31 Mart 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

31 Mart 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Çocuklara en değerli da ilk adım - Falk Sabr * Ahmet Coğrafya kır; leri Faik Sabri Duran... Bol resimli, renkli kapaklı armağan AKŞAM KİTAPHANESİ Sene 17 — No: 5906 — Fiatıher ye ve 5 kuruş özeli PAZAR — 31 Mart 1935 Telefon; ri vi (dare) « PİERRE BENOİT DEVLER KALDIRIMI Türkçeye çeviren : Halit Fahri 330 sahife - 75 kuruş - Yeni çıktı AKŞAM KITAPHANESİ 24249 e 24248 e 20113 (Klişe) — Sulh ümidi kuvvetleniyor Maamafih Fransız meclisi tatil yapmamağa karar verdi Moskovadaki görüşme surette devam ediyor Moskova 30 (Hususi) — İn- giliz nazırlarından Lord Eden bugün de Sovyet Hariciye nazırı M. Litvinof ile uzun müddet gö- rüşmüştür, Bu görüşme iki mem- leketin sulh için elbirliğile çalış- maları imkânlarını bir kat daha kuvvetlendirmiştir. İngiliz nazırı yarın Moskova dan Varşovaya hareket edecek- tir, Bu münasebetle bir tebliğ neşredilecektir, Lord Edenin yanında bulü- nanlar, nazarın bu seyahatten ve gördüğü iyi kabulden çok mem- nun olduğunu söylüyorlar. Lord Eden dün gece opetâya girerken halk kendisini şiddetle . alkışla- mış, muzika İngiliz marşını çal mıştır. Lord Eden bü samimi tezâhürden çok mütehâssis ok muştur. Bedbinlik azalıyor Paris 30 (Hususi) — Mosko vadaki görüşmelerin iyi bir su- rette devam ettiğine dair gelen haberler dünkü - bedbinliği * bir parça ( azaltmıştır. o Maamafih herkes uyanık bulunmak lâzım * geldiği fikrindedir. Mebusan meclisi uzun müna- kaşalardan sonra tatil yapmağa karar vermiştir. İptida meclisin 28 mayısa kadar tatili reye kon- muş, 238 reye karşı 362 reyle İ reddedilmiştir. Bundan sonra 21 mayısa kadar tatil yapılması re- ye konmuş, bu da 255 reye kar- şı 390 reyle reddedilmiştir. Nihayet parlâmentonün tatil yapmaması reye konmuş, 238 re- ye karşı 242 reyle buna karar ve- rilmiştir. Sağ cenah, sol cenah ve merkez tatil yapılmaması lehinde rey vermiştir, Fransız gazeteleri devletlerin birleşerek oazımkârane hareke- tinin sulhü kurtaracağını yazı- yorlar. Almanyanın istekleri Londra 30 — Almanyanın is- tekleri hakkında alınan haberler herkesi O hayrete (o düşürmüştür. Almanya, silâhlanma hususunda çok fazla isteklerde bulunduğu gibi arazi meselesinde de hiç tah- min edilmiyen talebler ileri sür- müştür, Lehistan kaldırılması ve Çekoslovakya top-| raklarından bir kısmının Alman: Süya bakı kakkmdski - laikler çok garib görülmüştür. | koridorunun Almanya Avusturya ile birleş- mek hususunda da israr etmekte, bunun önüne geçilemiyeceğini söylemektedir. Şark misakına ise anaşmamaktadır. Bu sebeb- ler iyi bir Moskovada Kızıl meydan ve bir geçid resmi le Almanya ile anlaşma temini | gok güç görünüyor. Kim haber vermiş? Paris 30 — Berlinden bildiril. diğine göre Almanyanın istekle- ri hakkındaki haberi İngiliz ga zetelerine aksettiren Von Riben- trop'dur. Bu yüzden kendisi göz- den düşmüştür, Silivrikapı cinayeti Bugün otopsi yapılacak, kurşun çıkarı-! lınca katilin anlaşıl Silivrikapı civarında