17 Temmuz 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

17 Temmuz 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

PERŞEMBE GAZETESİ Türkiyenin en çok okunan baftalık resimli gazetesidir. Her yerde 7,5 kuruştur, Yahya Kemal| Bugün çıkan PERŞEMBE gazete- sinde en güzel ve en yeni bir şiirini neşretti. AKŞA e — - Habeşistan Italyanın hiç bir isteğini kabul etmiyor Anlaşmazlığın sulh yolile ortadan mai Sene 17 — No. 6014 — Telefon: 24240 (idare) » 24249(Tahrir) » 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) —— 2 milyonla hastane yapılmalıdır Hastanelerde yatağın azlığı ölümü çoğaltıyor General Tevfik Sağlam “Iki milyonun hastanelerden başka yeri yoktur,, diyor kalkması ihtim Şİ Londra 16 — İngiliz gazetele- ri Habeş işinin sulli yolile halline doğru hiç bir adım atılamadıği- nı yazıyorlar. Gazeteler bir an- laşmaya imkân da görmüyorlar. Dayli Telgraf gazetesi diyor ki; «İtalya şimdi ne 1908 ve 1928 Italyan - Habeş omuahedelerini, ne de İngiltere ile Habeş işine dair alıp verilen notaları göz önüne almıyor. İtalya 1889 senesinde Bulgaristandan hergün | Muntazam Habeş askerleri Adis Ababa caddelerinde bir geçid resmi yaparken Habeğistanla yaptığı anlaşmayı tatbik etmek istiyor. Bu anlaşma yapıldıktan sonra o zamanki Ha- beş imparaforu tarafifidan yirtıl- mişti, gi Ucialli muahedesi ismindeki bu anlaşmaya göre Habeşistan, yabancı memleketlerle temas ve münasebetini İtalya vasıtasile yap- maği İaahhüd etmişti, İtalya, şim- göçmen geliyor Iki gün evvel üç vagon, kara yolile de 40 araba göçmen geldi GN Bulgaristandan son gelen göçmenlerin küçük kız çocukları iskân memurlarile Bir arada Edirne 16 (Akşam) — Göçmen akını devam etmektedir. Her gün kafile kafile göçmen .geliyor. Dün Bulgaristanın, Kızanlık, Hasköy, kazalarından © Mustafapasadan, trenle 3 vagon göçmen geliniştir. Bu gece de Bulgaristandan, Raz- &rad, Eskicuma, Nebul, Yenipa- zar, şehir ve köylerinden 40 araba #öçmen, (Kapıkule) kara yolile , gelmiştir, Bu göçmen kafilesi beraberle- rinde 67 öküz 14 erkek manda, 16 dişi manda, 7 buzağ, 2 malak, 19 inek, 15 köpek, 55 tavuk, 10 kuzu getirmişlerdir. Bütün göçmenler Karaağaç ko- nuk evine yerleştirilmişlerdir. Ya. rm derhal muameleleri yapılacak- tır. Konuk evinde (700) den fazla mevcud bulunmaktadır, Bunlar yakında yerleştirileceklerdir. ali gittikçe azalıyor İ mek yiyemiyeceğini anlatamaz. kuvveti işte burdan geliyor. Kule © Orhan Selim | di bu taahhüdü Habeşistana ka- bul ettirmek istiyor. Italyanların İngiltereye kizma- larının bir sebebi de bu müahe- deyi kabul etmesi için Habeş hü- Kömeti nezdinde teşebbüste bu: | lunmamasıdır, İngiltere teşebbüs- te bulunmadıktan başka el altın: dan Habeşlileri teşvik etmiş. (Devami 4 üncü sahifede) Bir pamuk mütehassıs getiriliyor Ankara 16 (Telefon) — Ziraat vekâleti Belçikadan bir pamuk | mütehassısı getirtecektir. Müte- hassis pamuğu (ticari bakımdan islah ve standardizasyonu işlerile | uğraşacaktır. DÜŞÜNCELER Çocuğun kuvveti İki yaşındaki çocuk bir