30 Temmuz 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

30 Temmuz 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Başbakan gelecek perşembe günü vapurlâ Istanbula geliyor. — Sene 17 — No, 6027 — e... Italyan - Habeş anlaşmazlığı Eritre hududunda bir çarpışma oldu Habeşistan yeniden tedbir alıyor, Italya Eritrede örfi idare ilân edecek lediklerini gösteriyor. Vaziyetin vehameti karşısında yakında Adis ababaya 7000 kişilik bir kuvvet İ daha gelecektir. Asmaradan Deyli Telgraf ga zetesine bildirildiğine göre gene- ral De Bono fevkalâde mahkeme yi örfi idareyi ilân etmeğe davet etmiştir. Yerliler arasında baş gös- teren sinirlilik ve iş alanında dü- zenin muhafazası bu tedbire baş vurulmasını zarari kılmıştır. ingiliz doktorları Adis Ababaya gidecek Londra 29 — İtalya ile Habeşis- tan arasında bir harp çıktığı tak- dirde İngiliz doktorlarile hasta bakıcıları, Adisababaya gidecek- lerdir. Deyli Ekspres gazetesi, bir gönüllü kıtasinın teşkilinden bah- sederken bu kıtayı teşkil edenin (Devami 4 üncü sahifede) Fiati ii yerde 5 kuruş Londra 29 (Akşam) — Millet» | T cemiyeti konseyinin toplanma Zamanı yaklaştığı sırada İtalyam- abeş gerginliği yeniden artmış ir. Habeş - Eritre hududunda Unal Yt da İtalyanlarla Habeşliler Arasında bir çarpışma olmuştur. Habeşlilere göre İtalyanlar bura- a hududu geçmişler ve bir dere «narında çadır kurmuşlardır. Habeşliler geceleyin derenin Mecrasını değiştirip İtalyanları su- suz bıraktıktan sonra üzerlerine saldırmışlardır. İtelyanlardan 40, abeşlilerden 20 kişi ölmüştür. #tişen bir İtalyan mitralyöz müf- Tezeşi İtalyan kuvvetinin güç du- Tumdan kurtarmıştır, a Londra 29 — Şimal istikame- tinde gitmekte olan 5700 Habeş Askeri Adisababaya gelmiştir. Bu al, Habeşlilerin bir taarruz bek- Hastane kapılarında.. > Veremli çocuklar için sığınacak bir yer yok! “Bu zavallıların sonu nedir ? ,, sorgu- sunun cevabı: Ölüm !.. BELAYA mama; 775 muayene sırasını Bekliyen hasta çocuklar pede üniversite emrazı asabiye profesörü bay Hayrullah ve Hey- beli verem sanatoryomu baş be- kimi bay Tevfik İsmail oturuyor- lar... Bir profesörü, üç baş heki- mi ve dahili hastalıklar sefi kıy- metli bir doktoru bir arada bul: mak ne iyi bir şey... (Devamı 4 üncü sahifede) , Sağlık ve soysal bakanlığı a idaresindeki çocuk hastanesi- in baş hekimlik odasındayım. aş hekim bay Rıfat Hamdi Berk- Man Masasının başında. Sağım- 5 Gülhanenin baş hekimi bay üreyya Hidayet, çocuk hastane- | | “ Sİşli çocuk hastanasinde ana Babalarının kucaklarında, yerde #inin dahili hastalıklar sefi bay dl Rasim. Solumdaki kana- ğ i İ SALI -— 30 Temmuz 1935 9 fede... Üniversite gençleri köylerde Gelecek hafta Istanbula bir rumen üçak filosu gelecek. Telefon: 24240 (idare) » 24249 (Tahrir) « 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Yakarıda solda üniversite gençleri Gölcükte bayındırlık bakanı Ali Çetinkaya, tüze Bakanı Şükrü Saraçoğlu ve Izmir ilbayı general Kâzım Dirik ile bir arada solda gençler Ödemiş civarında ihtiyar bir köylünün harmanındaki yangını söndürüyorlar, aşağıda solda gençler Bozdağda köylülerle konuşuyorlar, sağda Tirede Marmara havuzu etrafında İzmir 28 (Akşam) — İzmir örnek köylerinin değerli misafirleri üniversite gençleri Tirenin Kaplan çeymesile Ödemişin Adagide, Adagüme yaylalarını ve Bozdağı gezdikten sonra on beş gün kalacak- ları örnek köylerine dağılmışlardır. Gençler köylümüze: devrim hakkında konferanslar vermeğe başlamişlardır. On beş gün sonra Bergama taraflarındaki örnek köylerimize geçerek orada da on beş gün konuklıyacaklardır. Vakitsiz ve acıklı bir ölüm Sadık zade bay Ruşen pazar günü Rizede gözlerini hayata kapadı Bugün okuyucularımıza pek acıklı ve kederli bir haber veri- yoruz. Vapurculuk Türk anonim sosyetesinin en büyük hissedarı ve meclisi idare reisi Sadik za- de Ruşen ayın 28 inci pazar gü- mü öğleden evvel 'derlendirecektir, Genç denecek bir yaşta bulunan rahmetli Ruşen, temiz vicdanı ve yüksek zekâ. sile memlekete çok hizmet etmiş, bundan sonra da kendisinden çok faydalar beklenen öz bir türk çocuğu idi. Sadık zade Rüşen yorulmak bilmiyen çalışması ve geri dön. meyen iradesile memlekette çok önemli eserler vücuda getirmiş- tir, Kardeşlerile beraber (tesis ettiği Sadık zade biraderler şirke. tile memleketin kara ve deniz | ticaretinde büyük ve sayılır bir mevki tutmuştu. (Devami 4 üncü sahifede) AKŞAM Kitaphanesi nesriyatından bedava güzel kitaplar almak için AĞUSTOS — EYLÜL 1935 İkramiyeli abone müddetinden is- tfade ediniz! BW” Tafsilât bugün Sinci sahi. Rizede kalp | durmasından gözlerini hayata ka- | pamiştır. Bu çok acıklı ölüm Ru- | şenin ailesi ve onu sevenler ka. | dar bütün vatandaşları dahi ke- | Başbakanın gezisi Ismet İnönü gelecek perşembe günü Istanbula gelecek Bazı gazeteler, başbakanın ya. nında bulunan diş bakanı bay Tevfik Rüştü Arasın dün Anka- ra vapurile İstanbula geldiğini yazmışlardır. Bu haber doğru de- ğildir. Anadoluda gezi yapınakta olan | başbakanımız İsmet İnönü gele- cek hafta perşembe günü Vapur- culuk sosyetesinin Güneysu va- | purile Karadenizden şehrimize ge- lecektir. Burada bir müddet din- Ankara vapuru bugün saat on Bay Musolininin istediği gibi milletler smıflara aynlırsa: Birinci sınıf bir millet!...