16 Mayıs 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

16 Mayıs 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

e Sahife 10 Roma müsabakaları Avrupa güreş birincilik- leri tatsız geçti Güreşlerde, Isveç, Fenlandiya, Almanya bloku galip geldi Peşte 8 (Hususi) — Sekiz or gün evvel Romanın büyükçe bir salonunda pek az meraklı de cereyan eden güreş dikleri aleyhine Peşte ve Viyana- da çok fena cereyanlar mev cultur. Evvelce on dokuz millet arasında yapılacak iken, Türki- ye, ve Yuzoslavyanın son gün- İlerde takımlarındaki bazı oyun: cularının rahatsızlıkları dolayı: Je iştirak edememelerinden do- layı on yedi millet arasında icra edilen bu müsabakalarda tama: men şimal memleketlerinin faj kiyeti görülmüş ve diğer millet. ler büyük gayretler gösterdikleri halde, aralarında tam bir tesa nüt gösteren bu kuvvefli rakipler Önünde hemen eriyiverip birinci- likleri hep onlara kaptırılmıştır. Her sene İsveç, Finlândiya ara- sında görülen bu beraberliğe bu sene Almanlar da dahil olmuşlar. dır. Maçlar umumiyet çok zevksiz geçmiş ve yi yakın maçın ancak on sırt yere getirilerek galebe elde edilmiştir. Sayı hesabile galebe- ler halk üzerinde nahoş bir tesir uyandırmış, bu yüzden ilk gece den itibaren güreş salonu ancak bir kaç yüz seyircinin alkışlarıni “toplıyabilmişt Salon dahilinde sözleri geçen Alman, Finlândiya ve İsveçin dörder kuvvetli hakemine karşı, Macarların üç, Polonya, Çek, ita ya ve Norveçin bir ve bazan ikişer ne Ayrupa şampiyonası pek sönük geçmiş ve hattâ gelen takımlar bir kısmı bile tamamen kadro ile bu şampiyonaya iştirak edeme- mişlerdir. Meselâ on yedi milletten yal nız Avusturya, Belçika, Çek, Fin- lândiya, Almanya, Polonya, İs veç, İtalya tam takım ile iştirak etmişler, Macarlar altı, Romanya beş, İsviçre dört, Danimarka, Fran- &a, Norveç üçer, Mısır ve Estonya 'da ikişer müsabık ile kadroya da- bil olabilmişlerdi. İsveç, ikinciliği Macar, ve üçün- Romen. 61 kiloda birinciliği Finlândi- ya, ikinciliği Macar, üçünci İtalya, iliği İsveç, ikin- Finlândiya, üçü ya, Estonya, 87 kiloda birinciliği Letonya, Ağırda da birincil ikinciliği © İsveç, Letonya kazanmıştır. Yukarıda da görülüyor ki mü hiş bir İsveç, Finlândiya hakimi: Şeki arasında diğer milletlerin de Teceleri pek azdır. Umumi ayır mada sıra ile İsveç, Finlândiya, Almanya, Macaristan, iLetonya, Estonya, Danimarka, İtalya, Ro- manya derece almışlardır. Maçların ekserisi çetin olama: miş ve hallâ geçen sene İstan Alman, üçüncülüğü bula gelen Italyan, grupundan Galleyatyuyu kimse yenememiş; yalnız final maçlarında sayı he bile şimal memleketlerine mağ- lüp gösterilerek e düşü rülmüştür. Bu İtalyan güreşçi bizlerce meçhul değildir, ayni mü- sabıkın bizim Saim Gaz huzurunda tam üç dakikada sır- her halde Türk gürşçileri bu bi- rinciliklere iştirak etmiş olsalar. di, belki ikinci bir Macar, Avus- ve hakkaten kuvvetli bulunan piyonasına nazaran daha çok kuv. Avrupanın Macar ve Avus- turya gibi iki kuvvetli memleketi bu hususta Türklerin güreşte mü- İhim bir mevki temin edeceklerini ve hattâ umumi tasnifte dördün- elde edebileceğimizi tedirler. Şimdi gelecek seneki birincil lere daha öhtimam ile hazırlan- mamız lâzım. Romada toplanan kongrelerde 1935 senesi şampi yonasının Kopenhağda yapılmı reşlerin de Belçikada icrası kı yarlaştırılmı ayrıca bir Avrupa ağır siklet bi- incilikleri de icra edilecektir. Çelebizade Sait Tevfik istanbul ticaret müdürlüğünden: Denlz kaçtık nakliye esnaf cemiyeti. nin idaca heyeti kadar Oalatada Kemankeş