30 Temmuz 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

30 Temmuz 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

i ON ALTINCI YIL. No: 5031 HABEŞİSTAN İTALYA YA CEVAB VERDİ Habeş sınırında bir çarpışma İtalya konseyde bulunup tezini savgayacak - Habe kadınları şimdiden asker'erine yardıma hazır Nevyork, 29 (A.A.) — Nev york Taymis'in Adisababa aytarı, habeş - italyan sınırında bir çar- pışma olduğunu ve bu ııvıdı 40 italyanla 20 habeşin öldürüldükle- rini bildiriyor. Napoli, 29 (A-A.) — | Prinçi- pessa Ciyovanna ve Uraniya va- purları, 41 istihkâm subayı ve 1400 istihkâm askeri ve 14 sıhhi- ye subay ve yarsubayı ile 200 sıh- hiye askeri ve katırlar ve gereçler Masavva'ya hareket etmişlerdir. Habeşistanın uluslar sosyetesine nolası Cenevre, 29 (A. A.) — Habe- şistan dış bakanı B. Herui, B. A- wenol'a hükümetinin, italya - ha- beş davasının esası hakkında u- luslar sosyetesinin yorada bulun- masını dilediğini bildiren bir no- ta vermiştir. Habeşistan serav almıyor Adisababa, 29 (A. A.) — Ha- beşistan dış bakanı B. Herui, | - talya elçisi kont Vinçi'ye, 23 tem- muz tarihli italyan notasının ce- vabını vermiştir. çalışmalarının kesilmiş olmasın- dan habeş hükümetinin soravlı bulunmadığı ve uluslar sosyetesi konseyinin bu iş hakkında bir ka- rar vereceği yazılıdır. Habeş kadu larının hazarlığı Adisababa, 29 (A.A.) — “As- kere yardım,, kadınlar komitesi, Adisababa sosyetesinin ileri ge - lenlerinden Bayan Vizero Çivare- gade'nin başkanlığı altında ve or- du komutanlarının önünde dün toplanmıştır. Harp patlak verecek - olursa, komite yaralılarla hastalara yar - dım için şimdiden canla başla ha- zırlıklarda bulunmağa karar ver - miştir. Ulusal ananalara göre, birli - ğin üyeleri, askerlere savaş alanın- da maddiğ ve tinel yardımlarda bulunacaklar ve ölülerin saygılı bir surette kaldırılıp gömülmeleri ödevini üzerlerine alacaklardır. İtalya konseyde — bulunacak Roma, 29 (A.A.) — Sanıldı - ğına göre İtalya, Habeşistan hü - kümetinin notasından sonra, ulus- lar sosyetcsi konseyinin önümüz- deki toplantısında hazır buluna - caktır. İtalya'nın asığı, konsey görüş Amerika işçileri A manyaya boykot ya- pılmasını istiyorlar Berlin, 29 (A.A.) — B. Göbels, Bremen vapuru tayfalarına bir tel graf çekip, bütün ülkelerde aslın- da korkak, fakat sayıları çok olıfn— €a da küstah olan komünistlerin alman yurduna ve bayrağına kar- $t yaptıkları hayasızca saldırma karşısında gösterdikleri erkekçe durumdan ötürü hayranlığını bil- dirmiştir. Almanyaya karşı tedbir Vaşington, 29 (A.A.) — Ge- (Sonu $ inci sayıfada) Yabeşistana (2) milyon sterling ödünç almaya çalışan Habeşistanın Londra elçisi B, Azaf Varnek H, Marten melerini, sadece uzlaşma komite - sinin yetkisini tefsire hasrettirmek- te ve kendi görüşünü savgayabil - mektedir. Adımız, andımızdır Âtatür ürk Atlı subaylarımıza . M * birer saat verdi İstanbul, 29 (A.A.) — Haber aldığımıza göre, Avrupa'da bir çok binicilik yarışmalarına gire rek büyük başarılar kazanmış o - lan atlı subaylarımızdan yüzbaşı Cevat Kula, teğmen Saim Pulat - kan, Eyüp