9 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

9 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

NELER OLUYOR?, ingilterede esrarlı cinayetler Son zamanlarda İngilterede esrarengiz bir çok cinayetler vu- kubulmakta ve failleri, en maruf İngiliz polis hafiyelerinin tahkika- ta el atmış olmalarına rağmen bir türlü ele geçirilememektedir. Bu &srarengiz cinayetlerin en feci ve en heyecanlısı bundan bir ay evvel Brigton istasyonunda, eşya ambarına emaneten bırakılmış bir sandık içinde 20 - 25 yaşında tahmin edilen genç bir kadın göv- desinin ve biraz ötede diğer bir istasyonda da, gene ayni şekilde bir sandık içine konulmuş bacak- larının bulunmasıdır. Zabıta, bu parçalanmış kadi- mm hüviyetini meydana çıkar mak için son zamanlarda hiç bir iz bırakmadan ortadan kaybolan ve bir cinayete kurban gittiği farz ve tahmin edilen Violette Kaya na mında bir dansöz kadın üze rinde en çok durmuş, ve bu dan- sözün âşıkı olduğu meydana çı. kan Antony Maucini bar garsonu, bir İtalyanı sorguya sekmişti. İtalyan garsonu vücudu par- bir helde ve sandıklar istasyonda bulunan shul kadının katli ha- | disesine, her türlü iştirakini red. detmiş, Londra zabıtası da bu iddiasını teyit edecek deliller bu- lamadığı © bes bırakmağa mecbur kalmıştır. İngiliz zabıtası, vermekle beraber, dansöz Vio- <letie hakkında / araştırmalarını Gevesimemiş ve en nihayet evin. ç de yapılan son araştırma metices © sinde, dans namında çalanmı içinde, hüviyeti cihetle kendisini ser. garsonu salı- bulun © muştur. Bu itibarla ingiliz zabıta- #1, vücudu ikiye parçalanmış olan srarengiz kadının hüviyetini öğ- renmeğe çalışırken, ikinci Zabıta dansözün cesedini evin- de bulunca, tekrar Mavciniyi sramağa koyulmuş, fakat garso- ak meç. | bir semte gittiğini öğren- miştir, Bunun üzerine bütün Londra zabıtası seferber hale konulmuş, ve iki polis hafiyesi garsonu ten- ha bir yolda, yorgunluktan ve aç- bktan bitkin bir halde yakala mağa muvaffak olmuşlardır. Ma: dansöz Violette Kayeyi öldürdüğüne şüphe yok- tur, Fakat şimdi ikinci bir ihtimal daha hatıra geliyor: Acaba bu gerson, gövdesi bir sandık içinde Erigton istasyonunda bulunan es- rengiz kadının da katili de- öl midir? Maucini ile beraber bir çok ge- elerini odasında geçirmiş olan bir çok hefifmeşrep kadınlar, odanın bir kenarına konulmuş olan büyük bir sandıktan çıkan fena kokulardan bayılma derece- ierine geldiklerini polise ifade eylemişlerdir. içinden bu fena kokuların çık- tığı sandıkta gövdesi Brigton tasyonuda bulunan kadın cese: nin bulunmuş olması ve binaen aleyh Maucininin densözden ba ka o esrarengiz genç kadını da öldürmüş bulunması ve sonra ce- ihtiva eden sandığı Brig- ton İstasyonuna götürerek ema- net dairesine bırakması ihtimali mevcuttur. Londra zabıtası bu ikinci ihtimali de ehemmiyetle sedi Sabancaya tenezzühe gidenler Türkiyenin İsviçresi olan Adapazarını © Adapazari 3 (Hususi) — 15 temmuzdan iti baren Sabanca- ya bulunanı lt tenezzüh trenleri, dtan- bul halkına şi- rin Adapazarı" mı doya doya seyretmek fir. satimi vermiştir. Fakat şehrimiz için gelen tren lerdeki kafileler de Sapancaya inmekte ve ora- da kalmaktadırlar. Bu yüzden üç tren de şehrimize boş olarak gel mektedir. Halbuki memleketimi- ze tenezzüh için gelecek olan zi- yaretçiler güzel ve şirin Adapaza- yımızı her noktai nazardan seve- cekler ve memnun kalacaklardır. Bu vesile ile onlara şirin kasa bamız hakkında malümat ve meği bir vazife addederim, C. Tafi noktai nazardan şehrimiz ha- kikaten bir adadır. Şarkını tama: men bir Sakarya nehri, garbıni