18 Mart 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

18 Mart 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

PİERRE BENOİT DEVLER KALDIRIMI ARSEN LUPEN Roman serisi tamamlandı Türkçeye çeviren : Halit Fahri 330 sahife - 75 kuruş < Yeni çıktı AKŞAM KITAPHANESİ po 6 büyük cilt Her cildin fiyeti: 80 kuruş AEŞAM KİTAPHANESİ m... Sene 17 — No: 5893 — Fiat her yerde 5 kuruş a — — PAZARTESİ — 18 Mart 1935 Telefon: 24240 (Idare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) -20113 (Klişe), Imanya Versay andını Solda: M. Çaldaris Makedonyadan dönen harbiye nazırı cenerai Kondiliş ile yanyana, ortada : Atinada zaferi tesid Için yapılan büyük mitingien kuvvetleri kumandânı ceneral Repası öpüyor. bir görünüş, sağda: Yunan hava nazırı h Almanya, mecburi aske hizmetini iade etti Berlinin bu kararı, Avrupa siyasi mahafilinde derin bir hayret uyandırdı, sir Simonun B Londra 17 (A.A.) — Reuter Hiansından:. B. Von. Neürathın; erlindeki İngiltere elçisi Sir Erik “ipse verdiği malümata göre Al Soya ordusunun, mecburi hiz“ “t esası üzerine, mevcudu beş Yüz bin kişiye baliğ olacaktır. R, Hitler, Almanyada mecburi Sağ bizmetinin ihyasına se bap olarak, cuma akşamı Fransa vekili tarafından - mebusan Ni lisinde vaki olan beyanatıni “itermiştir, Almanyanın kararı, Londrada- 4, *€nebi diplomatik mahafilinin ya alâde hayretini mucip olmuş- Almanyanın yalnız Versay mu- i : 16 mart şehidlerinin mezarı başında nutuklar irad Yor, aşağıda ; Kahraman Mehmedcikler geçid resmi yapıyorlar. erline gitmesi şüpheli ahedesini feşhetmekle kalmayıp, son müzakerelerin esaslarından da uzaklaşmış olduğu kaydedilmek- tedir, Berlinde sevincli tezahürat Berlin 17 (A.A.) — Havas muhabirinden: Başvekâlet daire- sinin önüne biriken binlerce aha- li, Fürere seslenmişler ve kendisi- ne teşekkür etmişlerdir. «Bize bir ordu verdiğinden, si- lâh verdiğinden dolayı, varol, çık pencerene de seni alkışlıyalım!» diye bağrışan halkın arzusunu ye- rine getirerek B. Hitler pencere- ye çıkmış ve yanında B. Rudolf Hess ve Göbbels olduğu halde gö- rünmüştür, Akşam üzeri, Spor sarayında akdolunan büyük bir toplantı es- nasında, B, Göbbels, Hitlerin be- yannamesini ve yeni askeri yasa- nin metnini okumuş ve coşkun te- zahürata sebebiyet vermiştir. B. Göbbels demiştir ki: «Bu suretle büyük savaşın ölü- leri tazim görmüş, sağ olanlar da milletin istikbalini müemmen gör. mekle müsterih olmuşlardır.» Müthiş bir gulgule içerisinde halk, milli marşı teganni etmiş- tir, (Devami 5 ci sahifede) Edebiyat örnekleri: 2 «Bu acılarla çeşmi nücum olsun eşk- bar, Alfakı tutsun âteşi dildey çıkan dü- han!» —Baki— İ yırttı elik. M. Çaldaris cumhuriyet” rejimine dokunmıyacak M. Metaksas, kabinede ve kanunu esaside değişiklik yapılmasını istiyor UYunan isyanı tamamile bastırılmış, âsi filo da hükümete teslim olmuştur. Şarki Makedonyada tenkil “hareket idare eden Harbiye nazın genersl Kon- dili, Atinaya dönmüş, muazzam teza- hüratla karşılanmıştır. Hükümet, âsilere karsı kazanılan bi yük zaferden istifade ederek hükümet dairelerini, ordu ve donanmayı ve Ve, nizelistlerden ve fcaatcı unsurlardan te- mizlemek için memurların ve hâkimle- rin lâyenazilliğini muvakkat bir zaman için kaldıran bir kanun lâyihası hazır- lamaktadır, Radosa iltica etmiş olan Veni ile arkadaşları, vapurla lar. Yunan hükümeti beraber, Bulgarlara meral Kamenos ile İtslyay m” olan âsi gö- kadaşlarının, ken- | disine teslimini istemekten vaz geçmiş, syni zamanda O hükümetci ahali fırkası kulübleri tarafından yapılması düşünü. İen büyük mitingi kraleıların bir takım aykırı tezahürlerinin önüne geçmek için menetmeğe karar vermiştir. Yunan Harbiye nezeratenin tebliğine göre son. isyanda âsi ve hükümet kuv- vetlerinden 10 kişi ölmüş, 96 kişi de ya: ralanmıştır. Yunanistanda son vaziyete dair göldü.telgrafler şinilardır:) Yunan rejimine dokunulmıyacak Atina 17—Kabineye memur olan müstakiller fırkası lideri general Metaksas, Belgradda çıkan Poli- tika gazetesi muhabirine beyana- tında, başvekil M, Çaldarise gön- dermiş olduğu mektupta, kabine- İ de kanunu esasi ahkâmında, dev- letin menfaatini hâkim kılacak değişiklikler yapılmasını istediği- ni ve Yunanistanın bugünkü re jimine dokunulmıyacağını söyle- miştir, Başvekil M. Çaldaris, M. Me- taksasın mektubuna vereceği ce- vabı hazırlamaktadır. Başvekil «Ufukta günün boynu büküldü, Şimdi İstanbul solgun bir güldül —Ali Canib— Çaldaris, bu mektubunda kabine- de derhal değişiklikler yapılma» sını ve fevkalâde tedbirler alın. | masını lüzümlu görmediğini bil direcektir, Tasfiye heyetleri Atina 17 — Devlet dairelerini Venizelist ve fesatcı unsurlardan temizlemek için hususi tasfiye ko- misyonları teşkil edilecektir. Bu komisyonlar, fesatcılıkla © suçlu memurlar hakkında lâzım gelen kararları verecektir, Mevkullar serbest bırakılıyor Atina 17 — İsyan esnasında ih- tiyati bir tedbir olmak üzere tev- kif edilmiş onların salıverilmesi. ne başlanacaktır, Bunların. ade- di, epey bir'yekün tutuyor. Bu ha- reket, itidal taraftarı olânlar ta- rafından tasvip edilmektedir. Venizelos ile srkadaşları Atina 17 — Atina gazetelerine göre eVinzelos ile beraber, Rodos adasına iltica etmiş olan âsi za- bitler, bugün Rex transatlantik vapurile İtalyaya hareket eyle i mişlerdir. | Atina divanı harbi Atina 17 — Atinada ilk olârak isyan bayrağını kaldırmış olan bi- rinci Efzon nümune taburunun âsi zabitlerini muhakeme edecek olan Atina divanıharb reisliğine mevki kumandanı Bakopulos ta- yin edilmiştir. «Beynim bir kazan gibi istiyor kay- namayı, İçimde çırpınıyor kartalların alayıl» —Behcet Kemul—