Öncü, Cevat Gürkan'a Atatürk tarafından imzalı birer kol saati verilmiştir. Saatlerin bi rer köşesinde değerli subayları - mızın adları da yazılıdır. Saatler kendilerine dün Dolmabahçe sa - rayında Cumurbaşkanlığı başya veri tarafından verilmiştir. BAŞBAKANIMIZ Bayburtta Gümüşane, 29 (A.LA.) — Baş- bakan İsmet İnönü şehrimizde tet- kiklerde bulunduktan sonra bu sabah Bayburd'a hareket etmiştir. İç Bakanımız geldi İç Bakanı Bay Şükrü Kaya dün İzmit'ten şehrimize dönmüş ve du rakta bakanlık direktörleri ile dostları tarafından karşılanmıştır. 380 TEMMUZ 1935 5 *l4 Pekin, 29 (A.4) — Haopei ilinin doğumun- 'da yeni tuğyanlar olduğu ve yüz kadar ve- sedin su içinde bulunduğu bildirilmektedin Her yerde 5 ku ANKARAMIZIN BAYINDIRLIĞI İÇİN Yapılan yeni yollarımız iler'iyor Ankara yollarının onarılması - na büyük bir kınavla devam olun- imaktadır. İstasyondan Akköprü başlangıcına kadar olan — kısmın onarılması bitmiş olup asfalt dö - şenmesine başlanmak üzeredir. Ağustos başlangıcında bu iş bit - miş olacaktır. Akköprü başlangıcından ulusal egemenlik meydanına kadar olan kısmım parkelerinin sökülmesine başlanmıştır. 20 ağustos tarihine kadaâr parkelerin sökülmesi bit - miş olacak, blokaj ve kırma taş döşemesiyle bunların silindiraj - lârı tamamlanacak ve asfalt dö - şenmesi de bitmiş bulunacaktır. Lozanpalas önümden başlayıp Osmanlı Bankası ve Nemazgâh karakolu önünden geçerek — sıhat ve sosyal yardım bakanlığına gi den caddenin toprak tesviyesi ve sınal imalât işleriyle blokaj ve ba- lâst silindirajları ağustos sonuna kadar bitirilecektir. Bu yola asfalt döşeme işi eylül ayının sonuna kadar bitirilmiş olacaktır. Bu yo- lun doğu cihetindeki beton plâk - İr yaya kaldırımlariyle, İncesunun yatağının betonla kaplanması da aynı zaman içinde bitirilecektir. Ankaranıü ormamlarına - bir bakış Bugün tarla olan birçok yerler 30-40 yıl önce sık ağaçlıktı Orman, ağaç ve yeşillik « lıh çorak olan Orta Anadolu için - bir yurdseverlik sembolü olmuştur. Son yıllara kadar bakımsızlık ve sahibsizlik yüzünden yakılmış, sö- külmüş, ve kesilmiş olmasına kar- şın, hâlâ elimizde bir “servet,, sa- yılacak kadar ormanımız 'e Bunu, enaz ağaçlı bir bölge sayı - ——— —— İmrgilterenin yc—dı yil- lık deniz programı Londra, 29 (A.A.) — Deyli Herald'ın diplomatik aytarı, de - niz bakanlığının gizli programını neşretmiştir. Bu program 7 yıllık bir za - man için yapılmıştır. 12 harb kru- wazörü, 63 parça torpido ve filo - tilla kruvazörü, 20 tane denizaltı ve birçok ta uçak gemisi yapılma - sıdı gözetmektedir. Bu gemilerin yapılması için 150 milyon ingiliz Hirası harcanacak ve bu paranın bir kısmı ödünç alı- nacaktır. Aytar, bu programın Fransa, İtalya, Almanya ve Japonya'ya bildirilmiş olduğunu söylüyor. Amerikanın en bü- yük bombardıman uçaği Settle, 29 (A.A.) — Amerika nın en büyük bambardıman uçağı, 299 numaralı uçak, 30 dakikalık ilk bir denema uçuşu yapmıştır. Tamamiyle mağdeni olan bu uçakta 5 tane mitralyöz vardır ve 15 ton ağırlığındadır. 3000 beygir kuvvetinde 4 tane molörle işle - mektedir. 