münhani şekillerle Çark suyu çe virmiştir. Sapanca gölünden çıkan Çark suyu, tam şehrin kenarındaki çark tabir olunan mesireye vâsıl ola- rak mubitini süsler. Bu suyun her çi tarafını 300 metre tulünde be- ton sahil; ve demir parmaklıkla şehir belediyesi © çerçevelemiştir. Baş ve nihayetinde bir çağlayan ve şelâlecik husule getiren bu su bir de dolap çevirmekte ve 20 metre irtifadaki kuleye su çıkara- rak şehri tatmin etmektedir. Dere halini alan bu suda san- işlemekle tenzi, Yamanlar oteli Dağda büyük bir otel ve yol yapılacak Yamanlarda işinde büyük bir otel inşa ettirilecektir. Otel otuz kırk bin liraya çıkacaktır. Nafıa vekili Ali bey geçenlerde İzmire gittiği sırada Vali Kâzım paşa ile Yamanlara gitmiş ve orada dört saat kadar kalmıştır. Vekil bey Yamanlar kampı yolu için 40-50 bin lira vermeği vadet- miştir. Bu pars; naha bütçesin den verilecek ve Yamanlara çok güzel bir yol yapılacalılır. Bu yol resinde Yamanlara çıkmak bir eğlence halini alacaktır. Otel de inşa edilince Yamanların kıymeti şimdikinin çok fevkine çıkacaktır. Istanbulspor / Adapazarına davet edildi Adapazarı 6 ( Hususi ) — Bu hafta içinde Adapazarı şam; idman yurdu spor kulübü li tanbulspor kulübünü davet etmiş. tir. Bu cuma günü öğleden sonra futbol sahasında bir maç yapıla" caktır. Civar şehir ve kasabalardan maçı seyretmek için bir çok ze- vatın gelmesi muhtemeldir. Şehir- de esaslı 4 büyük kulüp mev- cultur. Bu dört kulübün şampi- tetkik ediyor. yonu idman yurdudur. Adapazarında Çark Suyu nda hükümet caddesi dal safaları da yapılmaktadır. Cesim çınarların gölgelerindeki büyük gazinoda çağlayanların se- sini dinliyerek hiç olmazsa beş al- tı saat gönül eğlendirmek ne tat- h olur, Nümune köyleri Gaziantepte köycülük | Bayındırda cinsi bilinmeyen faaliyeti ilerliyor Gaziantep 6 (Hususi) — Halk- evi köyeülük şubesince nümüne köyü ittihaz edilen on köyde fa- liyet oldukça ilerlemiştir. Be köylerde yapılması kararlaştırılan üçer dershaneli mekteplerin inşa- ına hararetle devam edilmekte- mi ax me ii a dailaikan e pda cemig senesi başında talebeye açılacaktır. Bu on köyün bül evle danalandırılmış, umumi. belâlar açılmış, sular temizlenmiş, ağıllar yapılmış ve sıhhat işleri yoluna konulmuştur. Mektupçumuz Hilmi beyin riya- setinde bulunan köycülük kolunun çalışması herkesi memnun etmek tedir. Bu kola mensup doktorlar her hafta nümüne köylerine gide- rek köylünün sıhhatile yakından alâkadar olmaktadırlar. izmire gelen muhacirler “Ayayani namındaki yunan ve purile İzmire Yugoslavyadan S1 Türk mubhaciri gelmiş ve hükümet tarafından mürettep mahallerine gönderilmiştir. da ziyaret etmelidirler Diyebilirim ki Türkiyenin ve hattâ Avru pann hiç bir tarafında böyle tabii manzaralı güzel bir mesi- reye tesadüf olu- Bamaz. Bu suda (Ankara postası) filminin bir kas- mi ikmal edi miştir, | Sardivan mev- | kiinde ayni İzmir | usulü üzüm bağ- ları yetiştirilmiş- tir. Bu mevkie | çıkaılıncı kendini Bursanın Ke; neder. Adayı, Sapancayi; ve gölünü doya doya seyretmek | kabildir. Memlekette yalnız 50 metre i falarında Erenler tesmiye edilen küçük bir tepe de mevcuttur. Bu tepe şehrin nirengisi olmak itiba- İnsan inde zan- rile kule vazifesini de görmekte. dir. İnşaat çok fenni bir tarzda- | dır. Gayet muntazam ve her şe- | yin ayrı ayrı çarşıları vardır. Şehrimiz hemen hemen vilâyet lerimiz mesabesinde büyük bir kazadır, İstanbul usulü otelleri, gazinoları, bahçeleri, sineması ve şehrin tam merkezinde en mute na çam ağaçları, ve çiçeklerle be- zenmiş bir parkı da mevcuttur. Mükemmel elektril