10 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

10 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

M. Litvinof seyahate çıkıyor k misakı ve Sovyetleri: İmilletler cemiyetine girmesi meselelerini görüşecek (AA.) — Pat ajan
 Tevfik Rüştü beyi Kahireye davet Kabirede çıkan Elmokattam ga zetesinin beyanına göre Mısır sifiri, bariciye vekilimiz Tevfik
 Belediyenin yerinde bir karar Köprüye yanaşan * vapurlar fazla duman bırakmıyacaklar Köprüde duran Akay ve Şirketihayriye...
 Paris, renk ve ziya şehri Parisin yer altı âlemi ve otomobil bolluğu Büyük bir mağazayı yürümeden gezip görmek nasıl...
 — Muhafız gücü bisikletçileri Muhafiz — gücü bisikletçilerinin — muvaffakıyetli — seyahatlerinden bahsetmiğtik. Bugün genç
 9 (A.A.) — He dle-Westte yeni bir sı cak dalgası esmekte ve büyük 1z tıraplara sebep olmaktadır. İowa saş Cityde hararet 108,

Bir taşla... > AK ŞA Sene 16 — No: 5688 — Flatı her yerde 5 kuruş CUMA — 10 Ağustos 1934 © Amerikada mü thiş sıcaklar Amerikanın iç kısmında sıcaktan 1500 kişi öldü ktıraplarına nihayet vermek için 1,850,000 ha Nev York 9 (A.A. bütün Middle Westte yeni bir si- cak dulgası esmekte ve büyük 12: tıraplara sebep olmaktadır. Jowa hükümetinde 4 kişi ölmüştür. Kan- sas Cityde hararet 108, illincis- da, Sprigrieldede 104, 4 fahren- heit derecesindedir. Bazı yerlerde fevkalâde sicak rüzgârlardan dolayı vaziyet fena- laşmıştır. Hayvanlar müthiş su- Fette ıztırap çekmektedir. M. Roosevelt, kuraklıktan za- | yar görmüş olan yerleri gezmişi Dakotada toz bulutları arasında bir gün kaldıktan sonra, reisicum- bur, hükümetin kuraklık mesele- sine bir çare bulmağa çalışacağı. nı söylemiştir. “Sıcak dalgası, şimdi Rocheuses ve Apalaches dağlarından cenu- ba, Meksika körfezine doğru es- mektedir. Yüzlerce kimse, yerlere serik. 00 ölmüş ikçe art miştir ve bu yaz say, olan ölüm vakaları gi maktadır. Farm Credit idaresi Oklahoma hükümetini kuraklığa maruz kal. mnş ve yardıma ihtiyacı olan hi kümetler listesine dahil etmiştir. Bu idare simdiye kadar 21 dev- lele yardım etmiştir. Muhafız gücü bisilletçilerinin bahsetmiştik. Bugün genç sporcuların Giresuna muvasi Giresun muhabirimizden aldığı lerden biri bisiklet, iki hall arasında, diğeri asker ve halk tara” fından karşılanarak Giresuna girerken gösteriyor. van öldürüldü Nev York 9 (A.A.) — Dün Ot. tümywva - lowada gölgede hararet 114 Fahrenheit derecesi" idi. “ Bu rakam, bir rekor teşkil etmektedir. Şikagoda, müthiş. surette siskı aşmış bir milyon hayvan, bi metin emrile, ıztıraplarına nil yet verilmek üzere öldürülmüştür. 