10 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

10 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Şimdi hi > Sahife 6 NELER OLUYOR? Istasyonu basan aslanlar Şarki Afrikada yapılmakta olan yeni bir tren yolunun henüz ta- mamlanmıyan istasyonunu aslan- lan basmıştır. Bu tren yolu Mape- eden Bifueye gitmektedir. Bri- tenya şarki Afrikasının en tehli keli ve yabani sahasını sahile bi lamak için tek hat olarak yapılı- yor. Bu yolun yapılması, pek çok müşkülâta sebep olmuştur. Bu- nun başlıcası aslanların pek çok bulunduğu Si den geçmesidir. Mapeleden itibaren yol 200 ki: lometre kadar ilerileyince, tehli keler artmıştır. Buraya bir istas- yon yapılmış, ve tel telleri leriledikçe, zenci amelelerin karargâhı da da- ha ileriye götürülmüş ve istasyo- na yalnız silâhlı bir beyaz nöbet. çi bırakılmıştır. Aradan daha iki gün geçmeden, nöbetçi telgrafla imdat istemiye başlamış ve «der. hal imdat gönderin, yonu sardı, şimdiye ka tanesini öldürdüm. Tehlike çok büyük» diye telgraflamıya devam etmiştir. Yarım saat sonra diğer bir im- dat işareti daha gelmiştir. O ara lik, içinde üç aslan avcısı olan bir uzatılmıştır. İnşa. lokomotif alelâcele istasyona gön- derilmiş, fakat imdat geç kal mıştır. Bunlar istasyona sokulduk- leri vekit ortada aslanlardan hiç birini görememişlerdir. Eve yak- aşıp bağırmışlarsa da cevap mamışlardır. Daha fazla sokulun- ca, pencerelerin parçalanmış ol. işlerdir. Bütün manın İçi altüst olmuş bir halde idi. Şüphesiz ki ,aslanlar, pence- yeleri kırarak girmişler, ve bekçi. yi yakalıyarak dışarı sürüklemiş. lerdir. iş bu kadarla bitmemiştir. Sim. ba Dathi havalisinde işlere de ken, gecenin birinde ar- kapıp götür. müşlerdir. İnsan etinin tadını alan hayvanlar, bundan sonra artık hiç rahat durmamışlardır. Kısa bir zaman sonra beyaz bir mü- içinde çın gın çınlıyordu. Lâkin imdat ge- inciye kadar, aslanlar avları ile beraber kaybolup gitmişlerdir. Bundan sonra aslanların hücü- mu gittikçe çoğalmıştır. Bütün ge- <e karargâhın etrafında ateş yak- maşler, dikenli teller dikip, hen- dekler kazmışlar, fakat gene fay- da vermemiştir. Bir gece aslanlar karargâhin ha: p, has taların bir kısmını alıp götürmüş- lerdir. Bunun üzerine başmühendiş Disber, bir kaç aslan avcısı getir. terek, civardaki aslanları vurdur. miya başlamıştır. Avcılar da as mesine anlarla başa çıkamamışlardır. Bir haftada, 23 kişiyi aslanlar. ye- miştir. Zenci ameleler, müthiş bir kor- kuya tatulmuşlardır. Kabil ols hemen kaçacaklı at aslanlı rın korkusundan, bir tarafa kaça- miyorlar... Bunun üzerine birinde, grev ilân etmişlerdir. Zencileri tekrar çalıştırmak için bütün uğraşmalar fayda vermedi- ği cihetle işleri bırakıp onları Ma. peleşe geri göndermek lâzım gel- miştir. Artık hiç bir zenci o hava- ide çalişmak teklifini kabul et- memektedir. > a Dahti havalisin- Samsun 3 (Samsun ve ha- lizade Sami be- yin. seçildiğini evvelce telgraf- zamanında şe- hir işlerinde gös- terdiği dür lük ve la kendisine takdir. muhiti kazanan yeni re- is fırka işlerin- İde de ayni has #asiyet ve faaliyetle çalışmakta dr. Sami bey, ilk iş olarak merkez ve mülhakattaki fırka” teşkilâti temasa geçmiş, fırka mensupları arasında düşünce birliği, çalışma birliği tesis etmi ME e her eyl nl geniş bir toplantı yerine ihtiyaci olduğunu takdir eden genç reis, geçen sene yapılan bir projeden istifade ederek Gazi kütüphane- inin arka tarafında geniş ve (an- iteatr) şeklinde bir konferans salonu yaptırmağa karar vermiş ve inşaatını münakasaya koy- muştur. Bu salona zarif bir sahne elekt tesisatını kâmilen kak Yamanlar suyu Karşıyakaya akatıldığı Yamanlar suyunun Karşıyaka» ya akıtılması münasebetile İzmir- de yapılacak tezahi hazırlık- larına devam edilmektedir. Su yun küşat resmi, 26 ağustosta İz- mirde bulunmağı vait buyurmuş olan başvekil İsmet paşa tarafın- dan yapılacağından ayni gece şe- reflerine Karşıyakada bir garden- parti verilmesi kararlaştırılmıştı. Gardenpartinin mükemmeliyetini temin için bir tertip heyeti seçil miştir. Heyet Karşıyaka Çocuk yuva- sında şimdiden faaliyete geç miştir, Bafrada zelzele Bafra 9 (A.A.) — Dün gece saat 21530 da şarktan gerbe doğru bir saniye kadar süren anl ve şiddetli bir. zelzele hinsedik. miştir. Hasar yoktur. Siirtte yeni yollar Siirt 9 (A. A.) — Eruh ile Şimak arasında otomobil yolu güzergâhı tesbit edilmiştir. Ya- kında ameliyata başlanacaktır. evvelâ o sahayı lanlardan te mizliyecek, ve sonra, demiryolu- nun yapılmasına devam edile cekti ve yanına da bir-makyaj odasi ilâve edilecekti Fırka binasındaki bozuk ve er- ' Samsun fırka Idare heyeti relal Eski kin yüzünden cinayet Arkadaşının kulağını ve burnunu kesti Sivas 8 (Husasi) — Burada eski kin yüzünden garip ve © nisbette de fecibir cinayet ol muştur. Vakanın faili Âdil isminde geçende Ömer isminde birile kavga etmiş, gok fena sözler gün tezahürat yapılacak | girenler kendilerini barıştırmış- Âdil barışmakla beraber kinini am almak İstemiştir. nnı vasıta olarak kullan» Ömer elinde bir karpuz oldağu halde Âdilin evine meydana çıkarak ep bağlamış, bıçakla bur. Bunu ve bir kulağını kesmiştir. Etraftan yetişenler Ömeri ağır yarak olarak bantaneza kaldır mişlardır. Âdil de ödemlişte bil bir ayda kesilen Ödemiş mezbahasında temmuz ayında kesilen hayvan miktarı m temmuz ayında nda 232 koyun, a 188 sığır, 1 deve olmal baş hayvan kesilmiştir. “Samsunda fırka işleri | Geniş bir konferans salonu ve | bir sahne Ykm dırtan reis bey, yeniden bir tesi- Sat yaptırmış, bil- “ hassa büyük Ga- vasfına göre dö- şetmiştir. Sami bey, bir da hak gul olmuş, evin reisi Hâmit beyle birlikte yeni bir mesai programı ile faaliyetine de- > vam etmesini te- min eden cezri tedbirler almış” lardır. Bu cümle- den olarak yi da ev namına mecmua çıkacak ve kültür hare- ketlerine yeni bir veçhe ve- rilecektir. Bir türlü o halle- ledilemiyen stadyom işleri de yeni reisin alâkasile bir zaman meselesi olmaktan kurtulmuştur. Yakında Fener sahasındaki stad- yomun, mevcut tahsisatla in; taltif Himayeietfale bin irad: teberrüde bulunan umur Szasından Kavaklı Haci Aziz bey, tunç madalya ile talif edilmiştir. evvelki gün Haci Aziz beye himayeietfal binasında me- rasimle talik edilmiş ve bu nasebetle vali vekili mektupçu T: lât ve cemiyetin ikinci reisi ağır- ceza özasından Ali Rıza beyler darafından birer nutuk söylenmiş, tir. —Z.O.F. Bir sigara Az kaldı bir mahallenin yanmasına sebep olacaktı! Mersinde bir sigara yüzünden koca bir mahallenin yanmasına az kalmıştır. Bu hususta alınan tafsilât şudur: Mersinde Mahmudiye mahalle- sinde Hacı Hulüsi efendi namın- da bir zat oturmaktadır. Hulüsi lesile beraber yaylaya cihetle, evde kardeşi Mus- efendi kalmiştir. Gece Mustafa efendi, yatağin- ara içerken birdenbire uyu- muş, sigara elinden düşerek üs- #ündeki çarşafın yarisini ve ya ateş vücuduna da te- 0 om Mustafa etenili, uy Harak tutuşan gömleğini söndür- meğe uğraşırken, yanık kokulari- ni duyan komşular, itfaiyeye ha- Ber vermişlerdir. İtfaiyenin