30 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

30 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Fefrika Na: 91 Bayford bu malümatın ne ok duğunu kat'iyen bilmiyor. Fakat bunun birçok xamandanberi A manların son derece gizli tuttuklart ve dün gece bir infilâk netlce- sinda — tutuşmuş olduğu habaer verilen Leuna fabrikalarile alâka- dar olduğunu tahmin ediyor.,, dedi. Başvekil bir müddet düşündü, sonra : — " Ya öteki haber?... O neye dalrmiş? ,, diye sordu. — *“Bu da vaziyeti askariye hakkında bir rapor... Italya sefa- rethanesi vasıtasile gönderilmiş... Bu rapordan anlaşıldığına göre Almanlar ya'nız havadan taarruz etmekle iktifa etmemişler... Gerçi Kavadan taarruz etmişler, hattâ bütün büyük yolcu ve Hecar ep yası nakline mahsus tayyareleri de seferber ederek zaptettikleri yerlere asker de nakletmişler... Fakat bundan maada büylük ve adeta birer kara kruvazörü olan tanklarile de Çekoslovakyayı Istilâ atmişler, fakat gizli lâğımlardan korktukları için bunları başlıca yoltardan değil, köy yollarından sevketmişler... ,, Başvekil dudaklarını büktu. — * Yal.. Demek ki Bu tank- lar o kadar büyük ha?.. Şu halda onları şimal denizinden aşırıp Tngiltereye kadar göndermeleri | kabil olamıyacak demek, öyle mi? ,, dedi. Hariciye Nazırı gülümsedi: — “Evet.. zannederim,.. Herhalde şimdilik bu tanklardan korkumuz yok demektir... Fakat en çok düşündüğüm cihet hava hücumları... ,, Başvekil “müstehzt bir gülüşler: — “Zaten ötedenberi — bu korkudan şikâyet edip duruyare sunuz.. Galiba bava — taarruz- ları sizli rüyanızda bile korkutu- yor...,, dedi. — “Ne yalan söyleyim?.. Son derece korkuyorum, Hem baklı da değil miyim?,, Başvekil omuzlarını kaldırdır — “Ben size haklı değilsiniz demiyorum.. Fakat biliyorsunuz ki bu mesele hakkında kubinedeki nazırların görüşleri ve fikirleri birbirine uymuyor.. Onlara ba- karsanız İşin asil can alacak noktası bu değildir.. Şayet bizim de bir tecavüz etmaye niyetimiz ve bizi her hangi bir gün Ak- manlarla başbaşa ve karşı kar- gaya harba tutuşturabilecek bir taarruz plânımız olsa idi, o vakil, şimdiki gibi —Almanların bava | kuvvetlerinin yarısına varmayan Bir hava kuvetile iktifa etmemiz hakikaten bir deliüik olurdu. Fa> kat vaziyet öyle değil.. Biz harp etmek iİstemiyoruz. Buna niyeti- miüz de yek. Şayet Almanya, harbi önünü geçilmiyecek bir emrivaki yapacak surette hareket ederse, © zaman, patlayacak harp, di> ğer milletleri bizden daha ziyade alâkadar edecektir. Size göre Almanyanın şimdiki hareketi bu kabildendir. Fakat bizim siya- setimiz böyle bir harbe mani olmak ve bunu yapamadığımız takdirde de bu harbe karışmama- ya çalışmaktır. Fakat böyle bir dU vuwvım «« 1935 Katedınl, galo ve saray kâ- Ş milen bazap olmuştu. kuv vetleri mizin daha bir kaç deve — letin hava kuvvet. (€ lerile — birleşip (4f Almanlarınkinden © çok — ve daha kuvvetli bir. kuv-« vet vöcude ge- Teceğini de unut- mayınız, — diğer Avrupa dev- letleri köşelerine çekilip seyirci vaziyetinde kaldıkları halde bizim Çekoslovakyaya taarruz edişleri ) bahano ederek Almanlarla harbe tutuşmamız son derece saçma ve İngilizlerin Avrupa Siyaseti * — ( Baştarafı 3 üncü yüzde ) cağınt söylediler. — Musolini de aşağı yukari aymı cevabı verdi. Diğer taraftan, — Lokarnoda, Almanyanın garbe doğru ilerle- mesine manl olacağını söyleyen Mngilizler, Avusturyamın istiklâlini temin edecek bir mukaveleyi İmza- lamaya yanaştıkları-gibi bir Şark Lokarnosuna iştirak etmekten de imtina ettiler. Bundan da İngik tere, Almanyanın kendisine doğru bür ileri harekette — bulunmasına karşı bir set kurduğu — halde, onu Cenupta ve Şarktaki hare- kâtında tamamen