28 Ağustos 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

28 Ağustos 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Habeşistandaki bütün Yabancılar hareket Sivas-Erzurum demir. yolunun yapılmasına ediyorlar, durum çok Erzurum tarafından da Sergin başlanıyor Sene 17 — No. 6056 — Fiatı her yerde $ kuruş Halka kendi tarihi en doğru şeklile tanıtılacak “Dün Floryada Deniz köşkünde ilmi bir toplantı yapıldı, bayan Afet çok önemli bir nutuk söyledi X Yukarıda dünkü toplantıda bulunanlar, aşağıda bayan Afet nutkunu söylerken - ÇARŞABMA —28 Ağustos 1935 Dün Floryada deniz köşkünde ir toplantı yapılmıştır. İçişler ba- mi Şükrü Kayanın başkanlığı ak tında yapılan bu toplantıda Kül rihi tetkik cemiyeti ikinci başkanı öğretmen bayan Afet, saylavlar- dan Fuad Köprülü, Muzaffer, Ib- rahim Necmi, Şemseddin, eski mü tür bakanı Saffet Arıkan, Türk ta- (Devamı 5 ci sahifede) İngiliz -Italyan gerginliği son günlerde arttı Bir Ingiliz gazetesi: “Habeşistanı bırakırsak Afrikada bütün nüfuzumuz kırılacaktır,, diyor Paris 27 (Akşam) — İtalyan - © €$ anlaşamazlığı, bir İngi- * - İtalyan - Habeş anlaşamaz- EL şeklini almıştır, İngiltere ile talya arasındaki gerginlik git “ee artmaktadır. Ortalıkta ağır ir hava vardır. Milletler Cemi- e konseyi fena bir zamanda “planacaktır, vi Paris gazeteleri, M. Mussolini- mi Daily Mail gazetesine söy- iklerini büyük harflerle yazı- Yorlar, Fakat mütalâa ilâve et- Miyorlar, liz. kalır Figaro gazetesi bu söz- en sonra harbi göze alma- MN zecri tedbirlerden bahsedi- Miyeceğini söylüyor İngiliz gazeteleri Milletler Ce- Se nini ve İngilterenin nüfuz in Şerefi ortaya konulduğundan, Silterenin artık geri dönemiye- nden bahsediyorlar. News Fonicle gazetesi: «İngiltere abeşistanı kendi başına bırakır- Ni Yundan sonra bütün Arfika- K nüfuzu yıkılacaktır.» diyor, alya 16 Hintliyi tevkif etmiş Mn? (A.A.) — Adenden | Pe, | > ajansına bildirildiğine gö- ie, siliz tebaasından 15 Hind. İtalyan hükümet makamla- ından yakalandığı . Mu- Soğü İngilterenin Kıbrısta hazırlığı Asker için yeni kışlalar yaptırılmasına karar verilmiş İ Atina 27 —Atina gazeteleri- İ nin Kıbrıstan aldıkları haber. (| İİ lere göre adada bulunan İin- || giliz askerleri tarafından kul. | lanılmak için Lefkoşe şehrin- £ de yapılacak kışlalar hakkın. $ da Kıbrıs ile İngiltere hükü- metleri arasında bir anlaşma olmuştur, Bu kışlaların inşasına sar- fedilecek paralar heniz tayin edilmemiştir. Maamafih kış- ) la inşaat bedelinin yarısını Kıbrıs hükümeti verecektir, savvadan haber alınmıştır. Bu Hindliler, Adendeki vekil. İ lerine bundan böyle Eritreye mal göndermemelerini telgrafla iste- Küçük andlaşma M. Benes ve Titülesko Yugoslavyaya gidiyorlar Belgrad 27 (A.A.) — B, Sto- yadinoviç, 29 ağustosta açılacak olan küçük andlaşma konferansına iştirak etmek üzere, Belgraddan Blede hareket etmiştir. Konferan- sin sürdüğü müddetçe orada ka. lacaktır. B. Benes, 29 ağustos sabahı gelecektir. B. Titülesko, yazı geçirmekte olduğu Bad Gastaindan 28 ağus- tos günü öğleden sonra gelecek. tir, Küçük andlaşma daimi konse- yinin toplantısından evvel 28 ve yapılacaktır, DÜŞÜNCELEİ ———— ME . |: Bir istatistik Budapeştede çıkan o Macar İstatistik i bülteni, 1934 yılında ayrı ayrı ülkelerde basılan kitapların, çeşitlerini gösteren bir istatistik yapmış. Bu istatistiğe gö. re: Sovyetlerde 32,379 çeşit, İngilterede 15,022, Fransada 12,971, Amerikada tap basılmış. Bu kitap istatistiği dan biridir. Top, tüfek, sinema yıldızı dolar, misyoner, ve tuhaflıklar | istatistiğinde, miş olmakla suçludurlar, Afrikaya yeniden asker gönderildi Paris 27 — İtalya, Afrikaya asker göndermeğe devam ediyor. (Devamı 4 üncü sahifede| rekor kıran Amerikanın bu kitap ista- tistiğinde bu kadar (geri kalmasına ne dersiniz? adama 0.6 kitap düşüyor o demektir. Amerikalı misyonerler bizde incil dağı- tacaklarına Amerikada kitap dağıtsalar daha iyi olmaz mi? Orhan Selim Telefon: 24240 (İdare) » 24249 (Tahrir) » 24248 (Matbaa) -20113 (Klişe) Kırklarelinde geçid resminden bir kaç ortada ve aşağıda topçularımız geçerlerken enstantans: Yukarıda bir tayyare filomuz uçuş halinde, Demiryolların yapılması çok çabuk ilerliyor Sivas - Erzurum hattında Erzurumdan başlanacak da inşaata Pragdan doğrudan doğruya Blede 29 ağustosta bir basın konferansı | | aa alam 8,092 ve Macaristanda 3,920 çeşit ki. | içine girebilmek, | bence bir ulus için en ünlü kazançlar. | Bu hesapca Amerikada 10.000 Ankara 27 (Hususi muhabiri- i mizden) — Sıvas - Erzurum ve Malatya iltisakı hatları inşaatı ha- raretle devam etmekte ve demir. | yolu her gün biraz daha Erzuruma yaklaşmaktadır, 520 kilometre uzunlugunda olan (Devami 4 üncü sahifede) m a İY YE — İnsan bir yolunu bulursa beş para “harcetmeden her seyi öğrenebiliyorlare — Zanıttmeml!.,. Meselâ 7 eylül akşamı bir bilet alıb Taksim bahçesine gir“