vak- tinde yetişmesi, ateşin büyüme- sine ve koca bir mahallenin teli- likede kalmasına olmuştur. Kars mebuslarının tetkikleri Kars 9 (A.A. ) — Mıntakanın ziral ve iktisadi vaziyetile yakın- dan alâkadar olan ve halkın dertlerini dinleyen mebuslarımız. Muhiddin paşa ve Baha Tali bey gebrimize: gelmiştir” rt İokuyucu mektuplaı İ Borsa muamele: Bora acentası Ahmet Nedim bey Muhterem gazetenizin evvelki günkü sında milli bankaların Jikıdasyona iştirak etmemeleri ve dalayınle raporlar rin yüksek olmasından bazı borsa ace talarının şikâyette bulunelukları yazıl makta ise de rapor muamelâtını ve onur. ifade etmekte olduğu manayı bilmeleri dolayısile acentaların bu gibi şikâyatla bulunmalarına imkân olamıyacağı tabii bulunmuştur. Bu itibarla sikâyetçinin ta olarak gösterilmesi bir tertip ha- ibaret bulunduğunu zanmede- Boran tekik muamelâtmı bilmiyen elikân umümiyeyi tenvir etmiş olmak içim raporun ifade etiği hakiki manayı iz ediyoruz. Rapor: Bir peşin alış ve vadeli satış tan çıkan fat Farkım temsil eden mua mele olup bugünkü müshanızda yazıldı ölü saba ve tahil mukabili verilen para tali değildi. Son likidaey onlarda bu farkın yük“ selmeni muhtelif sebeplere müstenier. Bilhasan para darlığı dalaysile perin alilirin azalma, Avrupada öeteyan eden san siyasi badinelerin peşin allam teteddüde sevketmes bu sebeplerin ba Ucalandır. Milli bankalara; gelince niz zamnameleri bu muamelâta mümit bu Hanmyan bazılar hariç olmak üzere, di erleri veri buldukça Tkidlasyonlu İstürak etmekten eri durmamaktadı İar efendim. Kapanma saatleri Dükkânların kapanma setleri müna- ebetle bir çek mektuplar aldık. Bir kismi verilen kararın aleyhinde, ekserisi İehindedir. Bazıları da karar noksan buluyor. Meselâ bari berber kalfaları berber dükkânlarının da erken kapan- masını istiyorlar Buna mukabil biz kundumcı, kalfa larin on dakuzda gitmelerini, fakat et- kici veya yalniz başına çalısan kundu- racılann yirmi bire kadar. çalışabilme- İerini yazıyor: «Diz ancak bu kadar car ışarak nafakamızı temin edebiliyoruz. Hem bizim en gok işimiz akşam vakti dire diyor. Bir mektupla da Muhiddin beye te- şekkür ediliyor. değiştirilmesi Müzem gelirse tabii tadil edilecektir. Bunun için belediyeye mü- racsatla vaziyeti anlatmak Tüzimdir. Tüccar vapurları Tüccar kaptanı Hüsnü imzasile şa mektubu aldık: «Son senelerde azalması yüzünden işliyen tüccar gez imilerimiz de azaldı, tabif bir çok ka tan ve garkşı açıkta kaldı. Bin tonu tecavüz eden gemilerde şe- badetnameli üç kaptan ve üç çarkı buz lunması lâzımdır. Halbuki ekser gemi- lerde iki kaptan, iki garkçı vardır. Bu hususta nazarı dikkati celbedin.» Gedikpaşada Tatlıkuyuda Saraç İs hak, Çeşme sokağında oturan Saniye hanım yazıyor: Geçen sün gazetenizde suyun idareli kullanılması hakkında bir. tavsiye okudum. Kumkapı, Gedikpaşa, Beyaıt civarında sn yek ki idareli kal. analım. Bir çok su #elince âdeta bir mesele olur, herkes kaplarını doldutmağa ko- Kaş, yağmurların başlamasını dört sözle bekliyoruz, Ancak © zaman bol Suya kavuşgbileceğiz. İlân tarifesi 1 Santim 400 2 > 250 3 , 200 45 > 100 İç sehifelerde > 0 Son ilân sahifelerinde « 30 x Bir ay içinde 100 santimden fazla ilân verenlere hasusi tenzilâtlı tarife tatbik olunur. Mektep ve neşriyat, doğum. nişan, akit, teşekkür ve ölüm, icra, tapu ve mahkeme ilârları için bumu tarife tatbik lunur. Gazetemizde mestedil ilânlar için müracaat Ye ilâncılık kollektif Şirketi Ankara caddesi, Kahraman zade han, Tel. 20084-20095