serbest bırak- tığı anlaşılıyordu. lngilizler böyle muahedeleri imza etmeyişlerini, husust muas- hedelerden ziyade Avrupa sulhu- nu temin edecek umuml tedbir- lere lüzum olduğunu ileri slürerek tevile kalkıştılar. Fakat buna kimse iİnanmadı. Küçük antantın bhâmisi olan Fransa, Almanyamın Avusturya | işlerine müdahale etmesini arzu etmediğinden, İngilizlerin bu yeni siyasali Fransanın bir taraftan küçük antantla, diğer taraftan da Sovyet Rusya ile daha arkır mü- nasebalta bulunmasını intaç etti. hgilizler bu siyasetlerinde devam edip Almanlara daba ziyade meyil ettikleri takdirde Alman- yaya hem hudut olan devletlerin birleşip —almanyanın — atrahında kuvvetli bir çember vücude getir- meleri çok muhtemeldir. Fakat son zamanlarda Roma ile Berlin arasındaki münasebatta da büyük ve şayanı dikkat bir salâh görülmektedir. Maamafih bu alâmetlere bakarak, Fransız - Rus blokuna karşı bir Ingiliz - Alman - İtalyan Blokunun kuruk- manasız bir şey olur değil mi? ,, dedi. Hariciye Nazırı Mister Ganston baş- vekilin bu sözlerini tasdik etti. Hatta böyle bir harbin bir cihet- ten değil birkaç cihetten bir delilik olacağını söyledi. ( Arkan var ) Mürettipler Toplanamadılar Istanbul Mürettipler Cemiyeti, umumi — vaziyetinin — görüşülmesi için evvelki gün Cemiyet binasın- da bir toplantı yapmıya karar vermişti. Bu toplantıya gazete ve kitap matbaalarından birer mi- messil iştirak edecekti. Fakat ekseriyet basıl olmadığından top- Tantı yapılamadı ve haftaya br rakıldı. Healiç Şirketinde Haliç şirketl idare heyeti, evvelki gün bir toplantı yapmış, şirketin belediyoye devri hakkım daki son vaziyetl görüşmüştür. Otomobilli Ingiliz Seyahları Conubt — Alrikanın — Nigerya şehrinde — otomobille — sayahate çıkan Corsosdol ve Kumbal isimli iki İngiliz şehrimize gelmişlerdir. Çünkü Ingilterenin Avwrupadaki siyasetine ilk evvel İtiraz eden Italya olmuştur. İagilterenin Ha- beşistan hakkındaki bütün tavsk- yelerini de reddetmiş hatta Ingi- tere imperatorluğunu — kurarken nasıl dünya — efkâmumumiyesini nazarı itibara almadıysa kendisinin de Ingiliz efkârınmumiyes'ni hiçe saydığını söylemiştir. İşte İngilterenin siyasstindeki değişiklik, — bilhassa — Fransıda, Ingilterenin Almanyayı kuvvetlen- dirmek ve Fransa aleyhine bir blok teşkil etmek fikrinde bulun- duğuna dair daha şimdiden bü- yük bir şüphe uyandırmıştır. PAZARTESİ 'TEMMUZ 935 ç _r—a.._î 351 — 1 T'T.“ v Vünat! K Vakit |Enani (Varati 9 1t| & <7| Akşamliğ — |19 36 444 12 20| Yataa | V ös 03i si 86 e |16 Te tasak | v 01 |a7 S7 Esrarengiz İskelet Etrafında Tahkikat Henüz Müsbet Netice Vermiş Değildir. Iskeletin yanında bulunan eşya umümiyet itibarile işçi giyim eş" yaşıdır. Bu cihetin tenviri için, o ra- man bu inşaat işinde çalışan us- taların da sorguya çekilmesi 2a- rureti hasıl olmuştur. Bun'lar da kabil olduğu takdir: de bugün buldurularak — ifade- leri ahnacaktır. Diğer taraftan polis ikinci şu* besindeki " eşhası gaibe ,, masa- sına da müracaat edilmiş ve kay* boldukları hakkında — müracsat vaki olup da hbenuz bulunamayan şahbıslar mevcut olup — olmadıği sorulmuştur. Bunlar arasında bu işle tetabık edebilecek bir şah- siyet mevcut olduğu görülurse 0 izler özerinde yürünerek iskeletin kim olduğu meydana çıkarılabi* lecektir. Ancak bu cihet tahkik edi- dikten sonradırki facia kahra- manlarını —meydana çıkarmak mümkün olabilsin. kerestecilik yapmaktadır. Kendi esas evinde bir iskelet bulunması dolayısile Bay Sudinin bulunduğu yerde istinabe suretile malümatına müracaat edilmesi kuvvetle muhtemeld... Eğer lüzum hâsıl olursa buraya da çağrılabk lecektir. Iskeletla buraya ne şe- kilde konmu) alduğu ve hâdisenin