28 Nisan 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

28 Nisan 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Almanya müstemlekelerinin geri verilmesini istiyor Milletler cemiyetine girerse İngiltere bu meseleyi konuşmağa yanaşacakmış
 Bir heroin şebekesi Bulgaristan ve Yunanistanda çalışan heroincileri Türk polisi bulmuştur İstanbul gümrük muhafaza ve...
 Zengin bir kadın parasına tamaan öldürüldü Bayan Elmasyan helâda eli kolu dağlanmış ve boğulmuş olarak bulundu halde bulunmuş

Yakup Kadri ANKARA Değerli edibimizin son eseri Fiyeti: 1 lira AKŞAM KITAPHANESİ —— “Alma Sene 17 — No, 5934 — Fiahı her yerde 5 kuruş nya müstemlekelerinin PAZAR — 28 Nisan 1935 ARSEN LUPEN Roman serisi tamamlandı 6 büyük cilt Her cildin tiyeti: 80 kuruş AKŞAM KİTAPHANESİ Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matban) - 20113 (Klişe), geri verilmesini istiyor Milletler cemiyetine girerse Ingiltere bu meseleyi k Paris 27 (Hususi) — Alman- Ya, müstemleke istemeğe karar vermiştir, İngiltere hariciye nazıri Sir John Simonun geçende Berline | Yaptığı seyahatta M. Hitler bun- dan bahsetmiş ve eski Alman müstemlekelerinden bir kısmının Almanyaya iadesi | lüzumundan bahsetmişti, Şimdi bu hususta bir adım daha atılmaktadır. Yakın- da yarı resmi bir heyet Londra. | Ya gidecek ve İngiltere ile temas ta bulunacaktır, Almanyanın müstemleke iste mesi iktisadi vaziyetin neticesi. dir. Almanya iptidai madde bul makta güçlük çekiyor, Şimdilik elinde mühim miktarda stok var- sada bu stok sarfedilmektedir. İngilterenin, Almanya Milletler cemiyetine dönerse bu meseleyi onuşmağa yanaşacağı anlaşıl maktadır. Alman hava kuvvetleri Londra 27 (A.A.) — Alman va kuvvetlerinin arttırılması hakkında intişar eden havadisler Üzerine Daily Telegraph gazetesi, va işleri meclisinin dün sabah toplanarak, elyevm Irlandada bu-| unan hava nazırı B. Londonderry ile telefonla temasa geçtiğini ha- TF veriyor, Bu gazete, kabinenin vaziyeti Pazartesi günü müzakere edece- Bini ve coğrafi vaziyeti dolayısi- 4 onuşmağa yanaşacakmış Stresa konferansından bir hatıra: * İngiliz, Halyan başvekilleri ve Fransa hariciye nazırı le İngiltereye havadan taarruz €- | debilecek herhangi bir devlete nazaran kendi hava kuvvetleri- nin dun bir vaziyette bulunması- nı İngilterenin kabul etmiyeceği- İ ni yazıyor, | Londra 27 (A.A.) — News | Chronivle gazetesi, diyor ki: «Bu günkü günde, İngiliz hükümeti, Alman hava kuvvetlerinin hattâ deniz aşırı memleketlerinin kuv- yetleri de dahil olduğu halde İngil- tereninkine faik bulunduğuna ta» mamiyle kanidir, Zengin bir kadın parasına tamaan öldürüldü | Bayan Elmasyan helâda eli kolu bağlanmış ve boğulmuş olarak bulundu Sarıyerde Yenimahallede otu- Yan Elmasyan adlı zengin ve dul ir ermeni kadını, parası ele ge- Şirilmek için çok vahşiyane bir surette öldürülmüştür, : Aldığımız malümata göre, bu tiyar kadın bir haftadanberi €vinden dışarı çıkmadığından ev- velki gün komşuları şüphelenerek zabıtaya haber vermişlerdir. Bunun üzerine polis memurlari bayan Elmasyanın evine gelerek Pisini çalmışlar, cevab