17 Temmuz 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

17 Temmuz 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

N ALTINCI YIL. No: 5018 Başbakanımız Doğu sınır boyunu gczıy(ıı Iğdır, 16 (A.A) — Başbakan İsmet İnönü 15. 7: 986 — sabahı Karaköseden hareketle Diyadin ilçesine gelmiş ve yolu'ıfıı devam ederek Kızıldize ıiinırıı.k merke- gini, Gürcübulak - sınır istasyonu Ağrı bölgesini gözden ıeçırd'ıklen sonra akşam İğdıra dönmüştür. B. Celal Bayar Moskovada Verilen şölenler Türk - Sovyet dostluğunun yeni gösterilerine yol açıyor Buğünkü Moskovadan bir cadde Moskova, 16 (A.A) — B, Ro- sengoltz, B. C lal Bayarla yanın- daki zatlar şezefine dün akşam bir şölen vermiş ve şölende B. Krestinski Piatakof, Mişel Kaga- noviç, Kaminski, Zukerman, Ze - kâi Apaydın, Vorobief, Türkstroy direktörü Zobtaref, Türkiye Bü - yük elçiliği ileri gelenleri, dış, te- cim, ve ağır endüstri komiserlik - leri ileri gelenleri hazır bulun - muşlardır. Moskova, 16 (A.A) — Bay Celal Bayar beraberinde Türki - ye büyük elçisi B. Zekâi Apaydın olduğu halde, dün dış tecim ko - miseri B. Rozengoltz ile ’ArdııııA cısı B. Eliava, ağır endüstri komi- seri B. Orconikitze, yardımcıları B. Piatakof ve B. Mişel Kagano - viç ve dış komiserliği yardımcısı B. Krestinskiyi görete varmıştır. Moskova, 16 (A.A) — Ana - dolu -Ajansının özel aytarı bildi - riyor: Türkiye Ekonomi Bakanı B. Celal Bayarın başkanlığı altında- ki kurul, 12 temmuz cuma günü öğleyin Çiçerin vapuru ile Ode - saya vardı. Rıhtımda Ukranya dış tecim komiseri ve Ödesanin -türlü ku - rumları başkanlariyle Türkiye el- çiliği ileri gelenleri tarafından se Tamlandı. Göretlerden ve şehirde hazır- lanan bir gezintiden sonra akşam komiser tarafından Bakan şerefi- ne bir yemek verildi. Yemekte komiser ile Odesa soyyet şefi, öteki şefler tarafın - dan verilen söylevlerde iki ulus arasındaki tarihsel dostluğa daya- nan sıyasal ve ekonomik ilgilerin (Sontr 3: ci sayrfada) Atatürk Buı-sa_y; geziyorlar Bursa, 16 (A.A) — Atatürk, Orhangazi, İznik ve Yenişehir ü- zerinden dün buraya - gelmişler - dir. Köşklerinde kısaca dinlen - dikten sonra Çekirgede bir gezi * yaptılar, bu arada eski kaplıcayı gezdiler. Bursa, 16 (AA) — Cumur Başkanımız Atatürk bugün saat 15 e kadar köşklerinde dinlen - dikten sonra Uludağ'a çıkmışlar- dır. Bursa halkı Atatürk'e kavuş - tuğundan dolayı coşkun bir ve - vinç içindedir. .— İtalya Asker Topluyor Resmiğ bildiriğ Roma, 16 (A.A) — Bildiriğ: Basın ve propaganda bakan - lığı bildiriyor: Habeşistanda süel hazırlıkla - rın gittikçe aftması, — süecl yeni tedbir alınmasını gerektirmekte - dir. Silahlı kuvvetlerin bakanı olan Duçe Sila tümeninin sefer - ber edilmesini emretmiştir. Aynı zamanda (ikinci Sila) ismini ta - şıyacak olan bir tümen kurul - muştur. Bundan başka (Beşinci siyab gömlekliler tümeni) nin de seferber edilmesi emredilmiştir. — Buna (Bir şubat) partisi ismi ve- rilecek ve bugün ulusal milis kur- may başkanı olan general Terurz- zi kumanda edecektir. 1909, 1910 ve 1912 - istihkâm ve otomobil sınıfları da silah al - tına çağırılmıştır. Hava bakanı diğer pilot ve uzmanların silah altına çağırılmasını emrettiği gi- bi, deniz bakanı da 10 denizaltı gemisinin derhal — yapılmasına başlanmasını emretmiştir. Bu ge- miler faşist devriminin 14 üncü yılının ilk ayları içinde denize in- dirileceklerdir. SAfrika, afrikalılarındır!” Nevyork, 16 (ALA) — “Ha - beşistan komitesi,,” Kellog paktı gereğince Habeşistanda harbın ö- nüne geçimek için B. Ruzvelt'ten girgilerde bulunmasını istiyen di- lekçeyi dağıtmağa başlamıştır. Bu arada “Afrikayı yeniden kurma,, birliğinin — merkezinde, habeşleri italyanlara karşı sav - gamak isteğinde bulunan gönül- lülerin kaydı için plânlar hazır - lanmaktadır. Amerikalı gönüllülerin düs - turu şudur: “ Afrika, Afrikalılarındır.., İtalyan basını ateş püskürüyor. Milano, 16 (A.A) — Yeni tü- menlerin silah —altına alınması hakkında kuzay italyan gazete - leri tarafından neşredilen vazılar, dün çıkan resmiğ bildiriğden e - sinlenmektedir. Bu gazeteler, habeş harb ha- zırlıklarının ,yeni italyan kuvvet. lerinin toplanması lüzumunu do- ğurduğunu — yazmaktadırlar. Ne gazeteler arasındaki — atışmalar ne de karışık — formüller ara- (Sonu 2. ci sayıfada' Adımız, andımızdır 17. » TEMMUZ 1935 ÇARŞAMBA Portmund, 16 (A.A.) — Dün 745 metre derinliğindeki “Adolf van Hanse« man'” maden muş, VO kişi ölmüş, 27 mMmişlir. ocağında bir patlama ol- Kişi'ile Sarakürnn FO ELARANDZ MNEN — EEADANIYLAMMLAAL C ARGARLAN Medmllr SO L <T CD UNF DULSMN YA Her yerde 5 kuruş - el Ankara güzel bir durağa kavuşacak Birkaç güne kadar eski durağın yıkılmasına başlanıyor; yeni kurağ en modern yapılarımızdan birisi olacaktır, Ankaranın, — kendine yakışır ve yaraşır bir demiryolu durağı - ma kavuşabilmesi için tedbirler alındığı, plânlar yapıldığı ve bun lardan bir tanesinin Bayındırlık Rakanlığınca beğenilip kabul e - dildiği bundan önce yazılmıştı. Haziranın yirmi sekizinci gü- nündenberi şehrimizde böyle bir kurağ kurulması için gereken ilk adımlar atılmağa ve yeni durak kuruluncaya kadar kullanılacak olan geçeğen durak yapısı yapıl- mağa başlanmışlır. Bu yapı bir iki güne kadar bütünlenecek ve ondan sonra istasyonda Devlet Demiryolları Genel direktörlüğü 8$ yol dairesi Ho Cumur Başkanlığı özel bürosu arasında bulunan ku- rağların yıkılmasına başlanacak tır. BALKAN ANLAŞMASI B. Titülesko Paktın kuvvetini anlatıyor Bükreş, 16 (A.A) — B. Titü- lesko saat 23 de yabancı memle - ketlere hareket etmiştir. Dış yö - netkeri B. Savel Radulesko da iznini geçirmek üzere aynı tren - le Fransaya gitmiştir. B. Titülesko gitmeden önce ga- zetecilere şu diyevde bulunmuş - tur: * — Memleketten çok hoş - nud olarak ayrılıyorum. Arsıulu- sal durum karışık olabilir. Fakat Küçük Anlaşma ile Balkan an - laşmasının ileride çıkabilecek ha- diseler karşısındaki gidişi çok a- çıktır. Sinaya görüşmeleri bana bağlaşığımız Yuğoslavya i mızdaki tam görüş birli kitmek imkânını vermiştir. Bu gö- rüşmelerden haber verilmiş olan B. Benes de aynı fikirde olduğu- nu bildirmiş olduğuna göre, Kü - çük Anlaşmanın hareket birliği her zamankinden daha ziyade ol- duğunu berkitebilirim. Yunan dış işleri yönetgesinin B. Maksimos tarafından kabul e- dilmesi, Bükreşte mayıs ayımda toplanan konferansta Balkan an laşması tarafından alıman karar- ların Balkan devletlerinin en ke sin çalışma beraberliği fikri için de yeritileceğine en iyi inança - dır.,, B. Titülesko, dışarda yapılan bazı karıştırıcı haberler hakkın - daki soruya karşılıkda demiştir ki: "— Bu haberler, ulusal birfi - ğimize düşman olanların pro - pagandasının bir sonucudur. Dış (Sonu 2. ci sayıfada) Öntüsar Yeni durağın öntasarı, Bayım- dırlık Bakanlığı mimar ve mü - hendislerinden Bay Şekib Akalın tarafından yapılmıştır. Bu plâ - Eski gar ve iğretl olarak kullanılacak durar min yeritilmesi — ve kontrolu yol dayresi tarafından yapılacaktır. İstasyon — kurağının yapılma süresi 483 gün olarak hesablan - mıştı. Şu hesaba göre bir süre sonra temeli atılacak olan yapının gelecek yılın sonlarına doğru bi - teceği umulmaktadır. Gazino kurağı Ankara garı iki kısımdır. Bun- lardan birisi gazino, birisi de yolcu kurağıdır. Gazino kurağı - nın şimdiden temel — denemeleri (Sayrfayı çeviriniz) — Her yurddaşın azar azar vereceği paralar yurdun semasımı uçaklarla doldurur,