5 Mart 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

5 Mart 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

ARSEN LUPEN Roman serisi tamamlandı 6cı ve sonuncu cilt çıktı (Forma 107-126) Fiyeti: 80 kuruş AKSAM KİTAPHANESİ Sene 17 — No: 5883 — Fiatı her yerde 5 kuruş ak m Makedonyada m SALI — 5 Mart 1935 her vamta ile öğrenınek ANKARA Hükümet merkezimizin e« “İ halini ve geçirdiği tekevvi halial, bugünkü 'öalarını hemen ko.ayıdır. Fakat Yakub Kadri'nin “ANKARA, sında yarınki Ankara'nın da be olacağını bileceksiniz! Fiyeti: 1 lira- AKŞAM KITAPHANESİ Telefon: 24240 (idare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Asilerin Selânik üzerine ileri hareketi durduruldu, mukabil taarruz başlıyor - Selânik limanı kapatıldı, hiç bir gemi girip çıkamıyor Atina 5 (Hususi) — Alınan son - > ere göre isyan hareketi Ve- hizelos tarafından uzun zaman- beri iyice düşünülerek hazır- İanmıştır, Venizelos, harb gemi- ek Giride geldikten sonra bir ka Girid askerini gemilere bin- ve Selâniğe gönderecekti. Yni zamanda Makedonyada ihtilâl başlıyacağından Girid ihtilâlci kuvvetlerle birle. terek Atinaya doğru yürümeğe Baslı yacak ve bu suretle hükümeti | ve geçirecekti. Tayyare bambardımanları ge “erde hasara sebeb olduğundan Mİ fırkası yola çıkamamıştır; €r taraftan hükümet Venize- basn bu tasavvurunu haber almış Ve derhal şiddetli tedbirler ittihaz ' İştir, Selânik limanı gemilere ka ıştır, Gündüz ve gece lima- pe çıkmak yasaktır, Gece- Karaburun ve sair fenerler yacaktır. Karaburuna bü- ka, toplar konmuş, her ihtimale 1 tedbirler alınmıştır. akedonyada muharebeler ina 5 (Hususi) — İsyan ha- iletinin asil merkezi Şarki Ma- dadır. Burada âsiler Se- & ve Kavalayi ele geçir- Siliclir. Asiler Selânik üzerine Ki ümeğe başlamışlardır. Fakat İli e âadık süvari kuvvetleri hareketini o durdurmuştur. ylümet üç sınıf askeri silâh ak ği Makedonyaya gön e başlamıştır. Bütün ösilere karşi büyük bir Tuza başlamışlardır. Taarruz Merekerini harbiye nazırı general, tal ilis idare edecektir. Gene- Kondiliz dün tayyare ile Se- R gitmiştir. iler beta slm iedE Semilerin tamiri bitmiştir. bir iki güne kadar denize *caklardır. Nan harbler faaliyete başladı bah 5 (Hususi) — Divanı ti, faaliyete başlamıştır. Âsi- Rakı, bütün emlâki zaptedilmistir. 1, Sumhur âsilere hitaben bir kı, & neşrederek bunları ie itaata davet etmiş, bu su- memleketi tehdid eden fe- Sirin önü alınabileceğini bil ir, Zi iie gelen haberlere göre Ma Girid valisini ve bir ge- de, öldürmüşlerdir. Tayyare- imiz, atilan bombalarla âsi harb inden birinde yangın çık- Âsiler tarafına geçen Eli kruvazörü Averofta 225 zabit ve asker kurşuna dizilmiş Venizelosun Giriddeki evi tayyareler tarafından tahrib edildi Atina 5 — Âsi filoyu bombar- dımana giden tayyareler dönmüş- lerdir. Pilotlar Averof zırhlısına iki tane 112 kiloluk bomba isabet ettiğini, geminin arka tarfında yangın çıktığını bildirdiler. Bu- rada Averof gemisinde isyana ni- hayet vermek istiyen 225 zabit ve askerin kurşuna dizildiği, ce- sedleri denize atıldığı söyleniyor, Atina 5 (A.A.) — Âsi gemilere karşı büyük hava taarruzu bu sa- bah tekrar başlamıştır. Bu ge DÜŞÜNCELER SÖZÜNDE Adam oğullarının en güçlükle kıw- rabildikleri işlerden biri de verdikleri sözde durmaktır. Her nese için söz verilir. Büyük bir işten tutun da, şu saatte şurada buluşa ma kadar, Bence söz vermek işinde zı yoktur. Verdiği küçük bir buluşma işinde sözünü tutmuyan adam büyüğün. de de öyle yapar. Sözünde durmak, doğrudan da güç- min yaşayışmı oldukça elinden geldiği kadar bir plâna sokması gerektir. Ben öylelerini bilirim ki, yalnız bu | plânsızlıkları yüzünden, kendileri de sez- meden, bir günde beş kişiyle buluşmak için bir saatte söz verirler. Beşine de gitmezler, bir altıncısıyla, yolda rasla- dıklanı bir altıncıyla bir içki evinde ka- miler Girid adasına sığınmışlar- dır. Kısmi seferberlik normal bir şekilde devam etmektedir, Bir çok gönüllüler askerlik şubeleri- ne müracaat etmektedir. Atina 5 — Hükümete sadık iki torpido keşif kolu olarak Giride doğru gitmiştir. Venizelosun Han- yadaki evi bombardıman ile tah- rib edilmiştir. Kan 4 (A.A) —iyi birmem. badan alınan malümata göre, Plâs- tiras Yunanistana gitmiştir. DURMAK acı gelir. Sonra buna da alışılır. Bir iki ku üzüntüleri geçti. Alıştılar, aldırmaz oldular, Söz ağızdan çıkar, diye bir ata sözü vardır. Ağız adam oğlunun en ya- ratıcı, en yıkıcı, en budala üyesidir. Ağız söz söyler yer yerinden oynıya. ani içindir ki, içinden çıkanı sonra peşin- den gidip tutamıyoruz. Söz ağızdan çıkmayıp ta, çoğumuz- da bakar kör olan gözden çıksaydı, sözünde duranların sayımı belki artar. Orhan Selim ———.. nn uharebeler YUGOSLAVYA .— Seyyah getirtmek için neler yapılmalıdır ? Bir turist acentesi müdürünün ve Turing klüb umumi kâtibinin beyanatı İktisad vekâletinin seyyah iş- lerine ehemmiyet vererek teşkilât yapması alâkadarlar tarafından çok memnuniyetle karşılanmıştır. İstanbul Turist acentası müdürü B. Tahir Tamöz bir muharririmi- ze şunları söylemiştir: — Türkofis, ihracat emtiamızın sürümünü artırmak için yaptığı gibi, Türkiyeyi ecnebi memleket. lere tanıtmak üzere büroşüler neşrederek .propağandaya girişir- se seyyahların rağbeti artacaktır, Vekâletin kurduğu teşekkülü şükranla karşılıyoruz. Bunun ya- bancı omemleketlerde mevcud ofis nasyonal dö turizm teşkilât ları programı dahilinde çalışaca- ğını zannediyoruz. Ofis, seyahat (Devamı 10 uncu sahifede) Yunanistanda ilkbahar senfonisi! ...