6 Mart 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

6 Mart 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

PİERRE BENOİT : ARSEN LUPEN DEVLER KALDIRIMI Halit Fahri Türkçeye çevireri : 330 sahifs - 75 kuruş - yarın çıkıyor AKŞAM KITAPHANESİ ÇARŞAMBA — 6 Mart 1935 AKŞAM Sene 17 — No: 5884 — Fiatı her yerde 5 karuş Roman serisi tamamlandı 6 büyük cilt Her cildin tiyeli: 80 kuruş AKŞAM KİTAPHANESİ Telefon: 24240 (idare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) m sağa doğru: Son isyanda elâkaları olduğu için yakalanan Venizelistler kelepçe ile tevkifhaneye götürülürken, ortada siperlerden âsilerin zerine ateş eden askerler, topa tutulan kışlada güllelerin açtığı delikler. Şarki Makedonyadaki âsiler | Çocuklara aid yeni bir çember içine alındılar Yunan resmi mahafili bugün yarın sükünetin iade edileceğini umuyor Venizelos kaçmağa hazırlanmış Âtina 5 — Dün Selâniğe tay- © ile giden harbiye nazırı ge- Maral Kondilis dün gece başvekil bay elinle görüşmüştür. Har- ve nazırı Şarki Makedonyada- ki âsiler larını ve mütemadiyen hükü- Şt konaklarına dehalet ettikle- ive bugün vaziyetin tasfiye söylemiştir. çember içine alın- Hükümetin dün ga pr vaki olan tebliğatına gö- Gümülcinedeki fırka kuman- yu Yelistransi maiyetindeki etlerle Dramada toplanmiş di, âsilerin üzerine yürümekte- Serez şehrini âsilerden geri liva kumandanı Yoanidis ma üzerine yürüyor. Bu iki Vet, Dramadaki âşileri ihata Maş ve teslim olmağa icbar ceker dir. Mzeas kaçmağa hazırlanmış Paris & (A.A.). — Atinadan Unal gazetesine bildiriliyor; | “ri resmi kaynaklara inanıla- 4 olursa, Girid vali yor ile sabık vali. arakis, Venizelosun dye dizilmişlerdir. till, akametle neticelendiği eya ie Venizelosun 12 adalara, ii hut ki Mısıra kaçabilmesi. Eli kruvazörü emre âmade #rimaktadır. (Devamı 4 cü sahifede) büş UNC O ZLER. ELER maavini ! muavini emrile.. | İsyan hareketinin başında bulanan M. Venizelos Atinada ihtilâl nasıl başladı? li bara gönderdiği mektub yedinci sahifemizdedir. GÖK YÜZÜNÜN TÜRKÜSÜ va a bir yaz derik yyl gökyüzü- Sagi Sakları bana sonsuz türküsünü a Dal, Bu türkünün kulaklarımda ka» Ney, a e sıra gözetmeden Sa, ylnde ne boş, ne son, ne ağa. A da bae, ve gökyüzünün doğum kütü- ti, kafanızın, çocuğu ölüm denen Dağı, ” m birleşişin gökyüzü anasıdır. . Evini durmadan geçişin beşiğidir 9 “lim; gökyüzüne gökyüzüne akm, yüreğiniz kabar. sın ae. Gökyüzünde ne aksakallı bir koca kişi, ne elle tutulmaz, gözle görülmez olan! Gökyüzünde ne boş, ne son, ne aşağı, ne yukarı. . Benzetmeyin gökyüzünü gök boyalı bir allasa; atlas yırtılır, Gökyüzü altın kalmalı bir kubbe değildir; kubbe yı- kalır. Gökyüzü ne Kmde bilir, ne gül- .Şeker fabrikaları şirketi kuruluyor Esas hakkında: anlaşıldı, nizamname yapılıyor Ankara 5 (Hususi) — Şeker fabrikalarının anonim şirket ha- linde birleşmesi için yapılan tet- kikler bitmek üzeredir. Şimdi ni- zamname yapılıyor. Muhtelif şe- ker fabrikalarında sermayesi bu- lunan bankalarn şeker şirketine iştirak şekli hakkında anlaşma olmuştur. Şirektin merkezi Ankarada ola- caktır. Sermayesinin 22 milyon lirayı bulacağı söyleniyor » Büyük bir hava dretnotu Amerikada dört toplu tayyareler yapılıyor Londra 5 — Deyli Meyil ga- zetesinin Nev York muhabiri ga- zetesine şu malümatı telgrafla gön- dermiştir: — Amerikadaki havai seyahat müessesesinin bahri bürosu, üç senelik telkikat neticesinde iki satıhlı bir tayyare yapmıştır. Bu tayyareye hava dritnotu adı veri. lebilir. Amerika bahriye nezareti yeni tayyarelerden seksen dördü- inşası için siparis vermiştir. o Cümlesinin masrafı 560,000 İngiliz İirası tutacaktır. Bu hava tersaneleri bu senenin sonuna kadar teslim edilecektir. Çifte Wosp motörleri 700 beygir kuveti vermekte ve saatte 200 mil sürat temin etmektedir, nün derhal Tayyarenin kanadlarında elek- trik ile ateşlenebilecek iki top var- dır. Bundan başka tayarecilere mahsus oturacak yerlerde mü- dafna maksadile kullanılacak iki ten deha vardır. kanun lâyihaları Bu sene Meclisten çocukları alâkadar eden bir kaç kanun çıkacak Ankara 5 (Hususi) — Bu se- | ne içinde çocuklara aid bir kaç kanun çıkacaktır, Bunlardan biri, himayei itfal reisi Kırklareli say- lavı doktor Fuadın meclise ver- diği lâyihadır. Bu lâyihada ço- cukların sinema © ve tiyatrolara girmeleri yasak ediliyor, Sine- malar maarif idaresinin tayin e- deceği (o terbiyevi (o mahiyetteki filimleri çocuklara gösterecekler» dir, Kanun lâyihasının esbabı mu- cibesinde, sinemalarda gösterilen filimlerin çocuk terbiyesi üzerine olan o tesirlerinden, ve bunun fenalıklarından bahsetmektedir. Maarif vekâleti teşkilât kanu- İ nunda da çocuklara aid yeni hü- | kümler vardır. Lâyiha ilk tahsil | çağında olan çocukların. tahsille- rine devam imkânlarını temin etmektedir. İlk mekteb kadrola- rının müsaid olduğu yerlerde, ders saatinde, sokakta dolaşan bir çocukla zabıta meşgul olacak- w. Gene teşkilât kanunu mucibin- ce sınai ve ticari müesseselerde çalışmak mecburiyetinde olan ço- cukların okutulmasını pâtronlar temin edeceklerdir. Bu suretle fabrikalarda, imalâthanelerde, ço cuklar için de okutma odaları teşkil edilecektir. Bu odalarda iş saatleri arasında çocuklara oku- ma yazma öğretilecek, bunun bü- tün masrafı patronlara aid ola- caktır, İş kanunu lâyihasında da, ço- cukları alâkadar eden maddeler vardır, Sanayide 14 yaşından kü- çük çocukların çalıştırılması ya- sak edilecektir. (Devam 4 cü Sü sahifede)