dır. Parkla istasyon büyük asfalt caddesini temiz, aile bahçeleri dondurmacılar ve tat lıcilar süslemiştir. Hayat çok ucuzdur. Maarif te çok ileridedir Merkezde yedi ilk mekteple bir de muhtelit orta mektep mevcut. tur, Talebenin fazlalığından bu şekil kâfi gelmemektedir. tesisatı var. arasındal Esrarengiz ağaç bir ağaç var Bayındır kasabasında doktor Yasin Şakir beyin evindeki bak- çede sinsi kimse tarafından bilin meyen garip bir ağaç vardı Portakal büyüklüğünde ve ağaç kavununa benziyen meyveler ve- ren bu ağacın yaprakları büyük yaprağı kokusundadır. Yasin Şakir. bey, bu garip ağacın isimsiz meyvelerinden ve dalından bir parça kesmiş ve mıntaka ziraat müdürlüğüne ge tirmiştir. Ziraat müdürlüğünde ve hatta İzmirde bu ağacın bilen olmamıştir. Ağaç dalı ve meyvesi ziraat vekâletine gönderilmiştir. Ispartada belediye intihabali Isparta 8 ( A.A.) — Belediye intihabatı. eylülde yapılacaktır. Bütün intihap hakkını taşıyanların cetvelleri yapılmış ve muameleleri ikmal edilmiştir. Diğer intihap hazırlıklarına da 270 ve mmm 9 Ağuster 194 KITAPLAR ARASINDA Radyo konferanslarım Selim Sırrı bey tarafından ber! hafta muntazaman radyoda isti- fadeli bir konferans veriliyor. Üs- tat konferanslarında bize bazan terbiyeden, bazan ( jimnastikter bazan Avrupada gördüklerinden, bazan da memleket içindeki se yahatlerinden tatlı tatlı bahse- der. Radyoda Selim Sırrı be; 'konferanslarını dinlemek hakil bir zevktir. i Selim Sırrı bey bu konferans- ları bir arada topliyarak «Radyo konferanslarım» onamı altında neşretmeğe başlamıştır. Radyo konferanslarınin birinci cildi ge- çende çıkmıştı. İkinci li de bir kaç gün evvel mesredilmiştir. Eser baştanbaşa zevkle okünacak ya- zılarla doludur. Karilerimize €se- Ti bilhassa-tavsiye ederiz, Verem va alkolizm Doktor İbrahim Zati bey sık kıymetli eserler neşreden adamlarımızdan bi ir, Doktor eserlerinde bilhassa alkolizm ile mücadeleyi hedef ittihz etmiştir.” İçkinin vücutta yaptığı tahribati açık bir surette anlatarak halki alkolizmden kurtarmak için uğ- İbrahim Zati bey son günlerde «Verem ve alkolizm» isimli bir eser neşretmiştir. Eserde alkoliz- min verem üzerindeki tesiri anla- tılmaktadır. Muharririn Avrupa eserlerinden alarak neşrettiği bir istatistiğe göre hiç içki kullanmı- yanların çocuklarında verem yüz de 87, mutedil 107, oldukça çok içenlerin 16,7, daima sarhoş halde yaşıyanların 21,7 dir. Anarşizm Son zamanlarda dünya muhar- rirlerinin istifadeli eserlerini bi- rer birer türkçeye çeviren Hay- dar Rifat bey, Kroputkinin Anar- şizm eserini de tercüme et: . Haydar Rifat bey anarşistlikten ne kastedildiği anlaşılmak üzere bu eserden daha veciz bir eser bulamadığını kitabın söylüyor. kullananların başında Abone Ücretleri üreme © Ben SENELİK 1400 kuruş 2700 kuruş SAYLIK 750 > 1450 » SAYLIK 400 » 800 » LAYIK 159 >» — o Pesla itüihadına dahil olmayanı ecnebi momlakatler: Senelik 9600, altı aylığı 1900, Aç aylığı 1000 kuruştur. Benehi Ares tebdii için yirmi beş Kuruşluk pul göndermek kizimdir. abiler: 28 — Kuzahıar & 68 5 hak Cöneş Oğlak Akçam Ya E 70 BAZ ön aş İZ 1 Ve BAZ S0 1üğ0 A2 MZ naz İarehana: Bahli civan Avmsle Sk. 13 Ne. Dikili iskelesinden Yunanistana ihraç edilen hayvanlar Temmuz ayında Dikili celes sinden Yunanistana yapılan hay- van ihracatı şudur 26 baş beygir ve kısrak, 4 eşek, 10 tay, 143 öküz, 224 inek, 16 manda, 5 boğa, 270 dana, 3 bu- zağı, 40 malak, 50 düve, 110 tosun olmak üzere 937 baş hay- van ihraç edilmiştir. Bunların para tutarı 19799 liradır. Bundan başka aym ikeledem gübre devam edilmektedir.