lokmacık, şeydir. Kediden korkar, köpek havla- masi onu ağlalır, bir karış merdivenden İki yaşındaki çocuk bütün tabiat kuv- vetleri karşımda dalından düşmüş bir, kestane yaprağı kadar güçsüzdür, Yağmurdan sakımamaz, yelden ban- namaz, soğuk ve sıcağın içinde ne ya. an m pacağını bilmez. Fakat kediden daha güçsüz, köpek havlamasından ürken, yağmurdan sa- kınamıyan bu bir lokmacık insan yay. | Tusunun, tabiatın en güçlü ve korkunç | varlığı, insan karsısındaki kuvveti sinir. | sızdır. Çünkü O, insanları, sosyete içinde tottukları yere göre ayırmasını bilmez. İli yaşındaki bir çocuk için bir çöpçüy. le bir şarbay, bir yoksulla bir milyoner birdir. Onu zorla kucağına almak işti- yen İster bir çöpçü olsun isterse bir şar. bay, ikisinin de yüzünü tırmalamaktan çekinmez. İki yaşındaki çocuk yemeğini yeme. den susmaz. Ve tek bir mantık, tek bir. «icabı hal» ona karnı acıktığı vakit ye- Kediden daha güçsüz, köpek havla- ransından ürken, yağmurdan sakmamı- yan bir lokma çocuğun o sınırsız Profesör doktor general Tevfik Sağlamı muayenehanesinde, geç vakit bir arkadaşile buldum: Gül- hanenin eski doğum profesörü ge- neral Refik Münir, Çok iyi ve çok |. € ğ yerinde bir rastlama,. general Re- fik Münir şimdi şehir meclisi âza- | sıdır. Tramvay ve elektrik s0sye- j telerinden geri alınacak iki mil yon liraya yakin paranm sarfedi- lecek yerini bir şehir meclisi âzasi kıymetli doktordan da öğrenmek * faydalı olacaktı, General Tevfik Sağlam: — Bay Âkil Muhtar, dedi, he- pimizin söyliyeceklerini söylemiş... Benim de fikrim budur. Her şey- den evvel şehrin nüfusuna sıhhat lâzımdır. Bu da bugünkü haslane yataklarını arttırmak, hastane yapmakla mümkün olur, Değerli doktor, arkadaşi gene- ral Refik Münire döndü: # — Ne dersiniz?. ” Refik Münir biraz düşündü, — Evet, dedi, şehrimizde has- tane ihtiyaci gözle görülen açık bir ihtiyaçtır, Bilhassa doğum has- tanesine çok ihtiyacımız vardır, General Tevfik Sağlam hastane yataklarının İstanbul nüfusuna yetmediğini, yetmesine imkân ol- madığını söylerken, şehir meclisi âzası da bu fikirlere iştirak ede- rek; — Evet. evet., Diyordu. Fakat general Refik Münir fazla oturmadı, ayrıldı. Gitti, General Tevfik sağlam ar. kadaşını uğurladıktan sonra yazı- hanesinin başına geçti: EN / İkapavı Tİ | Ni KLLULÜ 1 N Nİ i Bele ilan Bay — Pazar günleri yalnız zaruri ibtiyaclarımızla açıktır... mi Bi EM o Bayan — Peki, burasi meden kapalı)... isi General Tevfik Sağlam — Söylemiyecektim amma, de- di. Beni gene söylettiniz. Çün- kü söylenmiyecek te bir mevzu de- ği... Anlatmağa başladı: — İstanbul halkının cebinden çıkmış fazla parayı hastaneden başka bir yere sarfetmek her halde doğru olmaz. Bugün şeh- rin en başta gelen ihtiyaçların. dan biri budur, Bunu sağlamak lâzımdır. Kanaatıma göre; mev- cud hastanelerin yataklarını ar- tırmalı ve bu arada Beyoğlu sem- tini hiç ihmal etmemelidir. Üç smıf halk için hastane lâ- zımdır. Birincisi kendini tedavi ettirmek . vesaitinden tamamen (Devamı 8 ci sahifede) di ilişiği olan dükkünler