9 Mart 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

9 Mart 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bulgar komltecileri Yu- zosiğwhududunda yeni- üpa Tödliyete geçtiler. Trakya umumi müfet- tişliği nisanda faaliyete başlıyacak, Sene 16 — No: 5537 — Fiati her yerde 5 kuruş Makedonya komitesinin kararı 3ulgar komitecileritekrar faaliyete geçtiler Bulgar gazeteleri Balkan misakına şiddetle hücum ediyorlar Belgrat 7 (Hususi) — Neşre- dilen resmi bir teb göre dört i Bulgar - Yugoslav hudu- avüz etmiştir. Hudut nö- | komi dunu betçileri bunları durmağa ve tes- lim olmağa davet etmiştir. Komi- teciler bu davete silâhla' mukâ- bela etmişlerdir. Bunun üzerine asker de ateş aç- mıştır. İçlerinden ikisi ölmüş, di- ğer ikisi Bulgar toprağına kaçmış- lardır. Muhtelit tahkik komisyonu bun- ların hudut havalisinde oturan Yuakimoni ve Sotirof isminde iki Bulgar olduklarını göstermiştir. Üzerlerinde rovelverler, Manliher silâhları vardı. Ölenlerin, asıl kömiteci olan diğer ikişine klavuzluk ettikleri anlaşılmıştır. Makedonya komitesi sinin kararı| Atina 8 (Hususi) — Yunan ga- zetelerinin Sofyadan aldıkları ma-| lâmata göre Makedonya komitesi | kongresi şu kararlari vermiştir: 1 — Kurtuluş “mücadelesinde Büyük fedakârlıklara katlanan ve | zulum altında bulanan Makedonya | halkını, | 2 — Hırvat milletini ve Sırbiş- | tan boyunduruğu altında bulunan diğer milletleri, | 3 — Bulgar efkârı umumiyesini, | 4 — Makedonya doslârını se. lâmlar. 5 — Yünanistan ve Yugoslav- ya tarafından işgal edilen Make- donyadaki Bulgar ahalinin cebren | milli haklarından ve milli mües- seselerinden mahrum bırakıldıkla- rına büyük devletlerin nazarı dik- katlerini celbederiz. Kongre üç kısma ayrılmış olan Makedonyanın müstakil bir hü- kümet teşkil edecek surette birleş- mesini ister. 6 — Milletler < cemiyetinden | Yugoslavyadaki Makedonya Bul: garlarını himaye etmesini rica eder, | Kongre Yugoslavya Makedonya- sında yaşıyan Bulgarların vazi- yeti pek berbat olduğuna Millet- ler cemiyetinin nazarı dikkatini celbeder. 7 — Yunan Makedonyasında Yaşayan ve pek fena bir halde olan Bulgarların vaziyetile de alâkadar | olmasını rica eder. Balkan misakı ve bulgar gazeteleri Sofya gâzeteleri Balkan misakı hakkında uzun yazılar yazmakta devam ediyor. Slova gazetesi yaz- diği makalede misaka merbut gizli bir protokol mevcut olduğu mey- dana çıktığından Cemiyeti akva- mın işe müdahalesini, M. Titules- conun elinden bu protokolu alı narak tetkikini istiyor. İDevamı ikinci sahifedel Iki balıkçı arasında kanlı bir kavga oldu Bir balıkçı müşterisini elinden alan arka- daşını ağır yaraladı, kendisi de yaralandı Şehremininde bir balik alışve- rişi yüzünden bir cinayet olmuş- tur, Hasan ve İzzet isimlerinde iki | balıkçı Şehremininde Saray mey danında balık satarlarken bir müş» | teri Hasanın tablasına doğru yak. | laşmış, bu sirada İzzet seslene. İ nerek müşteriyi kendi tablasına çağırmıştır. Elinden müşterisinin alınmasından fena halde hiddet- İenen Hasan tablasını bırakarak | izzete küfretmeğe başlamış, bu yüzden iki balıkçı kavgaya tutuş- müşlardır. Gürültüyü etraftan duyanlar koşarak iki kavgacının arasına gi- rip ayırmak istemişlerse de kabil olamamış, Hasanla İzzet biribir. lerine hücum ederek tekme ve | yumruk dövüşüne başlamışlardır. Kâyga arasında bir aralık İzzetin tablası da devrilerek balıkları dö- Külmüş ve ayak altında ezilmiştir. İzzet bundan büsbütün hiddetlen- miş ve yere düşen büyük balıkçı bıçağını alıp Hasanın üzerine atıl- mıştır, Hasan vaziyetin tehlikeli