Sıhhi yemekler - Buzlu içkiler FRİGECO 18 ay vade Ile SATİE ADRESE ÇOK DiKKAT istaubul Balıkpazar başındaki No. 2 GAZI Gişesinden almış olduğum 30558 Nolu | biletime 200,000 lira isabet edip bayi Malül Gazi Cemal, beyden 20,000 liramı tama- . men aldım. Kendisine teşek- kür ve biletlerinizi gişeden almanızı Büyükada Sanatoryomu Adanın en muvafık ve sıhhi yerinde kâin ve asri konforu havidir. Gıda maddeleri teminatıdır. Fiyatlar 'Tenzil Edilmiştir: Tek yataklı oda 5 ve 6, çift yataklılar 3 1/2 liradır. Üç ve daha ziyadesi 3 liradır. Fazla tafsilât talep vukuunda hemen verilir. Adres : Büyükada, Musa Kâzım bey Sanatoryornu Telefon : Büyükada 75 mekteplere talebe alınıyor 1 — 1932-1933 ders senesi içi İstanbulda bulunan Kuleli ve Mal tepe askeri liselerile Bursada bulunan Bursa askeri lisesine, Konya ve Erzincanda bulunan asrkeri orta mekteplerine 2 — Liseler 9, 10, Ilinci sınıfları (1, 2, 3) üncü, orta mektepler- de 6,7,8inci (1,2.3)üncü sınıfları muhtevidir, Ve lisele kısmına 400-500, orta mektepler kısmına da 200-300 talebe alına- 3 — Mektepler leyli meccanidir. giydirilmesi, teçhizatı, kitap ve sairesi hükümete ait olduğu gibi ayrıca talebeye her ay bir miktar maaş ta verilir. 4 — Liseleri muvaffakıyetle bitirenler Harbiye mektebine terfi ederler. ve iki senelik tahsilden sonra Cümhuriyet ordusu 5 — Bütün mekteplerde kayıt ve kabul, mekteplerin bulundukları yerlerde 1 temmuz 932 de başlar ve ağustos 932 tarihinde Bununla beraber kadroda münballer in devamı müddetince sivil lise ve orta mek- teplerden nakil suretile talebe alınmıya devam olunur. Mekteplerin bulunduğu yerler haricinden askeri lise ve orta mekteplere talip olanlar 1 haziran 932 tarihinden itibaren bulundukları yerlerin askerlik şubelerine müracaat edebilirler 6 — Mekteplere girmek için lâzım olan şartları mubtevi kayt ve kabul şartnameleri ve muhtaraları bütün askerlik şubelerinde mevcuttur. Talipler askerlik şubelerine ve askeri lise ve orta mekteplerine müracaat ederek mezkür şartları öğrenebilirler. Kara, yeşil, sarı sinekler, at sineği, kasap sineği, sİVv- risinek, tahtakurusu, güve, örümcek, kırkayak, hamam böceği, Okene, karıncaları, eşek arısı, bit,ane biti, tavuk biti, kedi, kuşlar ve köpek ve eşya ve insanlar üzerin- deki: Pireler, çiçek, ağaç, ve nebatat üzerindeki tırtıllar, böcekler, ve bilümum haşa ratı ve yumurtalarını Mevti ebedi ile imha ve ifna eder Kokusu lâtif ve sıhhi olup kat'iyyen leke yapmaz yarı yarıya ucuz ve yerli malıdır. Kapalı ve mühürlü FAYDA yerine başka bir marka verilirse biliniz ki Sizi . aldatıyorlar. mezkür tavsiye Ahmet Fethi B. Talebenin iaşesinden başka kalırsa Kiralık Iki Göz Kayıkhane Fatih Malmüdürlüğünden : Yenikapıda kâtip Kasım mahal- lesinde Yenikapı iskelesinde eski liman dairesi altında iki göz ka- yıkhanenin bir senelik icari bir ay zarfında pazarlıkla intaç edile- cektir. İsticarına talip olanların salı günü saat onda müzayede ve ihale komisyonuna müracaatları Dr. A. KUTiEL Cili ve zührevi hastalıklar tedavihanesi cunun verilmemesinden dolayı ihalei evve- bir daire bir koridor üzerinde üç oda bir helâ Karaköy Börekçi fırını sırasında 34, İstanbul 4 üncü icra memurluğundan: Beyoğlunda Kamerhatun mahallesinin Kalyoncukulluğu sokağında kâin olup Sofya binti Yuvanın tahtı tasarrufunda bulunan atik 92 dört defa 94 ve 92 cedit 128,130,132 numaralarla murakkam kadimen tevsii intikalli iki bap dükkânı müştemil