öldürülen l bahçıvan “Periklinin katili henüz | meydana çıkarilamamıştır, Zabı- İ ta esrarlı gördüğü bu cinayetin failini bugün, yarın yakalıyacak- tır, Mühim ipuçları elde edilmiş- | tir, Tahkikatın gösterdiği dünkü | neticeye göre, bahçıvan o Perikli | bir toprak kavgasına kurban git- | miştir. Polis dün üç kadınla Ko. | ço, İspiro, Arnavud Malik ve ar- | kadaşı İsmail, kır korucusu Sa- id, Bekir ve Seyit isminde sekiz DÜŞÜNCELER ISIN Öyle bir ısınmak isteği var ki, içim- de, Taşları güneşten kızmış bir kapının eşiğine oturmak, sırtımı sıcak duvara vermek; alimi ışığa doğru'uzanan ko- caman bir &l gibi güneşe çevirmek; göz“ | lerim kapalı, durmak öylece! Saatlerce, kımıldamadan, için için isınmayı derimde; “damarlarımda; ka: nımda duyarak. 7 Durmak öyleçel Kü- | gücük karşı komşu kızının güneşe tuttu, | ğu münimini aynasından. gelen ik bir | işınaraktarı, ması kolaylaşacak fadelerine müracaat et. miştir, Bunalrın içinde İspiro öldü- rülen Periklinin öz kardeşidir. İspironun üzerinde bir çok şüp- heler toplanmaktadır. İki üç se- nedenberi bu iki kardeş arasın. da bir toprak davası olduğu, mah-| lerinin arasıra kavgaya tutuştuk- ları dün dinlenenlerin ifadelerin- den anlaşılmıştır. Polis o şimdiki (Devami 4 cü sahifede) MAK | öteş böceği gibi dolaşsın yüzümde. Tenezzüh postaları perşembe akşamı başlıyor Gidib gelme biletlerinde yüzde elli tenzilât gm Şirketi Hayriye ve Akay vapurları köprüde Hükümet, halkın hafta tatili- ni iyi bir yerde veaz masrafla geçirmek imkânını temine ehem- miyet veriyor. Evvelki gün yazdı- ğumız veçhile, Akay ve Şirketi Hayriye, İktısad o vökâletinin di- rektiflerile bu ucuz gezmek işi için aralarında anlaşarak bir program hazırlamışlardır. Şirketi Hayriye umum! mü dürü bay Yusuf Ziya, dün bir mu- harririmize şu izahatı vermiştir: — Akay ve Şirketi Hayriyenin bütün hatları için perşembe ak- şamları ve cuma sabahları köprü- cak gidiş geliş biletleri, elli tenzilâtlı olacaktır. | 3 Okulada: Den 'suratımı — buruşturdukça, bir yaz | öğlesinde yarı açık kalmış bir musluk- tan akarak ak mermer bir yalakta şar- kı söyliyen serin bir su gibi gülün o! Sırtım güneşten ısınmış taş duvarda, | gözlerim kapalı;"bir kapı eşiğinde otur mak ve durmak öy! Isınmak, kapalı. gözlerimin ğanliğinde allı yeşilli sarılır böye piril larının Karaşmasını görerek," ısınmak, Orhân «Selim karanlı- | den gezinti postaları tahrik edi- İ lecektir, Bu postalar için alına- | yüzde Bu biletlerin gidiş parçaları yalınz gezinti postalarına mah- sustur; odönüş parçaları günlerinin bütün ve günü öğleye kadar işleyen vapur- lar için muteber olacaktır, Cezin- ti postalarına bu hafta perşem- be gününden itibaren başlana- caktır. Bu postalar bütün hatlara işle- cuma cumartesi ; yeceklerdir. Üsküdara gitmek is- tiyenler de istifade edeceklerdir. (Devamı 4 cü sahifede) Osmanlıcadan türkçeye karşılıklar kılavuzu (Altıncı sahifemizdedir) — Muavaffakıyetin sirn doğruluktur çocuğum, daima doğrulukl... — Müşterilere emallarımız bozuktur» derin ha, defol yümutcakl...