30 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

30 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

Sene 5 — No, 1784 İtalyanlar, Daha Protesto — PAZARTESİ — 22 TEMMUZ Ettiler İmpara torun Nutkunu Ağır Buluyorlar 13 Sene, Metelik Vergi Vermeden Para Kazanan Bir Adam Varmış İtalya, Diplomatik Münasebetleri Kes- meyi Düşünüyor Roma, 21 (A.A) — İtalyanın Adis Abak ni İmparatorun parlâ- men'odaki aöyleri ilgisile Habeş DA Bakanlığı nezdinde şiddetli protestoda bulunmuş ve hükümetinin ileride ba alacağı herhangi bir kararı, k hakkını muha» faza etiğini söylemiştir. * Roma, 21 (A.A) — Italyan hükü- Müti, Adis- Ababadaki elçisi vi Habeş Dış işleri Bakanma, “İ torun parlâmentodaki söylevi Widdetli bir protesto motası ve! * Paris, 21 (A.A) — Echo de Pi Hazotosi, Musolininin şimdi Romada bulunan gazeteci Henri de - Kerillise İle yaptığı urun bir görüşmeyi Yay” maktadır, Habeyiatan hakkında bir soruya Sövap veren B. Musolini, uluslar #08- Yetesinin Avrupa medeniyetini dün- Yaya yaymak için kurulup kurulma- dağın: öğrenmek lâzım geldiğini söy- 4 ve demiştir ki: Bir karar almanın zamâm gel miştir. 1 Devami 6 ıncı yüzde 1 Bekliyoruz : m. Moozunbahs Istanbul maliye tahsil direktör- lüğü dikkate değer bir vergi ka- çakçılığı meselesine el koymuştur. Mesele tetkike değer mahiyettedir. dükkân budur Divanyolu maliye tahsil şubesi mıntakasında, Vezirhanı caddesin- de bir dükkân vardır. Bu dük- ( Devamı 8 inci yüzde ) Kadıköyünde Muhtekir Esnaf Ne 78- | muhak- man Açığa Vurulacak? Kontrol edilen smaftan seyyar Bir sirkeci Belediye teftiş heyeti, doktor Ve zabıtal belediye memurlarile beraber Istanbul ve Beyoğlunun bütün yağcı ve sirkecilerini ge- tirdiler, Bunların sattıkları malla- gözden geçirdiler, nümuneler aldılar, tahlil ettirdiler. Netice #öyle çıktı; Istanbul tarafındaki yağcılar- dan yüzde eliisinin; Beyoğlu tara- fındakilerin de oyözde doksan €şinin malları karışık ve be zuktur. Bozuk gıda maddeleri satan ların gazetelerle teşhir ve ilânı belediyenin kabul ettiği karar cümlesindendir. Bu sebepledir ki belediye bunların listesini Sıhhat müdürlüğünden istemiştir. Sıhhat Müdürlüğü ise, malları bozuk olmıyan esnafın listesini gönder“ miştir. Halbuki matlöp olan bu değildir. Belediye tekrar Sıbhat Müdürlüğüne başvurmuştur. Baka- hm bu muhtekir e:cefin listesi ne zaman ortaya çıkacaktır? bike 1 ii emme Yunanistanda Cumuriyeti Korumak İçin Kurumlar Hazırlanıyor yacaktır. Diğer cumhuriyetçi acaklardır. kak Bir Makedonyalı Komiteciler Başları Müstesna, Serbest Bırakıldılar Solya, 1 (A.A) — Geçe 7 yakalanan bütün iktilâlei Mal yalılar illerin (o birinde Oh P şefleri Petro oTrsikoft mü olmak Üzere, özgür bırakılmış Hırvatistanda Ha. dise Yok Belgrad, 21 (A.A) — Maçek'in yıldönümü ilkisile Zagrepte ve diğer şehirlerinde, 1929 yılı 1 Hari- an beri ilk defa bayrağı çekilmiştir. Yapı lera polis kar Yağlı Güreş Müsabakalarımız Dün Taksim Stadyomunda Baş- layan Yağlı Güreş Müsabakar larımızin ilk Günü idi. Intıbaları Ve Tafsilâtı Spor Sayfamızda Takip Ediniz. li 0 ME YE | Posta İdare işleri teleföne 20203 Fiatı 5 kurap Esrarengiz İskelet Etrafın Tahkikat Henüz Müsbet Netice Vermiş Değildir Evin İlk Sahibi Südinin Kütahyada Olduğu — Anlaşıldı İstinabe Yolile, Olmazsa Getirtilerek Burada Madesine Başvurulacaktır Nişantaşında Vali konağı caddesindeki “Salçuk apartımanı,, nın çatı arasında bu- lunan iskelet tahki- — devam etmekte- P Iskeletin umumi ve teşrihi vaziyeti bak- kında morg müesse- sesinin bugün vere ceği rapor tahkikatın adli safhasına kat'I bir veçhe verecektir, Bununla beraber, zabıta dün de faalk yette bulunmuş, yeni tamirat sırasında dö- külmüş olan molor lar arasında kemik taharriyatı yapılmış: tır. Selçuk o apartımas nının İk sahibi eski Lâzistan meb'usu Sudinin de £ alelusul malümatına müracaat zarureti hasıl olduğu elhetle evvelâ Sudi nin nerede olduğu tesbit edilmiştir. Esrarın içine gömülü olduğu Selçuk apartımanı Sudi, Kütahya vilâyetinin Uşak | tecilikle iştigal edenlerin bulun- kazasının (O Banaz (nahiyesinde duğu bir yerdir. Ve Sudi de bulunmaktadır. Bu nahiye kerem ( Devamı 8 inci yüzde ) Resim Sergisinde Edindi- ğim Teessürlü intiba « Eger binalar da insanlar gibi yorulsalardı şu bedbabt Galasiray lisesi buram buram terleye terleye eriyip yıkılırdı. Çünkü daha koca ders yılının yorgunluğunu ( gideremiyen mektepte iki sergiyi birden kurdular; ve biçareyi bir “Sergiler sergsi,, ne çevirdiler. ( Devamı 9 uncu yüzde ) —— Halk Düşmanları