9 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

9 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

| Sahife2 AKŞAM 9 Ağustos 1934 SON TELGRAFLAR ulgaristanda bir endifer kazası Beş kişi öldü, 11 yaralı var Sofya 8 (Hususi) — Radomir tasyonu civarında bir şimendi- Bulgar dahili burada yoldan . Beş ölü, 11 mamıştır. Yolun temizlenmesi lışılıyor. Von Papen işe başlıyor Berlin 8 (Hususi) — Avustur- hükümeti tarafından von nin Viyana sefirliğine tayinine uvafakat edilmesi üzerine von pene itimatnamesi ve talimatı htevi mektup verilmiştir. Bun- ir 26 temmuzda mareşal Hinden- e tarafından imza edilmişti on Papen Röyter birine beyanatında demiştir ki: Viyanadaki vazifem 26 tem- jansı mu- cağım. Avrupada fikirlere sü- n gelmesinin Viyanada yap: ğım vazifeye ne derece bağlı al- ığumu biliyorum. Mareşal Hi iburgun mektubu yalnız tali at değil, ayni zamanda bir va: medir. Mareşal mektubun- itibarile milletimize bağlı Avusturya le samimi satanlar © (Baş tarafı 1 inci sahifede) lomuz yavrusu yaparak bir t bakır halinde satmışlar» Fakat bunun az para get oksijenli bir suya batırıp bir renk aldıktan so, biraz da hakiki altın tozi mışlar ve altın diye satı a çıkarmışlardır. İki se: dırıcılıkta epeyce bü nuvaffakiyetler elde etmişlerdir. Samsun, Sıvas, ri zaman tüccar Bitlisli $ ir efendiye bu lâvhalardan üç ini (750) liraya satmışlardır. ikir efendi"bir kaç gün sonr yu lâvhaları bir antikacıya göz iş, nihayet yirmi beşer kuruş inde bakır olduklarını anla- a meseleyi derhal zabıtaya iber vermiştir. Dolandırıcılar anmış, taranmış ise de buluna- 1amışlardır. “Nihayet Diyarıbekire savuştuk- wlapılınea vakadan gehri- bıtası haberdar edil i komiser Şevket, iser Halit Naci beyler yanları. aldıkları bir kaç polisle iki do- andırıcıyı derhal aramağa başla ışlar, bunları melek Ahmet çar- nda bakkal İzzet efendiyi bu larla dolandırmakta iken mü meşhut halinde yakala lardır. meydana dolandırıcılar da cü- Berlin 8 (A.A.) — iki ecnebi radyo istasyonu Alman gençlik teşkilâtı reisi M. von Schirachın şahsına karşı yalan haberler neş- lerdir. Bu haberleri işaa et- tiklerinden | dolayı Almanyanın müteaddit yerlerinde bir çok kim- seler tevkif edilmiştir. M. yon Sehirachın başvekile misafir olması Hindenburgun ce- maze merasiminde bulunması bu haberlere karşı en kati tekzip teş- kil eder, Berlin 8 (A.A.) — Eski çelik miğferler ve şimdi milli sosyalist sabık muharipler | cemiyetinin matbunt bürosu, neşrettiği bir be- yannamede bütün Almanları 19 Elâziz hattı Nafa ve maliye vekilleri Ankaradan hareket ettiler Ankara 8 (A.A.) — Nafıa ve- kili Ali ve Maliye vekili Fuat be- yelendiler bu akşam saat yirmi birde Ankaradan Kayseri - Niğ. de, Adana - Fevzipaşa hattile ve cihen hareket edecek ve 10 ağu tos saat 16 da Elâzize muvasalat eyliyeceklerdir. yapılacaktır. Vekil beyefendilere, devlet de- miryolları müdürü umumisi ile rüesa ve müdirandan bazı zevat ve her iki vekâlet hususi kalem müdürleri refakat etmekedirler. Ziraat vekilinin tetkik seyahati Ankara 8 — Ziraat vekili Muh- lis bey yakında bir tetkik seya- hatine çıkacaktır. Muhlis bey Kar. sa kadar gidecektir. Susuzluk Dün de terkos musluklarında bir damla su yoktu Belediye sular idaresi borula- irilmesi münâsebetile şehrimizde suların lân etmişti. Bunun üzerine herkes tedarikte bulun- muş, 24 saatlik su biriktirmiştir. Dün sabah suyun gelmesi lâzıri gelirken terkos musluklarında gene bir damla su yoktu. Evler. de, müesseselerdeki ihtiyat sular da sarfedildiğinden her. tarafta bir susuzluk baş göstermişti Suyun gelmemesine sebep bir borunun patlaması imiş. Her ne olursa olsun bu