22 Ekim 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

22 Ekim 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

- Sahife 4 22 Tesrini r SP Ca) ( Baş tarafı birinci sahifede ) ceryanını görenler fevkalâde mem- nun olarak stadyomdan çıktılar. Hakikaten maçın bütün safahatı Rusların daha büyük bir farkla galip gelmeleri ihtimalini yaratı: yordu. Ekseri rus şutları pek az fark- İarla gol olmadan ya dışarı aştı yahut kale direğine çarptı. Biz de kuvvetli bir takıma karşı elde ettiğimiz şu muvaffakıyetli neti ceye sevinmekle beraber rakip- lerimizin galibiyeti hakkettiklerini tasdik etmemiz lâzımdır, Maçın tafsilâtı Mik akın bizde; hücumu muzu Ruslar çevirdiler. Onlar aleyhine bir Favl vuruşu verildi. Bizimkiler çektiler; meticesiz.... Bu akınımızdan sonra Ruslar oyunun akordunu lehlerine tanzim. ederek kalemize doğru sıkı hü- .cumlara başladılar. Beş dakika sonra rusların bu umumi tazyiki vaziyete tamamile denebilecek bir hakimiyet elde etmelerine sebep oldu. Bu hâki- miyet bütün ağırlığile on dakika bizimkilerin üstüne çöktü. Bu anlarda müdafaamız çok sarsıl- makla beraber bucalamadı, denile- bilir. Rusların ilk golü Onikinci dakikada sağ açıkları takım kaptanının. sevkettiği bi hücumla kalemize doğru akmağa başlayan rus hücum hatlı merkez- den sol içe geçen güzel bir pas laşma ile kalemize © yaklaşmış oldular. Ayağındaki topu hâkim bir konlorolle sevkeden sol iç Pavlof sol ayağıle ilk rus golünü bizim kalenin solundan soktu. Mukabil hücumlarımız Rusların bu ilk golünden sonra gayrete gelen takımımız mukabil bücumlarla seyircileri epi ümide düşürmeğe muvaffak oldu. Fakat hücumların inkişafına nazaran iyi yer tutan ve toplara canlı çıkışlar yapan Rus müdefi ve muavinleri gol yapmamıza imkân bırakma- lar. Rusların hücumlarımızı kırdıktan sonra tekrar mukabil taarruza geçtikleri bir anda birinci devre 140 Rusların lehine bitt. Ikinci devrede Türk takımı değiştirildi Ikinci devreye çıkan Türk takı- munda sağ açık L. Mehmet yerine Niyazi ve sağ muavini Cevadın yerine Suphi alınmak suretile küçük bir tadilât yapılmıştı. Oyuna gene Rusların hücum- larile başlandı. Ardı arkası k iyen bu hücumları geri çevirmek için müşkilât çeken müdafilerimi- zin imdadına dün çok şanslı olan kaleci Husameddinin güzel kurt rışları yetişiyordu. Beraberlik sayımız Rusların aleyhine verilen bir ceza vuruşumu tam kalenin içine çeken Fikret beraberlik golümü- zün esasını hazırlamış oldu. Fik retin çektiği şüt rus kalesini pek yakımına düşmüştü. Bu topa Hakkı yetişerek bir kafa vı raşile ilk ve beraberlik golümü kaydetti. Bu golden sonra bizim oyuncu ların şevki ve ümitleri biraz daha arttı. Ve üst üste beş altı hücum yapabildik. Ruslar bizimkilerden daha atletik oldukları için topun inişini daha kolaylıkla takip ede- biliyor ve bu suretle vaktinde Dünkü futbol maçları bücumlerımızi kesiyorlardı. | Jadık. Soldan başlıyan bu hücu- an J Ikinci Türk golü Devrenin 26 ncı dakikasında müessir bir şekilde akmağa baş- ORA misafirlerimizin (kalesi önlerinde sağ iç Hakkının ayağına geldi. Güzel ve sıkı bir vuruşla ikinci gölümüze de atan Hakkı sürekli alkışlarla karşılandı. Ruslar gene alevlendiler Galibiyetten © beraberliğe | ve