20 Ekim 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

20 Ekim 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

Mik 40 Teşrinievvel 1952 Güz iii Bu sene kötü filim yok gibi bir şey “güzel filimler, senesi Filhakika mevsimin beri şeşrimizde hemen biç bir filim gösterilmemiştir.. Filimlerin çoğu güzeldir, bir kısmı orta de- recededir. Ortadan aşağı filim pek azdır. Her sene bu aylar kötü filimler gösterilir, iyi filimler sene başına doğru ortaya çıkardı. Halbuki bu dene sinemalar daha ilk haftadan itibaren güzel ilimlerle açıldı, heniz teşrinievvelin ortalarında olduğumuz halde en büyük ve en kuvvetli filimler gösteriliyor. Bunun başlıca sebebi, dünyanm her tarafında olduğu gibi, bizde de halkın kötü filimlere rağbet etmediğinin. anlaşılmasıdır. Sinema idareleri bunu nazarı dikkate alarak bu sene ucuz, fa- kat kötü filim yerine pahalı, fakat güzel filim almağı tercih etmiş lerdir. Sinema idarelerinin bu su- etle çok muvafık hareket ettik- lerine şüphe yoktur. Şimdiye kadar bir çok güzel filimler © gösterilmesine rağmen mevsim sonuna kadar kâfi gele- cek kuvvetli filimler vardır. Busene Avrupada da, filimlere çok itina edildiğinden iyi filim bulmak ko- Taylaşmışt Şehrimizde gösterilen filmlerin yüzde doksan Avrupa malıdır, Almanya veya Fransada çeviri miştir. Amerikan filmi azdır. Ve bizim” geçen sene söylediğimiz Bu sene aiyebi başlangıcından fena denilecek “daha azalacaktır. bu filimler her sene bir parça Son zamanlarda Pariste “Li: Segur on çiçeği , ve Helene Roberttir. ilim çok: meşelidir. Geçen sene Balo filminde baba rolünde seyre#tiği Andrö Segur bu filimde de çok muvaffak olmuştur. Resmi filimden bir sahneyi gösteriyor. A 1931 senesi zarfında Rus- | yada sinemalara giren halkın ye- könu bir milyarı bulmuştur. Bu sene bu miktarın iki milyara çıkacağı tahmin ediliyor. Greta Garbo Vakit eğik ie için Seyahate çıktı isminde bir filim çevirecektir. X Dağ ve kar filimleri çeviren artist Leni Riefensthal Groenland adasından Berline- dönmüştür. Haray Tiel Berlinde “esrarlı,, Hem beğeniyorlar, hem sevmiyorlar! Fransızların bir çoğu son zaman» larda Moris Şövalyeyi erneden sevmiyorlar... Artistin filimlerini zevkle seyrediyorlar, tatil müdde- tini geçirmek için Fransaya gek diği zaman bir sahneye çıkınca derhal tiyatroyu dolduruyorlar, gramofon plâllarmı — alıyorlar, hülâsa artisti beğeniyorlar, fakat semiyorlar.. Hem o ka yorlar ki başkaları methettiği za- man bayağı kazıyorlar.. Sor zamanlarda bir Alman akkidi Şövalyeyi çok methet- “Şövalye yalnız bir komedi iti değildir, Şekispirin esere lerini en büyük muvaffa'ıyetle oynıyacak kadar kudretli bir haile artisidir, demiş, Fransız gazeteleri buna kızıyorlar. Ağır başlı Tan gazetesi bile buna dair uzun bir makale mış ve Şövalyenin — Şekispirin eserlerini — oynıyabileceği iddi sına fena halde tutulmuş. Alman münakkidi ile alay ediyor. Halbuki zavallı Şövalye tatil müddetini Fransada geçiriyor, bütün emeli bir gün Fransaya dönerek orada filim çevirmekte. Buna rağmen Şövalyenin aleyhinde bulunmağa sebep nedir?. Bir Fransız muharriri buna cevap veriyor: “ Züppelik.. Bir zamanlar Şöval- yeyi göklere çıkarmak moda idi, şimdi bunun aksi moda oldu, Fakat ne denirse densin, gördüğü rağbet bu artistin iktidarına en büyük delildir. “At meraklısı yıldızlar Arupa sinema yıldızları spora en çok merakı olan Suzy Vernondur. Suzynin en çok sevdiği sporda ata binmektir. Sevimli artist sık sık atla gezintiler yapar ve bunu otomobile bin meğe tercih eder. Resmimizde artist atlarından birile görülüyor. Greta Garbo, esrarengiz Greta Gârbo /ne yapıyor, nasıl vakit geçiriyor?.. Son zamanlarda her- kes buna merak etmektedir. “Artist iki ay evvel Amerikadan Isveçe geldiği zaman iptida küçük köye çekilmişti. Fakat burada uzun müddet kalamazdı. Ameri- kada iken İsveçin karlı, buzlu Sayıklıyarak vakit geçir- halde | İsveçin | şimalinde, bir köye kavuşunca bir türlü rahat edemedi. Bunun üzerine Stokholma gitti, burada eski kibrit kralı Kreu- ger'in muhteşem konağım satn aldı, burada yerleşti, Fakat Gre- #a bu konakta da rahat edeme- di, seyahate çıktı, Greta şimdi Hollandada Ams- terdam şehrinde bulunmaktadır. Orada gözünde siyah gözlüklerle, kendini tanıtmadan geziyor. Acaba artist seyahatle kendini eğlendirebilecek mi? Gretayı ta- ıyanlar bunu ştipheli görüy ve artistin yakında yeniden gevirmeğe başlıyacağını ümit edi yorlar. Hattâ haftada 15 bin dolar almak şartile bir mukavele imzalamak ve tekrar Hollivuta gitmek üzere olduğunu iddia eden- ler de vardır. Fakat artistin Berlin ve ya Lon drada filim çevirmesi daha muh- temel görülüyor. Hattâ bu hu- susta müzakereye giriştiği de söy- leniyor. # Geçende Con Cilbert'le ev- lenen tini kocasına hasretmek için sine- ma hayatından çekilmiştir. X Bir istatastiğe göre dünyada haftada sinemalara 185 milyon seyirci | gitmektedir: * Bunun 90 milyonu Amerikadadır. Virginia Bruce, bütün vak- | At meraklısı yıldızlar Hollivuttaki sinema yıldızları arasında bir çok at meraklıları VAN, dır, Bunların başında Marion Davis gelir, Sevimli artist boş vakit lerinde sık sık atla geriniler yapı Kanali birçok binek gl sevmi-