7 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

7 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Çocuksuz kadın... AKŞAM ürik, mücaogi, ii in Mey? ağaç gibidirl... e Sene 16 — No: 5685 — Fiafı her yerde 5 kuruş SALI — 7 Ağustos 1934 “Hitler: “Almanya, Avusturya ile her halde birleşecek,, diyor M. Mussolini arşidük Ottoyu Avusturya tahtına çıkarmak istiyor Londra 6 (F. İstanbul) — Ak man başvekili M. Hitler, yeni bir barp ihtimali mevcut olup olma- dığı hakkında fikrini soran Daily Mail gazetesi muhabirine şu be- yanatta bulunmuştur: — Bir harbin doğurduğu felâ- ketleri, Almanya her memleket- ten daha ziyade bilir. Bugünkü hudutlarımızın o muhafazasından başka bir şey istemiyoruz, Ancak tecavüze uğradığımız takdirde harbedeceğiz. Her hangi bir müstemleke el- de etmek için bir Alman neferi- nin bile kanını feda ctmiyece- ğim. Bir gün bizden kabul edile. miyecek şeyler istiyebilecek olan kuvvetli bir düşman çemberile muhat bulunuyoruz. M. Hitler Avusturya meselesi hakkındaki suale de şu cevabı | sermiştir: — Avusturyaya hücum etmiye- "ceğiz. Fakat Avusturya ile Ak mânya arasındaki eski münase- | betleri tekrar ihya etmek istiyen- | Arşidük Otto leri de bu hareketlerinden menet- miyeceğiz. Almanya - Avusturya ittihadı bugünün meselesi değik dir. reyi âm ile halledileceğinden emin bulunuyorum. Avusturya Alman Bulgaristan Türkleri çok fena vaziyettedir Döğ Bulgaristan Türklerinin vaziye- ti hakkında Sofyadan uzun bir mektup aldık. Mektupta, bunların vaziyeti pek acıklı bir surette tas- vir ediliyor. Mektubun bazı kısım- larını aşağıya dercediyoruz: «Bulgaristan Türkleri büyük bir tazyik altmda inlemektedir. Bunu yapan bir kaç baldırı çıplak veya serseri değildir. Bulgar matbuatı- run teşvikile hareket eden kimse- lerdir. Bulgar gazeteleri son zamanlar- da Türkiye hakkında hiç de dost- ça sayılmıyacak yazılar yazıyor. lar. Türkiyenin Trakyada bir umu- mi müfettişlik ihdas ederek bu kıt. aya daha büyük bir ehemmiyet vermesini şaşkınca bir hareket ad- dediyorlar ve tahrik amiz neşri- yatta bulunuyorlar. Resmi memurlar da. tazyikten geri kalmıyorlar. Şumnunun bir çok köylerinde Türk ağaları ka- rakola davet edilmiş ve kendile. rinden elân haber alınamamıştır. Eski Cumanın Zağralı köyüne giden memurlar: «Kocalarınız $i- tâhları nereye sakladılar?» diye tehdit etmişlerdir. Bu tehdit üze- rine Mustafa karısı Kerime hasta- Tanarak ölmüştür. Tazyik şehirlerde de vardır. Bir çok (kasabalarda rakollara — davet vülmektedir. edilerek dö- Eski Cuma. halk ka. | dan Osman pazarına müşte gülen, sebepsiz yere hapse tıkılan, > emlâk alınanlar pek çoktur ri nakleden Müftü oğlu Ali, Tıkız oğlu Mehmet ağır surette döğül müşlerdir. Gene Eski Cumadan Toplu oğlu Ali harmandan evine gelirken bir çavuş tarafından ki- lıçla yaralanmıştır. Hükümet bu hâdiselerin faillerini bile aramak zahmetini ihtiyar etmiyor. (Devami 2 nci sahifede) Defterdar faciası Lutfiye hanım isminde bir ka- dının Defterdarda üç “çocuğunu denize attığını, bundan dolayı tabbı adlide muayenesine lüzum görüldüğünü yazmıştık. Lutfiye hanım tıbbı adlide müşahade altında bulunuyor. Yakında rapor verilecektir. Fakat bu ittihat meselesinin | imart şehitleri ve Cumhuri- ——— YE 24240 (idare) - 24249 g ahrir) - 24248 Je lead 20113 (Klişe) larının Almanya ile birleşme ar- zularını izhar