Karamus tafapaça sokağında Mearuriye hanındakl darlara ilân olunur. (16690) İ İnhisarlar U. Müdürlüğünden: | Cibali fabrikası için muhtelif iştirak etmek üzere “26/51934 “cumartesi günü saat komisyonuna müracaatları, “222 16 bin lira bedeli muhammenli a gölünün 1 Haziran 934 kadar saz ve kamış hariç olarak av vergisi Tuzla binasile birlikte ktır. Taliplerin nümune ve şarta: “7S nevi ve miktarda mürekkep satın. eyi gördükten sonra pa- teminatlarile beraber “14, de Galatada alım satım ve 24250 lira ihale bedeli sabıklı tarihinden Mayıs 936 nihayetine iki senelik balık avlamak hakkile 2 Haziran 934 tarihinde cumartesi günü saat İ5 te ihale edilmek üzere 13 Mayla 934 tarihinden 20 gün müddetle açık müzayedeye çıkarıldığından taliplerin Bandırma Malmüdürlüğü ile İstanbul Av vergileri Müdürlüğüne müracaat eyle- meleri ilân olunur. (2504) 79 kiloda birinciliği İsveç, ikin- yi Alman, üçüncülüğü Çek. tını yere getirmişti. Bu sebepten turya, Türk grupu teşkil edilebilir imal memleketlerine pek kolay- | hikla şampiyonluklar bırakılmazdı. Türkler 1928 senesi dünya şam- vetlenmiş bulunuyorlar. Hattâ va- sina karar verilmiş ve serbes gü mpiyo- nadan maada bu sene Polonyada intihabı mayısm 19 uncu cumartesi günü saat 10 dan 159 cemiyet merkezindo yapılacağı alâka AKŞAM 1 — İş arıyanlar mama on ingilize ve fransızcaya vakıl — İyi tahsil görmüş ir alnan matmazeli mürebbiyelik gibi vaziflere taliptir. Alşamda ML, rümuzuna tabriren mü: Tactat, —3 Türkçe, ransızca ve ingilizce bilen bir alman daktilo — Bütün ghn yeyahiit yarım gün için yazhansde, bir iş anıyor, Akşamdan ABK rumüzuna abriren Alman mihanisı - Röntgen yazik ye her mavi elektrik ve radiyo leri bilen bir alman mihanist Eylölden | itibaren bir iş arıyor. Akşamda (BC) Tümüzuna Lalriren müracaat, — © Orta yaşlarında bir hanım Daimi surette kalırak çartile, bir aile | nezdinde çocuğu hakıak, bafif hizmet görmek zero » ve can yoldaşı olablir. gayet ehven beretie çalışınak istiyor. Akşamdar Hayriye rümuzuma müracast, Daktilo — Bir kanım olven gere: itle ticace'hana ve yazıhanşlerda muve fik bir iş arıyor, Akşamda 8, M.D, tale Tren müracaat, 2 — İşçi arıyanlar e nn b «| Bir asistan doktora Ihtiyaç var — Talişlerin Büyükada sanater. Memur aranıyor — Dir müessesa için lise tahallini ikmal ederek akal Dir sone inuhasebada vazlfa görmüş bir gepç araniyor. Lisan bilenler tercih olunur, İalipler teretmelbellorini ve norade çalıştıklarını. adreslere 1838 posta kutusuna yazsınlar. Hizmetiçi aranıyor — Ey işleri çalışlırılmak üzere bir kadına, ayrıcada 12-14 yaşlarında bir kız evlatlğa ihtiyaç, vardir. Güzetemiz çinkografi gubesl mhdarlnğüme müracaat. — Boş zamanlarınızda — Dükkün ları mal satarak günde ik lira kazana: bilirsiniz. Dört lira depozltln O-12 ara sinda müracant : Dürdünen Vakıf han asma kat Nak 25, —1 8 — Satılık oşya — Satılık faks otomobili — 250 a ra akal otomolii 1745/084 tarinde Sane dul bğesteninde satilcatr Satılık 519 modell Fiyat — A olam a ye e ehven Fiyatla eailikür, Taksimd çatı veya 20104 5 müracaat — Satin yelkenli deniz molöri — Tk sal, havale, Gardrop, mut, İlaresi kolay, bir ailenin yazlık ihtiya ne kaf, Tülofon 24158 li 4 — Kiralık-Satılık araba Acele satılık hane — Aksarayda Yusuf paşada Sofulur esildesinde 7 Nol hane acela salııktır.. Takplerin All genç Türk sokağında Azm apartı: nında Rafi beye mnracaat | — 2 Satılık köşk — Biivrikapı bar” inde Tepebağında Zülfikar beyin sekiz dönüm yedi odalı eşcarı müsmireli köşn, büyük alırile