umum! vaziyeti hakkında tahassul eden kanaatlerin içinden en kuv- vetlisi olarak kabul edilebilen şöyledir : Bundan 6 sene evvel, bina, ev şeklinden çıkarılarak apartman haline ifrağ olunduğu bir sırada yapılan umuml! İnşaatta çalışan ustalardan biri herhangi bir kine ve yabut bir para tamama uğra- yarak öldürülmüş ve cesedi bura- ya saklanmıştır. Bu zan ve tahmini kuvvetlem- diren sebep; çatı arasında bulu- nan kanlı ve eski bir pantalonla yün süveterdir. ( Baştarah 1 inol yüzde ) ( 13 Sene, Metelik Vergi Vermeden Para Kazanan Bir Adam Varmış lemektedir. Halbuki, bu arada, tahsil direktörlüğü tesbit etmiştir ki Ali Rızanın bir karısı vardır. Birkaç sene evvel Irana gitmiştir. Adı da Saltanattır. Binaenaleyb, Ali Rızanın bahsettiği Saltanatın bu olması çok varitse de Ali Rıza, ( Saltanat ) ların ayrı olduklarını iddia etmektedir. Ortada dikkate değer bir nokta da Ali Rızanın karısı olan ( Saltanat ) ın üç buçuk Sene evvel İrana gittiği Iddis edilmesine — mukabil Saltanatla 935 senesinde yapılmış bir muka- vele vardır. Önüç sene bu mem” lekette tıkır tıkır para kazanarak hazineye metelik vermeyen, bütün zevahire göre bir takım hayali Saltanatlarle İş gören Ali Rıza hakkında zabıta tahkikat yapıp bu hakikatları tesbit otmlştir. Bugün İşi Adliyeye intikal etmek- tedir. ( Baştarafı 1 inci yüzde ) kânda Iranlı bir Ali Rıza oturur, Bu adamdan gayrı bu . dük- künda kimse görünmediği, çalıp- madığı ve dükkâmn sahibinin de kendisinin olması yüzde yüz mü- hakkak bulunmasına rağımen bu adam, tamam on Üç senedenberi ne yapmış, yapmış, bu memloke- tin maliyesine tek bir kuruş vergi vermemiştir. Vergi memurlarına ise, olinde mevcut bir mukaveleyi ve bir konturatoyu göstermektedir. Bu konturato Saltanat adlı bir kadına alttir. Ali Rıza, kendisinin; bu kadın tarafından aylıklı olarak kullanılan bir tezgâhtar olduğu iddiasında- dır. Fakat bu Saltanatın adresi malüm değildir. Nerede oturur? Meçhuldür. Ali Rızaya sorulduğu zaman malümatı olmadığını söy- Eskişehir Hava Okulu K omutanlığından: Hava okulları talimatının 886 ma maddesinde yazılı şartları haiz istekliler: Dilek kâüğıdı ve vesikalarile Temmuz başlangıs cından Ağustos sonuna kadar okula baş — vurülür. Okulun bulunduğu yerin dışında bulunanlar dilek - kâğıllarile vesikalarını ” Poata ile okula gönderirler, ve alacakları karşılığa göre hareket ederler. Madde — 86 - okulun Gedikli kısımlarmna — girme şartları şunlardır. A — Türk olmak. B — Orta okul (Lise sekizinci sımıf) tahsilini bitirmiş en az 17 ve en çok 20 yaşında olmak. € — Sıhhi vaziyeti uçuculukda ve uçuş işlerinde kullanılmağa elverişli olduğuna —mütehassısları tamam bir hastanede sıhhat hey'eti raporu olmak. Dışarıda bulunanlar: Bulundukları yerin askerlik şubusine müracatla — muayeneye gönderilirler. Tam teşkilâth. Sıhhi hey'eti bulunan yerlerde o yerin en büyük Komutanıma müracaatla muayeneye gönderilirler. D — Ahlâkı sağlam olduğuna ve hiç bir surette suçlu veya mahküm olmadığına dair bulunduğu yerin Emn'yet Müdür- lüğünden veya polis âmirliğinden tasdikli vesika göstermek. E — Okula olmacak okuyucuları Gedikli erbaşlar hakkım daki 2505 No. lu kanun mucibince muamele göreceklerini, okulu bitirdiklerinde (12) sena hava gedikli erbaş olarak vazife güre- ceklerini taahhüt etmek. F — Okulca yapılacak seçme Imtihanında kazanmak. H — İstekli adedi çok veya imtihanı kazananlar alınacak miktardan fazla olursa bunların içinden riyaziye bilgileri daha iyi ve yabancı dil bilenler yenleni . Hava okulları okuyucuları askeri liseler okuyucuları — gibi yedirllir, giydirilir. Kitap ve diğer ders için lâzım olanlar parasıt verilir. — (3995) : .