10 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

10 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

ç Sahife 7 İngilterenin Glaskov şehrinde büyük bir kedi sergi Resimlerini bastığımız kediler çok beğenilerek madalya kazanmışlardır. ılmıştır. Sergiye ylizlerce kedi iştirak etmiştir. Atinada bir cinayet | Iki genç, kız kardeşlerini evleri önünde öldürdüler Cinayete sebep kadının bir gençle gizli münasebette bulunmasıdır i Cinayetin vukubulduğu ev Atina 3 (Hususi muhabirimiz. den) — Dün Atinanın kenar ma- hallelerinden birinde namus yü- zünden korkunç bir cinayet vuku- bulmuş, iki kardeş hemğirelerini, <vlerinin duvarı dibinde kurşuna dizmek suretile © öldürmüşlerdir. Bu korkunç sile faciasının tafsi- şudur: Atinanın Kato patisia mahalle- sinde, yedi nüfuslu Moralı bir ai- | le oturmaktadır. Bu aile baba ve | anadan başka, dört erkek ve bir kız çocuktan mürekkeptir. Son zamanlarda bu aileye kocası bun: dan bir sene evvel ölmüş olan yük kızları Stavrula namında bir kadın da iltihak eylemiştir. Stavrula otuz yaşındadır, güzel ve şirindir. Genç kadın, anasının, babasının evinde yerleştikten son- ra mahalle gençlerile münasebet tesis etmiş ve dedikodular başla- maştar. Mahallede başlıyan bu dediko- dular, nihayet erkek kardeşlerinin kulağına da gitmiş, genç kadın, bu yüzden kardeşlerinden dayak yemiş, fakat mahalle kadınları, kendisini kıskandıkları cihetle if- irada bulunduklarını iddin edip Mesele patlak verdikten sonra erkek kardeşleri &şikının ismini öğrenmek için Stavrulayı tazyik etmeğe, hergün sabah, akşam. durmuştur. meğe başlamışlar, fakat genç ka- Fakat aradan bir müd. | dından siçrini öğrenememişler. det geçtikten o sonra | genç | dir. Nihayet, cinayetten bir gün kadın, bu gayri meşru omü. | evvel genç kadın, kardeşlerinin nasebetler neti €vde bulunmamasından istifade ederek gizlice bir mektup yazmış, sonra mahalle çocuklarından bi- ni çağırarak posta kut mak için vermiştir, sinde gebe kalın- ca, rezalet patlak vermiş ve artık Stavrulanın fena münasebetlerini inkârda ısrar etmesine imkân kal AİN A Stayrulanın hal ve hareketleri- ii adım adım gözetliyen ve civar- daki köşede pusu kurmuş olan kardeşi Vesil, hemşiresinin verdi- Zi mektubu görünce çocuğu Ya- kalamış, elinden mektubu almış, zarfı yırtarak muhtveyiatını oku- yunca, hemşiresinin bu kadar inat ve srarla kendilerinden sakladığı Sırrı öğrenmiştir. Mektup genç ka- dının âşıkına gönderiliyordu. Bu âşık ta ölen kocasının yeğeninden başka kimse değil idi. Mektubun muhteviyatı aynen şu idiz Yavrum Kiryakol Gece ve gündüz odamda mah- pus bulunuyor ve seni görmek için yanına . gelemediğimden dolayı ağlıyorum. — Kardeşlerim, beni adim adım tarassüt ediyorlar ve bir dakika bile rahat bırakmi- yorlar, beni buradan kurtarma çalış. Zira karnımda. taşıdığım sevgimizin semeresini artık gizli- yemiyeceğim, Öyle zannediyorum. ki, seni karnımda taşıyorum. Mu- hakkak doğacak olan çocuk sana benziyecek, sırrımızı Vasilin öğ- renmesinde ve başıma bir felâket getirmesinden korkuyorum. Seni bütün kalbimle öpüyorum Stavrulan Vasil, bu mektubu yakalıyarak hemşiresinin âşıkını öğrenince bu namussuzluğu kanla temizlemeğe Karar vermiş, meseleyi büyük kı deşine açarak onun da muvafaka- tm almıştır. Bunun üzerine iki kardeş der. hal eve giderek genç hemşirele- — Namussuz karı! Yaptığın na. mussuzluğun cezasını çekeceksin. Seni şimdi eceğiz. Fakat pis ve murdar kanının, bu temi ocağımızı kirletmesini istemiyo ruz demişler ve genç kadını öaç- larından yakalıyarak dışarıya rüklemeğe başlamışlardır. Genç kadın, artık son dakikasi- nin geldiğine hükmetmiş, kardeş- lerinin önünde diz çökerek: — Bana ve karnımda taşıdığım masum yavruya acıyınız, kıyma- yınız diye ağlamağa ve yalvar- mağa başlamış, fakat kardeşlerini merhamete gelirememiştir. kardeşi, genç kadını saçlarından sürükliye rükliye dışarı çıkarmışlar ve du- varın dibine atmışlardır. O esna da küçük kardeşi Vasil, korku sundan baygın bir halde duvar di- binde yatan hemşiresinin kafasi- na üç kurşun sıkarak öldürmüş tür, Katil iki kardeş bu cinayet- ten sonra kaçmışlarsa da sonra azbıtaya teslim olmuşlardır. Ce- sette yapılan fethi meyit metice- sinde bedbaht kadının yedi aylık gebe olduğu; anlaşılmıştır. Tefrika No. 22 Çünkü mütte- fiklerin yegâne mali memba © zamana kadar İn- giltere idi. Ame- rika harbe girin iye kadar lngil- terenin müttefik- lerine © verdi Tiz lirasına baliğ olmuştu, Bu