beraber. satılıktır. Derü- mundakilere müracaat, bağ, meyvelik ve taı Köşk — Brenkö. yünda Böceklik camli elvarında merhum Şükrü paşa köşkü taşraya gitmek haso Pile sahibi elinden satılıktır, İçindekilere 2 ik Kiralık. ev — Faik Kıztaşı Feyzullah büyük bahçeli ev kiralıktır, Görmek için her gün içindeki bekçiye, pazarlık için Şehzadebaşı Şule kırmattamesinde Kâtip Hamal Fi, vasıtasile sahibine müracaat, —s Satılık bahç; ero arşın Sar matyada Değirmen yokuşunda iki oda, bir mahzen acele Gatılıktr. Samatyada, Apa hamamında küçük Kuleli meyha, nesinde Mihal efendiye müracaat, Bl, 5. Ko 9/11 dört tarafi açıl köşe başında yolunda. ağaçlı ve çamlı arsalar satlık” ür. Titisalindekdi 578 No. lı köşke mara cast, —“ Devren acele satılık kıraat” hane ve gazino — Viliyot karş sinda 19 No, İçirdekilere müracaat, —s Kiralık ve satılık depolar — Şili yeni istasyon «lstanbula apartımanıl | Mitisalinieki depolar kiralık ve sat tr, fabrika ve gerej için elverişli İstan bul Fincancılar Mahmudiye Han 5 No ya ihüransak, —7 Satılık irat — Onları kânlı iki bina satliktir. tumda Selânik kırasthanesinde Sabita efendiye ranraoıst, 5 Satılık ev #nda 50 mtreluk caddede 70 metro 12,6 metro derinlik, 6,6 metro yüzünde bir arsa satılıktır. Talip olanlar Ulüköydo, Muvakkithana eaddesinie 70 ama hanede Sabiha Karıma müracaat, — 1 Satılık hane — Şehzadobaşınla Karazöz mahallesinde Kavala in beş odalı ve tramvay mevkifine yakın kâğir hane satılıktır. Mahalle bekçisize müracat edilmesi 15 liraya api Şişhaneda havacar salonlu üç cda, banyo. Akşamda T, R. ye müracamat, —ı Satılık ev — Çapala Nuri Dede mahallesinde yeni küşat edilen 0 mtro- İnk sokakta 8 oda, iki kat zerinde mutfak, bahçe ve müştemilâ. Bairesi mevcut, denize rezereti mükemmel bir hane satlıktır. İçindekilere encast, İstasyonda satı Görmük istiyolar önde İncirli cad Bakırköyünd ie ve kiralık evler: görüşmek. için Bakırkö; desinde 28 No, ya mti Satılık arsa — Beyoğlu Emincami İ ince kaş, sokağında iki arsa, Imar Bane İ kasında Fuat beye müracaat, Telefon: | sesiz. —ı Satılık Köşk ve al Kanlenda Muhacir mahallesinde dört oda köşk kuyu ve meyva ağaçlı arazi, Telef 24627, İmar Bankasında Huat beye. — 1 antaşında KAÇ hane caddesinde Gözam apartımnı karşı sirüsinda 190 metro arsa, İmar Bankas sıpa Fuat, heye Telofon: ik mülrez arsalar Yıldızda lame. caddesinde 1 0 mikro mnrabıbaımda miroz lar metro murabim 150, küruştan 60. kuruşa kadar acele satlıklr. Tariplarin Galatada eski gilmrnk eaidesinde Ada Panna 92 No du Mustafa Eşref beye mürarant, Telefon 49807 — Enkazcılara — Orluküyüz Taşmer divenlerda Kilercitaşı Köşkü elkazı | satlik, Telefon 41568 mnüracak, 2 | münhacir çifçiler için tirsat — Kanlıca iskelesinden yirmi dakika me- Safoda 64 dönlim arazide metzul meyva ağaçları, akar suyu, havuz, alır, b odalı Binası olan mahal ucuz bir fin satılıktır, Cağalığlunda diş tabibi Meb met Tülat beye müra Bir urlyat Tabrıkası — Devren satılıktır. Gağaloğlunda Cağaloğlu ecza: esl sahibi Übeyit beyo müracaat edi m 5 Temiz rahat ve kârlı bir Yenipostahane karşısında Przurum hanı altnda (6) No da tütün ve pul bayiliği yapılan makemmel bir dükkân devren Sahııktır, — Yeniköyle istinye — Arasuda Nuri paşa yalısı kısmen veya lamamen kiral ye satııktır. İçindekilere imtirar cant, —. Konforlu kiralık yalı — Yani” köyünde iskele yakınımda içi dışı yağlı boyalı, biri beş, Gğeri yedi odalı ve yekdiğerinden #yrı mesh, elektrik, ertos, hava gaz, telefon, hamam, mun: taam balçe, geniş rıhtımı havi haya: dar, Avrupa