30 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

30 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

mgxeııııım GÖDÜKLEİMİZ. Bir Sahte Tasdik- name Meselesi 18 yaşlarında Ibrahim oğlu Ekrem adında bir genç üçüneli cezada sorguya çekilmiştir. Ekre- min suçu sahte tasdikname tanzim ettirmek, ve bu sahte kâğıtla resmi İş yapmaya kalkışmaktir. Ekrem — “Senbenuva,, mektebi talebesindendir. (645) numara ile kayıtlıdır. Altıncı gımıftadır. An- latıldığına göre iki sene üstüste altıncı sınıfta kalarak yedinci sınıfa geçmeye muvaffak - olama- mış bu vaziyet üzerine bulunduğu mektepte ekuyabilmesi Imkânı da kalmadığından kendisinin - seki- zinci sınıf talebesinden olduğuna dair sahte bir tasdikname temin ederek Galatasaray lisesine kay- dolabilmek için maarif müdürl- yetine başvarmuş, fakat müdü- riyette tetkik edilen bu evrak içinde ele geçen iki tasdikname- den birisinin yazı ve numaraları tahrif edildiği, diğerinin de ta- mamen sahte olduğu göze çar- parak İşe vazıyet — edilmiş ve mesele mahkeme düşmlştür. Ekrem duruşmada suçu kendi üzerinden atmak yollu müdafaa ve Iddlada bulunmaktadır. Hâklm Bürhaneddinin : — Oğlum, hiç yalan katma- dan anlat bakalım bu işi !. De- mesl Üzerine : — Bana meoktepten bir tas- dikname verdiler. Onda ikmale kaldığım yazılıyordu. Fakat bir kere daha mektebe uğrayınca sınıfta kaldığımı söylediler. Son derece acılı oldum. Yüksekkal- dırımda tenha bir lokanta köşe- sine kendimi atarak gözyaşı döke miye başladım. Az bir zaman sonra başucuma uzun boylu; ee mer, zayıf bir adam yaklaştır Bana 1 | Devamı 9 ucu yüzde | T r Bir Doktorun Günlük Notlarından (*) Tifo Bir hasta evine — çağırdılar. ağrısından hastalanmış; üşüme ıd- miş, atoşi yükselmiş ve bir hafta- danberi |biç bu eteşi düşmemiş, Sılma zannetmişler, Kinin vermişler. Hastayı muayone ettim. Karmında hafif bir şişlik vardı. Dalak ve karaciğeri de biraz büyü- müştü. Kabız çekiyordu. Dalgın yatıyor ve sayıklıyordu. Bu hasta ondört yaşında bir genç yavru idi. Tifodan Muztaripti. 1 — Başına buz kesesi konuk- masını; 2 — Günde dört defa — küfürl iğneleri yapılmasınış 8 — Lüvman tatbik edilmesini; 4 — Diş etleri ve ağımı müvel» Hdülhumuzalı su ile 1lanmış gazle temizlemelerini; $ — Verdiğim ateşi — düşürecek piramitten — tablöllerinden — verme- lerini; 6 — Katı şeyler yedirmemelerini; 7 — Süt ve hoşaf ve salre gibi sulu diyet yapılmasını; 8 — Odamın havamm değiştir. melerini söyledim. Her gün bekim kontrolüne tabi bulunması icap eylediğini anlatlim ve evdekilere de — tifo aşımı yaptım. () Bu notları kesip saklayımız, yahut bir albüme yapıştırıp kelleksiyon Malatya'da Ufak Para Buhranı Var - Şarda l Ka nalizasyon Yapılıyor Malatya, (Özel) — Burada gü- nün en önemli derdi ufak para buhranıdır. Çarşıda, kırk elli ku- ruştan aşağı alişveriş yapılıraa bir Hra bozdurmanın İmkânı yoktur. Lira bozdurabilmek için alınacak şeyin mutlaka kırk lli kuruşu geçmesi lâzımdır. Bu yüzden halk çok müşkül vaziyete düşüyor. Burada kanalizasyon teşkilâtına başlanmıştır. Hükümet önündeki caddede hafriyat yapılmıştır. Ya- kında 1âğım işleri bitmiş ola- caktır. Malatya komşu il ve ilçelerimize bakılırsa en kalabalık