beklemedikleri bir zamanda ikinci golümüzle | mağlübiyete | düşen misafirlerimiz maçın bidayetinden beri sarfettikleri gayreti bir kat | daha arttırarak çok sert hücum- lara başladılar. Bu esnalarda merkez muhacim Botosofun attığı müthiş şutlar kalemizin direkle- rine çarparak geriye geldi. Şu | çok sıkıştığımız dakikalardaki bu büyük ve muhakkak tehlikeler- den talili oluşumuzla kurtuluyor- duk. mumuz. Rusların ikinci golü Birbirini takibeden Rus hücumları nihayet 39 üncü dakikada semere verdi. Merkezden başlıyara sol içe kadar uzayan bir rus hücu- Bunu gene ilk golü yapan soliç Pavlof bizim kaleye attı. Bu suretle beraberliği temin eden ruslar son bir galibiyet sa yısı daha atmak için çok gayret ettiler. Bizimkiler de beraberliği kurtarmak azmile bütün imkân- larile mukabele ediyorlardı. Oyu- nun tarzı ceryanı gene Rusların lehinde iken maçın bittiğini ilân eden hakem dildüğü işitildi, Karagümrük galip Karagümrük 3, Selânik muhteliti 2 Karagümrük ve Pera klüple- riyle birer maç yapmak üzere şehrimize gelmiş bulunan Selânik mubtelit takımı ilk maçını dün Karagümrük sahasında Karagüm- rük takımı ile yapmıştır. Çok kalabalık bir seyirci küt lesi önünde oynanan maçın hemen ilk dakikalarında yunan müdafi- lerinden birisi | şaşkınlık eseri olarak topu ceza çizgisi dahilinde eliyle durdurmak istemiş, hakem penaltı vermiştir. Karagümrüklü- ler bu fırsatı kaçırmıyarak ilk gollerini yapmışlardır. Hemen oyunun başlangıcında bu suretle bir gol yiyen Selânik takımı hemen kendini toparlamağa muvaffak olmuş ve güzel bir oyundan sonra ilk devreyi 2-1 galibiyetle bitirmiştir. Ikinci devrede Selânik muhteliti ilk devredeki oyunu göstereme- miş, buna mukabil Karagümrük takımı enerjik bir oyun neticesin- de iki gol daha yapmağa muvaf- fak olarak 3 -2 galip gelmiştir. Istanbulspor Türkiye birincisi oldu ve şildi aldı Türkiye birincilik maçlarında sona kalan Istanbul gurubu birin- | i Istanbul spor ile İzmir gurubu birinçisi Altınordu. arasında dün son maç yabılmıştır. Saha çok kalabalıktı. Maç baştan başa heyecan içinde cereyan etti ve neticede Istanbul spor kuvvetli rakibini sıfıra karşı iç sayı ile yenmeğe muvaffak oldu. Istanbul sporun genç, azimli ve mütevazi çocukları İstanbul > Akı Hem dövmüş.. Hem kadını ağır surette yaralamış Galatada oturan Mustafa is minde bir amele uzun zamandan beri Naime isminde bir kadınla birlikte yaşıyormuş. Son zamanlarda Mustafa başka bir kadınla münasebet peyda et- miş ve Nalmeyi ihmal etmeye başlamıştır. Naime eve gelmesi için müteaddit defalar Mustafaya ihtar etmiş, bu yüzden bir çok kavgalar çıkmışsa da Mustafa gene dinlememiştir. Evvelki gece Naime sokakta Mustafaya tesadüf etmiş ve zorla kandırıp evine götürmüştür. Evde karşı karşıya otururlarken gene kavgaya başlamışlar ve kavga bir- denbire büyümüştür. Kavgada Mustafa eline geçir- diği büyük bir sopa ile Nalmeyi fena halde dövdükten sonra hid- detini yenemiyerek kadının başı- nın dürt yerinden ağır. surette yaralamıştır. Gürültüyü | duyan komşuları polise haber vermişler. dir. Zabıta Mustafayı yakalamış, yaralı N hastaneye kaldırı mışbar. Dilenciler Teahhütname verdikle, halde dilenenler mahküm edilecek İzmir 20 — Belediyece, dilenir- ken