hir bap apartımanın üçte bir hissesi Panayot oğlu Pandeliye olan bor- liyesinin icrası için 30 gün müddetle müzayedeye konularak 9000lirada talibi uhtesinde olup bu kere o/o 5 zammile ve 15 gün müddetle ihalei katiyesi mü- zayedesine konulmuştur. Hududu:. Kal- yoncukulluğu caddesi bir tarafı Engene- polos hanesi diğer tarafta Kutu sokağı ve diğer tarafi Kotopolos ve Onnik mesuli ve Koço hanelerile mahdut 278 arşın terbiinde araziden 264 arşın üze- rine mükemmel ve tam kârgir ölarak inşa edilmiş olup 16 arşın mahalli de aydınlıktır. Evsaf ve müştemilâtı: Bo- drum kısmının merdivenleri muzaik ve yan sokağa demir kapısı çini ve beton koridorlar fizerinde 12 depo bir tulumbalı kuyu ve çiçekli çini kapı antresini omuhtevidir. Zemin katında zemini çiçekli çini döşeli arkasında kâr- gir bölmeli birer aralık bulunan iki dük- kân mevcut olüp birinde bakkal Nikoli diğerinde berber Aristidi müstecirdir. Apartıman üç ayâk merdivenle çikik dıkta demir kapı üzeri arnavu camlıdır. Büyük antre cemakânla ikiye tefrik edilmis tavanları ve tavan etrafları karton piyer tezyinatlıdır. İşbu antrede zemini kırmızı çini alafranga ocak sabit dolap ve musluklu mutbağı havi olup İstamatyadisin tahtı isticarındadır. Diğer daire bir koridor üzerinde 4 oda bir helâyı muhtevi olup derununda kapıcı sakindir. 1, 2,3, 4üncü katların beherinde bir mermer merdiven başı üzerinde ikişer daire olup her birinde birer methal sofa üzerine ikişer oda ve bir koridor üzerinde ikişer oda birer alafranga helâ aynı tarzda mutbak mevcuttur. 5 inci katta yine mermer merdiven başı Üze- rinde bir aralık sofa ve 2 koridor üze- rinde 8 oda bir mutfak 2 helâ bir beyaz emaye çiniden etrafı zar ve döşeme ve kendinden sabit banyo emayeden musluk taşlı mermer musluk ayna ve kazanlı banyo mevcuttur. 6 ıncı kat 1,2,3,4 üncü katların aynıdır. 7 inci kat mermer merdiven başında sağ tarafta iki kapıdan girildikte zemini kırmızı çini döşeli uzun koridor üzerinde zemini kırmızı 2 sabit bakır çamaşır tekne maa ocak 2 sabit kazan ve bogata mahallini havi çamaşırlık 5 depo ve koridor mün- tehesında zemini kırmızı çini döşeli ve üzeri ahşap çatı ile mestur etrafı kârgir korkuluk üzerinde kısmen derin camekân çerçeve ile mestur taraça ve sol cihette bir koridor üzerinde 5 depo bir helâ aynı tarzda diğer camaşırlık mevcut olup burada kapalı tarasa yalnız cephe vardır. Buradan yine mermer merdivenle çıkılır açık taraça kısmında mermer merdiven başı üzerinde bir çerçeveli camekânla mestur aydınlık ve tarafeyinde demir kapılarla girilir etrafı kârgir korkuluklu zemini çimento çini döşeli tarasa mevcut olup burada bulu- nan aydınlık mahallerin üzeri demir çerçeveli camekâvla mesturdur. Binanın iki cephesi arnavu: tezyinatlı ve çıkma şahnişin ve 1 ci kattan itibaren üç köşe etrafı demir parmaklıklı çıkma balkon ve birinci kattan itibaren pencereler umu- men pancurlu zemin ve bodrum katın pencereleri demir parmaklıklıdır. Deru- nunda elektrik ve terkos tesisatı mevcut ve zemin katından maada apartımanların odaları karton piyer tezyinatlıdır. Bodu- rumdan maada merdivenler mermer etrafı (korkuluklu demir parmaklıklı üzeri ihlamur köpeşteli ve umum kapı ve pencereler maun ve yağlı boyalıdır. 