8 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

8 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Besle karg Sene 16 -— No: 5686 — Fiatı her yerde 5 kuruş «. Oysun gözünü!... ÇARŞAMBA — 8 Ağustos 1934 Telefon : 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) -20113 (Klişe) Hindistan hududunda yeni ve büyük bir kıyam hareketi Cezairdeki karışıklıkta 30 ölü, 100 yaralı var, bir i e çok binalar yandı Hindistanın şimalindeki Peşaver şehrinin çarşısından bir manzara Nathi Agali (A. A.) — İngilizler aleyhine tabrikâtiyle meşhur fakir Alin garın idaresinde bulunan kabile- ler, Peşaver çivarında himaye altında bulunan Malakand mınta- kasına girmeğe teşebbüs etmiş- lerdir. Ciddi bir çarpışmadan sonra, müstevliler o püskürtülmüşlerdir. Zayiatın ne olduğu meçhuldür. Gezairdeki hadiseler Paris 7 (A. A.) — Matin ga- zetesinin Konstantinden aldığı bir 2000 seneden beri hassas ( Hindistan ) 7 | habere göre sarhoş bir yahudinin sebep olduğu hadise araplarla yabudileri biribirine geçirmiş ve kanlı kavgalar olmuştur. Bu kav- galarda yirmi “kişi ölmüş, otuz kişi ağır sürette yaralanmıştır. Şehrin başlıca caddesinde dört büyük bina yanmıştır. Mahalli hükümet örfi idare ilân etmiş ve belediye reisi saat yir- miden sonra sokağa çıkılmasını menetmeğe karar vermiştir. Mü- sellâh askeri devriyeler kavga duran bir terazi Napoliden sonra çıkan fırtına herkesi bitkin bir hale getirdi p Pompelde bir evin bahçesi Paris temmuz — Dünyanın, yahut gelip geçen dünya medeni- yetlerinin en şaheseri olan Pom- peiyi uzun uzadıya anlatmak çok güç... İnsan bu harabeleri dolaşır ken aklı duracak gibi oluyor!., Tercüman Pompei şehrinin 40- kaklarını göstererek diyor ki: — Şu sokaklara bakın!.. Asya- nın, Afrikanın, hattâ Avrupanın bir çok memleketlerinde henüz bu kadar muntazam sokaklar ya- pılmamıştır... (Parkeler sureti (Devamı 4 üncü sahifede) mahallerinde dolaşmakta ve. sü- künü muhafaza etmektedir. Telegraphın Paris muhabiri, Ce- zairde Konstantinde yabudilerle araplar arasındaki kanlı çarpış- malar olduğunu bildirmektedir. 30 ölü ve 100 den fazla yaralı vardır. Hadise yerine alelâcele kıtaat gönderilmiştir. Umumi vali M, Card, Paristen Cezaire tayyare ile hareket et- miştir, arasında inhilâl Reislerin kaçması nazileri hiddetlendirmiş Viyana 7 (A.A.) — 25 temmuz darbei hükümetinin akamete uğra- masından beri Avusturya nazileri arasında bir şevksizlik görülmekte ve bunlar şeflerine karşı infialle- rini izhar ve onları kendilerine tevdi edilmiş olan kasaları da beraber götürmek suretile emin birer mahalle kapağı atmış olmakla muahaze eylemektedirler. Şeflerinden mahrum (o kalmış olan muhtelif nazi teşekküllerinde de inhilâl görülmektedir. Harp ve faşist aleyhtarı kadınlar Paris 7 (A. A,) — Harp ve faşistlik aleyhtarı dünya kadınlar kongresi dün toplanarak mesal- sine devam etmiştir. Biri zenci diğeri kırmızı derili iki kadın da nutuk söylemiştir. Edebt müsahabe Mariz şiir Yazan: Halit Ziya Usşakizade Londra 7 (A. A.) — Daily | Avusturyanazileri Irana giden filim heyeti Kemal bey bir otomobil kazasında hafifçe yaralandı Iran şahı Hz. İrana giderken filim çevirmek üzere Istanbuldan Kemal, Kenan ve Murat beyleri maiyetlerinde İrana götürmüştü. Üç operatör lIranda bir kaza geçirmişlerdir. Bunlar tayyare ile Tahran ve civarının filimin aldık- tan sonra otomobille Tahran | | İ civarındaki kasre giderken oto- | mobil bir ağaca çarpmış, oradan POLITIKA Müdafaa hudutları değişiyor! İki buçuk sene onferansı açıldı teslihat Bunun neticesi harptir. Silâk mas- diğer bir ağaca çarparak hasara | , uğramıştır. Otomobilde bulunanlardan Ke: | mal bey el ve ayağından hafifçe yaralanmış ve kendisine pansu- man yapılmıştır. Kenan ve Murat | beylere bir şey olmamıştır. Tehlikeli bir netice verebilecek olan kaza bu suretle hafif geç- miştir. Yalnız filim makinesi bo- | zulmuştur. Bunun Tahranda ta- | mirine imkân görülmüyor. Küçük sanatlar Yüz yunanlı daha Yunanistana hareket etti 21 temmuzdan itibaren ecnebi- lere menedilen birinci partiye da- hil küçük sanatlar erbabından yüz Yunanlı, Malyakos vapurile Yu- nan konsoloshanesi tarafından Yunanistana meccanen gönderi mişlerdir. Bunlar, ecrebilere ikin- ci partiye dahil küçük sanatların menedileceği 21 eylüle kadar şeh- rimizden hareket edecek olan Yur- nanlıların son kafilesini teşkil ediyor. Şehrimiz Yunan konsoloshanesi, 21 eylülden sonra ikinci partiye dahil küçük sanat erbabı Yunanlı lardan fakir olanları Yunanistana meccanen göndermeğe başlıya- caktır. Rüyalar Neveser vapuru yolcusunun rüyasla ik Fransadan r bu feci ha- çıkarmaya karar ver R eçinmekleri başka çare Taya: müdafaa POLİTİKACI Hân sahiplerine Reklâmlarınız için en tesirli ve en verimli vasıta AKŞAM sütunlarıdır. Çünkü: AKŞAM Bütün Türkiyede en fazla salış yapan gazetedir.