9 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

9 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Makedonya komitesi nazırları idama mahküm etmiş Komite, gönderdiği mektuplarda nazırların birer birer öldürüleceğini bildirdi
 Bakırı altın diye se satanlar Iki dolandırıcı Diyarıbekirde yakayı | ele verdiler Yakaianan ( birinci komise: şe tütün paketi
 Cezairde heyecan devam ediyor Soön hadisede ölenlerin çoğu para ikraz eden yahudilerdir Paris 8 (A.A.) — Daily Telegraph...
 Sıcakların bir tesiri Tahtakurusu ve sinekle pek ziyade çoğalmışlar! Erkenden yumurtala bu yüzden yeni nesiller yetişmiş ! Bu
 Son hadise faillerindi biri daha asıldı Viyana 8(KAJ — 28 ter isyanına karışan Ernest Fei dün sabah idama mahküm olmi beş...

687 — Fiatı her yerde 5 kuruş PERŞEMBE — 9 Ağustos 1934 Telefon : 2A240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Kli Makedonya komitesi nazırları idama mahküm etmiş Komite, gönderdiği mektuplarda nazır- ların birer birer Sofya 7 (Hususi) — Georgiyef kabinesi, Makedonya Bulgar ko- mitesi mensuplarını, son ferdine kadar meydana çıkarmağa ve tev- kif etmeğe karar vermiştir. Bunun sebebi de Georgiyef ka- binesine dahil bütün nazırların ayrı ayrı tehdit mektupları almış bulunmalarıdır. Bu mektuplarda Makedonya komitesine ilânı har- betmiş olan bugünkü nazırların komite tarafından idama mahküm edildikleri ve birer birer mutlaka tepelenecekleri bildirilmektedir. Hükümet neşrettiği bir beyan- mamede, vazifelerini yapan nazır. gekinmediklerini ve komitecileri, her vasıtaya mü- racaat ederek yola getirmeğe ka- Tar vermiş olduklarını beyan et- miştir. Sofyada ve yerlerde her- gün iyat yapılmakta ve azılı komiteciler birer ikişer ele geçi- rilmektedir. Komite reisi Mihailofu ararken yakalanan komite kasadarı Yor. dan Çakarofun üzerinde 1,200,000 leva nakit ile 7,000,000 levalık bir gek bulunmuştur. Bazı cenebi gazele muhabirle rinin bildirdiğine göre, Sofya po- lisi Mihailofu yakalamış olup hü- kümet şi hususi maksatla bunu gizli tutmakta imiş, Maama- fih bu haberin aslı yoktur. Son günlerde zab. binalarda taharriyat yapmiş ve birçok kimseleri tevkif etmişti Makedonya ihtilâl komitesi ların ölümden sakım ile Bakırı altın diye satanlar Iki dolandırıcı Diy Makedonya komitesi Mihal münasebatta bulunan Katrof ta mevkuflar arasında; arıbekirde yakayı ele verdiler Yakzianan dolandırı ve (0 birinci komiser Şevket, 2 ikinci komiser Abdurrahman dolandırıcı Yusı Diyarıbekir 3 (Hususi) — zeli Yusuf ve Veysel isimlerinde iki dolandırıcı burada cürmü meşhut halinde yakalanmşılardır. Bu dolandırıcıların maceralari Şiar: Ba dolandıncılar dört kö: | yı lı il komiser Halit Naci, 3 üçüncü beyler, - uf ve Veysel şe tütün paketi şeklinde bakır ve tunçtan mamul bir lâvhanın bir tarafına kabartma olarak ha- <a gerilmiş hazreti İsanın resmini, öbür tarafına da bir domuzla bir (Devamı 2 nci: sahifedeğ, öldürüleceğini bildirdi Cezairde heyecan devam ediyor Son hadisede ölenlerin çoğu para ikraz eden yahüdilerdir Paris 8 (A. — Daily Teleg- raph muhabirinden: Cezairde Kostantin şehri dündenberi örfi lare altındadır, Müslüman ve yahudiler arasında fevkalâde he- yecan vardır. Şehirde intizam