alama- Yınca kapıyı bir çilingire açtıra- rak içeri girmişlerdir . Evde taaffün etmiş bir cesed- okusu ile karşılaşan memurlar Dayan Elmasyanı evin belâsında ölü olarak bulmuşlardır. Bayan masyan, helâda eli kolu sım si- | R bağlanmış ve boğulmuş olarak hulunmuştur. Kadınin birkaç gün evvel bu tekilde bağlandıktan sonra öldü- Tüldüğü anlaşılmıştır. Cesed morga kaldırılmiştır. Evin i ralar ve mucvherler meçhuldür, | | Bir «; #Yası, dolabları, sandıkları kar- Juan hakkında malümat 5 İhcl sahifedej makarışık bir halde bulunmuş. | tur. Katil ve yahut katillerin bu | cinayeti paraya #famaan yaptıkla- | rı anlaşılmaktadır. Çalınan pa- (Devami 2 nci sahifede) Işci kuyuda kaldı Kapanan kuyunun açılması için çalışılırken I mayıs günü bayraklarla i nün gecesi de elektrik ve fener Fırka umumi kongresi Kongre münasebetile merasim yapılacak Dört yılda bir yapılan Cum- huriyet halk partisi büyük kü- | rultayının 9 mayısta Ankarada toplanacağını yazmıştık, Kurultay, 9 mayıs cusu ve genel başkanı Atatür kün başkanlığı altında toplana- caktır. Bu münasebetle partinin genel kâtibliği partinin bütün vilâyet kurumlarına birer yayım yolla- mıştır. Bu yayıma göre İstanbul vilâ- yeti idare heyeti vilâyet lediye ile birlikte çalışarak 9 ma- yıs gününü kutlulamak için bir program yapacaktır, Dün partinin İstanbul merke. zinde bir toplantı yapılmış ve | programın ilk hazırlıkları konu. ! sulmuştur. Partinin bütün ocak, nahiye, kaza ve vilâyet merkezleri ve Halkevleri 9 mayıs günü donatıla- caktır. Partiler ve partiye sevgi- si olanlar da kendi evlerini, 9 (Devamı 4 üncü sahifede) perşembe | günü saat on beşte partinin kuru- | ve be--| veogü- | | Yukarıda: Beynelmilel kadınlar kongresi murahhasları Ankarada frenden inerlerken aşağıda, İsmetpaşa enstitüsünde tetkikat yapıyorlar ——————— maç. Bir heroin şebekesi Bulgaristan ve Yunanistanda çalışan heroincileri Türk polisi bulmuştur İstanbul gümrük muhafaza ve zabıta teşkilâtı büyük bir heroin kaçakçılığını meydana çıkarmış- tır, Mesele şudur: Son zamanlarda şehrimize Bul. garistan ve Yunanistandan heroin getirildiği haber alınarak kaçak- çılığı yapan şebekeye mensub İstepan ve Robert adlı iki Bulga- rın gizli faaliyeti kendilerine his- settirilmeden araştırılmıştır. İstepanın Bulgaristandaki kar- deşi Panço yaptığı heroinleri, şi- mendiferle Dedeağaca gönderi- yor, Dedeağaç şubesi de Selânik, | Atina, İstanbul ve İskenderiyeye yollıyordu. Bu kaçakçıların izini takib için Dedeağaca gönderilen Komşum, geçen gün o çocuklarımı iki memurumuz, bunların deposu- nu keşfettikten sonra Yunan me murları refakatile basmışlar, bu- rada beş kilo heroin bulmuşlar, yarım saat sonra Sivilingraddan gelen depo sahibi Koşa ile or. tağı Marikayı yakalatmışlardır, Heroinleri Sivilingraddan ge tiren lokomotif ateşçisi Karabet Kirkoryan ve gardöfren Jirayir Kazmariyan da tutulmuşlardır. Ayni zamanda şebekenin İstan- buldaki mensubları da tevkif edi. lerek ihtisas mahkemesine ve rilmişlerdir. Yunanlılar memurlarımıza âzas teshilât göstermişlerdir, civardaki ormanda gezdirmisti!...