yakalanan dilenciler; bade- ma dilenmiyeceğine dair bir teal- hütname alındıktan sonra serbes bırakılıyordu. Teahütname verdiği halde di- lenen dilenciler için Dahiliye Ve- kâletinden belediyeye bir temim gelmiştir. Bunda, bu kabil dilencilerin, teahütnamede © gösterdiği velileri ile birlikte müddeiumumiliğe ve- rilmeleri — bildirilmiş Bunlar muhakeme edilecek ve kendilerine ceza verilecektir. Annam sahillerinde şiddetli bir kasırga Honoy, 20 (A. A) — indo- Pacifigue Ajansının verdiği bir habere göre 15 teşrinievvelde Annam sahillerinde şiddetli bir kasırğa olmuştur. Telgraf telleri kopmuş, bir çek evler yıkılmış ve müteaddit köyler hasara uğı mıştır. Bir kaç kişinin de öldü sarı siyah formalarına kazandır. dikları şerefin ehli bulundukirnı Türkiye birinciliğini de kazan- makla ispat ettiler stanbul sporun gayretli idarecilerini ve oyuncularını tebrik ederi Istanbul spor birincilik şildini almıştır. Takım pazar günü İs- tanbula hareket edecektir. Fenerbahçe B takımı 5 Trabzon idman ocağı 3 Türkiye birincilikleri müsabaka- larından dönmekte olan Samsun mıntakası şampiyonu Trabzon ocağı takımı ile Fenerbahçe B takımı dün Rus - Türk maçından evvel Kadıköy Fenerbahçe sta- dna karşılaşmışlardır. Birinci devreyi 3-2 galibiyetle neticelendiren Fenerbahçe | B. takımı ikinci devrede de Trab- zonluların bir sayısına mukabil iki gol daha yaparak maçı 5-3 galibiyetle bitirmiştir. Kütahyada futbol maçı Kütahya, 21 (A. A) — Küt yanın Halkevi takımı ile Eskişehir dübü arasında bugün yapılan maçı 3-1 Kütahya takımı kazan- şampiyonluğunu ibrar etmekle mıştır. kak gül Hatırasını hiç bir zaman RIM OLACAKSIN İki Radyo 22 teşrinlevvel Cumartesi istanbul — 18: orkestra, 1930 z (Tanburi Refik bey ve arkadaşları Nihal ve Inci hanım'ar), 21 orkestm, Bükreş (3,92 m.) — 16 konser, 19,10 Konsor, 20 müsahabe, 2040 gr. moton, 21 operadan nakil Budapeşte ( 569,5 m.) — 2115 gramofon, 21,46 konser, 92,45 havadis, konser, çapan orkesttas. Londra ( 650,8 m. ) — 18,15 çocuk köyesi, 20,80 konser, 28 orkestra konseri, 24 öans musikisi Paris (172öm.) — 21 şapka bahsı, 21440 orkasüri, 22 edebi karant, 2140 gun, 22,46 zadyo, konceti, gramofon, 80,90 da Prağ (4880. m.) — 20 Bratisâv: dan nakil, 90,20 Brünn'den nakil, 2145 Bralislavadan meki, 28,15 son haberler, 28420 Ostrnndanı nakil Roma (141,2 m) — 1830 şarkılı ve çalgı konser, 21 havadis, gramofon, 21,45 alyan kadını Cezairde operası, Varşova (1411 m.) — 1540 koz aran, 21 hafif musiki konseri, 2840 gum, 24 dans musikisi. Viyana ( ö17,;2m. ) — 2080 radyo Jurnal, 20,40 şarkı, 21,45 orkestra kon Seri, 22,65 radyo Jurnal, 9810 dans musikisi, 22 Teşrinlevvel Pazar akşamı Istanbul 19,80 orkestena, 19480 Bis saz (bedayi musikiye heyetti) 21 - 22 Sanayi mektebi Sanayi mektebi son zamanlarda ıslah edilmiş, proğrama yeni bazı dersler ilâve olunmuştu. Bundan başka laburatuar da ıslah edil Mektebin daha ziyade mükemmelleştirilmesi | için yeni bazı dersler okutulması düşünü- liyor. Bu cümleden olarak kumaş boyacılığı dersi okutulacaktır. Pazar yerleri ıslâh edilecek Belediye iktisat müdür zar yerlerinin ıslâhı ve tartıda noksansız satış yapmamala- rni temin için bir rapor hazırla mıştır. Bu