ki- taat muhafaza ve temin etmektedir. Salâhiyettar membalardan ve- rilen haberlere göre, ölenlerin sa- yısı 27 dir. Bunlardan çoğu para ikraz eden yahudilerdir. Cezayir 8 (A,A.) — Umumi vali M. Carde tayyare ile Kons- tantine gitmiştir. Şehirde asayiş tamamile iade olunmuştur. kavgalarda ölen müslüman ve ya- Son hudilerin cenaze merasimi bugün yapffacaktır. Alman talebenin Bulgarlstanı ziyareti talebe birliği bu ay ii istana bir talebe seyahati tertip etmiştir. Bu seyahatı bir Bulgal talebesi idare edecektir. Alman talebeleri Bulgaristanda dolaşır- ken 30 Bulgar talebesi de Alman- yada seyahat edecektir. Bunlar 24 ağustosa kadar Almanyada kalacaklardır. Jlân sahiplerine Reklâmlarınız. için en tesirli ve en verimli vasıta AKŞAM sütunlarıdır. Çünkü: AKŞAM Bütün Türkiyede en fazla İŞ| i satış yapın gazetedir. ğ Sıcakların bir tesiri Tahtakurusu ve sinekl pek ziyade çoğalmışla Erkenden yumurtalarını dökmüşler, | bu yüzden yeni nesiller yetişmiş ! ” Bu seneki şiddetli yerlerinde gayri tabii bazı hadi- seler olmuştur. Meselâ memleke-. timizde pancar mahsulü her sene &ylül ayında tamamile yetişir ve hasat edilirken bu sene pancar gok evvelden olmuştur. Pancarla- rın bu derece erken olması şimdi- ye kadar memleketimizde hemen hiç görülmüş değildir. Diğer taraftan teşrinievvel son- larına doğru yetişecek olan ikinci pancar mohsulü de bugünlerde ol- muş bir hale gelmiştir. İkinci pa, car mahsulü eylül iptidasında top- lanabilecektir. Diğer birçok mahsuller, mey- yalar da bu sene vakitlerinden gok evvel olmuşlardır. Bu seneki sicakların tesirlerini uzun uzun tetkik eden bir nebatat ve böcek âlimimiz şunları anlatmaktadır: — Bu sene başta pancarlı birçok mahsulât erken olmuştur. Şimdiye kadar mahsulâta bu de- rece tesir yapan sıcaklar hemen görülmemiştir. denilebilir. Bu müthiş sıcaklar bağlara son derece iyi bir tesir yapmıştır. Bu- mun için bu sene üzüm mahsulü uzun müddet devam edecektir. Bağ bozumuna doğru pek nefis üzümler yiyebileceğiz. incirler de çok iyidir. Incir mah- sulü sıcaklar dolayıçile pek fazla olacaktır. i i 4 Fakat asıl şayani dikkat tarafı sıcakların böcekler ve ki cük hayvanlar üzerindeki & dir. Bunların da nebatat gibi mu- ayyen yavru yetiştirme devreleri vardır. Bu zaman gelince böcek- Bu sene yasağından sonu dokuzu beş geçek. Saat on ler yumurtalarını döker ve yat yetiştirirler. Bu sene sicaklar hemen böcekleri şaşırtmıştır. Tel cekler yumurtalarını sıcaklar zünden tıpkı nebatat gibi erker dökmüşler, yavrular erken miştir. Tabii tahtakurusu, pil sinek ve saire gibi haşerat ta meyandadı, Bunlar bu sene er goğalmışlar ve her senekindel Son hadise faillerindei biri daha asıldı Viyana STA'A) — 25 temi isyanına karışan Ernest Fci dün sabah idama mahküm ve adliye sarayının. avlusu asılmıştır. Asilerden Kostelni ölümü reisicumhur tarafından ön beş sene hapse tahvil olunmü Viyana 8 (A.A.) — Sirie niyet müdürü, örfi idarenin. dırılmasını emretmişti mi «Wiener Zeitung», Dollfusse, başvekilin almış oldu, verilmesine dair olan kanunu n retmektedir. : Kanunda madam Dollfusse. takdirde çocukların Von Fapenin sefi, Berlin, 8 (A.A. von Papenin Viyana hükü tarafından kabulünü memnuniyeti detmektedir.