850,000 hayvan öldürülmek üze- re satın alınmıştır. Vaziyetin tabii olabilm. daha 50 milyon hayvan satı ması icap edeceği zannediliyor. Rochester (Amerika) 9 (A, A.) — Reisicumhur M. Roosevelt, Amerikan lejionunun mitinginde 20,000 kişi huzurunda söz söyler. ken birçok kimseler, sıcaktan ba- yılmışlardır. Atlas ve Bahrimuhit sahillerin: de hava, nisbeten mutedildir. Tevfik Rüştü beyi Kahireye davet Kahirede çıkan Elmokattam gi i göre Mısır iye vekilimiz Tevfik Mısırı ziyarete davet edecektir. Bu seyahat esnasında dostluk misakı Kahirede Imza edilecektir. ü bisikletçileri muvaffakıyetli “ seyahatlerinden tlarına alt i resim dercediyoruz, Resim- Galatasaray izcilerinin Paris seyahatından bir hatıra: İzciler Pariste oturdukları binanın önünde Belediyenin yerinde bir kararı Köprüye yanaşan vapurlar fazla duman bırakmıyacaklar ide duran Akay ve Şirke- tihayriye vapurlarının hareketle rinden evvel sık sık fayrap ettik- leri ve bacalarından fazla duman çıkardıkları görülmekte purların bu fayraplari köprüyü boğucu bir duman tabakası altın- dn bırakmakta, gelip geçenlerin! üstünü, — başıni kirletmektedir. Bundan başka birçok kimselerin. gözleri bundan müteessir oluyor. Fayrabın tesirile köprü boyala- ri da bozulmaktadır. * Bundan baska, vapurlarin köp- rüye yanaşirken üstüste bağlan» masi köprünün dubalarini fazla tazyik neticesinde bozmakta ve köprüyü aşındırmaktadır. Bunlari nazarı dikkate alan be- lediye, köprüyü duman istilâsın- dan kurtarmak için vapurların fayraplarini ya yolda ve yahut şa- mandıraya bağlanarak yapmala- rini Akay ve Şirketihayriye ida- relerine ir. Belediye- nin çek yerinde olan bu müracaa- tini vapur nakliye müesseselei dikkate nin nazari alacağına M. Litvinof seyahate çıkıyor Şark misakı ve Sovyetlerin milletler cemiyetine girme- 8i meselelerini görüşecek Varşova 5 (A-A.) — Pat sinin Moskova muhabiri, Sovyet İİ hariciye komiseri -M. Litvinofun yakında seyahate çıkacağını bik dirmektedir. M. Lütvinof, Almanya, Fransa ve İtalyayi resmen ziyaret edecek ve şark misakı hakkında görüşe- cektir. Bundan başka Sovyet Rusya- ihtimali hakkında İtalyanın nok» eneçekti nin Milletler cemiyetine girmesi | Paris, renk ve ziya şehri Parisin yer altı âlemi ve otomobil bolluğu Büyük bir mağazayı yürümeden gezip görmek nasıl kabildir? 7 Paris, ağustos — Paris! bir kafada binbir renk ve binbir hayal doğuran memleket... İşte nihayet rüyalara giren bu şehre geldik. Paris hakikaten akıllara hay- ret veren bir eserdir. Sokakların- :da yalnız taksi olarak 25,000 oto- mobil dolaşıyor. Beş kat kazılmış, yeraltında beş milyon halk seya- hat ediyor. Işık!... Sanki sihirli bir el semanın bütün yıldızlarını toplayıp gece Parisin sokaklarına dökmüş! Gö tan efsanevi bir ışık âlemi!.. Ge- alan, insan, şaşır- ce Paris yanıyor. Yüz“ binlerce lâmbanın asfalt caddelere döktü- alar, bu meşhur Fransız şeh- rini karanlıklar basınca ışıktan ve alevden yapma bir efsaneler bel- desi haline getiriyor! Meydanlar, abideler, heykeller, parklar, bahçeler, metrolar, vaylar, otomobiller... Ve bütün bunların içinde mahşeri andıran bir insan kalabalığı Dünyada kolaylık itibarile in- #anın hatırına gelebilecek ber şey , Parisin altı bizim Bü- yükdere yolundan daha geniş eaddelerle örülmüş... Tam 500 ki- lometrelik demiryolu var!.. Yani Istanbuldan Ankaraya kadı mesafel. Örümcek ağı rin beş kat dibinde ve beş katın- 'da da binlerle elektrikli tramvay işliyol yapılmış 4 neti sahifede)