oldu. ğunu görünce koşup kendisi de bıçağını almak istemişse de buna vakit bulamamış, İzzet arkasın- dan yetişerek kocaman keskin bi- çağı sırtına saplamıştır. İki küre- Zinin ortasından tehlikeli surette | yaralanan Hasan yüzü koyun yere yuvarlanmıştır. Gözleri kararan İzzet gene hiddetini yenememiş ve yerde yatan Hasanın üzerine tekrar atılmış, yaranın üzerinde | saplı kalan bıçağı çıkarıp yeniden saplamak istemiştir. Fakat bıçağı | yaradan çekerken nasılsa eli bü- külmüş ve kendi bıçağı bu defa da kendi bileğine saplanıp damarla- rını parçalamıştır. Vakayı haber alan polisler yes | tişmişlerdir. Gerek ağır yaralı olan Hasan ve gerekte İzzet fazla kan zayi ettiklerinden ifade veremi. yecek bir halde hastaneye kaldı. | rılmışlardır. Uzun bir tedavi neti. cesinde İzzet biraz kendine gel miş ve ifade verebilmiştir, X Hasanın ifadesi alınamamıştır. Hayatı tehlikededir. CUMA — 9 Mart 1934 | ikinci sahifemizdedir. Dört mühim kanun lâyihası Ziraat vekâleti lâyihaları Meclise günderiyor Ankara 9 (Hususi) — Ziraat vekâleti meclisin bu içtima devre sinden çıkarılmak üzere müteda- yil sermaye, nebatları koruma, pi- i rinç ziraati, ipek böcekçiliği hak- | kında dört kanun lâyihası hazırla- mıştır. Dördü de bir haftaya ka- dâr meclise seyködilecektir. “ Mütedavil #ermaye kanunu üretme çiflikleri ile fidanlık mü- esseselerine para verecektir, Ne- batları koruma kanunu hastalık. larla mücadeleyi tevsi ile esaslan- diracak ve liman ve hudut güm- rüklerinde nebatları kontrol ve te- mizleme müesseseleri kuracaktır. Çeltik kanunu pirinç ziraatini ıslah ile ilerletecektir. Böcekçilik kanunu bu sanatin ilerlemisini ye- ni esaslara ve bugünkü ihtiyaca göre temin etmektedir. Bekârlar Dahiliye vekâleti bunların miktarını sordu Dahiliye vekâletinden İzmir vi- lâyetine gönderilen bir emirde vi- lâyet dahilinde nüfus kütüğünde kayıtlı bekârların miktarı hakkın- da malümat istenmiştir, Bekârlar 20.25 yaşı ile 25.60 yaşı arasında olmak üzere iki kı- sımda yazılacaktır. Keyfiyet ka- zalara da tebliğ edilmiştir. Bir is- İ tatistik hazırlanarak vekâlete gön- derilecektir. Bunun, mutasavver bekârlar vergisi (o kanunu ile alâkadar ol- duğu İzmirde söyleniyor. lik tahsil Cumhuriyet halk fırkası divanında müzakareler Ankara 8 — Cumhuriyet halk fırkası divanı bugün saat on yedi. İ de başvekil İsmet Pş. Hz. nin riya setinde toplanmıştır. Ankara 8 (A.A.) — Bu akşam toplanan cumhuriyet halk fırkası divanı ilk tahsil meselelerini esas- lı olarak tetkik etmiş ve müzake- renin firkanın meclis grupuna nak- Telefon : 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) e Sabık adliye vekili Mahmut Esat bey “dün İnkılâp enstitüsünde derslerine başlamıştır. Resmimizda | Mabmut Esat bey ve dinleyicilerden bir kısmı görünüyor. Mahmut Esat beyin dersi hakkında malömat Trakya umumi müfettişliği Trakyada şimdiden büyük bir çalışma başladı Edirne - Istanbul şosesi, diğer bir çok yollar tamir ediliyor Edirne « Istanbul yolunda tamir faal köprüsü beton olarak ya Edirne 7 (Hususi) — Hüküme- tin Trakyada umumi bir müfet. | tişlik ihdası hakkındaki kararı bü-| rada ve bütün Trakyada büyük bir memnuniyetle karşılanmıştır. Herkes Trakyada yeni bir hayat, yeni bir çalışma devri başlıyaca- İ edilmesine karar verilmiştir. : Sörtlendere or ğını ümit ediyor. Hele Trakyada muhacir iskânı, asri köyler, yeni fabrikalar inşasi hakkındaki ha- berler de tahakkuk ederse bura- sı az zaman içinde büsbütün de- öişecektir. « a (Devami 2 inci sabifedeT Hasta — Poki amma döktor, hilç Şehir Uyatrosuna gitmiyecek miyim?