etmeleri tabiidir.» Italyada bir mülâkat Londra 6 (A.A.) — Daily Te- legraphin Roma muhabirinden: Avusturya tahtına nazmet Ar. şidük Ottonun bu ay içinde M. Mussolini ile görüşeceği ve bu görüşmede Avusturya Obaşvekili M. Sehuschniggin de hazır belir nacağı malümdur. Habsbourglara müsait mahafil, M. Mussolininin Habsbourgların tahta geçmelerine daha ziyade müsaadekâr, papelığın ise tama» men taraftar olduğuna dair çi- kan şayialarla fazla heyecana düş- müştür. Viyana 6 (A.A.) — Memleket, tabii manzarasını iktisap etmek üzeredir.Örfi idare ile diğer mem- nuiyetler kaldırılmıştır. O Bunum- la beraber, sokaklarda bir çok asker ve polis müfrezeleri görül mektedir. Üç mühim eser Konservatuar ar binası, 16 yetin onuncu yıl dönümü abideleri Belediye, 934 £ 934 senesi bütçesile bu sene üç mühim eserin inşasma | başlıyacaktır. Bu üç mühim eser- den biri üç dört yüz bin liraya malolacak muazzam bir konser- vatuvar binası, diğeri 16 mart şe- hitlerinin namlarını taziz U için Şehzadebaşında yapılacak abide, üçüncüsü de cumhuriyetin onun- cu yıldönümünün hatırası için Beyazıtta dikilecek abidedir. Belediye bu üç mühim eserin hem şehri güzelleştirmesi, hem de istihdaf ettikleri maksadı canlan- dıracak surette sanat kıymetini haiz olması hususlarına bilhassa dikkat etmektedir. * Belediye, bu eserlerin alelâde bir surette inşa edilmemesi için mimarlarımız arasında bir plân müsabakası açmıştır. Müsabaka- ya iştirak edecek olan mimarları- miz altı ay zarfında hazırladık. | lari plânlari belediyeye tevdi edeceklerdir. Belediye, müsabaka şartlarını gazetelerle ilân etmiştir. Vali Mu- hiddin bey, bu mevzu etrafında kendisile görüşen bir muharriri- mize demiştir ki: «— Türk mimarlığının kıymet ve şerefini tebarüz ettirecek olan bu. müsabakalara bütün mimar. larımız iştirak etmelidir. Bu üç eser, büyük kıymetli birer abide olacaktır.» Hamdullah Suphi b bey geldi Bir müddet evvel Atinaya gi- den Bükreş sefirimiz Hamdullah Suphi bey dün İstanbula gelmiştir. | a, Napolide lide gördüklerimiz © Şehirde herşey ikiye ayrılmış: Faşizm ve faşizm aleyhtarlığı Hattâ kral polisi ve faşist polisi diye iki nevi zabıta var Toprak altından çıkarılan Pompelnin umumi! görünüşü Napoli temmuz — Napolide en korkunç şey, bahşiştir. Size yol gösteren adama bile bahşiş ver- mek mecburiyetindesiniz. Bir iki lâf söylediniz mi gayri ihtiyari ek ler uzanıyor, Yalnız işin bir tarafı iyi. İtal- yanlar bahşişte o kadar müşkül. pesent davranmıyorlar, Meselâ Napoli sokaklarında bir tek Türk sigarası da mükemmel bir bahşiş- tir. Kahvelerden birinde dört beş | * arkadaş oturuyorduk. Derhal bir müzik heyeti geldi. Üç kız, iki er- kek.. Kızlar kitara, erkekler ke- man çalıyorlardı, hemen başladı- lar. Dakikalarca çaldılar.. Nihayet bitti, kızlardan biri elinde bir tep- si ileriledi: v Gürültü yasağından sonra!.. — Mösyö! — Ah matmazel! Maatteessüf İtalyan parası pr Eğer Türk pi rası alırsanız!.. — Türk sigaranız var mı? — Evet!.. — O halde sigara veriniz! Tepsinin içine bir tek sigara at- tık. Memnun oldu. Gülerek yanı mızdan ayrıldı... Napolide parsa toplamak mas halli bir âdettir.. Burada yüzlerce seyyar musiki heyeti var.. Bir gen- ci bir kızla deniz kenarında, bir ağaç altında, yahut tenha bir yer. de yakaladılar mı başlıyorlar çak Dil a düşmiyen bir naka- rat var: (Devami 4 üncü sahifede) ,