10 kişi ve birkaç ton da labilen Ankara'daki orman duru- muna bakarak anlıyoruz; Kızılcakamam ormanlarından bit görünüş Ankarada nerelerde orman vardır? Ankara'da Kızılcahamam, Çı- bik, , Nallıhan, Ayaş, Bâlâ, Keskin, Kalecik ilçelerinde orman vardır. Ormanları büyük - lük, cins, sıklık ve şekillerine göre üç smıfa ayırabiliriz: 1 — Kızılcahamam, Çıbık 2 — Beypazarı, Nallıhan, Ayaş 3 — Bâlâ, Keskin, Kalecik 1 — Kızılcahamam ormanları: Çıbık, Çerkeş, Gerede ve Bey- pazarı ormanlariyle sınırlanmış olan Kızılcahamam ormanları aşa- ğı yukarı 50.000 hektar - (500.000 dönüm) genişliğinde olup ilçe içindeki büyük ormanlara - göre, Alıç, Mıdrılı, Eledelek katalarıma ayrılmıştır. Alıç bölgesi, Kızılcakamamın uray sınırlarından başlıyarak bü - yük Alıç dağı eteklerine kadar da- yanır. 10.000 hektar büyüklüğün- dedir, Sık sarı ve karaçam ağaç « ları vardır. Orman işletimine elve- rişli ve “serveti haşebiye,, ce zen- gindir. Orman içindeki birçok köyler tarla açmak ve kerestelik ağaç kesmek, meşeleri hayvanlara yedirmek suretiyle ormanları boz- maktadırlar. Bu çevre içindeki Çakmaklı, Kirazlı, Kapaklı gibi yaylaların olması, yaz mevsimin - de bu ormanların henüz yetişmek- te olan 2 - 3 senelik genç fidanla- zel orman gün göçtikçe kaybol - maktadır . (Sonu 5 inci sayıfada) Üzüesak Benlziindan Kiğiöş rü başlangıcına kadar olan yolun kaldırımlarının onarılması bitiril- mek üzeredir. Ağustos başlangı - cında bu yolun asfaltla döşeme işi de bitmiş bulunacaktır. Sıhat ve Sosyal Yardım - Ba - kanlığı önündeki nöfült yolküğ letie dırımlarının onarılmasi ve asfal - tın yeniden döşenmesi 15 ağustos tarihine kadar bitmiş olacaktır. Dikmen yolunun toprak tesvi- yesine başlanmıştır. Bu yolun blo- kaj ve taş silindirajlarısbirinci teş- rin ayı içinde bitirilmiş olacaktır. Bu yolların yapılmasiyle An » kara toz ve çamurdan büyük ölgi- de kurtulmuş olacaktır. Baladiz — Burdur yolu İlk kazımayı Bayındırlık Bakanı vurdu Buürdur, 29 (AA.) — Bugün Baladız. - Burdür demiryolunun Baladiz durağında başlama töre - ni yapılmıştır. Törende Bayındır « lık Bakanı B. Ali Çetinkaya, AF « yon, Burdur, Isparta ilbayları, Av: talya ve İsparta saylavları bulun : muşlardır. Törende Antalya'dan ve hole Burdur'dan binlerce kişi bulun - muştur. Burdur'da yaptırılan gü - müş bir kazma ile Ali Çetinkaya ilk kazmayı vurmuştur. Törende Bakan, türkün kurtuluş hareketle- rini ve ilerleme yolunu aydınlatan bir söylev ile bu yönde şimendi - ferin önemini anlatmış, içten ge - len duygularla duraksız alkışlan - mıştır. ... Isparta, 29 (A.A.) — Şehri - mizde bulunan Bayındırlık Baka- nı B. Ali Çetinkaya bugün saat 7,30 da yeni yapılan istasyon ku- rağlarile istasyon yerini gezmiş ve oradan Egridir'e doğru yollan mıştır. Eğridir'de kenti ve adayı gezecektir. Bakan ayrılmadan önce lapar- (Sonu $ inci sayıfada) Turğutluda hava tehlikesi için mîtinğ Bu resim balka hava tehlikesini anlatrmak için Turgutlu'da yapılan mi- ( tingten bir görünüştür. Ulasun - hava tehlikesini anladığını ve onu önlemek için nasıl harekete geldiğini anlatan güzel bir belge olması dolayısile ko vüyorus.