bir şarı- mızdır. Bu en büyük ve en ön şarımızda günde ancak İki yüz yirmi gazete satılmaktadır. O- dukça kabarık bir halk kitlesini! sinesinde barındıran Malatya'nın nüfusile sarfedilen gündelik ga- zete mikdarı kabili kıyas değil- dir. Gönül Malatyamızın aydın, elgününe binden aşağı gazete okumasını az görlüyor. Halkın okuma hevesine rağmen bilmem neden bu mikdarın artmadığına hayret ediyoruxz. Vamık Falk Gezer Malatya'da Ettirildi Malatya, (Özel)— Vilâyet da- Pazartasi || hilinde hükümet mah ne kadar bina varsa mektepler, hastaneler, dükkânlar ve hükümet konağı sigorta ettirilmiştir. Malatyanın okuma ihtiyacını karşılayan biricik yer: Mektepliler Pazarı Pınarbaşında Sekizinci Koşum Atı Ser- gisi Açıldı Pınarbaşı, (Özel) — Sekizinci Pınarbaşı koşum atı sergisi bü- yük törenle açılmıştır. Bu sene sergide 329 hayvan teşhir e miştir. Bunlardan 189 tanesi kıs- rak, 140 tanesi taydır. Birİnci gelenlere 75 şer, ikincilere 65 şer lira verilmiş, fevkalâde beyenilen hayvana da 250 lira verilmiştir. Dağıtılan mükâfat yekünu dört bin liradır. Davetliler at yetişti- riciler cemiyeti tarafından ağır- lanmıştır. Pımnarbaşında cins - koşu ati yetiştirmek maksadile 927 den beri tarım bakanlığının harcadığı para elli bin liradır. Uzun yayla mıntakasında 10 aşım durağı vardır. Bu yıl bu duraklara 29 baş Monos hayvanı göncerilmiştir. Mıntakanın bütün kısraklarına bu aygırlar aştırılmıştır. Uşakta Bir Hükümet Daireleri Sigorta| Bomba Patladı Uşak — Arabacı Kel Eminin evinde bomba patlamıştır, Emin ölmüş, karısı ve kizı yaralan- mışlardır.. Bu bombayı Emin Umumt! Harp hâtırası olarak sak- hyormuşbir. aralık karıştırırken bomba elinde patlamış. Koy Çocukları İçin Kındorhaymlır İzmir Kinderhaymlarında köy çocukları Izmir, (Özel) — Bu yıl Izmirin 15 ilçesinde köy için Kinder Haymlar açılmış, 850 köy çocuğu Kinder Haymlara kabul edilmiştir. Kinder Haymlara devam eden çocukların yiyecekleri imece usulile, alâkalı köylüler tarafından temin edilmektedir. Bütün bir dera yılı gırasında yorulan köy çocukları, iki aylık bir dinlenmeden #sonra köyüne iade edilmekte, — ikinci tertip köy çocukları kamplara kabul edilmektedir. Tokatta Asri Bir İnekhane Tesis Ediliyor Tokat, (Onl) — At einsinin Islahı için yaptırılan” aygır depo- su faaliyete geçmiştir. Burada 11 aygır bulundurulmaktadır. Bu yıl- dan itibaren vilâyette bir de sergi açılmaktadır. Turbal civarında Çamkör ve Katmer kı azisinde asri bir imekhane tesle edilecektir. Çalış- malara başlanılmıştır. Bir Mahküm Yakalandı Bartın — 3 ay evvel hapla- hanenin iş yurdundan kaçan mahküm Ismail İzmirde yakala- narak buraya getirilmiştir. Uşakta Yangın Uşak, — Sabah mahallesinde tenekeci Sadıkın evinden yan- gin çıkmış, öv tamamen yandık- tan sonra söndürülmüştür. Gaziantep İyi Çalışmanın Neler Va- rebileceğini Gösteren Bir Örnektir Gaziantep, (Örel) — On bir yıl önce, kahraman bir savaşın kahramanca çalışmalarına mey- dan olan sokakların yerinde bu gün asfalt caddeler, İstiklâl ko- ruyucularının - siperi olduğu İçin düşman toplarile bir yığın top- rağa çevrilen mahallelerin Üze- rinde bugün yükselen modern bir şar var, Bugün azmin güçlü kasırgası, yepyeni bir