tarzında inşa edilmiş mn. ikermmel bir yalı kısmen veya tammaren, mevsimlik yoya senelik ucuz fiata acele kiralıktır. Atos: Vani köy 60 nu: maralı Kuleli yalı, —2 “16 Mayıs 1934 İSEK SA AR 1 ASMA AŞIR İNS A AIAASAŞAL AŞİ ZU KÜÇÜK İLÂNLAR Suadiye ve Bostancı — Asfalt | Göztepede — Çifte havuzlar mor klirdo Cemil Paşa sokağında havası nezareti fevkalâde güzel 4-5 numaralı çamlı bahçeli biri 4 diğeri 6 odalı iki | küşle kiralıktır. Görmek isteyenler içine deki ahiplarine ve yabut 23904 telefo" ma müracaat, —s Kiralik ov — Selmiyele Karık bayırında iskeleye iki dakika, favkalide İ nezareti bahçe, kuyu va sarmıçl ev. Imar ” 24697. —ı Satılık — Fayoplr Emincamil 11/18 zomnarelı iki hane baliyle-ve yahut yalnız atikazı gatılktır. İmar Bankasında Fua beye, —1 Satılık arsa ve ankaz — Nişia taşında. Küğıtlane cadıesinde 84 umar arsa ve içindeki muhto- ik ankazı Satılıktır İmar. t baya, elefon: 24627. ifade ediniz — b eheğinde duk bin dönümlük (öğrt Ali) çiltliği izale çüyu zımmuda, Üsküdar mahkemesinde satılmaktaır. Galatada Ada handa 14 numaraya iaüra cant edilmesi, Satılık orsa — Tazaloğlumia Son Posta gazetesi yanındaki arsanın en iyl kısım. Türho Babılli caddesi No, 18 Dr: Ziya Beya müramat, — Satılık arsa — Şişlde Osmanbey” don yukarı, Gazi İnkalüp Müzesi ittisa linda ehven fiyatla arsalar, Telefon 20524, —4 Maktuan yedi bin liraya yal aparlımanlar — Vani köyünde ane treleri ayrı, mutfak vo apteshane ve her toriü osbabı istirahat'arı, ayrı aym bir: yedi odalı va iki sofalı ve makam mel talkonlu, diğerleri üç, dört ve ikişer oda va sofaları haiz ve ayrı ayrı ha imamları bulunan yağlı boyalı vo gayet Bezaretli dört apartıman, gayet mükem: mal ve sağlam ılım, meyveli ağaçlı dört bin küsur arşın bahçe, iki büyne Sarnıç ayrıca kayıkban» ve Ontünde iki oda, aptasliane ve muttağı havi bir ev, havalar ve yaz banyoların haiz yoz bin lira kıymetinde büyük apartman, yl maktüan ve pazarlıksız. yedi bin raya satılır. Ayna kiralık kasımları haiz olduğu gibi, böyük fırsatı kaçırma istemiyenler Hasan Ecza deposunu mü. racat, —4 Salmk otel ve kıraathane — Galatada Mumhane caddesinde Si, 6 numarali Yeni Hayat otel ve kıran hanesi devren satılıktır. Otel botün Asri köntoru ve mükemmel tesisatı havidir. Talipierin otel müdarü Girili Niyazi beya müracant, —3 Satılık aparıman — Aksarıyla Yenikapıya giden eli metrolnk Musiafa 1 Paşa eadilesinde 5 numaralı, 8 kat üzerime, her katta aç oda, bir bn: yö, bir helâ, bir matla, iman balço Hahılıktır. Eer gün gezilebilir. Pazarlık İ için içimdekilere manrasaat —3 Satılık Köşk — Kuzguncuk Yaf Kasaba 8 numaralı, yağlı boyalı, 09 özüm meyva bahçeli, Boğaz ve İstan bula nearetli, 8 oda, 2 salan, üç ki Büyük sarmçlı, havagazı, su ie “Tatsilât: Telefon“ G0ni met baya müratkak. 5 — Müteferrik Anadolu tüccarlarına toptanı Kilo ile Kolonya - Losyon — İstenilen derece ve kokularda fenni imalat, salim bir şekilde drsnlâk, İst Bahçekapı Cormanya Ha No, 40 —9 Almanca dersleri — Usulü ted risi mükemmel olan bir Alman hanımı mi sallı, almanca dersleri yormektedir. Mall Nezih H. Taksim Mis sokağı — 4 ingiliz madam — Tnçillerenin (amriçten) bir İngiliz mala, bey veya hanım efsndilera İngilizce ders vermeği kabul eder, Akşamda MS, rumuzuna tabriren müracaat, Ez Mektuplarınızı aldırınız. Gazetemiz Hdarehanesini — adres olarak göslermiz olan karilerimizde CH 25 - MC - ABL - GM- CS - RS - ŞH-RM-KL- EM-KA- -MDA-TM MA-JD-BS-EFM- MS-SMD-TR-ABC namlarına gelen mektupları #iaroha» nemizden aldırmaları maroudur.