sıcak günlerde şehrin iki gün susuz bırakılması doğru değildir. Sular idaresi bu- na meydan vermemelidir. Valiler arasında tebeddülât “Ankara 8 — Valiler arasında yapılacak değişiklikte İstanbul i Hâmit bey, Gireson valiliğine, belediye reis- liğine de Beyoğlu kaymakamı Se- dat bey tayin edileceklerdir. Bolu valisi duya, Gireson valisi Salih Cemal beyin Boluya, Sinop valisi Abdül. hak Hakkı beyin Çankırıya ta- belediye reis muavii yinleri muhtemeldir. hususi bir trenle Elâzize mütevec- | Hattın açılma merasimi o gün | Bu Sabahki 'Teloraflar © Almanyada yeni tevkifler Halk 19 ağustosta muvafık rey vermeğe davet ediliyor ağustos reyiâmında M. Hitlere devlet reisi ve başvekil salâhiyet- lerini veren kanunu tasvip etme- ğe davet eylemektedir. Fransa lehinde yazılar Berlin 8 (A.A) Bütün ga zeteler, mareşal Hindenburgun cenaze merasiminden bahsetmek- te ve bir çokları Fransız efkârı merasime tedir. Mareşal Petainin Pariste yapi- lan dini merasimde hazır bulunu- şu, gayet i tir, bir tesir bırakmış Hindistan karışıyor Kalküta civarında bir karakola hücum edildi Kalkütş 8 (A.A.) — Mahalli bir bayrama iştirak eden müsel- lâh 150 müslüman Kalkütadan 20 mil mesafede biripdlisikarako- luna hücum etmiş, binayı tahrip ederek karakolda bulunan 3 poli- lamışlardir. Hücumun s€- meçhuldür. Simla 8 (A.A.) — Hindistan hükümeti, Hint sivil hava Filola- rını aitırmak için 675,000 İngi ğini dün teşri meclise bildir. miştiz Gandhi gene oruca başladı! Wardhos o (Hindistan) 8 (A. A.) — Gandhi, bu sabah 6 da haftalık bir oruca başlamış, süt ve meyva suyu içerek yatmıştır. Çıplaklık! Çıplaklar cemiyeti azasının karısı ayrılmak istiyor Beyoğlu dördüncü hukuk mah- kemesinde garip bir davaya baş- lanmıştır. Davamın esası şudur: Ayaspaşada bir atelyede çalış- makta olan Dimitri Doklidis efen- dinin karısı madam Sultana mah- kemeye evinde çırıl çıplak gezmekte, ve gocuklarile kendisini de çıplak gözmeleri için tazyik etmekte ol. duğunu iddia ederek kocasile be- raber yaşıyamıyacağını ve mah- kemenin, ayrı yaşamalarına karar müracaatla kocasının Madam Sultana © çocüklerile kendisini geçindirmek üzere bir miktar da nafaka istemektedir. Dimitri Doklidis efendi de şun- ları söylüyor: «— Ben Fransada İsparta kl bü denilen çıplaklar cemiyet âzasıyım. Çıplaklığın sıhhate yol açacağı kanaatındayım. Evim- de çıplak dolaşıyor ve ji yapıyorum, Hariçte de mi buldukça çıplak gezerim. Çocuk" larımı da bu harekete teşvik edi yorum.» Düz gizli olarak devamina karar ves rilmiş ve muhakeme başka güne celsede muhakemenin bırakılmıştır. Londra 8 — Taymis gazetesi mareşal Hindenburgun cenaze merasiminden bahsederken di. yor ki: Kraliçe Viktoryanın mündenberi hiç bir millet ö devlet reisine bu kadar hürmet, tazim ve minnettarlık eseri gös- termemiştir. M. Hitlerin irat ettiği nutuk çok canlı ve beliğdi. Başpapazın mevizesi de çok güzeldi. Fakat Tannenbergte toplanan her sınıf tan 200 bin Almanın teessürü ve bütün Alman şehirlerinde bir da- kika hüküm süren süküt hepsin- den daha beliğdi Izmir ir panayırı Tren ücretlerinde büyük tenzilât yapılıyor Ankara 8 — İzmir münasebetile demiryolları ücret- lerinde tenzi yapılmasına ka- rar verilmiştir. Ankara, Konyı Afyon ve Bandırmadan İzmire gidiş geliş biletterinde yüzde 80- 86 tenzilât yapılacaktır. Yolcular İzmire muvasalattan on beş gün sonra döneceklerdir. Halk ticaret biletlerinde, İz- mire hareket edenler için 20 ağustosla 10 eylül arasında yarı- yarıya te Liseler 12 sınıfa çıkarılmıyacak Ankara 8 — Liselerin 12 çıkarılmasından — şimdi- vaz geçilmiştir. Bunun yerine mekteplerde ihzari sınıflar açılması fikri