14 No dairede mahiye 18 lira Yorgi Istamatyadis 1 No dairede Aleksandri Yorgiyadis 40 lira 2 dairede doktor Shinas 40 lira 3 No dairede Koço ve Zoplo 40 lira 4 No dairede madam Des- pina 39 lira 5 No dairede madam Avlon- ya 40 lira 6 No dairede Limahos 45 lira 7 No dairede madam Markoplos 39 lira 8 No dairede Çüstinyadis 45 lira 9-10 No dairede mal sahibi 11 No dairede ma- dam Anna 30 lira ve 12 No dairede Yor- gi 85 lira Berber dükkânında Aristidi 12 lira bakkal dükkânında Nikoli 28 lira ile müstecirdirler, Daha ziyade tafsilât 27/10159 No lu dosyasında mevcutlur. Isteyenler mü- racaat edebilirler. Talip olanların kıymeti muhammenesi olan 48 bin liranın üçte birine isabet eden 16000 liranın yüzde 10 nisbetinde pey akçesi teslimi vezne etmek ve 30/temmuz/932 tarihinde saat 16 ya kadar ihaleli katiyesi icra kılına cağından müşterilerin tarihi mezkürda bizzat veya musaddak vekâletname ile İstanbul 4 üncü icra dairesinde hazır bulunmaları ilân olunur. İstanbul dördüncü icra dairesin- den: TTemamına on bin üç yüz elli lira kiymet taktir edilen Galatada Kemankeş kara mustafa paşa ma- hallesinin Beyzade sokağında eski 44, 46, 111 yeni 42, 44, 46 nu- maralı topçular caddesinde 111 numaralı dükkân ve Beyzade 80- kağında 44 numaralı hane ve 46 numaralı mağaza ve hane derun- larinda müstag Çinto Pinto ve namı diğer İzin geçenli şerbetha- nesi denmekle arif şerbethane ge- diğinden münkalip otel ve dükkâ- nin 24 sehim itibariyle 10 sehmi- nin 48 sehim itibarile 3 sehim ve Behiye hanımi bilâsale ve 28 sehim mümeyyiz olup reşit olmi- yan Mehmet Şerafettin efendi na- mina valdesi Behiye hanim bilve- lâye sahip olup mezkür 31 sehim bu kerre açık arttırmaya vaz edi- lerek 15/8/9032 tarihinde şartnamesi divanhaneye talik edilerek 5/9/932 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 den 17 ye kadar İstanbul dördüncü “icra dairesinde açık art- tırma suretile satılacaktır. Arttır- maya iştirak için yüzde yedi temi- nat alınır. müterakim vergi, bele- diye vakıf icaresi müsteriye aittir. İcra ve iflâs kanununun 119 uncu maddesine tevfikan hakkları tapu sicilleriyle sabit olmıyan ipo- tekli alacıklılar ile diğer alâka- darların ve irtifak hakki sahip- lerinin bu hakklarını ve hususiyle faiz ve masarife dair olan iddiala- rinı ilân tarihinden itibaren 20gün içinde evraki müsbiteleriyle bil- dirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakkları tapu siclleriyle sabit ol- mıyanlar satış bedelinin. paylaş- masından hariç kalırlar. Alâkadar- ların işbu maddei kanuniye ah- kâmına tevfiki hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak is- teyenlerin 930/223 dosya numara- siyle memuriyetimize müracaatları ilân olunurr. Beyoğlunda İstiklâl caddesinde vaki dairei mahsusunda ifayı va- zife eden İstanbul İkinci İcra memurluğundan: “Tamamına ( üç bin kırk) lira kiymet taktir edi- len Beşiktaşta Sinan paşayi atik mahallesinin has fırın sokağında kâin eski 39,39 mükerrer 41 yeni 39,39/1, 41 Numaralarla murak- kam maa oda üç dükkânın yarısı paraya çevrilmek üzere arttırma- ya vazedilmiştir. 15/8/932 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 16 ya kadar birinci açık arrttırması dairede icra kılınacak-, tır. Arttırmaya iştirak etmek iste- den yenlerin mezkür mahallin kıymeti muhammenesi olan ( üç bin kırk ) liranın yüzde yedibuçuğu nisbe- tinde teminat vermeleri lâzımdır. Hakları tapo sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklılarla diğer alâkadarların; irtifak hakkı haklarıni ve hu- susile masrafa dair olan iddialarını tarihi ilândan itibaren yirmi gün zarfında evrakı müs- bitelerile birlikte daireye