avans- lar ile birlikte ogilterenin 1917 nisana kadar harp yap: tığı masarif 4,300,000,000 In- giliz lirasına: ba- iğ olmuştu. Bu tarihte harbin yevmi masarifi 7,000,000 İngiliz. lirası idi Amerika müttehit © hükümeti harbe dahil olduğu zaman askeri harekâtta büyük bir hisse alacak vaziyette değildi. Maahaza mi terek dava uğrunda bütün mali membalarını müttefiklerin emri. me vazetmeğe hazır bulunduğu- nu beyan etti. Bize anlatıldığı: na göre Amerikanın efradı harbe hazırlanıncıya kadar Amerika parası ile harbedecekti. Bu ihtimal İngiltereyi çok mem- mun etmiştir. Çünkü bizim ve müttefiklerimizin hariçten yaptı ları mübayaatın tediye yükü ar- tık İngiltereden alınmış olacaktı. Zaten İngilterenin gerek kendi nin, gerek müttefiklerinin harici | mübayaaları için kredi bulmak kudreti sonuna yaklaşmış ve iflâs etmek zamanı gelmişti. Gerek , gerek asker bulmak için in- giltere kendi menabiini bi tüketecek surette kullanmıştı. Reisicumhur Vilson kongreden müttefikler için âlicenabane i Kongrenin ilk hür- riyet istikrazı kanununu kabul etti, Bunun ile 600,000,000 İngi liz lirası müttefiklere ikraz zere bir milyar İngiliz lira- razlar iste mek Amerikanın şartı Amerikadan berri Avrupadaki 'müttefiklerimizin harici mübaya- karşılığını bulmak kâmilen Amerika ümetleri tarafından deruhte edilme: tedik. Ame- rika buna razı olmadı, Yalniz müttefiklerin müttehit hükümet ler memalikinde yapacakları mü- bayaatın mali karşılığını deruhte edebileceğini anlattı. Binaenaleyh İngiltere gerek kendisinin gerek atının rnali müttefiklerinin Amerika tesnn olarak diğer ecnebi memle- ketlerde yapacakları mübayaala- rın kredisini bulmak yükünden kurtulamamıştı İngiltere kendi dahilinden müt- tefiklerine verdiği eşyayı Amer kadan alarak telâfi etmek me: buriyetinde olduğundan Ame, kadan pek azim mikyasta kredi sında kak mıştır. Amerika harbe girmezden mütlehit hükümetlerdeki vaz tedari- istemek zarureti ke evvel mali işlerimizi ve is kini Morgan müessesesi vasıtasile yapıyorduk. Amerika harbe girdikten son- kredi ra buradaki İletin ajansı vasıtasile yapmak icap, lerini bu dev- ediyordu. Halbuki bu ajans ace- mi idi. Uzun müddet münakaşa- 'dan sona İngilterenin, ve, müklesi General Jofr ve mareşal Halg 1916 eyldlünde on dördüncü ordu karargâhında Loyd Corcun harphatıratı Umumi harbin esrarı fillerinin Amerikadan yapacak- ları mübayaalara yegâne vasıta olmak üzere Vaşingtonda hususi bir okmisyon teşkil edildi. Bu maksatla 1917 ağustosunun yirmi dördünde Amerika hazine nazırı ile İngiltere, Fransa ve Rı yanın mümessilleri arasında bir itilâfname imzalandı. Bu tertibat işleri hayli kolaylaştırmıştır. Bun- dan evvel Amerika hazine mezi reti acemi olduğu bu karışık lerde pek çabuk hiddete kapı! yordu. Amerikan hıtaatı Lort Readingin eylülün ortal rında Amerikaya gelmesi İngili Amerikan' mali münasebatında bir kat daha salâh husule getir. miştir. Teşrinisanide Amerika ile müttefiklerden bir çoğu arasında aktolunan itilâfnameler. arızasız. olarak işliyordu. Amerikanın harp için toplamakta olduğu as keri kuvvetlerin ilk kıtaları da bu ay içinde Fransa limanlarına, muvasalat etmiştir. 3 Maahazâ Amerikanın asıl mauas veneti aökeriyesi ancak 1918 ses nesine kalmıştır. Şu kadar var ki 1917 de Amerikanın asker gön- dermeğe başlaması Amerikanın teşriki mesaisini müttefiklerin ve bilhassa (Fransanın nazarında is bat eylediğinden bunların kuvvet maneviyesini takviyeye hizmet ete miştir. Eylülün, otuzunda Amerikadan gelen kuvvei askeriyenin mevcu« du 4406 zabit ve 57,125 efrat idi Lâkin bunların talim ve terbiye- si noksandı. Gelenler garp cephe si arkasında talim görmeleri içini cephe hattının arkasma yerleştir rilmişlerdi. Bunların talim ve teri biyesi ileriledikten sonra birinci Amerikan, fırkası 1917 teşrinieva velinin yirmi birinci günü Nancy ile Luneville arasında cephenin en sakin ve muharcbesiz bir kısı mına tayin edilmiştir. i Amerikalılar ilk defa 1917 tesi rinisanisinin üçünde zayiat verdin ler, Almanlar Amerikan cephesi- nin postalarından birine akın yapı tıklarından üç Amerikalı maktul beşi mecruh ve on ikisi esir ol. muştur. Gazete kralı lort Northelilfe 1917 künunuevvelinin otuz bi- rinde Avrupaya gelen Ame kuvvetlerinin yekünu 9804 zabit ve 165,080 askere baliğ olmuştu. Lâkin bu kuvvetlerden dört fır. kanın henüz talim ve terbiyesi ve tensiki muhtelif safhalarda bur natamam lunduğundan — henüz idi. ötmek e (Arksaşıısar) İseirin