30 Mart 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

30 Mart 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

FAZIL AHMET İsmi altında Değerli edibimizin hitabeleri, şiirleri ve hiciv» Yakup Kadri ANKARA leri biraraya toplandı, nefis bir kitab şeklinde YENI ÇIKTI AKŞAM KİTAPHANESİ Değerli edibimizin son eseri Fiyeti * 1 lira 8 AKŞAM KITAPHANESİ kuruş — Sene 17 — No: 5905 — Fiafı her yerde 5 kuruş Sp CUMARTESİ — 30 Mart 1935 Telefon: 24240 (idare) « 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 e Harb tehlikesi karşısında.. Fransız meclisi toplantılarına 37 sene hâkimlik d İk isti Memleketimizde cinayet evam etmek is yz en ziyade neden oluyor ? Fransız başvekili mebuslara süküneti muhafaza etmeği tavsiye ediyor Fransız meclisi toplantı halinde rin doğru olmadığını anlatmağa çalışıyorlar. Bu cümleden olarak M. Heriot | dün irad ettiği büyük bir nutukta | demiştir ki: «Ben bugünkü vaziyeti üç dört Paris 30 (Hususi) — Avrupa da siyasi vaziyetin aldığı şekil Fransada endişe uyandırmıştır. Her tarafta bundan behsedilmek- tedir. Muhtelif hatibler irad et- tikleri nutuklarda hu ( endişele- | Almanya lüzumundan fazla silâhlanıyormuş Italyan gazeteleri: “Biz “Biz Sulhcuyuz, fakat emniyetimizin de muhafazasını isteriz,, diyorlar sayesinde Fransa ve İtalya hükü- metlerine karşı mühim bir tefav- vuk temin edecektir, İtalya müsa- vat meşelesinde çok israr etmiş- tir, Şimdi bu esası Almanya lehine bir tarafa bırakacak değiliz.» Diğer taraftan Corriere della Sera gazetesi «İtalya her türlü maceradan uzak bir po- Htika takib ediyor. Bu seböble kendi emniyetinin de her ihtima- le karşı kuvvetli surette muhafa- za edilmesini istemekte haklıdır. İtalya adilâne ve şerefli plârlar Paris 29 — Romadan Fransız | gazetelerine gelen haberlere gö- re Almanyanın silâhlanması İtal- yan mahafilihde uzün münakaşa- lara sebeb olmaktadır. İtalyan gazeteleri bu hususta uzun maka- leler yazıyorlar. Stampa gazetesi yazdığı bir makalede diyor ki: | «Almanya silâhlanma sunda müsavat istiyor. Yi 9İ diyör ki: Pekâlâ, Fakat bu müsavat bir sulh ve el birliğile çalışma politikasına esns olmalıdır. Bunun için müsavatın tefavvuk derecesine çıkmaması lâzımdır. Almanya 36 fırka asker ve sa- üzerinde anlaşmak için. elinden ie K | ay evvelkine tercih ediyorum. Hiç olmazsa her şey meydandadır. Almanyanın ne istediğini biliyo- ruz, Alınacak tedbirleri ona gö- re kararlaştırabiliyoruz. Telâşa (Devamı 4 cü sahifede) M. Titülesko Romanya hariciye nazıri Parise vardı Paris 29 (Hususi )— Roman- ya hariciye nazirı M. Titülesko bu sabah Parise varmıştır, M. Ti. tülesko bugün ve yarın Fransız | hariciye nazıri M. Lavalile gö- | rüşecektir. Bu görüşmelerde Av- İ rTupa vaziyeti ve Orta Avrupa me- | f selesile Şark misakı gözden geçi- | | rilecektir. | o Romanya hariciye nazırile bir. ! likte zevcesi de Parise gelmiştir. Eski bir hâkimin, bilhassa bir cinayet mahkemesi reisinin ne ha- traları, mesleğine sid na şaya- ni dikkat intibaları olacağıni tah- min edersiniz. Bir cinayet mah- kemesi reisi bir değil, bin roma- na mevzu olacak vakaların içim de yaşar.. Her solunda «cinayet mahke- mesi reisiş deyince benim akli. ma uzun müddet bu mevkii işgal eden hâkim bay Sabri gelir.. Bay Sabri sanki cinayet mahkemesi- müddet cinayet mahkemesi reis- liğini yapmış, en korkunç cina- yetlerin, katil Nazminin, basma» cı yahudileri öldürenlerin, Aksa- rayda karısı bayan Hacerle bir arkadaşını öldüren şimendi. fercinin, daha bunlar gibi pek çok mühim cinayetlerin muhakemesi- ni bay Sabri görmüştür. Bay Sab- rinin cinayet mahkemesi ve ağır i ceza reisliği birçok mühim dava- ! larla, cinayet mahkemelerile do- ludur, Eskiden bazan bay Sabrinin ci- nayet davalarını dinlemeğe gider- dik. Bay Sabride o ne müthiş ' heybetti.. O ne derin hâkim va- karı idi... Yüzüne dik dik bak- İ maktan bile çekinirdik.. Bay Sab- ri tam hâkim tipidir. 31 senelik kıymetli hâkim ve avukatı yazıhanesinde ziyaret et- İ tim. 31 senelik hâkimlik haya- tında gördüklerini sordum. Zeki gözlerini önündeki kâğıda dikti: — Hangisini anlatayım bilmem Yarın akşam şöreflerine resmi bir | ziyafet verilecektir. Pis ir p— AKŞAM Bütün Türkiyede satışı en çok olan gazetedir. İlânlarınızı AKŞAM" a vermekle | kazancınıza en uygun işi görmüş olursunuz. nin timsali gibidir. Çünkü o uzun Eski cinayet reisi: «Bence cemiyetin en fena insanları hırsızlardır » diyor Eski elnayet reisi bay Sabri ki... dedi, yalnız yedi idam ka» rarı verdim. Yedi kişiyi idam et- tik., — Bu idam kararlarını verir. ken bir cinayet mahkemesi rei- si değil, fakat bir insan olarak ne duydunuz? Hakkında idam ka- rarı verdiğiniz mücrimlerden hiç kendisine acıdığınız oldu mu?., — İdam ettiklerimin hiç biri- ne acimiş değilimdir. Onlara ka» nün bile acımamıştır. Ben ne di- ye acıyayım..” Bir hâkim hisle- (Devamı 4 cü sahifede) Osmanlıcadan türkçeye karşılıklar kılavuzu (Altıncı sabifemizdedir) İŞİ Çevirgen — Türkeen kuvvetli midir bari?.. İş arayan — Bi Fena değil bayım, (B) harfine kadar çikan bütün kelime: rimdet.