bildir- meleri lâzımdır. Aksi halde hak- ları tapo sicillerile sabit olmayan- lar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi ile belediye rusumları ve vakıf icaresi müşteriye aittir. Daha fazla malümat almak isteyenlerin 13/7/932 tarihinden itibaren dai- re divanhanesinde asılı bulundu- rulacak olan arttırma şartnamesine ve 932/981 numarali dosyasına müracaatla mahalli mezkürun ev- saf ve bulu- vaz'iyet ve taktiri kiymet raporunu görüp anlayabilecekleri ilân olunur. akçesi sahiplerinin bu faiz ve mesahasıni muhtevi nan Kulak, Boğaz, Burun Mütehassısı o. MAHMUT NEDiM Kadıköy, Cevizlik, Hasırcı Başı S, 48 Eczanelerde 40 kuruştur. Terleyenlere: HiDROL, “ser sözle sarar vermez Tüccar-Terz! Yeni MODELLERİ Yeni KUMAŞLARI ve bihassa Yeni FİATLARI Beyoğlu, İstiklâl caddesi 405 Telefon: Beyoğlu 450 İstanbul Dördüncü İcra Memur- luğundan: 'Temamına 12000 oniki bin lira kiymet takdir edilen Kar- talda Kumsal mevkiinde 1307:7 rakım «ebvapli kayden tasarruf kanununun neşrinden sonra muhad- des maakuyu dolap vedam ve müştemilâtı saireyi havi halen bos- tan kuyusu dam ve müştemilâtı ve saireyi havi olani şbu bostanın nısıf hissesi açık arttırmaya “vaz edilmiş olup 25/7/932 tarihinde Şartnamesi divânhaneye talik edi- lerek 20/8/9332 tarihine omüsadif cumaertesi günü saat l4ten 17 ye kadar İstanbul dördücü icra daire- sinde açık arttırma ile satılacaktır. Arttırmaya tştirak için yüzede yedi teminat alınır ve müterakim ver- giler ile belediye resmi vakıf ica- resi müşteriye aittir. İcra ve iflâs kanununun Oİl9 uncu maddesine tevfikan hakkları tapo sicilleri ile sabit olmıyan ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarıni ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden iti- baren 20 zarfında gün evrakı müs- biteleri ile bildirmeleri lâzımdır. Aksi hâlde haklari tapo sicilleri ile sabit olmayan satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Alâ- kadaranın işbu maddei kanuniye ahkâmına göre tevfiki hareket et- meleri ve daha fazla malümat al- mak istiyenlerin 930/447 dosya numarası ile memurumuza müra- caatları ilân olunur. Enstitüsünden: Ankara Gazi Terbiye Enstitüsü binasında yanlız leyli ve tam teşkilâtlı bir lise açılacaktır. Pan- siyon ücreti senede 300 liradır. Lisan muallimleri ecnebi olacaktır. Çocuklarını kaydettirmek . isti- yenlerin ağustos 'iptidasına kadar isimlerini namzet defterine yaz- dırmaları ilân olunur. Mütevelli Kaymakamlığından : Vakfımız akaratından Galstada Ke- mankeş Karamustafapaşa mahallesinde Topçular caddesinde 48 numaralı dük- kân üç sene müddetle icara verilmek üzere 13 temmuz 932 tarihinden itibaren yirmi gün müddetle müzayedeye vazo- lunmuştur. Talip olanların (0/0 7,5) teminatı muvakkateleri her gün evkaf müdüriyetinde mülhak vakıflarar kale- mine ve yevmi ihale olan 3 ağustos 932 çarşamba günü saat l4te kadar encümeni idareye müracat eylemeleri. Dr. TAŞÇIYAN Zührevi ve bevli hastalıklar tedavihanesi. Eminönü, Köprübaşı Reşadiye caddesi. No. 69 Üçüncü icra memurluğundan: Bir borcun ödenmesi için ve paraya çevrilmesi mukarrer 17 kalem ev eşyası Şişli Bulgar çarşısında Kâ- hatane caddesinde 70 No.lu hanede birinçi açık arttırma suretiyle 17/7/32 tarihinde saat 16 den itibaren satılacağından taliplerin mahallinde memuruna müracaatlari ilâ Necmeddin Sadık Umumi neşriyat müdürü: Enis Tahsin Cumadan maada hergün saat 1-39, Akşam matbaası Gazi Terbiye imam Bektaş Efendi Vakfı