18 Şubat 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

18 Şubat 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

AAA MAMA ve yeniliklerini tatlı €şsiz bir arkadaş olacaktır. hmm a... > » Eşsiz bir mecmua ve her Perşembe size günün en meraklı hadiselerini tatlı anlatan Sene 17 — No: 5868 — Fiatı her yerde 5 kuruş PAZARTESİ — 18 Şubat 1935 İtalya, 170 milyon harb masrafını göze almış! Harb çıkarsa, harekât Somalide olacak 70,000 faşist gönüllü gitmek istiyor Roma 17 — İtalyan başvekili » Mussolini Habeş - İtalyan hu- “dunda * Afdub mıntakasında iç kubulan son kanlı çarpışmaya talyanların sebebiyet verdikleri kkında * Habeş hükümeti tarü- Wdan neşredilen tebliğe çok kız- Bastır, Salâhiyettar (o bir o hükümet yeombaı - İtalyanın o Habeşistana AŞI askeri sefer yapmak için 170/000,000 milyon İngiliz liralık it masrafı göze almış olduğunu *öylemiştir. akat buna ve son kanlı çar- #MAYI müteakib ilân edilen kıs- mi seferberliğin o tamamlanması- MA tağmen askeri harekâta giri- tilmeşi İtalya tarafından düşünül. Memektedir. Harb hangi mıntakada olabilecek ondra 17 — Adenden telgraf- bildirildiğine göre İtalyan - Habeş hududundaki vaziyeti bi- benler, #ücnie - Somalide Wahval y ıntakasında harb olabilir. Zira Hi mıntakanın hem suyu, hem de boldur. ile mıntakasına gelince, Piş bu- Sağda mülâzimi Atıf, solda mülâzım Salim DOŞUNCELER mim kaş Sep | l KIŞ GÜNEŞİ Açtı. Aldanmayın, bu açan ; Süneşid vin Yem kar topluyor havalar- Sait bir yağının yağar, ime ince, deri, Mi hani adına sahmak öslatamz Ye ağ Sidi dindi, şimdi dinecek di. ke Hünuge imar ve bal gibi olatır si böy, ğa döndürür. İşte kış güneşi de Aday, ni, böyle iki yüzlü bir nesnedir; | Dağa, “ahmak ilanı dense yeri var, Sandı dersiniz, “paltoyu star, 5 karesnz, sonra birden bi- İ rami İN Habeş kralı, Adis Ababada sarayın civarında imiş olan muntazam Habeş askerlerinin önünden otomobi rası tamamile çöllük olduğu ci- hetle, erzakı ve suyu kıttır, Bina. enaleyh bu mıntakada geniş as- keri hareketlere girişilmesine im- kân yoktur. Adis Ababada müzakereler Paris 17 — Adis Ababadan tel- grafla bildirildiğine göre İtalyan Somelisi ile Habeşistan arasında | * bitaraf bir mıntaka tesisi için ) Fakihe Gabta Esma N Üstanbul) idir. (Seyhan) Bundan tam 27 yıl önce ilân edi- Wi len meşrutiyet inkılâbının anahtarını, ilk muvaffakıyetini teşkil eden bu yok heyecanlı ve meraklı yakayı (Akşam) sütunlarında neşretmek Gl üzere iken birdenbire tehir ettik. İl)! Tetrikanın manharriri, son dakikada Yil elde ettiği mühim vesika ve mem- (li Meşrutiyet inlalâbinin 24 saat (l içinde ilân edilmesindeki gizli mu- (fi vaffakıyetin iç yüzünü gösteren bu tarihi vakanın (Akşam) okuyucula. Yi rı tarafından büyük bir merak ve Gi alâka ile okunacağına süphe yoktur, ea Hi EN önümüzdeki Perşembe cünü | Veli Yaşın (Kayseri) (Dr. Tevfik Aslan (Kastamonu) Ankarada büyük bir kütübhane yapılacak Ankara 17 (Hususi) -— Maarif vekâleti Ankarada büyük bir kü. tübhane yapacaktır. Maarif müs. || teşarı bay Rıdvan Nafiz, Ankara- >” İ nın büyük bir ihtiyacını karşılı yacak olan bu kütübhane hakkın- da diyor ki: — Kütübbancnin projelerini ya- pıyoruz. Binanın nerede yapıla. cağı henüz belli değildir. Maarif kütübhanesinde Türk inkılâbına aid ayrı bir kısım da bulunacaktır. Kütahyada zelzele , Kütahya 17 (A.A.) — Akşam saat birde burada on beş saniye kadar devam eden bir zelzele ol muştur, Zelzele şiddetli olduğun- dan herkesi korkutmuştur. Hasar yoktur. re iş değişiverir, bir kar, bir yağmur, bir soğuk; bal gibi titrer, baz gibi do, | narsınız.. Kış güneşleri yalniz insanları değil tez canlı yemiş ağaçlarını, gös terişi” seven “çiçekleri bile kandırır. Bu dilsiz kardeşlerimiz bile ona kanarak, boyalarıyla, kokularıyla dile gelirler. Siz siz olun, ne yaz'yağmürlarna, ne kış güneşletine kanın. Biri ıslâtmıyaca- dm der, wlatır; öbürü isitacağım der, dondurur sonuşda... Orhan, Selim ) Maarif kütübhanesi| ARSEN LUPEN Roman serisi tamamlandı a 6cı ve sonuncu cilt çıktı (Forma 107.126) Fiyeti: 80 kuruş AKŞAM KİTAPHANESİ Telefon: 24240 (idare) - 24249 (Tahrir) 24248 (Matbaa) -20113 (Klişe) ingiliz liralık General Radefin başvekil olacağı söyleniyor Bulgar kabinesinden nafıa, maliye ve hariciye nazırları çekileceklerdir Emi Mevkli sarsıldığı söylenen bulgar kabinesi Azası bir arada (E işaretli zat başvekil olacağı söylenen cenoral Radeftir) Sofya 16 — Zlatef kabinesi AÂzası arasında, geçimsizlikler ve kabineyi tutan askeri cemiyette anlaşamamazlıklar çıkmıştır, Askeri cemiyet âzasından bir kısmı, bugünkü kabinede maa- rif nazırı sıfatile bulunan general (Devamı 4 üncü sahifede) Maarif teşkilât kanunu Tedrisat müdürlükleri birleştirilecek, vekâlette-müşavirlikler ihdas edilecek Ankara 17 (Hususi) — Mart ta yeni Millet Meclisi açıldığı za- man maarife aid bazı yeni ka- nun lâyihaları verilecektir. Bun- lardan biri maarif vekâleti teşki- lât kanunu lâyihasıdır. Bu lâyi- ha henüz hazırlanmaktadır. Bu lâyihaya göre, maarif ve- kâleti teşkilâtı yeni baştan kuru- lacaktır. Elde ettiğim malümata göre, ilk, orta, yüksek tedrisat “müdürlükleri, tedrisat umum mü- — Televizyon cakmış!... sayesinde bir yerden bir dürlüğü ismi altında toplana- caktır. Bundan başka iktisad, ziraat, nafıa vekâletlerinde olduğu gibi, maarif vekâletinde de müşavir. likler teşkil edileceğinden müşa- virler, Avrupada tahsil görmüş, uzun müddet maarif mesleğinde bulunmuş ilim adamlarından seçi- lecektir, Avrupa ve Amerikadaki terbi- ye ve mektebcilik cereyanlarını (Devamı 4 üncü sahifede) —Yenikapı sokaklarında — yeri görmek kabil ola» — Yaşasın!... En nihayet bizim sokağın halini belediyeye göster. menin yolu bulundu desene!...