7 Mayıs 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

7 Mayıs 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Pazar tatili memnuniyetle karşılandı Piyasa ve borsa bu kararı çok muvafık buluyor Hafta tatilinin pazar gününe çevrilmesi
 DÜŞÜNCELER ——— ODUNCU ve ÖLÜM Coğunuz bilirsiniz ya, ben, belki bil. Meyenler vardır. diye kısaca anlatıvereYüm: Yaşlı bir
 Parti kurultayı için hazırlıklar ilerliyor Perşembe günü ve akşamı şehrimizde de büyük merasim yapılacak Ankara 6 (Hususi) —

Bugün sahife Bugün sahife Sene 17 — No, 5943 — Fiatı her yerde 5 kuruş SALI — 7 Mayıs 1935 Telefon: 24240 (idare) » 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Parti kurultayı için hazırlıklar ilerliyor Perşembe günü ve akşamı şehrimizde de büyük merasim yapılacak Ankara 6 (Hususi) — Parti ongresi için hazırlıklar devam ediyor. Partinin toplanacağı, Ka- Mutayın önünde bir tak yapılmak- tadır, “Takiri üzerine, Münir Hâyri tas rafından, ilerileyiş timsali “olan alçıdan bir heykel - yapılmıştır. Takın etrafı parti bayraklarile do- manacaktır., Parti programı matbaada ba- sılmaktadır. Yeni programda eko- Romi sahasına dair mühim mad- deler vardır. Bilhassa ziraat, sa- mayi, sigortacılığa verilecek ehem- miyet hakkında maddeler kon- muştur, Ekonomi sahasından hu- susi teşebbüslere de yardım edile- cektir. , Bundan başka güzel sânatlar, 5s ulusal musikimize de programda büyük bir ehemmiyet verilmektedir. Sıhhat işleri hakkında da prog- ramda maddeler vardır. Anakra 5 — Hazırlanan parti Programı mucibince tröst ve kar. tellere izin verilmiyecektir, Li- Man, rıhtım, hammaliye, iskele ta- rifeleri dikkatle gözden geçirile- cektir. Hayvan ve nebat has- talıklarile mücadele edilecek, par- ti inkılâb müzesi kurulacak, 3 veya 4 sömestrli mektebler kuru- lacaktır. Milli opera ve tiyatro tesis edi- ecek, genclik teşkilâtına mühim !r yer verilecektir. Spor teşkilâtı sıkı disiplin altın- da çalışacaktır. Talebe cemiyet- leri hiç bir suretle politika ile uğ- raşmıyacaklardır. Programda bir - dereceli inti- hab hakkında madde yoktur. Progrâm mucibince bir kredi fonsiye kürulacak, köylüye “top- rak verilecektir, Itsanbulda hazırlıklar Önümüzdeki perşembe günü toplanacak parti genel kurultayı münasebetile şehrimizde hazır- lıklara başlanmıştır, Resmi daire- ler, büyük müesseseler perşembe akşamı elektrikle tenvir cd'lecek- leri için dün bir çok müessese- lerin elektrik tesisatı ile ampul noksanları olup olmadığı tetkik edilmiştir, istanbulu Kurultayda temsil #decek olan delegelerden bayan Hakkıye Emin ile partinin İstan- bul idare heyeti başkanı bay Ali Rıza ve avukat bay Faruki bu- günkü trenle Ankaraya gidecek- lerdir. İstanbulun diğer delege si olan bay Cevdey Kerim Anka- radadı, İstanbul vilâyet kongresinde Kurultaya sonulmak üzere karar altına alınan işler de daha evvelce parti genel yazganlığına gönde- rilmişti. Hazırlanan programa göre; Partinin ocak, nahiye, kaza ve vi- lâyet Kurağları ile İstanbul ve Beyoğlu Halkevleri oOKurağlari (Devamı 4 üncü sahifede) | Esad Mahmud | Baharın, aşkın, en kuvvetli ve heyecanlı romanıdır... “Dağları Bekliyen kız, : yazan Esad Mahmudun bu nefis tefrikasını yarından sonra “AKŞAM,, sütunlarında bulacaksınız /.. DÜŞÜNCELER ———— ODUNCU ve ÖLÜM Çoğunuz bilirsiniz ya, ben, belki bil. İRANEN vardır diye kısaca anlatıvere- sırtıma iyice yerleştiriver! dediğini ve böylelikle «bir aralık yaşamaktan usan- sım, ölümü çağırdım ki canımı alsın di- “Yaylı Bir od ; ak sakalı göbeğin- | ye, di dağ e yar dağramz | sar yakl kağ a “vet Yaşlı bir oduncu sırtına odunları iş ahlıya uflya bir orman kıyı sında yürümekteymiş. Sırtında yük ağır, pa adım atmağa gücü yok. emiş canına bu Yy: ve ir. ramen aşayış ve bağı — Hey ölüm neredesin? Gel de ca- Mine alf Daha sesi ormanın içinde çınlayışını kaybetmeden, sanki yerden biter gibi, korunma ölüm dikilivermiş. Yaşlı odun: Şunun canını almak için karşısına diki- e ölümün elinde uzun saplı, eğri ağız- bir urpan ve sarı kemik omuzlarında #a bir pelerin var mıymış, yok mıy- 1937. Bilmiyorum. Yalnız, yaşlı odun- “v, karşısında ölümü görür görmez! — Senden bir dileğim var, şu yükü Yaşayış yükümü bütün ağırlığıyla sır- bma daha iyi yerleştirmesini diledim.» diye düşündüğünü biliyorum. / kir a ki, bu anlatımla or- aya konmak istenen sözde çok derin filozofluk; adam oğlunun yaşamaya kö- rü körüne bağlılığı düşüncesi; her yerde her vakit doğru değildir, Bu görüş, bi- ze, bile bile rontgenin yığında parmak- larını, kolunu, ciğerlerini yakarak ölü mün üstüne atılan doktorların; bir ideal uğrunda dudaklah sararmadan can ve renlerin ; bir sözle, adam oğlu adını bir ün gibi taşıyan büyüklerin kafalarını, işlerini ve ruhlarını anlatmaktan çok y- zaktır. Bana onları anlatamıyan bir max salın filozofisini çocuklarımıza yıllarca ezberletmişiz. Ne yazıklı, Orhan Selim Dün hıdırellezdi. Hava açık olmakla beraber serindi, termometre bir türlü 14 - 15 dereceden yukarı çıkamamıştı. Buna rağmen kırlara çıkanlar pek çoktu. Hürriyetiebediye tepesinde, Kâğıtbanede gezenler, açıkta yemek yiyenler, dans edenler görünüyordu. Yukarıki resim bunlardan bir kısmını gösteriyor. Pazar tatili memnuniyetle karşılandı Piyasa ve borsa bu kararı çok muvafık buluyor Hafta tatilinin pazar gününe çevrilmesi hakkında hükümetin hazırladığı kanun projesi piyâ- sada çok memnuniyet ve alâka ile karşılanmıştır. İstanbul ticaret odası ikinci rei- si -bay Habibzade Ziya bu hu- susta bir muharririmize demiştir ki; — Dünya piyasalarile daima te- mas ve muhabere yapmak mec- buriyetinde olduğumuz için hafta tatilinin pazar günü olması çok muvafıktır. Tatilin cuma günleri olması yüzünden piyasada husu- le gelen aksaklık düzelecek ve dış ticaretimiz daha ziyade inki- şaf edecektir, Birçok . tacirlerimiz, Avrupa piyasalarile alâkaları dolayısile cuma günleri de çalışmağa mec- bur oluyorlar ve böylece tatilden tamamen mahrum kalıyorlar, Pazar tatili bütün piyasayi se- vindirecek mahiyettedir.» Kambiyo borsası erkânindan bir zat ta şunlari söylemiştir: (Devamı 4 üncü sahifede) m Brezilyada toprak kayıyor 400 kişi öldü, binlerce halk açıkda kaldı am A Paris 6 (Hususi) — Brezilya- dan gelen haberlere göre Bre- zilyanın şark sahillerinde arazi kaymaktadır. Topraklar bir çok yerleri kaplamışdır. Bu yüzden 400 kişi. ölmüşdür. Bir çok yaralı vardır. Binlerce halk açıkda kak mışdır. Hükümet yardım tetbir- leri almaktadır. Bir koca, karısını keserle yaralıyarak öldürdü İzmir 5 (Hususi) — İzmirin Do- laplıkuyu mahallesinde Dulhane sokağında bir cinayet olmuş, Sü- leyman oğlu Osman adında bir işçi; karısı Hanifeyi keserle ba- şindan yaralıyarak öldürmüştür. Cinayetin sebebi geçimsizlik ye fakirliktir. Kirk beş yaşında olâan Osman; epi zamandanberi işsiz gezmektedir, Bü yüzden ka- rısile daima ağız kavgası yapar, tütün mağazasına giden karısi; kocasının iş yapmasını, iş tutma sını söyler durur. Henife; bütün hafta çalıştığı mağazadan hafta başında 350 (Devamı 4 cü sahifede) Ar md 1936 da: | o Okuyucu — Küfeci, küfecil... Gel “oğlum şa gazeteyi bizim eve gölürüverle ği ğe Katil Osman