9 Nisan 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

9 Nisan 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

FAZIL AHMET İşmi altında Değerli edibimizin hitabeleri, şiirleri ve hiciv ARSEN LUPEN Roman serisi tamamlandı 6 büyük cilt leri biraraya topli , nefis bir kitab şeklinde Her cildin fiyeti: 80 kuruş YENİ ÇIKTI “ AKŞAM KİTAPHANESİ 80 kuruş A SAM KITAPHANESİ Sene 17 — No: 5915 Fiatı her yerde 5 kuruş SALI — 9 Nisan 1935 Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) amm — —— —— — “Yeni yeni ihtilâflar çıkıyor Bu defa Fransa ile İngiltere anlaşamıyor Leh gazeteleri Şark misakının öldüğünden bahsediyorlar Yunan fırka reislerinin muhakemesi başlıyor Hükümet nisan sonuna kadar muhake- meleri bitirerek örfi idareyi kaldıracak —— Yalovada yeni otelin yapılmasına başlanıyor Otel 150 yataklı olacak, içinde banyolar bulunacaktır 1 Yukarıda yeni divanı harp heyeti, aşağıda isyana iştirak eden zabitlerden bir grap ve Venizelosun vaftiz çocuğu (Pistolakis) Alina 7 (Hususi) — “Hükü: Muhakemelerine başlanan bu met, memleketin muhtelif yerle | yeni iki âsi grupundan en ehem- rinde yakalanan âsileri süratle miyetlisi Tersaneyi basmış olan- muhakeme etmek için yer yer | lardır. Bunlar arasında, Venize- kurduğu divaniharbleri goğalt- | losun vaftiz çocuğu Hanya mebu- maktadır. “| su: Pistolokiş de vardır. Kendisi, » Önümüzdeki mayısın 19 unda | âsilere para vermek, Atinadaki yeni intihabat yapılacaktır. Hü- Fi isyanı hazırlamakla omüttehem- kümet intihaptan evvel “bugün dir, meri olar örfi idareyi kaldırmak Tersane baskınında hükümete istediği cihetle, nisan sonuna ka- | sadık bir zabit öldürüldüğü, âsi dar muhtelif âsi gruplarının mu- | filo da kaçarken, Perama mahal rm bitirmek emelinde- | lesini topa tutarak tahirbat yap- ir, tığı ve hükümet kuvvetlerine $i- Bunun için Efzon kışlasıni is- | Jâhla' mukabele edildiği cihetle, gal etmiş olan ilk âsi grupu hak- kında kararını vermiş olan birin- ci divanıharbden başka, Harbi- ye mektebini ve Tersaneyi basmış olan iki âsi grupunu muhakeme için burada iki harb divanı daha kurulmuş ve bunlar iki günden- beri işe başlamıştir. DÜŞÜNCELER ÜÇ VE BEŞ Bir vakitler Alman ulusu, Bethoveni, Göteyi, Hegeli doğurmuştu. Bir vakitler Alman ulusu, içine gire diği bir devrimin bü üç büyük başım Yalnız girilen devrimi değil, daha ileri- leri de sezmiş oldukları için, olgunlu- ğunun en olgun üç örneği diye yeryüzü- he tanıttırmıştı. Bethovenin yüreği, Hegelin kafası ve Götenin ağrı elele vermiş üç işık devi gibi yeryüzünde dolaştılar, La te olan harb divanının ilam ka- rarları vereceği ve idama mah- küm edilecekler arasında Veni» zelosun vaftiz çocuğu Pistolakis de bulunacağı kuvvetle tahmin edilmektedir. (Devamı 4 cü sahifede) Bunlardan birincisi, demir gemileri eriten, aeroplanlan yakan «2.5 ışığı; ikincisi, “180 santim kalınlığındaki de- mirleri delen gülle; üçüncüsü, gaz ve mikrop saçan hava fipeği; dördüncüsü, korkunç ve görülmemiş bir Krvp topu; beşincisi, dakkada 600 kurşun atan makineli tüfekmiş. Ne diyeyim? Orhan Selim Bir okuyucuma: Sizin bir toprüik me: selesi için gönderdiğiniz mektubu: oldu: ğu gihi yazmıs ve sizinle «Makemı3 asidi Dün gazetelerde okudum. Almanlar Yeryüzünü altüst edecek beş silâh