19 Şubat 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

19 Şubat 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

ARSEN LUPEN Romay serisi tamamlandı 6cı ve sonuncu cilt çıktı (Forma 107-126) Fiyeti: 80 kuruş AKSAM KITAPHANESİ FAZIL AHMET İsmi altında Değerli edibimizin kitabeleri, şiirleri ve hiciv- leri bir araya toplandı, nefis bir kitab şeklinde YENI ÇIKTI AKŞAM KITAPHANESİ 80 kuruş SALI — 19 Şubat 1935 Le eme — Sene 17 — No: 5869 — Fiatı her yerde 5 kuruş Telefon: 24240 (idare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) ——— Habeş imparatoru: “Daimi ordumuz; Ayasofya avlusunda çok takviye kıtaatı almadan topraklarımızı mühim eserler bulundu Uzun bir tünel, sütun başlıkları ve bir müdafaaya kâfidir,, diyor Italya büyük sevkiyata hazırlanıyor. Habeş imparatoru: “Cebir ve tehdidle müzakereye giremeyiz,, diyor Habeş impara- toru Adis Aba- badaki © ingiliz Ajansı mümessis line mühim be- Yanatta buluna- tak demiştir kis ki; «İtalya hükü- Metinin italyada ihtiyati / tedbir olarak seferber- lik yapmış ol Ması son derece- de teessüfümü <elbetti, Bu ted. bir itimadı bozar Ve halkın şüp- ini artırır, Manhaza ital | Yanın bu hare- “eti, © mevcud ihtilâfı hakem Yüsıtasile halletmek için vermiş olduğum ahd ve kararı asla bo- Soldan, sağa doğru: Mülâzirm Mehmed Ali, topuçu mülâzmmi Salim, O Nezir ( e Habeş mıtraiyöz ofradı zamıyacaktır, ld oturan), süvari mülâzmı Agâh (ayakta), milâzm Atıf, Osman Cevdet Bir ay evvelki (Akşam) nüshalarile neşredileceğini ilân ettiğimiz bu ta tefrika; çok heyecanlı ve meraklı sahnelerile yakın tarihimizin henüz ta- bir vakasıdır. mühim vesika ve membalarla ir o İisanla yazmış, en küçük teferrilatın bile doğ. iz davranmışlır, . U bir aylık gecikme içinde eserini yeni ve çıkmıyan bu mühim saf. “ einen benim önüme, göz ah Vi ayd l işık denince, ben, ya bir yolun ta dibinde kırpışan | damlasını anlarım; ya uzak a yakılan ateşlerin yıldız. ? Ya da uzaklaşan bir geminin ye gelir gözümün önüne, ve, 1 anlıklarda açmış, boyası bi Kula, Yalara, kokusu duyulmuş ko- , “hzemiyen bir çiçeğe benzer. Bn, 1. Yatıyan, büyüyen ve ölen bir ZE, Ondan değil midir hi, adam | İ başsız ve sonsuzdur. Aydınlık bizim dı. şymızda, bize bağlanmadan var olan varlık gibidir. O da bir kımıldanma, bir değişim içindedir, ancak bu kımıldanış ve değişimler bir sonsuzluk içinde ol. dukları için onları çok kez kavrıyama- yız. Işığın bize yakınlığı, bize sokülgan- lığı, onun da bizim gibi büyük aydın- bk içinde bir damlacık yaşayıp, bir | damlacık ölmesinden geliyor saniyo- ram.. Orhan Selim Avusturya hudu- dunda hazırlıklar Italya iki kolordu topladı, Almanya da hazırlık yapıyor Paris 18 (A.A.) — Deyli telg- rafın Viyana muhabiri şunları bil dirmektedir: «Almanyanın ce mub hududunda, endişe verici ha- zırlıklarda bulunduğunu zannet- tirecek sebebler varır. Bavyera- daki ilk üç fırkanın hareket ha- linde bulunduğu bildiriliyor. Muhabir, buna mukabil İtal yanın da İtalya « Avusturya hu- dudunda ve bilhassa Brenner ü- zerinde iki kolordu seferber et- tiğini de ilâve etmektedir. B. Mussolininin bu ani emrine sebeb, şimali Afrikaya İtalyan kı- taatının gönderilmesinin, Avus- turyada bir nazi isyanını teşçi et- mek ihtimali korkusudur. Yeni saylavlar Zühtü Akın (Kırklareli) Mebrure Gönenç (Afyon) Rıza Esen Rahmi Selçuk (Kırşehir) Balıkesir) Yeni anlaşma Fransa ile ticaret muahedesi konuşmasına başlanıyor Ankara 18 (Hususi) — Fran sa ile aramızda yeni bir ticaret anlaşmasi yapılacaktır, Türkofişi anlaşma için hazırlıklarını bitir. miştir. Bir iki gün içinde konuş- malara başlanacaktır. Fransa ti- caret mümessili bu münasebetle İstanbuldan gelmiştir. Her anlaşma gibi bu anlaşma da malımızı alan memleektlerin malını almak üzere yapılacak- tır, karıldı Dün meydana çıkan işlemeli mermerlerden bir kısmı Ayasofya müzesinin avlusun- da başlanan hafriyata, havaların düzelmesi üzerine devam edil mektedir, Hafriyattan alınan ne- ticeler, gün geçtikce daha ziyade ehemmiyet kesbetmekte ve her gün yeni bir tarihi esere tesadüf olunmaktadır. Avluda hafriyatın devam ettiği büyük saha tel ör- gü ile çevrilmiş ve müzeyi gez meğe gelenlerin avluya girmele- ri yasak edilmiştir. Evvelki gün kazılan yerlerde tuğladan kemer halinde yapılmış uzun bir tünele rastlanmıştır. Bu tünel topraktan iki buçuk metre derinliktedir. Bunun Ayasofya binasının yapılışından bir kaç yüz sene evveline aid olduğu tah- min edilmektedir. Hafriyatı ida- re eden Alman asarı âtika ensti- tüsü mütehassısları dün bu tünele girmişler ve uzun müddet tünel içinde kalarak tetkikatta bulun- rauşlardır, Tünelin boyu da ol dukca uzundur ve baştan niha- yetine kadar ayni şekilde munta- zam tuğladan yapılmış kemer ha- Ayasofya avlusunda bulunan tünel Bundan başka hafriyatta çok büyük ve mermer kubbe parça- larına da raslanmaktadır. Bun- lardan biri dün çıkarılmıştır. Bi- risi de bugün öğleden sonra çi- karılacaktır; Gerek tünel ve ge rekse büyük sütunların, sütun Haşmetlü girib hazretleri!...