rapor daimi encümende tetkik edilecektir. Belediye pazarları, Avrupa şe- birlerindeki pazar yerleri gibi aslâh etmek istiyor. Belediye, bu sene hem pazar yerlerini islâh edecek, gelecek sene, mali imkân bulursa, bir hâl yaptıracaktır. Bel soğukluğundan ileri gelen göz hastalıkları Son zamanlarda şehrimizde göz hastalıklarının. çoğalması nazarı dikkati celbetmiş ve bu hastalık- lardan bir kısmısın bel soukluğu üzen ileri geldiği anlaşılmıştır. Biktiye müderliğü bel soukleğu ile de yakından alâkadar olmağa ve bu hastalığa tutulanların has- tane ve dispanserlerde meccani tedavisi için yeni sene bütçesine tahsisat koymağa karar vermiştir. Paristen Saygona Atina, 20 (A.A) — Parisle Hindi Çinide Saygon en kısa bir müddette hava yolile, biribirine bağlamağa teşebbüs eden Fransız tayyareci Lefövre, bindij tayyare ile dün Atinaya gimi Fransız tayyareci, Halebe gitmek t 6 da havalan- üzere bu sabah s mışkır. ASRI SİNEMADA köpekler tarafından. temsil edilmiş frasıze Metro - Goldwyn - Mayer filmi saat mütemadi kahkaha Bu akşamdan itibaren yalnız. ilür komikler LAUREL » HARDYAlı büyük Fransızca sözlü, filmler KiLiTALTINDA (Demir kapı filminin tehzili ) 4: Ciddlyetinizi muhafazada birazı müş çekeceksiniz. Çünkü bu filmi görüpte İlkveten ; larak 4 Clara Bulun özln komedi. kiyede imkân haricindedr. unutmayacağınız bir isim ŞIK sinemasında Pek büyüt muvaffakiyetle devam eden | HAYDUT AŞKI TİNO PARTİKRA ve komik ARMAN BERNARD tarafından tekmil fran. Sızca sözlü opera Filminin Son İki gününden istifade ediniz TRADER HORN (Tüccar Horn ) Amerikanın vahşi | orulunlarınlar bakiki olarak alman yegâne film, Filmlerin kralı (Fransızca sözlü) Tek yakında: GLORYA'da Suvare i sent 2130 çiğ em MUGİZE m ere F. Chisset | | Galip bey | İ f Halk gecesi lip 2 e. Table İNN Darülbedayi imnörlüğümden: Balet. dereleri için telebe Kabul yalanda kapanacaklır “yheutarı dansa mhstait genç hanımların. şimdiden her gün Darlbedayi do rejisöre müracaat ları lâzımdır, topçu dairesi reisi mütekait topçu feriki Ali Refik paşa vefat etmiş- ir. Cenazesi bugünkü cumartesi günü Göztepedeki köşkünden saat iki buçukta kaldırılarak cenaze namazı Göztepe caminde badel- eda Sahrayıceditteki aile kabris- tanına defnedilecektir Bir yankesici altı ay hapse mahküm oldu Sabıkalı yankesicilerden Ali Riza geçenlerde cürmü meşhut halinde yakalanarak adliyeye verilmişti. Üçüncü ceza o mahkemesinde Ali Rızanın muhakemesi yapılmış ve kendisi 6 ay müddetle hapse mahküm edilmiştir. Ali Rıza bu kadar müddet de emniye umiye nezareti altında bulundu- rulacaktır. Ikraz müesseselerini teftiş Ticaret müdri İkraz. ve istikraz omüesseselerini o yeniden teftişe başlamıştır. Perşembe gü mürakip O Nahit o Tahsin bey, Beyoğlunda bir ikraz ve istikraz müessesesini teftiş etmiştir. Neti- cede bu müessesenin, ticaret müdüriyeti tarafından tescil edik nlaşılmıştır. Bu müessese ikraz ve istikraz nizamnamesi mucibinre cezalandırılacaktı, idaponyanın bize ihracatı artıyor gittikçe artıyor, eşya takiplerine nazaran, Mısırdan Türkiyeye yalnız. başlık ağustos ayı içinde 110 bin liralık Japon malı kaput bezi gönderilmiştir. Bu mallar en ziyade, İstanbul, Mersin, İzmir gümrüklerine çıka- yılma.