bul- arasında köprü -olağağımı söylemiştim. Makamı aidi adresinizi, adımızı, anınızı soruyor. Bildirin, beldireyimi. O, $. Tersane âsilerini muhakeme etmek- 1 “Ahkara kahve- Paris 8 (Hususi) — Stresa kon- feransının toplanma zamanı yak- laşıyor. Bunun için hazırlıklar İ- lerlemektedir. M. Lâval 10 nisan» da yola çıkacaktır. İngiltere na- mına Hariciye nazırı M. Simon- dan başka başvekilin de Stresa» ya gitmesi ihtimali çok kuvvetli- dir. Bugün toplanacak olan İngi- liz kabinesi bu hususte karar ve- İİ recektir. İngiliz bugünkü toplanışına çok ehem- miyet veriyorlar, İngilterenin tu- tacağı yol bugün kararlaşacaktır. |i Londra 8 — Taymis gazetesi yazdığı bir makalede, İngilterenin Stresa konferansında, elinde mev! cud vesaiti kullanmak suretile Fransaya yardım etmesini Fran- sanın istediğini yazıyor ve bunun imkânsızlığından bahsediyor, Bu sebeble yeni bir takım görüş ihti- lâfları ortaya çıkacağı tahmin e- diliyor. Varşova 8 — Leh gazeteleri Şark misakını suya düşmüş na- zarile bakiyorlar, Leh gazeteleri İngilterenin de bu fikirde olduğu kanaatinde bulunduğunu ilâve ediyorlar. Bugün Sahife lerinde oyun yasak Ankara belediyesi büna karar verdi Ankara 8 (Hususi) — Beledi- ye, haziran iptidasından itiba- ren Ankara kahvchanelerinde her türlü oyunu .yasak edeceği: ni ilân etmiştir. Bu vaziyet kar- şısında Ankara kahve ve gazino sahibleri kahvöhanelerinde * ısla- hat yapacaklardır. Bilârdo oyununun yalniz bilârdo salonlarında oynanacağı söylen- mektedir, Ankarada çok taamnıüm eden şatranc oyunu için de ev- velce teşekkül eden şatranc kulü- bu bir salon yaptıracaktır. Belediyenin kararına göre kah- vehaneler oyun salonu olmaktan ziyade bir istirahat yeridir. İçin- de radyosu gazete ve mecmuala- ri olan bir okuma salonu haline getirilecektir. Ankarada 150 kah- vehane vardır. * gazeteleri kabinenin |(i . Yalovanın asri ve mükemmel ibir su şehri haline getirilmesi ka- rarlaştırıldığını ve ilk iş olarak 150 yataklı büyük bir otelin yapıl masına karar verildiğini yazmış- tık.- Otelin yapılması yakında münakasaya konacaktır, Bu sene tabii otelden istifade edilemiye- cektir. İnşaata yakında başlana- cak ve otel gelecek sene açıla- caktır. Yeni otel kaplıcada yüzme ha vuzunun yanında, . şimdi 24 ya- taklı dört daire otelinin bulundu- ğu yerde yapılacaktır Bu müna- sebetle dört daireli otel yıktırıla- caktır. Yeni otelin en mühim hu- İ susiyeti, banyo ve diğer sıhhi te- i sisatın otelin alt katında bulun- ması olacaktır. Tedavi için kaplıcaya gelen- ler, otel odasından banyolara (Devamı 4 cü sahifede) Gümrük “idaresi, © seyyahların devam etseydi... Yalovada kaplıcaların umumi görünüşü şahsi eşyalarından istihlâk vergisi m a a m Rüzveltten dama- . dına çek gelmiş! Mirasyedizade Mehmed 50 bin lira istiyor! Dün mirasyedizade bay Meh- med adlı bir genc İstanbul kambi- yo borsasına müracaat ederek kendisinin Amerika reisicumhu- ru bay Ruzveltin damadı olduğu- nu ve kayınpederinden 50,000 İli- ralık çek geldiğini söylemiştir. Bay Mehmed bahsettiği ceki borsa komiserliğine göstermiş ve parasının verilmesini rica etmiş» tir, Fakat çek tetkik edilince bir şakadan ibaret olduğu anlaşıla- rak arzusu yerine getirilemiyece" ği kendisine bildirilmiştir. rağmen bay Mehmed ulmakta