ileri sürülmektedir. Şimdilik hiç bir karar verilme- miştir. Mesele bu sene tetkik edi- lecektir. Kızgın merkep Sahibini ve yardıma geleni yaraladı Mersinin Kerimler köyünde dört gün evvel tuhaf bir hadise olmuş ve bir eşek sahibini ve onu kur panayırı £ vardır. tarmağa gelen köylüyü yaralamıştır. Köyden Yusuf ağanın eşeği ile- gördüğü ride bir dişi eşeğe Sahibi ise buna mâni olmak ister, Bun- dan münfail olan eşek; Yusuf mın soğ kolundan dişleri ile tutar, yere çarparak yaralar. Ağayı kurtarmaya gelen Mus- tafa çayuşun da üzerine ren diğer köylüler yetişerek za- vallıları, kızgın merkebin elinden kurtarırlar ve tabiidir ki merkebe de temiz sopa çekerler. Moskovada güreşler Moskova 8 (A.A.) — Hususi spor muhabirimiz bildiriyor: Sos- yalist Sovyet cumhuriyetleri itti- hadı milli güreş takımı ile bugün yaptığımız müsabaka 4-3 maj biyetimizle neticelenmişti Güreşçilerimizden yalnız Ço- ban Mehmet ile Mustafa ve Ab- bas sayı hesabile galip gelmişler- dir, En çok güvendiğimiz Saim ile Ahmet tuşla mağlüp Hüseyin ile Adnan sayi yenilmişlerdir. Türkiye turu bitirildi Muhafızgücü bisikletçilerinin emsalsiz bir muvaffakıyeti Muhafızgücü bisikletçileri, ge- çen sene başladıkları Türkiye tu- runun geriye kalan kısmını bu s€- ne bitirdiler. Bu defa katedile- cek mesafe aşılması en güç, en sarp ve dağlık yerlerdi. Bu seyahat, Avrupada bile rekor teşkil edebilecek bir ay gi- bi az bir müddet zarfında mu- vaffakiyetle bitirilmiştir. Bu se; me bisikletçilerimizin sarp, di lık yerler arak katettikleri yol 3508 kilometredir. Bunun söyle mesi dile kolay gelir. Fakat fili-" yatta iş değişir. Muhafızgücü bisikletçileri, bus nu da hakikate kalbetmişler ve ilk defa olarak bisikletle Türki- yeyi, devretmişlerdir. muvaffakiyetle, rdığı bu güç teşebbüsile mem< leketimizde sporcularımız. içini yeni ve feyizli bir çığır açmıştır. Her sene Fransada tertip edilen umumiye, gazeteler, en ücra köşe- leri bile geniş asfalt şoselerile bir örümcek ağı gibi dokunmuş olan Fransa bisiklet turunu, aza- ir heyecan ve merakla adım, adım, takip ederler. Fakat Fransız sene bu turu, her türlü nakil sitalarile bezenmiş bir memleket- fızgücü bisikletçilerinin muvaf- fakiyetle asgari bir müddet zar- finda başardıkları Tu, sarp ve dağlık arazi arasından apılmıştır. Bu itibarla, Güç bi- kletçilerinin bu büyük muvaffar Avrupa spor tarihlerinde rekor olarak telâkki edilmeğe değer bir kıymette olduğu hak: kındaki sözümüzde asla mübalâ- ğa yoktur. ilk defa olarak Türkiye runu bitiren Muhafız maz, enerjik ve atlet sporcularmi bu muvaffakiyetlerinden dolayi candan tebrik eder ve Türk spor- culuğunun yüzünü ağartan mu- vaffakiyetlerinin . tevalisini menni ederiz, Sporculara hediyeler Ankara 7 (A.A) — Türki bisiklet turunu tam kadrosu ile bir arızaya uğramadan büyük bir başarışla sona erdiren bisikletçi- lere cumhuriyet halk fırkası bir şilt, idman cemiyetleri ittifaki umum merkezi bir vazo, Vaki gazetesi bir kupa, Muhafızgü: de her bisikletçiye kıymetli birer - saat hediye edeceklerdir. Sporcularımız Ankarada parlak karşılandılar Ankara 8 (A.A) — Türkiye bisiklet turunu tam bir muvaffas. kiyetle başarmış olan Muhafızgü-' bugün şehrimize! Bisikletçiler Kırıkkalede ve ay« rıca Muhafızgücü, idman cemisi, yetler ittifakı, şehir ve apor klüp leri namına da Kayaşta karşılamı mıştır. Adliye vekili Saracoğlu Şükrü beyefendi de Kayaşa gelmişler v& sporcuları muvaffakiyetle başare | diklerı bu turdan dolayı tebrik Salih paşa hastaneden çıktı Teşvikiye Sağlık yurdundakt! ameliyatlan sonra iadei afiyeği eden kolordu kumandanlarımız:! dan Salih paşa dün hastanedem” sıkmıştırıi