kent kurmuş. Bu büyük şehir, tuvaletini her gün kuvvetlendiriyor da. Bayındırlığın, kültürün, sana- tın, ilerlemenin doğan ışıkları, dinç bir cumuriyetin ufuklarına ne de yaraşıyor. Antep, iyi çalışmanın en kısa bir zamanda neler verebileceğini bize anlatmak İçin en güçlü bir örneoktir. Yalnız gönül İsterdi ki dlğ. kentleri bu yerlere bağlıyan ağ- lar da, Antebin içindeki sevimli caddeler kadar güzel ve düzgün olsun. Akyazıda İzinsiz pirinç Eken Köy- lüler Adliyeye Verildiler Adapazarı, ( Özel ) — Akyazı mıntakasında bin kadar köylü fzinsiz çeltik ektikleri için Sıtma mücadele doktorluğu tarafından müddelumumlliğe verilmişlerdir. Ilî!lllSll»lE,lllllml:' Okuyucuların Sorgularına | Cevaplarım | “ Kocam her akşam guraya burayâ 1 gider. Boni beraberinde almaz. Bant evde rahatımı temin etmoekle vazifosinit | bittiğini zannediyor. Halbuki ben dt * kasanım. Bevim de gezmek; görmek ve | eğlenmek ihtiyacım vardır. Kendisine | bunu söylemiye cesaret edemiyorumar Fikriye Söylemekten — çekinmeyin, a belki sizin bu ihtiyacınızı hisseti memiştir. Sizin sükütunuz ond yaplığının yanlış olmadığı kanaa* Hinl vermiştir. Onun bu kanaatiniti yanlış olduğunu anlatınız. | * “Kadınlar İstiklâllerine kavuştaklart gündenberi kocalarma ehemmiyet vome | miyorlar, evde amir kesilmek istiyorlatı Bu yüzden — karımla aram — açılıyotı Lüzumsuz yore kavgalar yapıyoruz. ,, | Hüsnü Siz biraz haksızsınız, karınızda hürriyetini yanlış anlamışa benzi* yor, siz ona biraz hak tanıyacak« sınız. — Karşılıklı anlaşma - ile bu davayı halledebilirsiniz. * £5 yaşındayım. 80 yaşında bir adas | mi seviyorütn. Sağdan soldan kulağıs ma gelen rivayetler bu adamın aleys, hindedir. Ne dersiniz? Bedriye Yanlış bir yol üzerindesiniz. Erkek hakkında tahkikat yapınız. Eğer rivayetler doğru çıkarsi kendinizi kurtarmıya çalışınız. x * Sevgilim dün bana güszel bir bağ hediyesi gönderdi. Fakat o gün ayai zamanda başka bir kızla gezmiye gite tiğini öğrendim. Bu riyakârlık benl altüat etti, nişan yüzüğünü ve hediyes yi geri göndermeyi düşünüyorum. Si medersiniz? Hayriye Kendisine açıkca vaziyoti an« latıp İzahat İstersiniz. Sixi tatmim edebilecek bir cevap verebilirse ne alâ; o vakit düşündüğünüzü ya- parsınız, TEYZE Develide Bir : cinayet Develi, ( Özel) — Elbiz tarlası üzerindeki harmanlıkta bir kavya olmuş, Mustafa oğlu Mustafa Ab- dülbaki Porsuk Ömer oğlu Kadirl kazma ile vurarak öldürmüştür. Cinayetin sebebi Mustafanın Ka- dirin harmanına müdahale etme- sidir. E Nöbetçi Eczaneler Bu gece nöbetçi raramemaerat 4 #czaneler İstanbul tarafır Şehzadebaçın- da (İsmall Hakkı ), Cerrahpaşada ( Şeret Celâl), Fatihte (A. Kemal), 'Topkapıda ( Nazım), Samatyada ( Erotilos ), Küçükpazarda ( Küçük- pazar ), Eyüpte ( Hikmet ), Gedik- paşada ( Akadoryan ), Defterdarda ( Arif), Divanyolunda — ( Esat ). Bahçekapıda Hüsnü Haydar ), Bakırköyünde ( İstefan Terziyan ), Beyoğlu tarafı Tünelde ( Matko- viç ), İstiklâl caddesinde ( Kemal Rebül ), Galatada ( Merkez ), Şiş- hide ( Şark Merkez ), Kasımpaşada ( Yeni Turan), Hasköyde ( Yeni 'Türkiye ), Kadıköy tarafı. Müvak- kitane caddesinde ( Leon Çubuk- hyan ), Kuşdilinde (Hulüsi Osman), Büyükadada ( Halk ).